Tannoy Tråden - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 253
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Det kan jo likevel være, som du selv også antyder, at det er refleksjoner i rommet som skaper problemer ved høyt lyttenivå. Jeg har installert en del akustiske paneler og har planer om flere etterhvert og synes dette hjelper godt på.

Jeg har 6 tommern i senter. Det ble bare tull når jeg hadde de innstilt på small, de hørtes ut som bokhøytalere. Får se hva Pioneeren mener. Denne blir min første receiver med HDMI og autokalibrering, så det blir spennende :-D
    Ja, jeg kommer nok til å prøve meg frem med absorbenter på veggene før jeg oppgraderer stereobiten, men klør litt i Visa kortet for tiden, kjenner jeg. ;-)
    Prøver large på senteren jeg, ser hvordan det går. Angrer på at jeg ikke kjøpte 6 tommeren, min utgave er altfor spinkel i lyden. Orker ikke kjøpe ny heller da jeg kommer til å oppgradere frontene i.l.a. (forhåpentligvis) et halvt års tid. 803 Diamond er det jeg sikler etter.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å bruke Pioneer sin x-curve som demper de høyeste frekvensene i små dB-trinn? Finnes ihvertfall på LX72.

Mange vil sikkert mene denslags er juks, men det er jo begrenset hva man får til med rom og plassering. Jeg har prøvd den litt av og på, og lyden er jo den samme, bortsett fra at det ofte blir mer behagelig å høre på høyt volum der man demper den aller skarpeste gitaren. Øret er helt klart mest følsomt for lyse toner, så derfor blir det litt problematisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har lekt med den innstillingen, Cyr, men er ikke så gira på å miste lydinformasjon i film. Får heller dempe refleksjoner etterhvert. Som sagt er diskanten mest slitsom på høy musikk, gjerne noe dårlig produsert gammel rock (AC/DC) eller "kompleks" og kjapp metal (Anaal Nathrakh skjærer i ørene, altfor frisk dikant sammenlignet med høretelefoner). Rolig, pop og rap er uproblematisk, men nå skal man lete lenge etter anlegg som ikke takler det på en grei måte.

Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Kaster meg på denne tråder her.
    Har nå bestilt meg Tannoy DC8T og venter disse i hus de
    nærmeste dagene. Gleder meg som en unge på julaften.

Disse skal matches med en McIntosh MC-402 og det blir
    bestilt inn en McIntosh MCD500 også til dette oppsettet,
    så snart som økonomien tillater det.

Noen Synspunkter om matching osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tristania
    Hei.

Ser frem til å høre litt om de lydmessige erfaringene dine når de kommer i hus. Er i "gropa" selv med å vurdere disse, men er litt usikker mht. forsterkeren de muligens skal kjøres mot > Leben CS600.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plassering av DC6T

DC6T er en sterk kandidat til å bli min neste høytaler og lurer i den forbindelse på hvor lette der er å plassere?

Sliter å få trukke høytalerene mer enn 70cm fra bakvegg til høytalerfront, aller helst 60cm. Noen med erfaring på plassering av DC6T eller lignende HT fra Tannoy? Ser at de anbefaler 50cm fra bak på høytaler til vegg noe jeg sliter med å få til. På den annen side burde ikke de være så kresne da de har bassport foran noe som pleiere å hjelpe på plassering.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volund
    DC6T er en sterk kandidat til å bli min neste høytaler og lurer i den forbindelse på hvor lette der er å plassere?

Sliter å få trukke høytalerene mer enn 70cm fra bakvegg til høytalerfront, aller helst 60cm. Noen med erfaring på plassering av DC6T eller lignende HT fra Tannoy? Ser at de anbefaler 50cm fra bak på høytaler til vegg noe jeg sliter med å få til. På den annen side burde ikke de være så kresne da de har bassport foran noe som pleiere å hjelpe på plassering.
    Et MEGET godt valg i tilfelle!

Har selv hatt disse ht siden de kom på markedet, og de har aldri slutten å imponere. Vokser med god elektronikk, har selv prøvd meget forskjellig. Hvilken elektronikk tenker du bruke?

Angående plassering er dette en høytaler som er lett å plassere. En rask "knoketest" på kabinettet viser at det er dødt. Faktisk et mer resonansfritt kabinett enn på mange dyrer høytalere jeg har hatt.

Bassport i front som du sier er og meget positivt med tanke på at du blir nødt til å ha de nære bakvegg. Det som pleie vere problemet når en blir tvunget til å ha de nære bakvegg er "brumlebass". I ,min tidligere leilighet hadde jeg de nær bakvegg, dette var da ikke et problem...

Kjøper du denne ht blir du fornøyd, i prisklassen ser jeg INGEN konkurenter!

Byttet selv ut mine Dali Mentor 6 som skal vere best i 20k klassen med disse. Har nå Neat Mommentum 4i til 35k stående i "duell" med Tannoyene, og er enda ikke sikker på hva valget blir!

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fint svar oddemann. Tenker å starte ut med Nad c355bee. Gjør nok litt skam på høytalerene, men tenker å bytte den ut etterhvert. Finne noe fint brukt rundt 10k.

Skal bare gjøre en siste sjekk av mine nåværende Vienna acoustics med en annen forsterker for jeg gir dem opp. Passet ikke helt mitt lynne og min stue.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet i en annen leilighet og har nå et dedikert hjemmekino/stereo-rom. Som mange på dette forumet sier om og om igjen: rommet er det som påvirker lyden mest. Nå har jeg hørt DC6T i tre forskjellige rom av forskjellig størrelse. Akkurat nå er det ca 2,5 x i overkant 4 meter (minste hittil). Ht står på langsiden av "hjemmekinoen" (da jeg hører det er bedre enn å sette de på kortsiden), lytteposisjon og Tannoy'ene danner en likesidet trekant. Ingen absorpsjonstiltak (utenom Ikea-teppe på gulvet) foreløpig, men veggene er malt strie som muligens er bedre enn helt flate sparklete vegger i den gamle kåken. Lyden er helt fantastisk nå, iallefall sammenlignet med den forrige leil. Skikkelig stereobilde, det som skal være i midten virker å komme fra bak TV'n, jeg hører ting jeg ikke har hørt før på den første Thomas Dybdahl skiva, lydbildet er mye mer avslappet og avslørende. Satte på AC/DC som var helt jævlig å høre på før, no problem. For første gang på lenge sitter jeg og nyter musikk istedet for å tenke: "Det var da **** til diskant, må kjøpe noe annet snart..."
    Moralen er at oppgraderingssuget foreløpig har avtatt litt. DC6T er utrolig bra ht. Muligens liker de seg i mindre rom? Neste tiltak som skal prøves er absorpsjon. Noen som har link til molton som er lystett og absorberer en god del?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har flyttet i en annen leilighet og har nå et dedikert hjemmekino/stereo-rom. Som mange på dette forumet sier om og om igjen: rommet er det som påvirker lyden mest. Nå har jeg hørt DC6T i tre forskjellige rom av forskjellig størrelse. Akkurat nå er det ca 2,5 x i overkant 4 meter (minste hittil). Ht står på langsiden av "hjemmekinoen" (da jeg hører det er bedre enn å sette de på kortsiden), lytteposisjon og Tannoy'ene danner en likesidet trekant. Ingen absorpsjonstiltak (utenom Ikea-teppe på gulvet) foreløpig, men veggene er malt strie som muligens er bedre enn helt flate sparklete vegger i den gamle kåken. Lyden er helt fantastisk nå, iallefall sammenlignet med den forrige leil. Skikkelig stereobilde, det som skal være i midten virker å komme fra bak TV'n, jeg hører ting jeg ikke har hørt før på den første Thomas Dybdahl skiva, lydbildet er mye mer avslappet og avslørende. Satte på AC/DC som var helt jævlig å høre på før, no problem. For første gang på lenge sitter jeg og nyter musikk istedet for å tenke: "Det var da **** til diskant, må kjøpe noe annet snart..."
    Moralen er at oppgraderingssuget foreløpig har avtatt litt. DC6T er utrolig bra ht. Muligens liker de seg i mindre rom? Neste tiltak som skal prøves er absorpsjon. Noen som har link til molton som er lystett og absorberer en god del?
    Ingenting er bedre enn å høres suksesshistorier! Alltid mest vanlig å be om tips til forbedring.

Vurderer selg DC6T ettersom jeg har insett at bassport foran passer leiligheten min bedre. Lurer derfor på hvordan du har plassert dine i forhold til hjørne og bakvegg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lekt så altfor mye med plassering av ht i rommet ennå, da det er ganske begrenset hva man får til i et såpass lite rom. Den ve ht står ca 60 cm fra sidevegg med vindu, der kommer molton inn i bildet. Den hø er godt unna sideveggen, men første refleksjonen må fortsatt dempes med absorpsjonsplate etterhvert. Begge er omtrent, tja, 40-50 cm fra bakvegg? Ikke målt nøyaktig. Synes ikke bassen er så altfor gærn, men har ikke målt med utstyr, bare egne ører. Er iallefall mindre "boomy" i bunnen enn før. Hører at det er forskjellige noter som blir spilt med bassgitaren, i motsetning til grøten man hørte tidligere...
    Jeg tipper du ikke kommer til å få så altfor store problemer med plassering, men alle rom er forskjellige, så du må nesten teste de ut hjemme hos deg og sende de tilbake hvis du er misfornøyd.
    Eneste du bør være klar over er at de er utrolig lette å velte, sånn i tilfelle du har barn med nysgjerrige fingre...

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hei,

Gledelig å se noen som kjører veldig bra elektronikk på disse, for det fortjener de . Har du fått MCD 500 ?

Som du ser i signaturen har jeg selv Glenair 15 fra tannoy, og kjører disse med bladelius dac/cd + pre og mcintosh effekt. Disse høytallerene låter ganske likt som DCT10, men med litt mere "fet" lyd om det er det rette ordet å bruke. DCT10 og DCT8 har nok litt mer "rett" lyd, men smaken er som baken . Slektskapet på disse og glenair er ihvertfall veldig nært.

Har selv prøvt MCD 500 som cd spiller og pre på mitt system, og det virket som det er en veldig god match. Det ble en del mørkere/varmere klang, men oppløsning var fortsatt like bra. Ble kanskje noe for "fløyelaktig" men det har nok noe med at jeg har matchet mc 275 med veldig mørklydende/varmtlydende rør pga Bladelius elektronikken er ganske lystklingende og klinisk ( men også veldig oppløyst ). Vil tro at MCD 500 har minst like stort potensiale om jeg hadde kjørt noen litt mer lystklingende NOS rør på effekten.

Om du har fått systemet hadde det vært hyggelig med en tilbakemelding til oss Tannoy fans om hvordan du syntes det ble .

Håkon Rognlien skrøyt jo noe hinsides av DCT10 i Fidelity, bør lese den testen om du ikke allerede har gjort det. Han skrev til og med at det var den beste høytalleren han noensinne har hatt i stuen sin, og det sier vel en del.

Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytaleren er på plass, men har ikke fått testet disse enda pga
    mangel på cd spiller. Er for tiden på jobb, men kommer hjem
    på onsdag. Og hvis alt går etter planen, så kan cd spiller være i
    hus på torsdag.

Skal få lagt ut bilder så snart oppsettet er komplett.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytaleren er på plass, men har ikke fått testet disse enda pga
    mangel på cd spiller. Er for tiden på jobb, men kommer hjem
    på onsdag. Og hvis alt går etter planen, så kan cd spiller være i
    hus på torsdag.

Skal få lagt ut bilder så snart oppsettet er komplett.

Gleder meg Får aldri nok av bilder.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut!!!

Tannoy Lagertømming!

Tannoy tilbud!!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse høyttalerne var nye for meg. Altså Revolution DC6T. Disse ligger litt under Signature i pris, og fantes tidligere bare med 4" elementer.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Tannoy Lagertømming!

Tannoy tilbud!!
    Mye snadder der. En fin sjanse til å få Tannoy-opplevelsen i hjemmet til gunstig pris.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det renner fremdeles ikke over av Tannoy hifi her inne, så vi får reklamere det vi kan

Nå er det kommet en ny Mercury-serie. Mercury er de billigste modellene til stuebruk fra Tannoy, men lyden bærer neppe preg av "budsjett". De har fått en facelift i forhold til forgjengeren og har nok fått høynet wafen noe. Finnes i gulvstående, senter og bokhylleformat, så det skulle gå an å bygge surround.

Stereofil.no fører merket.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Det renner fremdeles ikke over av Tannoy hifi her inne, så vi får reklamere det vi kan

Nå er det kommet en ny Mercury-serie. Mercury er de billigste modellene til stuebruk fra Tannoy, men lyden bærer neppe preg av "budsjett". De har fått en facelift i forhold til forgjengeren og har nok fått høynet wafen noe. Finnes i gulvstående, senter og bokhylleformat, så det skulle gå an å bygge surround.

Stereofil.no fører merket.

Hmm . Hvor er dual concentric elementet i disse ?? .

Anyway, kan informere om at jeg nå er i en prosess der jeg bytter ut en del av elektronikken på mine Glenair 15 ( igjen :twisted: ) . Har bestillt meg en Audio Note OTO phono SE, som er en integrert rørsak med hele 10 W ren klasse A drift med singel ended teknologi . Jeg venter med å selge min kjaere mc 275 for jeg er litt usikker på om den er kraftig nok. Lydmessig vil nok denne AN låte helt fantastisk. Glenair 15 har 95 Db på første watt og jeg skal da i teorien klare å spille oppi 105 db + roomgain med 10 W, og det tror jeg i grunn er nok for meg .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt ca 12000 (inkl. moms) på absorpsjonstiltak siden sist jeg skrev i denne tråden. Bestilte fra GIK acoustics. 9 vanlige abs. plater, og 6 tritraps i hjørnene + 1 monster basstrap. Kunne sikkert gjort det selv og fått dette på plass mye billigere, men gadd ikke. Har nettopp pusset opp leil. Arbeidslysten er fraværende.
    I hi fi sammenheng er ikke 12 tusen så altfor mye. Og jeg er sikker på at dette tiltaket har betydd mer for lyden enn en kostbar oppgradering av forsterkeri ville gjort. Jeg hører nå lag på lag med innspilte stemmer der det tidligere hørtes ut som et diffust kor i bakgrunnen, plasseringen av instrumentene er nå en lek og detaljene bare hopper frem.
    For ikke å snakke om filmopplevelsen. Fantastisk.
    DC6T er jammen meg en knall ht, om enn noe lys i toppen på dårlige innspillinger. Men det er vel sånn at crap inn = crap ut på de fleste nøytrale ht.
    Anbefaler flere å gjøre det samme. Det ser ikke så fryktelig snasent ut med så mye absorpsjon i rommet, så å gjøre det i stua er vel utelukket for de fleste. Men har man et rom som bare står og ber om å bli gjort om til et lytterom bør man virkelig få ut det som bor i Tannoy'ene i stedet for å høre på potensialet til de.

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •