Tannoy Tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 253
    Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    Hmm...

Hiver meg på her.

Har Tannoy Revolution Signature DC6T. Har prøvd med ulik elektronikk(Jungson, Primare, Cayin, YBA++)

Bruker no for tida Krell Kav400 og Usher cd-7.

Dette spiller bra, meget så bra.

Er meget så gira på 8" varianten av Definition serien, men den er noko dyr.
    Ca 45k! + eg reknar med eg må oppgradere elektronikk om skulle gå for noko sånt!(?)
    Er ikke Krell'en din nokså strømsterk da ? Har hørt de blitt spilt på Naim supernait og, Krell'en står vel ikke tilbake for noe her ang krefter ?

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Er ikke Krell'en din nokså strømsterk da ? Har hørt de blitt spilt på Naim supernait og, Krell'en står vel ikke tilbake for noe her ang krefter ?
    Jo den leverer nok strøm reknar eg med. Har prøvd den med fleire kravstore ht og den har alltid levert.

Men Definition serien vert jo som regel demonstrert med dyr MBL eller ASR elektronikk. Meget så usikker korleis den vil vere med Krell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ta med forsterkern til forhandlern og test

Hei. Jeg vil anbefale at du tar med forsterkern til forhandlern og tester det ut. Tannoy Definition er lettdrevne, så det kan være det går helt fint. Selv benytter jeg Nad m3 på mine Dc10t og er strålende fornøyd

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle!
    Har ikke Tannoy, men hørte på Definition DC8T i dag på Stereofil, og jeg er nesten 100% sikker på at det blir min neste høytaler... makan til "dundramik bombe"

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer mitt bidrag til denne tråden. Jeg har en Tannoy Saturn 15 subwoofer. Har hatt denne subwooferen i veldig mange år. Det er så lenge siden jeg kjøpte den at jeg knapt husker når det var. Jeg tar ikke altfor mye i hvis jeg sier at det nærmer seg ti år siden. Jeg kjøpte den hos Akers Mic, og det er jo en stund siden de la ned. Husker den hadde en veiledende pris på ca 7500,- den gangen.

Siden jeg nå bor i en liten leiligheten mens jeg bygger hus, så har den ikke vært i bruk på et par år. Når huset kommer opp vil den bli benyttet sammen med et oppsett av JBL 8340A THX. Tror Tannoyen vil gjøre godt fra seg i det oppsettet. Har vært veldig fornøyd med trøkket den har klart å levere i tidligere oppsett jeg har hatt.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har kastet meg på tannoy bølgen...

Jeg har leeenge tenkt på å kjøpe meg nye høyttalere... Har lyttet å lett etter noe som skikkelig imponerer meg.. Plutselig ramlet jeg over noen pent brukte tannoy td-12.. Fantastiske høyttalere... Har bare hatt dem i et par dager.. Jobber fortsatt med plassering.. Men hører allerede at disse høyttalerne er utrolig vellydende!!!

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekinoen min nærmer seg ferdigstillelse, derfor tenker jeg for tiden en del på høytalervalg. Når det gjelder Revolution Signature-modellen, er jo ikke 14.000,- avskrekkende, isolert sett. Men når man skal ha en haug med høytalere, receiver osv, så baller det på seg. Er det en stor nok forskjell ned til Revolution-modellen til 7.000,-? Jeg skal ha opplegg for både musikk og film og det skal være kvalitetslyd og tåle endel decibel i rommet på 28 kvadrat.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket ut til og være litt slappt inne her for øyeblikket i Tannoy tråden .

Vill anbefale deg og spøre gutta på Hifisentralen .

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var iallefall kjekt å høyre at du vurdere Tannoy som oppsett i kino.

Har sjølv Revolution Signature modellen, og denne skal kunne fungere meget så bra i kino, bra punch i bass osv.

Resonans Lyd&Bilde i Stavanger hadde ein test der dei testa fullt Tannoy oppsett mot Klipsch oppsett til kino, kunden endte opp med Tannoy fordi de gav mest bass!

Anbefaler deg å bruke Revolution Signature serien som fronthøytalere, og så heller bruke Revolution serien til center og bakhøytalere. Dette er ingen problem ifølge Stereofil i Oslo (har forhøyrt meg på dette tidlegare)...

Lykke til!

Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Hjemmekinoen min nærmer seg ferdigstillelse, derfor tenker jeg for tiden en del på høytalervalg. Når det gjelder Revolution Signature-modellen, er jo ikke 14.000,- avskrekkende, isolert sett. Men når man skal ha en haug med høytalere, receiver osv, så baller det på seg. Er det en stor nok forskjell ned til Revolution-modellen til 7.000,-? Jeg skal ha opplegg for både musikk og film og det skal være kvalitetslyd og tåle endel decibel i rommet på 28 kvadrat.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å bruke Revolution Signature serien som fronthøytalere, og så heller bruke Revolution serien til center og bakhøytalere. Dette er ingen problem ifølge Stereofil i Oslo (har forhøyrt meg på dette tidlegare)...

Lykke til!
    Senterhøyttaler er svært viktig for hjemmekino. Revolution-senteren er sikkert et bra kjøp til 3500 kr, men den har kun et passivt radiator-element i tillegg til dual concentric-elementet. Begge Revolution Signature-senterne har et aktivt basselement (og en passiv radiator) i tillegg til dual concentric-elementet. Så du får nok litt bedre fylde med disse.

Jeg endte selv opp med den minste Revolution Signature-senteren til 6000, men angrer faktisk litt på at jeg ikke kjøpte den store til 8000.

Edit: Skrivefeil.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden var da meget beskjeden. Jeg så at den på HFS var større, men jeg vil høre med dere likevel

Er det noen som har erfaring med Revolution Signature i surround? De fleste ser ut til å ha Tannoy i stereo og en ditto heftig forsterker. Men jeg er redd jeg da hadde kommet til å savne surround til film og spilling selv om jeg hører mye på musikk i to kanaler.

Jeg kommer trolig til å anskaffe meg høyttalere for surround fra Signature-serien, men lurer da litt på forsterker til disse lekre britene. Per i dag har jeg en NAD T753, men jeg tviler på at den yter såpass dyre høyttalere rettferdighet. Pluss at den er gammal. Har sett anbefalinger på Yamaha RX-V2065 og Pioneer SC-LX71 til drøye 10 000 kr, og rent power-messig ser de ut til å levere nok, men hvordan blir det mtp. lydkvalitet? Foreløpig går smertegrensa på rundt 10 000 når det gjelder forsterkerdelen, men jeg er åpen for tips og innspill.

Ønsket er i hovedsak en surroundforsterker som også gjør en god jobb i stereo

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen problemer med å anbefale Rev. Signature i surround! Senterhøyttalerne er ekstremt gode. Pga. plass og estetikk valgte jeg den lille til 6K, men jeg tror du får enda mer valuta for pengene med den store senteren til 8K. Den går ned til 34Hz og gir deg muligheten til å sette senterhøyttaleren til "big" i surround-oppsett, slik at den spiller i et større frekvensområde.

Er 10K budsjettet ditt for alt forsterkeri inkl. surrounddelen? Man kan starte på to ulike måter: Enten stereo og bygge ut til surround etterhvert, så lenge du passer på å kjøpe en stereoforsterker som kan operere som ren effektforsterker. I så måte tror jeg den splitter nye Hegel H70 til 10K vil være et fantastisk valg. 70W er ikke altfor mye, men den har bra med strøm. Og hvis den ligner min H200 i lydkvalitet er den et ypperligvalg.

Velger du å starte med surround, heller, tror jeg Yamaha 2065 er et bra valg. Så kan du evt. bygge ut med effekt-/stereoforsterker siden. Min 765 gjør en glimrende jobb med den lille senteren.

Jeg har ennå ikke prøvd Tannoy bak, men det kommer med tid og stunder
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Høres bra ut. Har du prøvd eller hørt mange forskjellige høyttalere før du landet på Tannoy?

Jeg kommer nok til å starte med surround, så ~10k var tenkt til alt som har med forsterker å gjøre. Vurderer også å beholde NADen i en overgangsfase. Hva tror du om 5x70 "nadwatt" og Signature? Er litt nysgjerrig på det som har med forsterker å gjøre ettersom jeg vet høyttalerne absolutt er kapable. Ser du har en H200, og høyttalerne gir helt sikkert mer tilbake med en slik forsterker, men jeg begrenser meg litt her foreløpig. Et effekt-trinn høres interessant ut men det får evt. komme senere. Jeg handler egentlig akkurat Tannoy, akkurat nå, fordi jeg har fått et godt tilbud på disse høyttalerne.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle oppgradere fra noen stativhøyttalere fra B&W (CDM1-NT), og jeg forelsket meg først og fremst i utseendet da Rev. Signature dukket opp. Høyttalerne står i stua, så estetikken betyr en del. Da de mottok utmerkede reviews tok jeg turen til Stereofil i Oslo for å høre litt selv. Jeg syntes de spilte så bra for min del at jeg ikke gadd å høre på alternativer... så mye betydde utseendet, hehe. (I dag hadde jeg nok tatt en sammenligning opp mot B&W CM9.)

Når det gjelder forsterker trenger du spesielt to kvaliteter:
    - Nok effekt
    - Nok detaljer

NAD prioriterer effekt over detaljer, noe som funker bra for de fleste. Jeg har ikke hørt akkurat din forsterker, men tror kanskje du kommer til å savne litt detaljer sammenlignet med dyrere forsterkere. Effektmessig klarer den nok fint å skape liv og røre i DC6T, selv om høyttalerne ikke er supereffektive. NAD har alltid vært bra, slikt sett.

Husk imidlertid at de fleste surroundforsterkere/-receivere har oppgitt effekt ved drift av 2 av kanalene, og ikke alle samtidig.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Det virket ut til og være litt slappt inne her for øyeblikket i Tannoy tråden .

Vill anbefale deg og spøre gutta på Hifisentralen .
    Takk for tipset. Jeg meldte meg inn og leste gjennom hele tråden på 25 sider, men dette er HiFi-folk og ordet hjemmekino ble knapt nevnt, så jeg ville ikke ødelegge idyllen for dem :wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var iallefall kjekt å høyre at du vurdere Tannoy som oppsett i kino.

Har sjølv Revolution Signature modellen, og denne skal kunne fungere meget så bra i kino, bra punch i bass osv.

Resonans Lyd&Bilde i Stavanger hadde ein test der dei testa fullt Tannoy oppsett mot Klipsch oppsett til kino, kunden endte opp med Tannoy fordi de gav mest bass!

Lykke til!
    Hei Oddemann, takk for svaret. (Jeg har forresten en kamerat på Ålgård som jeg pleier å kalle for Oddemann ).

Det er artig at du nevnte Klipsch i denne sammenhengen fordi jeg har tenkt på om jeg skulle gå for Tannoy, B&W eller Klipsch. Uansett vil jeg ha alle høytalerne fra samme produsent og helst samme produktlinje for likest mulig lydsignatur. Jeg bor på landet og kan ikke selv lytte, men jeg føler at jeg ikke kan komme på ville veier med Tannoy. De har en tiltrekningskraft på meg som jeg ikke kan forklare.

Siden jeg stilte spørsmålet her har jeg vel kommet frem til at det beste på sikt er å kjøpe best mulige høytalere med en gang og heller ta det over tid, altså kjøpe noe i gangen. Slikt utstyr vil i alle fall jeg ha i mange år forhåpentligvis og da er det jo dumt å kjøpe mindre modeller som er rimeligere men som man vil angre på i ettertid.

Ja, et alternativ er å bruke Revolution bak, men jeg vil definitivt gå for centern til Signature hvis jeg kjøper Signature fronter. Jeg tenker og på å satse på gulvstående bak, har luft nok rundt dem til det.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av Tannoy og NAD er at det spiller med masse punch, men gjerne mangler litt detaljer, mens Tannoy og (sterk nok) Pioneer reciever spiller noe tørrere, men mer detaljert. YMMV

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Når det gjelder forsterker trenger du spesielt to kvaliteter:
    - Nok effekt
    - Nok detaljer
    Flotte inputs eha, keep em coming. Jeg ser på Stereofil at de fører receivere som Yamaha, Onkyo, Marantz og Pioneer. Tror du at alle disse passer til Tannoy når man tar i betraktning ting som varm/kald lydsignatur som kjennere ofte snakker om? Jeg tar selvfølgelig høyde for at den må levere nok strøm. For min egen del skal jeg først investere i høytalere, siden receiver. Foreløpig skal jeg bruke den 5-kanalers Denon AVC-A1D som jeg kjøpte brukt her ifjor. Den er i alle fall kraftig selv om den er rundt 10 år gammel.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Yamaha, Onkyo og Pioneer forbinder jeg ikke med hverken varm eller kald, men min erfaring med Marantz er at de er varme (på en måte jeg overhodet ikke synes er negativt). Yamaha er først og fremst livlige, og Onkyo er først og fremst "kraftige" i lyden. Pioneer kjenner jeg ikke for godt.

Rev. Signature, som dessverre er det eneste jeg har hørt av Tannoy, er ganske sømløse og fokuserer ikke på noe spesielt. Men DC-elementene sammen med Waveguide-prinsippet legger ikke skjul på noe som helst i toppen. Derfor ville jeg ha vært forsiktig med å parre dem med altfor lys elektronikk.

Hvis Denon-en din er litt myk og dempet, som Denon er litt kjent for, kan det tenkes at denne er en god match med Rev. Signature. Du får iallfall neppe problemer med skarphet/lyshet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje at onkyo er et bedre valg enn Marantz..
    Litt kraftigere og varmere lyd etter mine ører. Marantz tenderer mot det kalde.

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •