Tannoy Tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 253
    Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innspilling av Revolution Signature

Min erfaring med disse høyttalerne er at de krever relativt lang innspillingstid. Jeg lot musikken stå på mens jeg var på jobb hver dag i hele 2 uker, og jeg kunne hele tiden høre at de ble mindre kantete i lyden og fikk en mer behagelig mellomtone.

Jeg tror at 100 timers innspilling på relativt høyt lydnivå er et minimum.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Tannoy Revolution serien :
    Bare en liten rettelse: Bildet over viser (deler av) Revolution Signature-serien. Revolution er en egen, litt billigere serie som dog finnes i samme farger som Signature. Revolution bruker samme elementer, men litt annen oppbygging, firkantede kabinetter, bassrefleks på baksiden, billigere delefiltre osv.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder av mine Tannoy

Tok noen bilder av mine Tannoy Revolution Signature.

DC6 T forfra:

DC6 T bunn/spikes:

DC6 T topp:

DC4 LCR foran TV-en:

DC4 LCR nærbilde:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo dette året kommet en ny serie på banen her i Norge, nemlig Definition. Denne har et moderne design og burde være en høytaller som kan konkurrere med mange i prisklassen 30 - 60 000.
    Jeg har et par Definition 300 fra slutten av nittitallet. Jeg kjøpte dem nye sammen med en Electrocompaniet ECI-3, og det er dette anlegget jeg fortsatt bruker til daglig. Min far ble så begeistret for lyden at han også kjøpte et par. Disse er også fortsatt i daglig bruk sammen med en Talk Electronics forsterker.

Jeg har planlagt å selge Tannoyene ett par ganger, men det har endt med at jeg har beholdt dem. De spiller helt nydelig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Gratulerer med kjempehøytallere.

Ja du kan jo ta en tur innom min hifi å se . Kjører Mc 275 på samme høytallerene og kan anbefale den på det varmeste. Den blir ikke spett nei, savner ikke noe krefter selv iallefall, er jo veldig strømsterk denne klumpen . Den spiller med kontroll på veldig høyt volum, Og i teorien kan du spille ca rundt 113 db med 75 W på denne høytalleren da den er 95 db 1 W 1m. Så har du jo roomgain utenom dette også.

Savner ingen ting med denne forsterkeren, så kan trygt anbefale den med andre ord. Spørr gjerne om det er noe mer du lurer på anngående klang osv.
    Og da har jeg slått til på en MC275 IV. Det skal bli veldig spennende å få koblet denne opp til Tannoyene. Jeg har den vel i hus mot slutten av september. Jeg skal komme med en tilbakemelding etter å ha kost meg en stund.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GeirM7
    Og da har jeg slått til på en MC275 IV. Det skal bli veldig spennende å få koblet denne opp til Tannoyene. Jeg har den vel i hus mot slutten av september. Jeg skal komme med en tilbakemelding etter å ha kost meg en stund.
    Spennende,

Håper du blir like fornøyd som jeg er . Husk å gi den en del timer før du er kritisk . Nye rør trenger litt tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er fra bruktbørsen på hifisentralen.no, så den er innspilt. Forrige eier oppgraderte til en Audio Research VT100 Mk II. Må si jeg gleder meg stort. Nå kan vinteren bare komme med sine mørke kvelder. Så får jeg bare tolerere at det kommer litt knitring fra peisen. ;-) Ny snøfreser er forresten bestilt...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Revolution DC4: Hva er egentlig veiledende pris for et par slike? På flere sider står det 3995,- og andre oppgir 3995, - per stykk.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tannoy Revolution DC4: Hva er egentlig veiledende pris for et par slike? På flere sider står det 3995,- og andre oppgir 3995, - per stykk.

Prisen må være for et par. Forøvrig glad Tannoy-eier (Sandringham)

-Johan

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at prisen er 3995 for et par.

Jeg har forøvrig testet disse, og det er knallgode høyttalere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer dem til stua. Testet du LCR (benyttet som senter) også, kenti?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, jeg testet kun DC4. Sammen med Marantz CD5003 + PM5003 spilte det ganske så bra.

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk at Revolution DC4 har bassporten bak, noe som vanskeliggjør plassering i hyller osv. hvor det er trangt på baksiden. Ellers skulle jeg tro de gir mye mer for pengene enn de dobbelt så dyre Revolution Signature DC4?

Jeg er litt i en kattepine når det gjelder bakhøyttalere. Skulle gjerne ha muligheten til å plassere dem i hyller, og da er dilemmaet at det kun er Signature-modellen som har bassporten foran. Tviler på at den er verdt dobbel pris? Hmmm. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nyere og noe eldre glenair 15...

Hei.

Er det noen her ute som vet om det er noe bedre med nye Glenair 15 høytaller enn de som er noe eldre modell?

Kjøpte meg nettopp et nesten 3 års gammel par, og synes de passer bra med forsterkeren min Mcintosh MA 7000, og er litt nygjerrig om lyden ville vært bedre med de nye.

Mvh.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg slenger meg på denne tråden, ikke fordi jeg er noen høytalerekspert eller bare "vet" at Tannoy er best, men fordi jeg eier et par gamle Tannoy 611 som jeg kjøpte hos Akers Mic i 1994. Disse har spilt mange tusen timer med vellyd og er fortsatt i daglig bruk. Nå har jeg ikke lyttet til forskjellige høytalere og det går ikke her ute i distriktet (på en seriøs måte), men jeg holder nå altså på med å bygge hjemmekino og tenker litt fremover på valg av høytalersett på 7.1 og da er Tannoy et meget aktuelt merke i og med at jeg er så fornøyd med det paret jeg har. Jeg teoretiserer over hvorvidt ikke DC6-settet kan være veien å gå. Er det noen her som har meninger om hvilke receivere som passer best til disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tørte Tannoy sine klassiske fulltoner på HIFI messe i fjor. Jeg er svoren Magnepan mann, men disse imponerte meg virkelig. det var ikke noe annet jeg ville ha der, selv oppi 200.000 kr klassen. Klassisk Tannoy er Supert!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var for et par uker siden å hørt nye Dimension serien til Tannoy på Anthem Audio sin nye integrerte forsterker. For en oppløsthet og behagelig lytting tror jeg en skal lete lenge etter. Høytaleren forsvant og musikken "satt" i rommet som en skulle være på en live konsert med akustiske instrumenter.

Ble hørt på Resonans Lyd og Bilde i Stavanger. Anbefales å lytte til.

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fik ikke lytta til Yorkminster oppsette ?

Kjørte litt Kari Bremnes der inne , å det var rett å slett imponerende . Rommet var fullt opp til randen med lyd . Helt til MBL effekten ikke klarte mer når de laveste oktavene kom :-D

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifen
    Du fik ikke lytta til Yorkminster oppsette ?

Kjørte litt Kari Bremnes der inne , å det var rett å slett imponerende . Rommet var fullt opp til randen med lyd . Helt til MBL effekten ikke klarte mer når de laveste oktavene kom :-D
    Har hørt Yorminster tidligere, imponerende høytaler både i fysisk størrelse og lydmessig størrelse.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...

Hiver meg på her.

Har Tannoy Revolution Signature DC6T. Har prøvd med ulik elektronikk(Jungson, Primare, Cayin, YBA++)

Bruker no for tida Krell Kav400 og Usher cd-7.

Dette spiller bra, meget så bra.

Er meget så gira på 8" varianten av Definition serien, men den er noko dyr.
    Ca 45k! + eg reknar med eg må oppgradere elektronikk om skulle gå for noko sånt!(?)

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •