Tannoy Tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 253
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy Tråden

Har gjort ett søk på forumet og fant ingen egen tråd som tok for seg alt av Tannoy. Fant tråder om enkelte serier, men mener dette merket fortjener en egen tråd der alle serier kan diskuteres. Erfaringer og bilder osv.

Selv har jeg ett par høytallere i Prestige serien ( Glenair 15 ), og må si at for meg ble dette den perfekte høytaller. Tannoy er ikke så veldig utbredt her i landet, og jeg kan ikke forstå hvorfor. Kanskje det kan være det litt "gammeldagse" designet i toppserien Prestige ?

Det har jo dette året kommet en ny serie på banen her i Norge, nemlig Definition. Denne har et moderne design og burde være en høytaller som kan konkurrere med mange i prisklassen 30 - 60 000.

Skal oppdatere her etterhvert.

Oppdatert, Bilder

Tannoy Prestige serien :

Tannoy Dimension serien :

Tannoy Definition serien :

Tannoy Revolution serien :

De har også Mercury serien som er den rimeligste serien.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det

var da lite til aktivitet her da .. Kom ann nå alle Tannoy eiere. Sleng ut bilder og skriv gjerne litt om oppsettene. Tannoy har drevet på siden 1926. Er vel ikke så mange som er eldre ?

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt om disse høyttallerne men har ikke hørt noe av disse. Men vet du hvem som er forhandler av Tannoy. Skulle vært morro å fått lyttet til de

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Tor-
    Har lest litt om disse høyttallerne men har ikke hørt noe av disse. Men vet du hvem som er forhandler av Tannoy. Skulle vært morro å fått lyttet til de
    Anbefaler å høre på de . Tok meg 1 time og jeg var frelst. Impulskjøp ? Har hvertfall aldri vert så fornøyd som jeg er nå.

Resonans Lyd & Bilde

TonArt • Forsiden

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

for å nevne noen butikker i Norge

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine første ordentlige høytalere var Tannoy 607 mkII med target sine spesialstativer kjøpt på akers mic i 93 eller der omkring. Disse var helt fantastiske til prisen den gangen og la grunnlaget for min HiFi og AV interesse. Høytalerne er fremdeles i dagelig bruk på stua til en kompis og elektronikken er den samme som jeg brukte på de, NAD 304 forsterker og HK HD7400 CD-spiller(skikkelige produkter har lang levetid).
    Når jeg oppgraderte hjemmekinoen i fjor sommer hadde desverre ikke Tannoy modeller i den aktuelle prisklassen, men når den dagen kommer at 2 kanals oppsettet på stua skal få en overhaling står den nye definition serien høyt oppe på lista over ting som skal sjekkes ut.

Er det noen som har brukt Audiolab sammen med Tannoy?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Mine første ordentlige høytalere var Tannoy 607 mkII med target sine spesialstativer kjøpt på akers mic i 93 eller der omkring. Disse var helt fantastiske til prisen den gangen og la grunnlaget for min HiFi og AV interesse. Høytalerne er fremdeles i dagelig bruk på stua til en kompis og elektronikken er den samme som jeg brukte på de, NAD 304 forsterker og HK HD7400 CD-spiller(skikkelige produkter har lang levetid).
    Når jeg oppgraderte hjemmekinoen i fjor sommer hadde desverre ikke Tannoy modeller i den aktuelle prisklassen, men når den dagen kommer at 2 kanals oppsettet på stua skal få en overhaling står den nye definition serien høyt oppe på lista over ting som skal sjekkes ut.

Er det noen som har brukt Audiolab sammen med Tannoy?
    Har jo selv Glenair 15 i prestige serien. Skal senere ( blir nok en del år til ) få meg ett dedikert lytterom når jeg bygger meg hus. Dette rommet skal også være ett hjemmekino rom med Glenair'ene som front. Problemet er jo at Prestige serien ikke har noen centerhøytaller, så vurdere å kjøre 4.1 å kutte ut hele center kanalen. Dette er jo store høytallere og Centeren kan fort gjøre ting verre om det ikke matcher. Noen som har synspunkter til dette?

Har ikke hørt Audiolab i det hele tatt før, så vet ikke hvordan denne forsterkeren låter. Bruker selv Mcintosh rør effekt på mine, og dette synes jeg er en knallkombo. Mcintosh spiller jo som kjent med en varm klangsignatur. Har også hørt EC og Tandberg på disse. Likte helt klart Mcintosh sin klang best, men dette er jo da en smaksak.

Har senere lyst å prøve en Transistor Mcintosh på disse. F.eks MC 252. Håper den kan gi mye av den samme lyden, uten at jeg må tenke på rør'ene .

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har Tannoy Revolution DC4?.

Tenkte jeg trenger nye monitorer :3

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Dimension

Er det noen som har noen info om disse ? Vet veldig lite om de, men ser de har en centerhøytaller som kan være interesant. Bilde av serien er oppdatert i første post.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

Ja her var det ikke mye action . Tar meg låv til å "bumpe" tråden en gang for å se om det tar seg opp. Er det virkelig så få her på forumet som har erfaringer med dette merket ?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Jeg er en novise i Tannoy-verdenen, med Mercury-M3/MC/MX1 og Sensys DC1, meget fornøyd med begge seriene. Stort sett bare brukt Pioneer-elektronikk på mine, men føler ikke noe behov for å endre på det.

Virker som om det ikke er veldig mange tannoy-folk på forumet her, dessverre.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig nyskjerrig på Monitorene demmes :3

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Takker for intitiativet til Tannoy-tråden! Jeg har nylig fått meg et par Glenair 15. For en lyd! De er plassert i en stue på 45 m2 med 3 meter under taket, og jeg spiller enkelte ganger ganske høyt. For en dynamikk! Min forsterker er en XTZ Class A100 D2, som kanskje ikke er helt ideell til disse noble høyttalerne. Jeg er blitt anbefalt rørforsterker, spesielt MC275. Det er mulig én blir litt spett? Hva mener dere? Dette er ikke et lett fag. Jeg har ikke mulighet til å ta med forsterkere hjem for prøvelytting, så jeg vil gjerne kunne støtte meg til andres erfaringer.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirM7
    Hei. Takker for intitiativet til Tannoy-tråden! Jeg har nylig fått meg et par Glenair 15. For en lyd! De er plassert i en stue på 45 m2 med 3 meter under taket, og jeg spiller enkelte ganger ganske høyt. For en dynamikk! Min forsterker er en XTZ Class A100 D2, som kanskje ikke er helt ideell til disse noble høyttalerne. Jeg er blitt anbefalt rørforsterker, spesielt MC275. Det er mulig én blir litt spett? Hva mener dere? Dette er ikke et lett fag. Jeg har ikke mulighet til å ta med forsterkere hjem for prøvelytting, så jeg vil gjerne kunne støtte meg til andres erfaringer.
    Hei,

Gratulerer med kjempehøytallere.

Ja du kan jo ta en tur innom min hifi å se . Kjører Mc 275 på samme høytallerene og kan anbefale den på det varmeste. Den blir ikke spett nei, savner ikke noe krefter selv iallefall, er jo veldig strømsterk denne klumpen . Den spiller med kontroll på veldig høyt volum, Og i teorien kan du spille ca rundt 113 db med 75 W på denne høytalleren da den er 95 db 1 W 1m. Så har du jo roomgain utenom dette også.

Savner ingen ting med denne forsterkeren, så kan trygt anbefale den med andre ord. Spørr gjerne om det er noe mer du lurer på anngående klang osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god info. Jeg synes vel høyttalerne kan være vel kresne på lytteposisjon. Jeg leste et sted at de er som "hodetelefoner på steroider". Egentlig ganske så bra forklart. Jeg synes de låter utrolig bra til "skjøre" jazzinnspillinger. Det er enkelte detaljer i musikken som er helt nye opplevlser for meg, slike som kantslag på skarptromme, fingre på basstrenger og for ikke å snakke om dynamikken som pauker i i klassisk musikk.

Jeg får vel begynne å se meg om etter en MC275. Er du fornøyd med din forforsterker?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god info. Jeg synes vel høyttalerne kan være vel kresne på lytteposisjon. Jeg leste et sted at de er som "hodetelefoner på steroider". Egentlig ganske så bra forklart. Jeg synes de låter utrolig bra til "skjøre" jazzinnspillinger. Det er enkelte detaljer i musikken som er helt nye opplevlser for meg, slike som kantslag på skarptromme, fingre på basstrenger og for ikke å snakke om dynamikken som pauker i i klassisk musikk.

Jeg får vel begynne å se meg om etter en MC275. Er du fornøyd med din forforsterker?
    Litt kresne på lytteposisjon stemmer ja. Måtte snu stuen min 90 grader for å få det hele til å sitte . Men det er jo store høytallere og vil ikke si de er noe mer kresne enn de fleste høytallere i den størrelsen.

Det som slo meg med disse høytalerene er den enorme nærheten du får med musikk som er bra innspillt. Spesielt litt rolig Jazz med kvinnevokal . Men også på musikk som Thomas Dybdal.

Bassgjengivelsen er også veldig imponerende. Synes høytallerene klarer å skille de dype tonene veldig bra fra hverandre. Ikke bare boom boom.

Anngående Primare'en så er jeg fornøyd med den ja, men jeg har ikke all verdens erfaring med andre forforsterkere til Mc 275. En av grunnene til at jeg kjøpte denne var at den har prosessoringang, som var viktig for meg da jeg handlet denne for noen år siden. Da kjørte jeg en miks mellom surround og stereo.

Jeg synes Pre 30 er ganske så nøytral, noe som passer bra da jeg har muligheten til å forandre lydsignaturen med rørbytte. Kjører med originale rør for øyeblikket, men holder på å speide etter nye rør .

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gamle Tannoy Sixes

Google Bilder-resultat for http://upload.review33.com/images/200906/200906162100454967.jpg

+Spiller dypt, rent og oppløst.
    +Billige stativ-høyttalere med marmorplate på topp av høyttaler og på stativ-fot.
    +Tøffe solide stativer.
    +Magnet er avstivet mot kassa.
    +Solid sammenkobling av bi-amp terminaler.
    +Spennende kassekonstruksjon lurer elementet til å tro kassa er større.
    +Ser bra ut.

-Litt portstøy ved høyt volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei,

Gratulerer med kjempehøytallere.

Ja du kan jo ta en tur innom min hifi å se . Kjører Mc 275 på samme høytallerene og kan anbefale den på det varmeste. Den blir ikke spett nei, savner ikke noe krefter selv iallefall, er jo veldig strømsterk denne klumpen . Den spiller med kontroll på veldig høyt volum, Og i teorien kan du spille ca rundt 113 db med 75 W på denne høytalleren da den er 95 db 1 W 1m. Så har du jo roomgain utenom dette også.

Savner ingen ting med denne forsterkeren, så kan trygt anbefale den med andre ord. Spørr gjerne om det er noe mer du lurer på anngående klang osv.
    Kjenner du til om det finnes anbefalt alternativ med transistorforsterker for Glenair?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Definition dc10t

Hei Tannoy fans! Jeg har kjøpt disse definition høyttalerne, og kjører de på nad m3. Synes de spiller helt fantastisk! Klarer virkelig å fylle rommet/leiligheten med godlyd :-) Hører gjerne fra andre Tannoy fans.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du til om det finnes anbefalt alternativ med transistorforsterker for Glenair?
    Tja,

Det jeg vet er at Mcintosh sine Transistor forsterkere spiller i samme "bane" som rørforsterkerene, men det blir ikke helt det samme. Har ikke prøvd de på Tannoy dog, men har selv vært innpå tanken å prøve Mcintosh 252. Men er nok litt for forelsket i den flyten rørene har

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, folkens!

Klart jeg kjører Tannoy! Jeg byttet ut mine gamle B&W CDM1-NT med to fantastisk vakre Revolution Signature DC6T. Kjører dem på en stereoforsterker - Hegel H200 - og resultatet er svært bra.

Har også akkurat gått til innkjøp av en hjemmekinoreceiver (Yamaha 765), og da måtte jeg jo ha en senterhøyttaler. Valget falt på Revolution Signature DC4LCR. Den er ikke innspilt ennå, men førsteinntrykket er bra.

Som bakhøyttalere har jeg bare noe billig skvip foreløpig, men planen er å oppgradere enten til Revolution eller Revolution Signature.

Revolution er nokså like Revolution Signature i lydsignaturen, og det er ganske praktisk. Med Revolution + Revolution Signature har man altså en ganske stor serie å plukke fra til hjemmekino.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Side 1 av 13 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •