Tannoy Tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 253
    Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Glemte å takke deg Cyr,,,,

Takk for hyggelig tilbakemld.. Gratulerer med flotte høyttalere!

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Nå kan jeg også melde meg inn i Tannoyklubben. Har vært lykkelig eier av noen nydelige høyttalere fra Revolution Signature-serien i et par dager nå. Må si at DC6T er enda penere i virkeligheten enn på bilder.

Har dog ikke så mye å sammenligne lyden med ettersom jeg ikke pleier å høre på demoer. Tidligere hadde jeg dessuten Cerwin Vega CLS i en helt annen prisklasse, så det ligger kanskje litt i kortene at jeg er mektig imponert over mitt nye oppsett.

Surroundreceiver venter jeg med å oppgradere, så jeg har alt koblet på en gammel NAD T753. Den yter neppe Tannoyene rettferdighet når man ser på prislappen, men jeg syns dette spiller helt fantastisk i stereo likevel. Bassen går dypt, og de spiller klart. Skremmende overbevisende på akustiske instrumenter, feks. Alice in Chains unplugged.

Har også TS1201 sub som jeg ikke kan si så mye om enda bortsett fra at det er en 12" sub og at menyen på den er litt kjip. Litt lang respons på displayet, og litt knotete navigering. Den blir nok mest aktuell til 5.1-action.

Gratulerer! Har hatt disse høytalerene siden de kom på markedet, og blir fremdeles imponert over hvor gode de er. Har prøvd de med ulik elektronikk, og fellesnevner er vell at de trenger litt "kraft". De vokser seg bare større med dyrere elektronikk!

Uansett lykke til framover!

Om du skal ha integrert så er MBL et godt alternativ. Er også meget nøgd med Krell som jeg bruker på de nå, et godt alternativ viss du skal ha de i et 5.1 oppsett da Krellen har prosessorinngang...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har testet Ayon sammen med Tannoy?

Driver å sikler litt på Ayon Typhon til mine TD12..

Noen som har erfaringer med Ayon til Tannoy??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en demo av G15 med Spirit.. Det ble veldig nasalt følte jeg, Satte på MBL elektronikk og jeg ble sitende leeeenge.
    (dette var hos forhandler) men de blokkenekan sikkert funke..

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nicket sier, slenger jeg meg med på denne Tannoy-tråden.
    Jeg er godt fornøyd med min Saturn S6-serie supplert med en Mx-10 sub, også fra Tannoy. Frontene spiller bra synes jeg å huske( har ikke brukt de på snart 2 år på grunn av flytting...) men holder på med et lite prosjekt i kjelleren så dette blir bra! Godt å få opp surrounden igjen...
    Tror mye av grunnen til at få kjøper Tannoy er tilgangen. Ikke mange forhandlere som selger dette merket kan det virke som. Butikken jeg kjøpte mine gikk konk og suben er kjøpt hos Stereofil i Oslo. Kan forøvrig anbefale folk en tur innom der...hyggelige folk!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunvald
    Fikk en demo av G15 med Spirit.. Det ble veldig nasalt følte jeg, Satte på MBL elektronikk og jeg ble sitende leeeenge.
    (dette var hos forhandler) men de blokkenekan sikkert funke..

Husker du hva slags MBL elektronikk det ble brukt?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TS1201 og DC6

Har omsider fått bakhøyttalerne mine, så nå er det rev.sig. rundt hele stua.

Jeg mangler sub ettersom det viste seg at Tannoy TS1201 sub var heller skuffende. For å forklare kjapt: Overgangen mellom der suben spiller eller ikke spiller lavfrekvens er alt for brå, noe som høres ut som støy. Har prøvd to forskjellige eksemplarer, og begge er like ille. Man kan jo likevel håpe at det er produksjonsfeil, for jeg syns det er håpløst. Syns også displayet som tar seg av alle innstillinger på TS1201 ga en en litt billig følelse. Navigeringen er knotete og oppdatering av tekst går langsomt.

Men... DC6 imponerer derimot! Småtassene har samme godlyden som sine gulvstående storebrødre, dvs. digg, stort og detaljert lydbilde. Bassen er på ingen måte fraværende selv om de er små.

Disse karene er definitivt i slekt!

edit: Skrivefeil.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omsider fått bakhøyttalerne mine, så nå er det rev.sig. rundt hele stua.

Men... DC6 imponerer derimot! Småtassene har samme godlyden som sine gulvstående storebrødre, dvs. digg, stort og detaljert lydbilde. Bassen er på ingen måte fraværende selv om de er små.
    Gratulerer. Flott at du er storveis fornøyd. Håper turen kommer til meg og snart, med Tannoy over hele linja, minus sub, der tankene går mot SVS. Har også vurdert gulvstående bak, eventuelt modellen under. Du får kose deg videre med godlyd.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med knallgode høyttalere, cyr. Husker jeg ble imponert da jeg testet disse selv.

Det er som du er inne på en ganske annen klasse enn CV, hehe. Du får forske litt mer elektronikk etter hvert, og du kan glede deg over å vite at du har enda mer å hente ut av de selv om du er imponert i dag.

Det er iallefall heilt sikkert at desse ht "veks" med bedre elektronikk. Har vert innom litt ulikt: YBA Design settet, Primare I30, Cayin 153B, Cayin 253, Parasound 2125, Krell Kav 400, Jungson 200da....

Har ikkje A- B testa desse, men ulike styrker har de alle. F.eks Krell fekk høytalerene til å "rocke", men mangla litt dynamikk, mens YBA design settet var med "laidback", og var heilt RÅ på vokal...

Har nå Arcam fmj a38 og p38 som skal gjere jobben med desse ht. Har desverre ikkje fått testa dette noko særleg da oppussing og flytting har tatt all tid i det siste(har faktisk berre testa et par timer). Sålangt-såbra....

Vurderer å oppgradere til nye tannoy: nærmere bestemt dc8, noen erfaringer her? ser dc8t er testa, men usikker på hvordan dc8 er i forhold til denne. Veldig lite info å finne på nett....

So long...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått i hus Tannoy Revolution Signature DC6T og tilsvarende LCR. Nå driver jeg og kobler til og skal spille dem inn. Noen som vet hvor lenge man må spille de inn før godlyden for alvor melder seg?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann

Vurderer å oppgradere til nye tannoy: nærmere bestemt dc8, noen erfaringer her? ser dc8t er testa, men usikker på hvordan dc8 er i forhold til denne. Veldig lite info å finne på nett....
    Jan Myrvold har testet DC8 i Fidelity 39. Se side 17.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Har nå fått i hus Tannoy Revolution Signature DC6T og tilsvarende LCR. Nå driver jeg og kobler til og skal spille dem inn. Noen som vet hvor lenge man må spille de inn før godlyden for alvor melder seg?
    Etter min erfaring tok DC6T ganske lang tid å spille inn. Jeg vil si minst 100, helst 200 timer på middels greit volum. Har du 6-tommer-senteren også? Jeg har 4-tommeren, men angrer litt. Bare 2000 kr mer så hadde jeg hatt 100% matchende elementer :?
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Etter min erfaring tok DC6T ganske lang tid å spille inn. Jeg vil si minst 100, helst 200 timer på middels greit volum. Har du 6-tommer-senteren også? Jeg har 4-tommeren, men angrer litt. Bare 2000 kr mer så hadde jeg hatt 100% matchende elementer :?
    Ja, jeg synes å huske at jeg leste en gang at disse trenger mye innspilling. Har nå hatt de på hele natten på normalt lydnivå, så de kan jo bare spille døgnet rundt noen dager slik at de føler seg hjemme snarere

Jeg var bevisst på å ikke kjøpe for liten senter, så jeg kjøpte DC6 LCR. Det er selvfølgelig 100% match og ser meget pent ut.

Har foreløpig plassert mine gamle Tannoy 611 bak, men trøbler med å få surround. Får bare inn 5 channel stereo, ikke Dolby Digital eller DTS. Her er nok problemet den 10 år gamle Denon receiveren som gir meg trøbbel med andre utganger og. Nå er jo planen å kjøpe ny, men venter på at flere skal komme på markedet med støtte for 3D. Må ha noe som er kraftig nok. Denon leverer 5x140 watt og jeg må ha noe kraftigere. Det har jeg ikke sett med 3D enn så lenge, ser ut til at det er de mindre modellene som har kommet med det, så langt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tids bruk, må jeg bare si meg kjempefornøyd med Tannoyene. Det ble litt kluss i begynnelsen da jeg hadde satt høytalerne på small fordi jeg har to subber. Da disse ble satt til large, ble lydbildet et helt annet. Bredt, detaljert og flott. Men, jeg vil jo ha disse nye lydformatene med HDMI. Nå har jeg en 10 år gammel Denon. Jeg har spekulert en del frem og tilbake omkring HDMI 1.4 og 3D, eller å kjøpe receiver med HDMI 1.3 til reduserte priser nå som en ny generasjon er på vei fra mange produsenter.

Er det noen som har sterke meninger om hvorvidt Pioneer SC-LX72 kan passe godt til Tannoyene? Det fine med denne er jo at den er satt ned fra 18.000,- til 10.000,-.:

Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver | Soundgarden

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sterke meninger om hvorvidt Pioneer SC-LX72 kan passe godt til Tannoyene? Det fine med denne er jo at den er satt ned fra 18.000,- til 10.000,-.:

Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver | Soundgarden
    Har LX81 og Tannoy DC6t. Funker som bare det på film. Tror de har Pioneer elektronikk på Stereofil i Oslo. Ta en tur dit og lytt på komboen selv hvis du har anledning til det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Har LX81 og Tannoy DC6t. Funker som bare det på film. Tror de har Pioneer elektronikk på Stereofil i Oslo. Ta en tur dit og lytt på komboen selv hvis du har anledning til det.
    Nå har jeg ikke mulighet å lytte før kjøp siden jeg bor i Nordland. Så jeg tok en telefon til Stereofil der jeg kjøpte Tannoyene og spurte etter tilbud på LX72, eventuelt LX82. Nå har jeg nettopp snakket med Stereofil og de kan ikke skaffe LX82, men matcher tilbudet som Soundgarden har på LX72 til 10.000,-. De har solgt massevis av denne og til den prisen er jo ikke det rart.
    Dette synes jeg er en såpass god pris at jeg har bestilt den. Han mente at forskjellen ikke var noe særlig mellom 72 og 82. Han har selv Pioneer til Tannoy og sa at Pioneer og Yamaha passer best til Tannoy, så da satser jeg på det og gleder meg til at LX72 kommer

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SC-LX72 funker. Jeg betalte også 10k på tilbud hos Netshop, og det må da være mye for penga. 3D-hypen og HDMI 1.4 er jeg ikke opptatt av, så jeg tenkte bare lyd.

Jeg leste mer enn jeg lytta før jeg handla, og fant ut at LX72 og 82 har omtrent like mye krefter, og at forskjellene er små. Valgte Pioneer fordi den skulle være hakket bedre enn konkurrentene på musikk, og jeg kan bare si at jeg syns den gjør en god jobb med detaljene både i film og musikk.

edit: Gratulerer med amp (og Tannoys) 8)

edit2: Når du kjører romkalibrering med Pioneeren vil også den hevde at frontene og senteren din er "large", så det er nok riktig at de får litt lavere frekvenser å tygge på også.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SC-LX72 funker. Jeg betalte også 10k på tilbud hos Netshop, og det må da være mye for penga. 3D-hypen og HDMI 1.4 er jeg ikke opptatt av, så jeg tenkte bare lyd.

Jeg leste mer enn jeg lytta før jeg handla, og fant ut at LX72 og 82 har omtrent like mye krefter, og at forskjellene er små. Valgte Pioneer fordi den skulle være hakket bedre enn konkurrentene på musikk, og jeg kan bare si at jeg syns den gjør en god jobb med detaljene både i film og musikk.

edit: Gratulerer med amp (og Tannoys) 8)

edit2: Når du kjører romkalibrering med Pioneeren vil også den hevde at frontene og senteren din er "large", så det er nok riktig at de får litt lavere frekvenser å tygge på også.
    Fint å høre fra fornøyde eiere av Pioneer. Jeg føler meg ganske sikker på at denne vil jeg bli fornøyd med. Håper bare den har krefter nok når man når 100 db

Bare fint om Pioneer vil at Tannoyene skal være large. Full frekvens over hele linja og to stk. SVS på topp, elsker bass, hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å høre fra fornøyde eiere av Pioneer. Jeg føler meg ganske sikker på at denne vil jeg bli fornøyd med. Håper bare den har krefter nok når man når 100 db

Bare fint om Pioneer vil at Tannoyene skal være large. Full frekvens over hele linja og to stk. SVS på topp, elsker bass, hehe.
    Synes min LX81 får en litt ubehagelig og skarp lyd når man begynner å pushe den litt for hardt, spesielt på musikk, men holder du deg på et fornuftig lyttenivå er Pioneer slett ikke ille i stereo. Er dog klar for en oppgradering snart, må jeg innrømme. Det bor nok mer musikk i Tannoy'ene enn det Pioneer'en min klarer å hente frem. (nå skal det sies at rommet ikke er helt optimalt, akustiske tiltak vil være på plass i den nye leiligheten)
    Forresten, har satt min senter (4 tommers utgaven) til small jeg, får eksperimentere og se om jeg ikke burde ha den som large. Kanskje ikke så mye vits i da den ikke går dypere enn 55 Hz?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Synes min LX81 får en litt ubehagelig og skarp lyd når man begynner å pushe den litt for hardt, spesielt på musikk, men holder du deg på et fornuftig lyttenivå er Pioneer slett ikke ille i stereo. Er dog klar for en oppgradering snart, må jeg innrømme. Det bor nok mer musikk i Tannoy'ene enn det Pioneer'en min klarer å hente frem. (nå skal det sies at rommet ikke er helt optimalt, akustiske tiltak vil være på plass i den nye leiligheten)
    Forresten, har satt min senter (4 tommers utgaven) til small jeg, får eksperimentere og se om jeg ikke burde ha den som large. Kanskje ikke så mye vits i da den ikke går dypere enn 55 Hz?
    Det kan jo likevel være, som du selv også antyder, at det er refleksjoner i rommet som skaper problemer ved høyt lyttenivå. Jeg har installert en del akustiske paneler og har planer om flere etterhvert og synes dette hjelper godt på.

Jeg har 6 tommern i senter. Det ble bare tull når jeg hadde de innstilt på small, de hørtes ut som bokhøytalere. Får se hva Pioneeren mener. Denne blir min første receiver med HDMI og autokalibrering, så det blir spennende :-D

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •