Dynavoice's Entusiaster - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 170
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dv

hei det med seas diskant må du nok gjøre selv! bruk søke funksjon så finer du det med en gang tror det er en work logg på det med bilder...

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...kant-seas.html

Jeg er fortsatt Dynavoice-Medlem...
    Men lengter etter noe i en annen prisklasse...
    Det vil si ca 10x det jeg betalte for M-65, fikk originale nye for 1400kr + frakt...

Vil nok ikke lønne seg å fortsette å bytte elementer til Seas i M-65, da noe utover Diskant-bytte betyr endringer i delefilteret også...
    Og den lille detaljen med at 2stk M-65 har 10 elementer til sammen...
    10stk Seas elementer blir fort for dyrt... :roll:
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er det noen som vet hvordan Dynavoice Definition df-5 serien låter i forhold til dali blue serien til film bruk?

Newcomer corpseablase sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. er det noen som kan hjelpe meg. har ett spørsmål? Vurderer å bytte ut bakhøyttalerne Magic S-4EX med Magic F-6 EX. tenkte å kjøpe Definition DF-6 men jeg bruker Yamaha RX-V465 som forsterker, blir frontene for store til denne forsterkeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hihi

tar opp dene i gjen da jeg har lånt meg et sett med f6 i gjen for og sammenligne litt med minne rf52 klipch nye skiva til"lillasyster" ble morro da ere t744nad og 272 som spiller opp med f-6 og 2 xtz10.16:P hadde det bare vert merre dynamik og knall i di hadde jeg beholdt di

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Har gått til innkjøp av F6, og er godt fornøyd med det. Men merker at savnet av en center er stort, da jeg ser veldig mye på film. Passer C6/C5 bra i forhold til F6, eller er lydbildet såpass forskjellig at jeg heller bør gå ned til C4?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest mye om M-65 og høres ut som en SKIKKELIG bra høytaller til prisen!

men alle snakker om at den burde ha bra forsterker for å yte sitt beste(mest på høyt volum) men hvor dyr forsterker snakker vi om? tenkt på stereo forsterker. men sjekket på komplett og INGEN av de hadde HDMI innganger, skjer med DET? vil jo ha lyd via HDMI :S

tingen er at jeg vil bruke disse høytallerne når jeg flytter i leilighetskompleks, til vanlig bruk og litt vorsspell hvor mye burde jeg bruke på forsterker da? jeg hører ikke på høy musikk(tror jeg, de fleste skrur opp når jeg er med de )

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikalsen
    har lest mye om M-65 og høres ut som en SKIKKELIG bra høytaller til prisen!

men alle snakker om at den burde ha bra forsterker for å yte sitt beste(mest på høyt volum) men hvor dyr forsterker snakker vi om? tenkt på stereo forsterker. men sjekket på komplett og INGEN av de hadde HDMI innganger, skjer med DET? vil jo ha lyd via HDMI :S

tingen er at jeg vil bruke disse høytallerne når jeg flytter i leilighetskompleks, til vanlig bruk og litt vorsspell hvor mye burde jeg bruke på forsterker da? jeg hører ikke på høy musikk(tror jeg, de fleste skrur opp når jeg er med de )
    Jeg bruker Cambridge 640A v2 (som nå er i oppgradert versjon 650A). Lyder utmerket, og jeg har samme spillestil som deg. Meget varm og fyldig lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei hva ligger denne på i pris?

tenkte meg å kjøpe på netshop/komplett siden kan hente det der så slipper frakt ingen av de kjører cambridge noen annet ala det samme du kan anbefale?

fler som har erfaring med M-65 ?

Newcomer Humber sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Vurderer M-65, men DF6 virker veldig fristende

Er det verdt å betale dobbelt så mye? Man får jo både kule -og bånd diskant, men vet ikke om dette automatisk gjør den bedre?

Så, M-65 eller DF-6?

Planlegger å bruke en stor/kraftig forsterker med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor god er Dynamite 8 sammenlignet med M85?
    Er den bedre?

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, dere som kan deres Dynavoice. Har Sub 8 terminaler bak, eller kun sub-kabel?

Intermediate Magnus55 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens. Ser ikke ut som dette er den tråden som har mest aktivitet, men prøver meg her, og håper på på raskt svar

Jeg går rundt med en konstant trang til å bytte ut høyttalere jeg kjøper. Et byttevirus jeg aldri kommer utenom. Har til dags dato 2 forskjellige oppsett. Det ene med Monitor Audio RS-8, og det andre med 2 par Cerwin Vega Ve-8. Det er Cerwin Vega oppsette jeg vil bytte ut denne gangen. Eller jeg har ikke planer om å gjøre det med det første. Skal nok forhøre meg litt godt rundt før det skjer.

Har hørt mye godt om Dynavoice. Og har dessverre aldri hørt det selv. Bor litt for langt unna nærmeste forhandler til å kunne tatt en tur, siden jeg ikke har bil i eie. (For ung ennå). Jeg er ute etter mest mulig trøkk og bass som overhode mulig. (Ungdoms gutten lever fortsatt litt igjen i meg). Men irriterer meg litt over en smule for skarp diskant i Cerwin Vega Ve-8. Og selv om disse gir fra seg et enormt bra lydtrykk, føler jeg et lite behov for mer .

Derfor lurte jeg på hva slags formeninger dere har om Dynavoice Dynamite 10? Spiller disse høyt, og med mye bass? Og har noen noe dårlige erfaringer med dem? Om disse spiller pent itillegg til høyt og rått, er dette langt ifra et minus. Det er jo et stort pluss. Men har erfart at man ikke kan få i pose og sekk her i verden. Så det er først å fremst lydtrykket som er viktigst for meg nå når jeg skal en dag bytte ut igjen. Siden jeg har et par som spiller pent fra før, som jeg skal beholde.

Takker for svar!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri hørt den høyttaleren men har som intrykk at dynamite serien kansje ikke er den beste fra Dynavoice. Det er vel mest F6 og M65 det går i. Men det er vel verdt å prøve, hvis det ikke fungerer for deg har du vel 14 angrerett og div. Husk bare å kjøre dem på en god forsterker, de har tross alt fire stykk 10".

Edit: Har du hørt på Xls serien? Den skal være myyye bedre enn VE på musikk, skarp diskant er borte og mere "Hifi" over lyden. Jeg har selv siklet lenge på XLS-28 som ser veldig morsom ut

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsr
    Nå har jeg aldri hørt den høyttaleren men har som intrykk at dynamite serien kansje ikke er den beste fra Dynavoice. Det er vel mest F6 og M65 det går i. Men det er vel verdt å prøve, hvis det ikke fungerer for deg har du vel 14 angrerett og div. Husk bare å kjøre dem på en god forsterker, de har tross alt fire stykk 10".

Edit: Har du hørt på Xls serien? Den skal være myyye bedre enn VE på musikk, skarp diskant er borte og mere "Hifi" over lyden. Jeg har selv siklet lenge på XLS-28 som ser veldig morsom ut
    Har en Nad c370, som burde holde til Dynamite 10. Har hatt XLS-28 tidligere. Vet at diskant problemet ikke oppstod der. Men har lyst til å prøve noe nytt. Eller så faller jeg kanskje tilbake på XLS serien igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har du ikke så mye å tape, er bare å levere de tilbake eller selge de igjen. Men jeg tror i allefall at hoppet fra CV! til Dynamite kansje går feil vei, CV! har jo ganske mye mer erfaring bak seg med HØYTtalere enn Dynavoice.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt har du ikke så mye å tape, er bare å levere de tilbake eller selge de igjen. Men jeg tror i allefall at hoppet fra CV! til Dynamite kansje går feil vei, CV! har jo ganske mye mer erfaring bak seg med HØYTtalere enn Dynavoice.
    Det er nettopp det. Men synes de ser så råe ut. Og litt gøyere med 2x10" enn 2x8" eller 1x12".. Får nok sjekke ut litt til. Om jeg får sjansen til å ta turen innom Surround i Oslo en dag også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er kjipt med surround.no. I oslo er det bare ett knøtt lite lager, uten noen form for mulighet til lytting. Det er rett og slett bare en liten hall med mange høyttaler emballasjer. Er litt unødvendig å dra dit i grunn, vanskelig å finne fram er det å..

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    500
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er kjipt med surround.no. I oslo er det bare ett knøtt lite lager, uten noen form for mulighet til lytting. Det er rett og slett bare en liten hall med mange høyttaler emballasjer. Er litt unødvendig å dra dit i grunn, vanskelig å finne fram er det å..
    Hmm. Trodde det var en butikk. Godt du sa ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de har bare basert seg på netthandel med mulighet for henting, han hadde ikke peiling han som sto bak "disken" heller. Var god til å bære da

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •