Tannoy Tråden - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 253
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Frister litt med DC6T, siden jeg mistenker at mine Eyris DC1 blir i miste laget der jeg skal flytte etter jul....
    Noen som bruker DC6T i stuer på 25-35 kvadrat? Er de vanskelie og plassere med tanke på og få bra lyd? Der jeg skal flytte så er det kun 1 plasserings mulighet.
    Forsterkeri blir Parasound Halo P3 & A23
    De oppfører seg omtrent som andre gulvhøyttalere med bassport foran (mtp. bassen) - altså at de er mer plasseringsvennlige enn hvis bassporten hadde vært bak. Ellers synes jeg ikke de er spesielt kresne på vinkling, selv om de har "waveguide". Det gir en mer direkte, homogen lyd, men stativhøyttalere med strammere fokus er som regel verre å vinkle. Synes jeg.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på tide for min del å skrive seg inn her som Tannoy eiger. Endte opp med eit par DC6 revolution signature. Litt jobbing med oppsettet må gjøres. Skal leite etter passende stativ (tar gjerne imot tips) og forsterkerene skal settes opp som Bi-amp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Er på tide for min del å skrive seg inn her som Tannoy eiger. Endte opp med eit par DC6 revolution signature. Litt jobbing med oppsettet må gjøres. Skal leite etter passende stativ (tar gjerne imot tips) og forsterkerene skal settes opp som Bi-amp.

Gratuler
    Hvilket forsterkeri bruker du?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Gratuler
    Hvilket forsterkeri bruker du?
    Har 2stk Rotel RB-981 og RSP-970. 981 er brokoblet/gjort til monoblokk så de gir 1x360W til kvar høyttaler idag, men skal koble tilbake til 2stk stereo og bruke 1 på mellomtone/bass og 1 på diskant. Det vil gi 130W pr element. Men først kommer stativ

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nybakt kjøper av tannoy prestige sandringham se :)

ja da får jeg bli med i klubben, som overskriften sier, så er jeg atter igjen blitt eier av noen fantastiske sandringham se.

så neste projekt er å oppgradere forsterker. noen gode tips og forslag?

carlobebe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan legger jeg inn bilde? søke fungsjonen på avforum virker ikke, og jeg er sur, hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver i fra pc og nett, nå gir jeg opp, dette er jo umuli

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du lager et nytt innlegg ser du knappen "behandle vedlegg" litt ned på siden. Gå inn på den og legg til bilder. Disse legger seg da som linker. Hvis du vil ha bildet i teksten kan du gå inn på linken og kopiere adressen til bildet. Deretter trykker du på bilde-knappen (fjell med gul bakgrunn) og limer inn adressen.

Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon som har erfaringer med Tannoy sine subwoofere? Skal brukes med DC6 SR. Primert til musikk, men også film i ny og ne. Trenger ikkje ein som river vegger og blåser av tak, men skal kunne bidra til bedre bass og passe bra med DC6

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forumet sliter med opplasting av bilder for tiden.

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Nokon som har erfaringer med Tannoy sine subwoofere? Skal brukes med DC6 SR. Primert til musikk, men også film i ny og ne. Trenger ikkje ein som river vegger og blåser av tak, men skal kunne bidra til bedre bass og passe bra med DC6

Om noen har noe info ang. dette er det fint. har samme behov som Espen-hj over. Har SR DC4T.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tannoy dc10

har lyst på tannoy dc10t..og bytte ut rf82

har parasound a21 + jc2, oppo 95 og klipsch rf-82

tror dere det blir bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver å vurderer glenair 15 hjemme her nå
    cwlll trives godt i rommet her og regner med å få til glenair au :-D
    noen tips , bortsett fra avstand til bakvegg ?
    skal kjøres sammen med mc rør og ear pre, tror det er en god kombo utifra hva jeg har funnet på forumer på nettet

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    driver å vurderer glenair 15 hjemme her nå
    cwlll trives godt i rommet her og regner med å få til glenair au :-D
    noen tips , bortsett fra avstand til bakvegg ?
    skal kjøres sammen med mc rør og ear pre, tror det er en god kombo utifra hva jeg har funnet på forumer på nettet
    Vil sikkert fungere noenlunde ok, men jeg har ikke helt fått "fot" av Glenair 15. Den har selvsagt en ganske maskulin slam, men synes den fort låter litt sidrompa også.

Til rent rørforsterkersett tror jeg de klassiske Prestige-modellene faktisk spiller bedre, dog kanskje ikke samme grad av slam - i mine ører, that is.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy + Hegel

Har nettopp havna på Tannoy-kjøret igjen. Det første paret jeg kjøpte for mange år siden var et par MX-3 i lys bøk. Ble drevet av en HK 3470. Siden har jeg hatt litt av hvert, men er altså nå tilbake. Hørte tilfeldig vis et par Revolution Signature 6T, og da var det ingen vei tilbake. SA1750 forsvant ut, og RS6T kom inn. Solgte hele hjemmekinoriggen min og kjøpte meg stereoforsterker igjen. Blei Hegel H1mk4.

Etter det jeg har lest skal denne komboen kanskje bli litt vel "analytisk" i toppen, men er ikke sikker på om jeg er helt enig. Noen meninger?
    Bare "the Voice" blur fredig nå, så får jet jagd ut kjærringa og lytta mer!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 2 sett med Tannoy. Det ene settet er Revolution R3, og andre settet er Saturn S6. Jeg er lykkelig eier av Tannoy, og er strålende fornøyd. Min far har holdt på med Tannoy siden 1994, og etter hannes g flere sine meninger, er Tannoy det absolutt beste alternativet. Det er vanskelig å være en konkurent mot Tannoy. Hørte et par Kingdom på 2.stk Mcintosh for ikke så lenge siden, og kan så absolutt si; Helt fantastisk !!!. Jeg fikk mitt første sett Tannoy 15 Juli 2011 ( tror jeg ) på konfirmasjonen min, og satt et helt døgn og spilte inn R3. Jeg hadde aldri vært så fornøyd før. Rett før jul, kjøpte jeg av min far sine Saturn S6, som var enda penere og spilte enda finere enn det R3 gjorde. Jeg skal bestandig ha Tannoy, og kommer så absolutt IKKE kjøpe noe annet da jeg skal ha ren og ordentlig lyd. Jeg er såppas dypt forelsket i mine sett med Tannoy, at jeg skal spare til nyere og bedre Tannoy. Etter min mening er det ingen som banker Tannoy, og jeg har enda ikke hørt B&W, Dali, Kef, Lyngdorf, JBL, System Audio som klarer og dra fra Tannoy. Det er alt for få butikker som tar Tannoy for salg i Norge, og det er synd. Tannoy ble jeg dypt forelsket i da jeg hørte de for første gang. Morro at du har laget en diskusjonside om Tannoy på forumet.

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ntd12tannoy
    og kommer så absolutt IKKE kjøpe noe annet da jeg skal ha ren og ordentlig lyd. Jeg er såppas dypt forelsket i mine sett med Tannoy, at jeg skal spare til nyere og bedre Tannoy. Etter min mening er det ingen som banker Tannoy, og jeg har enda ikke hørt B&W, Dali, Kef, Lyngdorf, JBL, System Audio som klarer og dra fra Tannoy.
    Sterk påstand

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LimaFoxtrot
    Sterk påstand

Vi har våre delte meninger. Jeg snakker om min oppfattning av Tannoy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tompett
    har lyst på tannoy dc10t..og bytte ut rf82

har parasound a21 + jc2, oppo 95 og klipsch rf-82

tror dere det blir bra?

har nettopp gjort det! å du og du for en helt annen verden selv med litt beskjeden forsterkeri foreløping=)

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av Mercury V4

Tannoy Mercury V4 har seilet opp som én av flere aktuelle kandidater til nytt stereooppsett (i alle fall primært). Har pr. i dag et enkelt surround sett fra H/K (HKTS 11) og en H/K AVR 255. Receiveren er det meningen å beholde. I følge whathifi.com er det eneste negative med disse høyttalerne at de kan være litt sære på plassering (pga. bassporten i bakkant?). Noen her med erfaring som kan bekrefte/avkrefte dette? Skal flytte inn i ny leilighet, men stuen er ikke spesielt stor (ca 20m2) og med betongvegger. Er dermed bekymret for at disse må plasseres for langt ut i rommet og ta for mye plass (av hensyn til min bedre halvdel). Synd hvis så er tilfelle, for de er utrolig lekre og gir kanskje rom i budsjettet til å bytte ut hele surroundoppsettet.

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •