Dynavoice's Entusiaster - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 170
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke effekttrinn er og annbefale til M65 ? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare hørt M65 med en integrert forsterker, men spilte da bra for det. Bare sørg for noe med litt krefter, de er ganske tilgivende når det gjelder matching, og blir det kål er det bare å endre litt på x-change på delefilteret

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Ville tro Nad ville gjøre jobben bra. Nad c275/272/270. Med X-Change tror jeg de kan matche ganske mye forskjellig.

Så du har fått dem i hus nå? Så du skrev på "Cerwin Vega" tråden om bytte fra CV til Dynavoice Fornøyd?

Har planer om å selge CV igjen jeg også. Har lyst på B&W DM683 eller Klipsch RF 62. Hadde vært morsomt å prøvd Dynavoice også, men ikke sikker på om de er helt i samme "divisjon" som Klipsch RF 62 og B&W DM683. Kanskje Definition serien? Har aldri hørt Dynavoice selv så må snart få prøvd et par :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med Definition serien ja, litt lyst til å prøve DF-5 egentlig. Det ser ut som om Dynavoice har lagt ganske mye tenking og arbeid i den serien.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/72912/cat/13

Jungson ja-99b fungerer konge til M-65... Prut gjerne en 500-lapp på prisen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tilbake på dynavoice, nå DF-5 (kjøpte de av broren min).
    Hadde M65 før, så har jeg gått over på QLN 601 MKII som jeg moddet.

DF-5 kjører jeg sammen med to subber :-)
    Fungerer ganske bra, men jeg klarer ikke finne igjen mcacc mikrofonen min :/

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Sitat Opprinnelig postet av Magnus55
    Ville tro Nad ville gjøre jobben bra. Nad c275/272/270. Med X-Change tror jeg de kan matche ganske mye forskjellig.

Så du har fått dem i hus nå? Så du skrev på "Cerwin Vega" tråden om bytte fra CV til Dynavoice Fornøyd?

Har planer om å selge CV igjen jeg også. Har lyst på B&W DM683 eller Klipsch RF 62. Hadde vært morsomt å prøvd Dynavoice også, men ikke sikker på om de er helt i samme "divisjon" som Klipsch RF 62 og B&W DM683. Kanskje Definition serien? Har aldri hørt Dynavoice selv så må snart få prøvd et par :P
    Hepps...
    (Får visst ikke oppdateringer på mail fra denne tråden.)

Høyttalerne er vel i hus og til nå er jeg langt mer fornøyd med lydkvaliteten en hva CV klarte og gi meg. Jeg har ikke spilt særlig høyt enda, men det virker som de faktisk også går ann å lytte til ,og ikke bare max spiker hele veien. Klipsch RF serien får jo mest bare skryt, men det ligger langt over hva _jeg_ ønsker å bruke på høyttalere. (Det fins desverre andre spennende ting å bruke penger på også ) DM683 er noen perverse beist hvis man har forsterker nok, og er også en høyst mulig kandidat for videre utskiftingsspøkelser.
    Driver forøvrig å snuser litt rundt på effektforsterkere, men er igrunn ikke særlig fysen på å kjøpe noe overprisa NAD. (F.eks 218 og 216)
    Jeg lurer forsåvidt på hvordan en emotiva kunne klart seg i en slik kombo ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=)

Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/72912/cat/13

Jungson ja-99b fungerer konge til M-65... Prut gjerne en 500-lapp på prisen.
    Takk for tipset. Er det egen erfaring med jungson + dynavoice ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte M65 på Pioneer VSX-1016THX (gammel reciever).
    Testet både vanlig og bi-amp.

Bi-Amp gav noe bedre lyd.
    M65 har forsåvidt greit med punch, men etter hvert ville jeg ha mer kompakte høyttalere. Vurderte først å modde M65 med nye diskanter fra Vifa, men jeg gikk over på QLN.

QLN har ekstremt mye bass egentlig (i alle fall hos meg), men de har samme diskanten som M65 har. (i alle fall produsert på samme fabrikken).
    Jeg moddet inn Vifa D25AG77 inn i QLN 601 MKII og det fungerte veldig bra (ble mer "luftig" lyd, ikke så anstrengt diskant og jeg fikk mer detaljer i lyden).

Ps. jeg testet å modde ene først, slik at ejg kunne bytte A/B, med musikk som gikk i loop. Ellers har ejg kjørt på de QLN ganske lenge nå og var egentlig fornøyd, men ommøblering og nye subber førte til at jeg ville ha noe i pianofinish. Vurderte XTZ sine, som er på tilbud nå (99.23 eller hva de heter), men jeg kom på at broren min har jo noen DF-5.

DF-5 er litt "kjedelige" i forhold til M65, om man er glad i punch. Men diskanten er på et annet nivå (positivt for DF-5). Så jeg kjøpte DF-5 av broren min for 2k.

Jeg hadde ikke klart meg med Df-5 uten subber (litt for tamt).
    Kombinasjon subber og DF-5 er helt anderledes enn subber + QLN.

På QLN kunne jeg kjøre frontene i large og subber på plus, men med DF-5 gav dette en litt merkelig bass.. Den ble litt "hul", jeg mistenker det er pga. DF-5 har bassport fremme og bak (har plugger i bak).

Med 601 MKII var det best å kjøre de som large og ironisk nok er DF-5 best å kjøre som small og sub on, i min eldgamle pioneer vsx-1016 :-)

Jeg vurderer å bygge om mine QLN med vifa basser også (P17WJ-00), samt delefiltrene jeg bygget for evig lenge siden. Det blir nok mindre bass enn qln sine elementer, men samtidig vet jeg det blir mer detaljer. (har allerede testet i ene kassen, for A/B sammenligning "on the fly").

Det som er en liten fare, i alle fall for meg, personlig:
    Jeg blir litt "ruset" av bassen, jeg skrur på bassen, tweaker, m.m... så er jeg fornøyd med lyden.

Ikke før jeg da i ettertid "leker" med settings, finner jeg ut at dette er jo helt på bærtur! Mer bass er ikke nødvendigvis bedre lyd! Men plutselig er man bassoholiker, noe som ikke er helt heldig!

Om jeg ikke bygger om 601MKII med vifa, bygger jeg kanskje en supercenter eller noe :P ev. bare kjøpe XTZ, lol.. de er jo ikke så dyre, centeren er vel ca 1500kr i ok kvalitet :P

Ps. nå eksisterer jo også DF-6, som nok gir mer bass enn DF-5, for de som ikke vil ha subber i stuen! (de koster vel 4000, men jeg så et par på finn for 2000).

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset. Er det egen erfaring med jungson + dynavoice ?
    Har selv kjørt denne komboen i sin tid, og jeg må si det spillte meget godt til prisen!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation SEAS-Diskant - Ukens Tilbud

Siden det er en gjenganger at folk vil bytte diskantene i Dynavoice til Seas, vil jeg benytte anledningen til å minne om ukens tilbud hos dynabel.

UKENS - TILBUD - dynaBel AS

Disse nye 22mm-domene er geniale. De tåler full effekt ned til 2500hz og er like oppløst i lyden oppover og koster like lite som 19/20mm-domene. Jeg har selv metallmembran-varianten i et par gamle MA-høyttalere hvor de orginale ble ødelagt, men disse funker like bra. Vil tro at de er ganske fleksible med tanke på delefilter, så de burde egne seg bra som erstatningsdiskanter.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg er tilbake på dynavoice, nå DF-5 (kjøpte de av broren min).
    Hadde M65 før, så har jeg gått over på QLN 601 MKII som jeg moddet.

DF-5 kjører jeg sammen med to subber :-)
    Fungerer ganske bra, men jeg klarer ikke finne igjen mcacc mikrofonen min :/
    Hvem subber bruker du og hvor deler du?

Har selv de samme høyttalerne og mangler litt trøkk i bunn:-D

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hjemmekino er nå komplett, og må si den spiller bra. Fungerer flott til musikk også, men det er nok litt mangel på effekt ved høyt volum.
    Selv om sub-en gir god dypbass, får jeg ikke noe mellombass å skryte av.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dm-5

okei, jeg og kona kjøpte disse i julegave til svigers, hun ble rørt til tårer

Hun har en NAD L53 (DVD Receiver - 2x50w). Jeg har ikke fått lyttet i fred enda, kids og en familie med lydnivå på på en NY-Sicilian familie setter en stopper for det.

Men det små øyeblikk med ro jeg har fått med meg virker overbevisende.

Jeg vurderer disse selv, til anlegg i loftstuen (ca. 20 kvm). Jeg har NAD 352 (2x80w) og NAD 542 CD. Det jeg lurer på er om det er noen som har erfaring med NAD og DM-5, klarer NAD 352 å pumpe liv i DM-5ene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Hvem subber bruker du og hvor deler du?

Har selv de samme høyttalerne og mangler litt trøkk i bunn:-D

Mvh
    Peter
    Kjører 2 x Mirage Prestige S10.
    Crossover freq 80hz, front satt som small og sub yes.
    Prøvde front large og sub plus, men det ble en ullen bass. Jeg mistenker at årsaken var bassportene, som sikkert jobbet litt i motfase til subbene. (lekte selvsagt med fasejustering også!)

DF-5 har jo port bak og fremme og selv om den ene er plugget, lekker den vel litt bass ut bak :P Jeg merket i alle fall renere og mer bass, ved å sette fronter som small. Testet også freq på både 50 og 80hz, men 80hz synes jeg fungerte bedre.

På små qln høyttalere (bokhylle), var det best å ha frontene som large, ironisk nok. he he.. Men df-5 + sub = episk mye bere enn qln + sub.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Kjører 2 x Mirage Prestige S10.
    Crossover freq 80hz, front satt som small og sub yes.
    Prøvde front large og sub plus, men det ble en ullen bass. Jeg mistenker at årsaken var bassportene, som sikkert jobbet litt i motfase til subbene. (lekte selvsagt med fasejustering også!)

DF-5 har jo port bak og fremme og selv om den ene er plugget, lekker den vel litt bass ut bak :P Jeg merket i alle fall renere og mer bass, ved å sette fronter som small. Testet også freq på både 50 og 80hz, men 80hz synes jeg fungerte bedre.

På små qln høyttalere (bokhylle), var det best å ha frontene som large, ironisk nok. he he.. Men df-5 + sub = episk mye bere enn qln + sub.

Intressant. Takk for tips. Blir nok å prove litt forskjellige crossover i helgen sammen med en sub eller to:-D

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peter123
    Intressant. Takk for tips. Blir nok å prove litt forskjellige crossover i helgen sammen med en sub eller to:-D

Mvh
    Peter

Da har jeg testet med både en og to suber til mine DF-5.

Koblet først på min Audio Pro Mondial s1 (fra pc anlegget mit) og dette hjalp noe men ikke nok

Fant så en brukt System Audio Subelectro50 som jeg slo til på. Med begge subene og deling på 100hz blev det virkelig morro

Må holde meg til fysisk små subber da dette står i stuen men nå er jeg meget fornøyd med både trøkk og detaljer.

Konklusjonen min er at disse høyttalerene nok har behov for en sub (minimum) for å spille bra i større rom. Men med sub(er) på plass så spiller de helt fantastisk!

Mvh
    Peter

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepps... da har jeg testa noen uker med en 216THX jeg kom over for en stund siden. Konklusjonen min er at jeg er bassoholiker, noe desverre ikke M65 alene ikke er istand til å gi meg nok av. Vil det kunne kompenseres med subber, eller havner jeg tilbake på CV? (Prisklasse under 10 lakser.)

Forøvrig spiller 216'n helt ok både til film og min type musikk. (Lett blanding ,fra dire straits, dr.dre og marylin manson. )

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte opp ett anlegg i loftsuen i dag. NAD 542 cd, 352 forsterker og Dynavoice DM-5, det var skikkelig gøy. Kjørt litt rock og klassisk i kveld. De er ikke snille mot dårlige innspillinger, men leverer knall bra når det er bra lyd på cd'n.

Mye lyd for lite penger som fungerer bra sammen. Litt hard til tider i øvre mellomtone, noe kvinne vokaler var utsatt for dette. De låter også best vinkler mot deg, mister mye dybde og detaljer når de står rett frem.

Men allt i allt, dette var gøy, låter knall bra i loftstuen, den er ikke større en 25 kvm og det passer anlegget bra.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •