Tannoy Tråden - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 253
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har brukt ca 12000 (inkl. moms) på absorpsjonstiltak siden sist jeg skrev i denne tråden. Bestilte fra GIK acoustics. 9 vanlige abs. plater, og 6 tritraps i hjørnene + 1 monster basstrap. Kunne sikkert gjort det selv og fått dette på plass mye billigere, men gadd ikke. Har nettopp pusset opp leil. Arbeidslysten er fraværende.
    I hi fi sammenheng er ikke 12 tusen så altfor mye. Og jeg er sikker på at dette tiltaket har betydd mer for lyden enn en kostbar oppgradering av forsterkeri ville gjort. Jeg hører nå lag på lag med innspilte stemmer der det tidligere hørtes ut som et diffust kor i bakgrunnen, plasseringen av instrumentene er nå en lek og detaljene bare hopper frem.
    For ikke å snakke om filmopplevelsen. Fantastisk.
    DC6T er jammen meg en knall ht, om enn noe lys i toppen på dårlige innspillinger. Men det er vel sånn at crap inn = crap ut på de fleste nøytrale ht.
    Anbefaler flere å gjøre det samme. Det ser ikke så fryktelig snasent ut med så mye absorpsjon i rommet, så å gjøre det i stua er vel utelukket for de fleste. Men har man et rom som bare står og ber om å bli gjort om til et lytterom bør man virkelig få ut det som bor i Tannoy'ene i stedet for å høre på potensialet til de.

Hehe ja.

Det er derfor at når jeg bygger meg hus, er det med i planen å få et dedikert hifi rom i kjelleren, der jeg kan utfolde meg med alt som trengs for å få bra akustikk .

Jeg tror dette med akustikk er det viktigeste av alt innen hifi. Forklarer det ganske enkelt med at lyden kan forandre seg veldig om jeg bare snur stuen 90 grader.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror dette med akustikk er det viktigeste av alt innen hifi.
    I lys av egne erfaringer må jeg si meg helt enig. Var ganske moro å ha en kompis på besøk som har hørt anlegget mitt før, da i et kjipt rom (rent akustisk). Han sa: "Ante ikke at rommet har så mye å si. Har aldri hørt musikken så klart før!"
    Noe å tenke på før man punger ut 10 tusen for kabler. (Ikke meningen å starte en kabeldiskusjon, bare et råd.)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [I]I lys av egne erfaringer må jeg si meg helt enig. Var ganske moro å ha en kompis på besøk som har hørt anlegget mitt før, da i et kjipt rom (rent akustisk).
    Jeg begynner også å få troen på dette, men bare et spørsmål: når man skal gjøre akustiske forbedringer i et rom, handler det da alltid om å dempe rommet? Eller kan det være andre ting det er snakk om?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Jeg begynner også å få troen på dette, men bare et spørsmål: når man skal gjøre akustiske forbedringer i et rom, handler det da alltid om å dempe rommet? Eller kan det være andre ting det er snakk om?
    Det kan også være snakk om diffusorer og resonatorer. Sikkert andre ting også. Er sikker på at du finner masse info hvis du søker på denne siden, det gjorde iallefall jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel bare melde meg inn her da, har ett par Tannoy Eyric DC1 på vei.
    Skal bli spennende og høre.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!

Sitat Opprinnelig postet av ags
    Får vel bare melde meg inn her da, har ett par Tannoy Eyric DC1 på vei.
    Skal bli spennende og høre.
    Velkommen i klubben! Håper på noen bilder når de ankommer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Velkommen i klubben! Håper på noen bilder når de ankommer...
    Takk Takk, er fornøyd så langt vertfall, mye "større" lyd i disse enn jeg trodde.
    Fikk endeli den varme lyse lyden jeg ønsket, ihvertfall i forhold til tidligere.

Har så smått begynt å dra på litt volum nå, etter ca 20 - 25 timer med litt moderat volum

Feks, Katie Melua og Ida Jenshus hørres helt topp ut i mine ører på disse høytalerne:-)

Er det noen har forslag til lignede musikk? Gjerne med klassisk gitar og vakker kvinne stemme, er litt svak for det alså:-P

Desverre så er rommet ikke optimalt, og heller ikke forsterker og kilde fronten, men håper og oppgradere, kansje i første omgang med dacmagic.

Hvordan jeg legger ut bilde vet jeg ikke, dere kommer bare til og riste på hode når dere ser hvordan dette rommet og utstyret er likvell, så tror jeg er litt skeptisk til det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilke soundcare superspikes som passer til DC6T? Kjøp kan være nært forestående og jeg ønsker å kjøpe spikes og høytaler samme dag :-D

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volund
    Noen som vet hvilke soundcare superspikes som passer til DC6T? Kjøp kan være nært forestående og jeg ønsker å kjøpe spikes og høytaler samme dag :-D
    Spikes følger med høytalerne :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Spikes følger med høytalerne :-D
    Vet det, men ikke superspikes

Lurer på om jeg har overfølsomme ører. Akkurat tilbake fra en lytterunde på DC6T og må innrømme at jeg er litt sliten i ørene. Mulig ikke MBL 7008 var perfekt match. Har akkurat kjøpt meg en roksan kandy k2 jeg tenkte å prøve med disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å investere i et par Tannoy Revolution Signature DC4. Nå er jeg på jakt etter en passende stereoreceiver til disse. Det blir en radiolytting, så DAB er ønskelig, for øvrig skal PC-en kobles til. Noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volund
    Lurer på om jeg har overfølsomme ører. Akkurat tilbake fra en lytterunde på DC6T og må innrømme at jeg er litt sliten i ørene. Mulig ikke MBL 7008 var perfekt match.
    Lyttet til DC10 på MBL elektronikk forrige vinter, synes det hørtes skarpt ut jeg også. Hører flere som har sagt at diskanten på DC10 er tilbakelent, stiller meg uforstående til det. Iallefall med MBL.
    Kjører selv DC6 på Pioneer. Kan være masete i ny og ne. Kommer an på innspillingen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyttet til DC10 på MBL elektronikk forrige vinter, synes det hørtes skarpt ut jeg også. Hører flere som har sagt at diskanten på DC10 er tilbakelent, stiller meg uforstående til det. Iallefall med MBL.
    Kjører selv DC6 på Pioneer. Kan være masete i ny og ne. Kommer an på innspillingen.
    Jeg har også Pioneer til DC6T og finner den avslørende på dårligere lydformater. DTS-HD og Dolby True HD, samt gode CD- innspillinger produserer meget god lyd, mens dårligere lydformater blir slitsomme å høre på i lengden. Lytterommet er det som har mest å si etter min mening. Har en god del demping på plass men ikke alt.

Jeg fikk nylig Tannoy Signature DC4T som jeg plasserte på bakveggen. Har da DC6T med tilsvarende senter i front og mine gamle 611 på sideveggene. Angrer litt på at jeg ikke bare kjøpte et par til med DC6T siden disse er en god del større enn DC4 og bare koster 2000 mere. Vel, det blir et par til med DC6 senere, som skal plasseres bak og da blir DC4 flyttet til sideveggene.

Nydelig lyd er det nå lell.....

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har dedikerte rom, har ikke vanskelig for å tro at det låter fantastisk.

For min del er ikke engang høyttalerplassering mulig å få perfekt permanent ettersom det er litt ugunstig med høyttalere foran dører. Har likevel midlertidig plassert høyttalerne mer korrekt bare for å høre forskjellene, og de er enorme. Når jeg øker avstanden mellom frontene til 2-2,5m og de har lik avstand til sidevegg så forbedrer det lydbildet kraftig. Vanligvis har frontene en avstand på ca. 1,5m, av praktiske hensyn.

Litt usikker på hva som er viktigst av avstand og symmetri, men jeg fikk ihvertfall bekreftet hvor viktig plassering er. I og for seg er jo det også et akustisk tiltak. Enkelt sådan, men likevel svært så viktig 8)

@sindres
    Tannoy oppgir anbefalt effektstyrke på hjemmesidene sine, og det er kanskje et greit utgangspunkt. Er du usikker ville jeg lånt med meg et par stykker fra hifikjedene eller Elkjøp. Jeg ser mange sier Signature har godt av dyr elektronikk, men selv syns jeg DC6T spiller svært så bra selv på billig amp.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med å få til en symmetrisk plassering av ht. Kan slå meg løs med akustiske tiltak, men rommet er vanskelig oppbygd og lite. Irriterende når man vet hvor viktig slikt er for bassen. Så jeg skjønner din frustrasjon, Cyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg får vel hive meg på her jeg da, som ny i dette forumet.

Har vært på Stereofil og handlet et par Revolution Signature DC6T.

Etter å ha hatt denne hobbyen med lyd liggende på is i vel 10 år nå, bestemte jeg meg nå for å børste støv av den igjen. Hadde i utgangspunktet tenkt å starte med noen høyttalere i nedre budsjettklasse, og ta det derfra. Men etter to måneder med farting rundt og testlytting av en rekke høyttalere uten å få den helt store gnisten, tenkte jeg at jeg måtte få lyttet til Tannoy, siden det var mitt første høytalermerke som 13-åring i 1986, og jeg elsket dem i mange år.
    Og jo da, sannelig forelsket jeg meg i Tannoy igjen.

Får de i hus i morgen. Glederc meg. :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy_B
    Ja jeg får vel hive meg på her jeg da, som ny i dette forumet.

Har vært på Stereofil og handlet et par Revolution Signature DC6T.

Etter å ha hatt denne hobbyen med lyd liggende på is i vel 10 år nå, bestemte jeg meg nå for å børste støv av den igjen. Hadde i utgangspunktet tenkt å starte med noen høyttalere i nedre budsjettklasse, og ta det derfra. Men etter to måneder med farting rundt og testlytting av en rekke høyttalere uten å få den helt store gnisten, tenkte jeg at jeg måtte få lyttet til Tannoy, siden det var mitt første høytalermerke som 13-åring i 1986, og jeg elsket dem i mange år.
    Og jo da, sannelig forelsket jeg meg i Tannoy igjen.

Får de i hus i morgen. Glederc meg. :-D
    Gratulerer med nydelige høytalere, du kommer ikke til å bli skuffet.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Gratulerer med nydelige høytalere, du kommer ikke til å bli skuffet.
    Gratulerer med flotte høyttalere! Velkommen i klubben igjen :P

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    @sindres
    ....., men selv syns jeg DC6T spiller svært så bra selv på billig amp.

Har hatt DC6T over en lengre periode, og i denne perioden fekk de testet seg med mangt av elektronikk. Litt uenig med cyr om at de spiller "svært så bra selv på billig amp".

Spørs selvsagt hva en mener med "billig amp". Av de billigste ampene jeg prøvde var Cayin 153B, denne koster vell ny 7000,- eller noe sånt(?). Prøvde denne etter tips om at den var rå på DC4T. Denne skuffet forøvrig meg stort, låt tilbakelent, og fekk ikkje fram "drivet" i høytalerene som med andre amper.

Prøvde de på Marantz PM8003 som stereofil selger. Denne koster vell 8k veil, og kan fungere. Men etter litt lytting virker den uengasjerende(?)

Har testet denne elektronikken på DC6T: Arcam A38 og P38 i biamp, Krell Kav400xi, Jungson da200lux, Cayin 153B, Marantz Pm8003, Music Angel(den typen som alle skryter av her på forumet), Mark Levison no338, YBA design serien, Onkyo 501......

En kjapp rangering (alt utifra mine lydpreferanser, og må sees på som subjektivt):
    Arcam A38 og P38 - utrolig musikalsk, og beste jeg har hørt på disse ht.
    Mark Levison no338 - enormt patent sak, med stålkontroll egentlig i hele frekvensområdet - grunnen til at eg rangerer Arcam høyere er at Levinson kanskje kan bli litt lys i toppen.
    Krell Kav 400xi - Power og utrolig trykk i bunn, mangler kanskje litt i mellomtone(?)
    YBA design serie - Musikalsk til 1000 - mangler basstrykk
    Jungson - Basstrykk - fjerner mellomtone..
    Marantz pm8003 - musikalsk - lite engasjerende over tid - oppleves som litt kjedelig...
    Onkyo 501 - alt i ett produkt, bare testet for moro.. detter gjennom..
    Music Angel - blir for "Svak" til denne høytaleren - bassen sitter ikke...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    @sindres
    Tannoy oppgir anbefalt effektstyrke på hjemmesidene sine, og det er kanskje et greit utgangspunkt. Er du usikker ville jeg lånt med meg et par stykker fra hifikjedene eller Elkjøp. Jeg ser mange sier Signature har godt av dyr elektronikk, men selv syns jeg DC6T spiller svært så bra selv på billig amp.
    Hva tror man om NAV Viso TWO?

DC6T kan jeg dessverre ikke gå for, høyttalerne skal stå på en benk.

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •