Dynavoice's Entusiaster - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 169
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at surround.no har juletilbud på Dynavoice M65. (EX v.3) til 1990,- pr par pluss frakt kr 643,-

Jeg har prøvd å finne anmeldelser av denne høttaleren men det eneste jeg finner er en svensk anmeldelse der høyttaleren får 10/10 poeng, men det hele virker som en reklameannonse som prøver å overbevise meg om at jeg MÅ kjøpe denne høyttaleren...

Lyd og bilde har angivelig testet denne høyttaleren, men jeg finner ikke anmeldelsen på nettet.

Hvordan er lyden? Trykket? Bassen?

Hvis jeg bestiller de vil de ble brukt sammen med en H&K 980.

Bass er viktig for meg, og jeg vil ikke ha en høyttaler der alle basstonene høres like ut. Hvis enkelte toner "forsvinner" så er det uaktuellt å kjøpe de.

Newcomer znork sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til disse?

Dynavoice Dynamite 12, Dynavoice Dynamite 12 Sort Pianolakk PAR - Surround

Tenker å kjøre de som fronter i hjemmekino, kun film..

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen har erfaring med avstiving av f6 ex kabinetter?
    Opplever noe "honk" fra kabinett...
    Sist endret av heavy.red; 11-08-2017 kl 12:59

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F6 er geniale til mindre Cambridge forsterkere..

Cambridge var vel rimeligere før da. Genial lyd.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd med mine Dynavoice DF6,ga 3500kr for de ny på salg hos surround.no for ca4år siden,så fornøyd at de står i stua enda.
    Dali Ikon 6 mk2 ble da flyttet ned.
    Dynavoicene har mer bass enn Ikonene (men kanskje ikke like fintspillende),diskanten er nesten på høyde med Ikonene (fornøyd nok med diskanten i DF6 til at de står enda).
    DF6 blir nok stående enda noen år til.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flere her nevner at Challenger m65 trenger rikelig effekt.
    Jeg vil bare nevne at jeg har litt motsatt inntrykk. Selvfølgelig er masse effekt en fordel, men av alle høyttalere jeg har hatt, er faktisk m65 blandt de som spiller desidert best med "normal" effektmengde...f.eks nyere Yamaha receiver jeg hadde på 2*95 watt drev de knallbra!
    På det tidspunktet hadde jeg også Proson Reality 63 / 62 mkll, Cerwin Vega SL28 og Klipsch rf 62 tilgjengelig. Når jeg A/B testet med og uten effektforsterker på 2*200 watt opplevde jeg m 65 som de med minst å hente på, ved å gi masse effekt. (Eller de som spilte nærmest sitt potensiale med mindre forsterker om du vil...)

Bare en erfaring jeg hadde

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heavy.red Vis post
    Ser flere her nevner at Challenger m65 trenger rikelig effekt.
    Jeg vil bare nevne at jeg har litt motsatt inntrykk. Selvfølgelig er masse effekt en fordel, men av alle høyttalere jeg har hatt, er faktisk m65 blandt de som spiller desidert best med "normal" effektmengde...f.eks nyere Yamaha receiver jeg hadde på 2*95 watt drev de knallbra!
    På det tidspunktet hadde jeg også Proson Reality 63 / 62 mkll, Cerwin Vega SL28 og Klipsch rf 62 tilgjengelig. Når jeg A/B testet med og uten effektforsterker på 2*200 watt opplevde jeg m 65 som de med minst å hente på, ved å gi masse effekt. (Eller de som spilte nærmest sitt potensiale med mindre forsterker om du vil...)

Bare en erfaring jeg hadde

Klarte å drive de som bare det med en liten Pioneer stereoforsterker, hadde vel bare 80 Pioneer watt... Manglet ingenting i det hele tatt.

Pioneer passet perfekt til M65

Cambridge passet perfekt til F6

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Klarte å drive de som bare det med en liten Pioneer stereoforsterker, hadde vel bare 80 Pioneer watt... Manglet ingenting i det hele tatt.

Akkurat Er det stor forskjell i lyden på Pioneer og Cambridge?
    Jeg har i dag f6 ex v.2 og driver de med Aoda forsterker og Nad dac. Det er i hvertfall en kjempekombo på disse! F6 kunne helt sikkert klart seg med mindre effekt, men Aoda er blandt de jeg liker lyden best på, uavhengig av effektmengde. Opplever de veldig nøytrale, med lite/ingen "krydder" noe sted i frekvensområdet. Ingen unaturlig sparkle i topp eller noen ting.
    Kombinert med Nad 1050 ble lyden veldig nær min foretrukne lydpreferanse; en tanke fyldig, kontrollert og detaljert

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat Er det stor forskjell i lyden på Pioneer og Cambridge?
    Jeg har i dag f6 ex v.2 og driver de med Aoda forsterker og Nad dac. Det er i hvertfall en kjempekombo på disse! F6 kunne helt sikkert klart seg med mindre effekt, men Aoda er blandt de jeg liker lyden best på, uavhengig av effektmengde. Opplever de veldig nøytrale, med lite/ingen "krydder" noe sted i frekvensområdet. Ingen unaturlig sparkle i topp eller noen ting.
    Kombinert med Nad 1050 ble lyden veldig nær min foretrukne lydpreferanse; en tanke fyldig, kontrollert og detaljert
    Jo forskjell på Pioneer og Cambridge, men enda mer forskjell på M65 og F6….

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo forskjell på Pioneer og Cambridge, men enda mer forskjell på M65 og F6….
    Forskjell på f6 og m65 ja.
    I mitt rom funker faktisk f6 bedre. Jeg syns også f6 har en bedre mellomtonegjengivelse (mer korrekt), og at de er litt mer åpne helt i topp.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell på f6 og m65 ja.
    I mitt rom funker faktisk f6 bedre. Jeg syns også f6 har en bedre mellomtonegjengivelse (mer korrekt), og at de er litt mer åpne helt i topp.
    M65 iallefall den gamle versjonen, hadde en tendens til å bli skarp, omtrent metallisk diskant i toppen...

Diskanten var vel eneste som var vanskelig å matche med M65...

F6 var mye mer anpasselig synes jeg ja... Men M65 hadde jo mye lyd da. Med en riktig forsterker feks Pioneer så funker den meget bra...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg brukte også Pioneer til m 65 noe jeg opplevde som en meget bra match! akkurat passe crisp lyd uten å bli spiss og bra punch. jeg tror det var en pioneer 1015 som jeg hadde på først og så prøvde jeg dem på en Pioneer ax10 ais før jeg solgte oppsettet mitt.. Den sistnevnte ytte ca 7x125 ordentlige watt, så jeg bi ampet dem.. Det tilførte en varmere mellomtone og mer av alt, men tror ikke mere watt nødvendigvis hadde gjort mye til og fra..

Innimellom tar jeg meg i å "savne" et mid fi anlegg.. Det spilte rock og syntpop og 80 talls med bravur!!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Jeg brukte også Pioneer til m 65 noe jeg opplevde som en meget bra match! akkurat passe crisp lyd uten å bli spiss og bra punch. jeg tror det var en pioneer 1015 som jeg hadde på først og så prøvde jeg dem på en Pioneer ax10 ais før jeg solgte oppsettet mitt.. Den sistnevnte ytte ca 7x125 ordentlige watt, så jeg bi ampet dem.. Det tilførte en varmere mellomtone og mer av alt, men tror ikke mere watt nødvendigvis hadde gjort mye til og fra..

Innimellom tar jeg meg i å "savne" et mid fi anlegg.. Det spilte rock og syntpop og 80 talls med bravur!!
    Her har m65 en stor fordel; på eldre utgivelser og/eller opptak med litt laber/tam lyd.. da de har bra med guts oppover i bassen. De er tydelig tunet slik, og ikke jevn eller dyp bass. Et greit kompromiss i prisklassen, og funker som rakkern på slik musikk du nevner..og eldre ACDC, Iron Maiden etc etc.
    Mellomtonen er også veldig tilgivende (på godt og vondt), og med justerbar diskant er de jo "perfekt" til slike opgaver

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Og mye av "lydsignaturen" som beskrives tror jeg oppnåes uavhengig av forsterker. Disse høyttalerene er ikke nøytrale, samt at de klarer seg bra med lite effekt gjør nok at du havner i "samme gata" uansett forsterker. Selv med en forsterker som er slank i bassområdet, vil ikke m65 oppleves anemiske pga det. De er for punchy/fyldige i utgangspunktet )

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode høytalere som kan drives av nesten hva som helst ja... Men ikke nøytrale, sånn jeg mener så er de produsert nettopp for å gi god lyd til rimeligere Pioneer eller Yamaha..

Men ikke prøv NAD altså forsterkeri på Dynavoice.. Det blir pluss på pluss, med de jeg har prøvd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode høytalere som kan drives av nesten hva som helst ja... Men ikke nøytrale, sånn jeg mener så er de produsert nettopp for å gi god lyd til rimeligere Pioneer eller Yamaha..

Men ikke prøv NAD altså forsterkeri på Dynavoice.. Det blir pluss på pluss, med de jeg har prøvd.
    Jeg har et ganske dyrt oppsett nå.. som skal inn i en ny stue.. men jeg har i minne at jeg LETT kan komme til å kjøpe meg et hvitt m65 kitt med kanskje 2-4 subber i samme serien som stackes!

Er det noen som har sammenlignet den nyere versjonene med den første( som jeg hadde...)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et ganske dyrt oppsett nå.. som skal inn i en ny stue.. men jeg har i minne at jeg LETT kan komme til å kjøpe meg et hvitt m65 kitt med kanskje 2-4 subber i samme serien som stackes!

Er det noen som har sammenlignet den nyere versjonene med den første( som jeg hadde...)

Jeg husker ikke hva de forbredret, om jeg husker riktig så har det med delefilter og diskant å gjøre.

Mulig andre husker?

Jeg husker at mange på AVforum moddet diskanten iallefall, på den første versjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke hva de forbredret, om jeg husker riktig så har det med delefilter og diskant å gjøre.

Mulig andre husker?

Jeg husker at mange på AVforum moddet diskanten iallefall, på den første versjonen.
    husker at diskanten kanskje ikke var mest oppløst nei, men som sagt så er jo dette av og til en fordel på litt dårlige innspillinger..

Har også hatt både df 5 og df8 surround i mellomperioder og de imponerer også! I fh til Dali som er samme opplegg så imponerer Dynavoice mye mer!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker at diskanten kanskje ikke var mest oppløst nei, men som sagt så er jo dette av og til en fordel på litt dårlige innspillinger..

Har også hatt både df 5 og df8 surround i mellomperioder og de imponerer også! I fh til Dali som er samme opplegg så imponerer Dynavoice mye mer!

Jeg brukte M65 som front og F6 som surround ganske lenge, etter det var det mye prøving med forskjellige forsterkere.. Jeg hadde egentlig tenkt å bruke Cambridge til M65 i Stereo, men F6 var overlegen sammen med Cambridge...

Rart at to høytalere fra samme produsent er så forskjellige, men sånn er det med Dyna iallefall..

Angrer på at jeg solgte Pioneeren, men nå er både Dyna og Pio, Cambridge solgt.....

Pioneeren var meget god på M65 som jeg sa, og F6 briljerte på var det 90watt? Cambridge Azur et eller annet... Gikk på torget på AVforum tror jeg for en grei pris.

Cambridge har skutt i været prismessig, og er mer anerkjent nå... Det samme har vel også XTZ, og ikke minst Oppo...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gen låter veldig lukket i topp kontra ex v.4. Hadde først første versjon, før jeg bestilte de nyeste.
    Bedre topp på ex v.4
    Tror det er både ny diskant og endring i delefilter (som jeg tror kom på ex v.2 eller v.3 ...fra nyeste til forrige gen mener jeg det kun er utseeende)

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •