Tannoy Tråden - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 253 av 253
    Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Jeg er nok en litt sånn "fin lytter" Leter etter gode innspillinger. For eksempel Dire Straits har mye bra..
    Moro å høre hva hva du synes etter oppgraderingen.
    Skjønner. Hører spesielt mye på elektronisk musikk selv, men liker veldig mye annet også. Vil du karakterisere Daliene som nøytrale, eller "farger" de lyden på noen måte? Hvis det er tilfellet, i liten eller stor grad? Høyttalerne blir levert i kveld om posten snakker sant, så det her blir reine julaften i god tid før den 24.
    Sist endret av Tackli; 12-05-2013 kl 15:14

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli Vis post
    Skjønner. Hører spesielt mye på elektronisk musikk selv, men liker veldig mye annet også. Vil du karakterisere Daliene som nøytrale, eller "farger" de lyden på noen måte? Hvis det er tilfellet, i liten eller stor grad? Høyttalerne blir levert i kveld om posten snakker sant, så det her blir reine julaften i god tid før den 24.
    Jeg synes det er vanskelig det der med å beskrive lyd, men skal jeg prøve så blir det "pondus" p.g.a store ellementer og volum på selve "kassa". Livlige og lettdrivene.
    Noen sier de er litt spisse i toppen, men merker ikke dette etter å ha kjørt "treble" litt ned i Parametrisk EQ. Denne er veldig fin å småjustere med på Yamaha.
    Den sprer også lyden godt, uten "too inn".
    Har nå å forsøkt en del andre merker mot Dali Zensor 7, og har fortsatt den oppfatningen at det er mye gromlyd for pengene. PSB Image T6 er den som kom nærmest hittil.

Du kan jo evt sammenligne selv, det som er bra er at du kan levere de inn igjen til en Hifiklubben butikk innen 14 dager, og få igjen pengene.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Jeg synes det er vanskelig det der med å beskrive lyd, men skal jeg prøve så blir det "pondus" p.g.a store ellementer og volum på selve "kassa". Livlige og lettdrivene.
    Noen sier de er litt spisse i toppen, men merker ikke dette etter å ha kjørt "treble" litt ned i Parametrisk EQ. Denne er veldig fin å småjustere med på Yamaha.
    Den sprer også lyden godt, uten "too inn".
    Har nå å forsøkt en del andre merker mot Dali Zensor 7, og har fortsatt den oppfatningen at det er mye gromlyd for pengene. PSB Image T6 er den som kom nærmest hittil.

Du kan jo evt sammenligne selv, det som er bra er at du kan levere de inn igjen til en Hifiklubben butikk innen 14 dager, og få igjen pengene.
    Da har jeg fått lyttet litt på de nye høyttalerne og må si jeg er veldig fornøyd så langt (dog veldig begrenset hvor mye jeg fikk hørt i går kveld). Det jeg umiddelbart la merke til er at DC6T SE har en helt annet "klarhet" og virker en del mer detaljert i lydsignaturen enn Mercuryene. Bassen virket også strammere, og det passer meg veldig godt. Synes receiveren min gjorde en brukbar jobb også på DC6T SE, så kommer nok til å avvente oppgradering av elektronikk (selv om det hadde vært veldig interessant å få hørt høyttalerne med litt gromelektronikk).

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli Vis post
    Da har jeg fått lyttet litt på de nye høyttalerne og må si jeg er veldig fornøyd så langt (dog veldig begrenset hvor mye jeg fikk hørt i går kveld). Det jeg umiddelbart la merke til er at DC6T SE har en helt annet "klarhet" og virker en del mer detaljert i lydsignaturen enn Mercuryene. Bassen virket også strammere, og det passer meg veldig godt. Synes receiveren min gjorde en brukbar jobb også på DC6T SE, så kommer nok til å avvente oppgradering av elektronikk (selv om det hadde vært veldig interessant å få hørt høyttalerne med litt gromelektronikk).
    Jeg er helt enig med klarhet/detaljert. Det som kan være et minus med dette er at mindre gode innspillinger, kan virke litt "spisse".... Men dette er som jeg har forstått det, ulempen med bedre/mer kostbare høyttalere. Jeg synes de roet seg litt ned nå, etter å ha kjørt de non stop musikk når jeg var på jobb. Mange vil påstå at dette er innbilling, men er ikke enig i dette. Tannoy sier 24t selv. Har du kjørt ny romkoreksjon etter bytte? Er usikker på hvor mye dette har å si, men vil også prøve dette før jeg bestemmer hvem jeg vil beholde.
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Tannoy innspilling tar nok en smule lengere enn som så. Du vil merke de største forandringene oppmot 70 timer, og Tannoy sier at de nærmer seg innspillt etter 500-600, så du har mye glede i vente

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen Vis post
    Tannoy innspilling tar nok en smule lengere enn som så. Du vil merke de største forandringene oppmot 70 timer, og Tannoy sier at de nærmer seg innspillt etter 500-600, så du har mye glede i vente
    Du tror det tar såpass lang tid ja, vi får høre etter hvert om de "kommer seg". Har nå flyttet de til låven ,der kan de stå å spille uavbrutt, uten at frua i huset klager..:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidenes lydoppdatering for 5995,-? Er veldig fornøyd, samme om det er mange timer igjen til de er innspilt.
    Åpne, detaljerte (men absolutt ikke spisse) i toppen, og stramme i bånn. De går også overraskende dypt synes jeg.
    Har hatt Tannoy Revolution Signature DC6T i stua før, men de nye Rev. SE passer stuen bedre kanskje pga bassport bak og ikke foran?
    Får ihvertfall en mer "komplett" lyd i sweetspot nå. Følte det var frekvenser jeg gikk glipp av med Signature modellen. (uansett hva jeg prøvde av plassering/kalibrering).
    Spiller de inn nå, og bruker PC tilkoblet Arcam rPac med USB, som igjen er koblet til en Pioneer SC-LX75 receiver.
    Disse vil være i stua mi en stund!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ Vis post
    Tidenes lydoppdatering for 5995,-? Er veldig fornøyd, samme om det er mange timer igjen til de er innspilt.
    Åpne, detaljerte (men absolutt ikke spisse) i toppen, og stramme i bånn. De går også overraskende dypt synes jeg.
    Har hatt Tannoy Revolution Signature DC6T i stua før, men de nye Rev. SE passer stuen bedre kanskje pga bassport bak og ikke foran?
    Får ihvertfall en mer "komplett" lyd i sweetspot nå. Følte det var frekvenser jeg gikk glipp av med Signature modellen. (uansett hva jeg prøvde av plassering/kalibrering).
    Spiller de inn nå, og bruker PC tilkoblet Arcam rPac med USB, som igjen er koblet til en Pioneer SC-LX75 receiver.
    Disse vil være i stua mi en stund!
    "Detaljerte",noe "spisse", med det mener jeg avslørende for lydinnspillinger. Dette er jo både på godt og vondt... Hvis man hører mye på skikkelige lydinnspillinger vil jo en slik egenskap være veldig bra. Men mitt bruk er også mye til vanlig TV kikking også, og der er det mye dårlig kildemateriale. Så i stua mi blir det vel kanskje et kompromiss..

Men jeg skal gi de en skikkelig sjanse, bør vel også kjøre en ny runde med romkorreksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    annlegget består av Tannoy sandringham se, Mbl 7008 intergrert forsterker, T+a musicplayer, cd/stream og Rel Britannia b-2 sub. mangler kabler.

noen gode tips og ide hva slags passer annlegget. tenker litt innom wireworld, audioquest, kimberkable, transparent..

tar tips med glede

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gutmann309 Vis post
    annlegget består av Tannoy sandringham se, Mbl 7008 intergrert forsterker, T+a musicplayer, cd/stream og Rel Britannia b-2 sub. mangler kabler.

noen gode tips og ide hva slags passer annlegget. tenker litt innom wireworld, audioquest, kimberkable, transparent..

tar tips med glede
    Flott stereo du har Legg gjerne ut bilde! Håper noen svarer deg på kabel spørsmålene

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens
    Sitter her og sikler litt på ny forsterker, lurer litt på denne hegel h200, den har jo kommet ned i behagelige 13 lapper nå. Har allerede hegel hd20 dac.
    Er det noen som har noen erfaring om angående hegel h200 og tannoy definition dc8t, om dette kunne være en god kombinasjon? Til info så har jeg parasound p3 og a23 nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gutman:
    Det beste du kan gjøre er å gå for samme kabling som internkablinga i Tannoyene dine. Så min sterke anbefalling er LFD.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -image-jpg