Tannoy Tråden - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 253
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sindres
    Hva tror man om NAV Viso TWO?

DC6T kan jeg dessverre ikke gå for, høyttalerne skal stå på en benk.
    Skrev bare DC6T fordi det er hva jeg selv har hørt i stereo :-)

Dette blir da min personlige mening, og det skal sies at jeg ikke har testa så mye forskjellig utstyr, så det er mange her med mer erfaring enn meg. Men jeg ser ikke bort fra at du blir fornøyd med dingsen fra HFK. Har ihvertfall hørt DC6T på billigere NAD, både en stereo og en surround amp (T743). Mine ører syns det låter veldig bra, men ettersom det er litt kontroversielt å si i forhold til slike kvalitetshøyttalere vil jeg anbefale deg å låne med hjem å prøve selv. I en uhøytidelig test av stereoforsterkere jeg og en kamerat hadde var det dyreste vi kobla på en Hegel H200 og NAD M3. Jeg er litt usikker på om jeg lett hadde klart å skille de dyre fra de billige i en blindtest, selv om jeg mener M3 ble brutal i diskanten, noe jeg ikke vil si om den billige NADen.

Jeg er av den oppfatning at høyttalere har enormt mye mer å si for lyden enn forsterkere, så når du har Signature er mye gjort!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello!

Jeg sitter da alså med ett par Tannoy Eyris DC1 og er fornøyd!
    Men jeg lurer på hva den ekstra jorings terminalen er for, eller hva det er?
    Mulig dette er beskrevet tidligere, men har ikke fått det med meg.

Noen flere som har Eyris DC1 her da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Hello!

Jeg sitter da alså med ett par Tannoy Eyris DC1 og er fornøyd!
    Men jeg lurer på hva den ekstra jorings terminalen er for, eller hva det er?
    Mulig dette er beskrevet tidligere, men har ikke fått det med meg.

Noen flere som har Eyris DC1 her da?
    Heisann!

Jeg har et par Revolution Signature DC6T og de har også en ekstra slik terminal, og jeg regner med den har samme funksjon på dine høyttalere.

I så fall er dette til jording. På Tannoy sine hjemmesider finner jeg følgende:

"CONNECTION OF EARTH OR 'GROUND' LEAD
    Use of a shielded or screened loudspeaker cable will offer further performance advantages when used with the five-way terminal panel. The screening termination should be connected to the earth or ground (green) terminal
    on the loudspeaker and to the ground or earth connection on the amplifier. Alternatively if you are not using a screened loudspeaker cable but wish to utilise the earthing facility, run a single cable between the earth or
    'ground' (green) terminal on the loudspeaker to the earth (ground) connection on the amplifier.

The addition of an extra fifth terminal provides grounding for the drive unit chassis, voice coil and speaker cable to reduce the pick up of airborne RF; thus eliminating any feedback interference that can adversely affect the performance of the source electronics in any audio system."

Selv har jeg ikke prøvd dette og har heller ikke hørt noen andre ha erfaringer med dette.

Hadde vært interessant å høre om noen har positive erfaringer med dette?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig skeptisk til dette med ekstra jordingspunkt. Tror ikke det er noen hørbar forskjell.

Høyttalerkabler er normalt ikke skjerma, og vil derfor plukke opp all mulig støy. Gjerne 50 Hz fra strømkabelen som ligger like ved, men selv dette signalet er så svakt at høyttalerelementet aldri vil gjengi det som hørbar lyd...

RF (som Tannoy skriver) er i følge wikipedia per def. 30 kHz - 300 GHz, og disse signalene er i tillegg ikke hørbare. At disse frekvensene kan påvirke noe av elektronikken i kilden er i teorien mulig, men hadde det vært et problem tror jeg vi ville lest om det her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så da regner jeg med at den ekstra terminalen ikke er noe å bry seg om

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde og legge inn bilde, men sjønner ikke dette her

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai ai ai ai <3

Definition DC6 LCR har dukket opp på Tannoys hjemmesider. Hjemmekino med 100% Definition, anyone? :-o

Edit: Her er noen bilder av herligheten:
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har denne tråden vært litt død enstund men jeg forsøker med ett spørsmål her for det
    noen som har hørt/eier kingdom 12 modellen og kan gi meg litt info om denne
    plasseringsvennlighet, anbefallt rom str osv osv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er Parasound P3 og A23 på vei hjem til mine Tannoy Eyris DC1:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har begynt og lese mer og mer om Tannoy og finner denne produsenten meget intressan. Er selv på jakt etter stativhøytalere på et budskjett på 5000kr

Har tenkt og benytte dem på en Music Angle KT88 mkiii , og lurer på om noen av dere har erfaring med tannoy og rør ?

Jeg har vært inne på Stereofil.no og kikket på Mercury V1 eller Revolution Signature DC4 (sistnevnte antar jeg har bassport bak, noe som blir problematisk for meg pga begrenset plass)

Men har dere noen andre alternativer som er verdt og sjekke ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revolution DC4 bruker jeg som bakkanaler i mitt surround oppsett. Bassporten er bak. På Rev. Signature er den foran. Bassen ruller av relativt tidlig på begge modeller (sjekk også spesifikasjoner på hjemmesiden til Tannoy), jeg ville nok brukt en sub med disse ht. Det vil også gjøre de lettere å plassere. Hvordan de spiller sammen med rør aner jeg ikke noe om.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg et par Revolution Signature DC6T til å bytte ut mine eldre Eyris 3 front høyttalere.

Noen som har noe tips om innspilling av disse? Bare å spille som normalt? Høyt og lavt? Ide om hvor mange timer de trengs før de er mer eller mindre innspillt?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er DC6T komt i hus. Ble biampet med min Pioneer SC-LX73. Det låt meget bra selv uninnspilt. Skal bli artig å høre når de er ferdig innspilt

Selger en hel Tannoy Eyris surround pakke med sub billig på avtorget hvis noen skulle være interessert: http://avforum.no/avtorget/showprodu...=79494&cat=all

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var Å hørte signature DC6 i dag. Imponert over bredden i lydbilde og mellomtonen. Synes den manglet en del på bunn og ser at den må parres med en sub. Noen som kjenner til Tannoy sine subber?

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DC6T + Abrahamsen?

Noen som har prøvd Revolution Signature DC6T sammen med Abrahamsen V2.0?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC6T fra Tannoy (6 i Hjemmekino) koster nå 9095 kr hos Stereofil, mot tidligere 13995 kr. Rabatten på 35 % gjelder de neste to ukene på hele Revolution Signature-serien...

http://www.stereofil.no/plakater/2011_5.gif

Mvh Ricemen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister litt med DC6T, siden jeg mistenker at mine Eyris DC1 blir i miste laget der jeg skal flytte etter jul....
    Noen som bruker DC6T i stuer på 25-35 kvadrat? Er de vanskelie og plassere med tanke på og få bra lyd? Der jeg skal flytte så er det kun 1 plasserings mulighet.
    Forsterkeri blir Parasound Halo P3 & A23

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Frister litt med DC6T, siden jeg mistenker at mine Eyris DC1 blir i miste laget der jeg skal flytte etter jul....
    Noen som bruker DC6T i stuer på 25-35 kvadrat? Er de vanskelie og plassere med tanke på og få bra lyd? Der jeg skal flytte så er det kun 1 plasserings mulighet.
    Forsterkeri blir Parasound Halo P3 & A23
    Det kan hende at de øvre frekvensene er lettere å håndtere på DC6T enn "standard" ht grunnet waveguide teknologien. Min erfaring er at frekvensresponsen forandrer seg en god del ved forskjellig vinkling inn mot sitteposisjon, men det kan man vel si om de fleste høyttalerkonstruksjoner. Når det gjelder bass er DC6T som alle andre. Plasserer du de feil blir lyden suboptimal. Det beste er som med andre høyttalere: mål/regn eller (hvis du er i stand til det) lytt deg frem til "riktig" posisjonering. Er du stuck med en råtten plassering f.eks. helt inntil veggen må du rett og slett godta at lyden aldri blir så bra som den kunne ha blitt.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Dimension serien. Er disse en utgått modell?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig kjøpt Signature DC4T høyttalere. er nå svært spent på hvordan de spiller på min Hegel H1SE. gleder meg...

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •