Tannoy Tråden - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 253
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Er det noen forskjell å nevne på de to?
    Ja, det er en del, men jeg fikk ikke testet de så mye mot hverandre. Det var noen i heimen som ikke ble så glad da jeg kom med nye høyttalere, selv om de er relativt billige... Så jeg solgte Daliene dagen etter.
    V1 har mer bass og går dypere. De er også mer tilbakelente ved høyere frekvenser. Så jeg synes det blir en dypere og mer behagelig lyd. Så jeg kan spille høyere enn før uten at det blir ubehaglig. Ulempen er at de spiller mindre detaljert enn Concept 1, men det henger vel sammen med det andre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Integrert forsterker til DC8

Jeg er ved å kjøpe høyttalere til mine Tannoy Definition DC8, og vurderer 4 alternativer Musical Fidelity M6i, Hegel H200, Sugden a21 series 2 pg Nad c3900dd, hvis det er noen som har noen erfaring med noen av disse, hadde det vært flott med tilbakemeldinger.

Stig

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Stereofil har 2 par Tannoy Prestige Turnberry SE til kun 24995,-

Dette må jo være et skikkeli røverkjøp for de som er på jakt etter ett par rimelige Prestige

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

endelig er annlegget komplett:)

hei jeg la ut en en forespørsel for en stund siden angående forsterkere til mine prestige Sandringham. takker for svar men valget falt på MBL 7008, er stor fornøyd.

resten av anlegget er som følgende.

Høytalere: Tannoy prestige Sandringham se.
    Sub: Rel Britannia b-2.
    Forsterker: Mbl 7008 Intergrert.
    Cd/Stream/Dac: T+a Musicmaker.
    Kabler gamle MIT terminator, disse skal byttes ut når økonomien tillater det

fantastisk lyd er det og, stor fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Ser at Stereofil har 2 par Tannoy Prestige Turnberry SE til kun 24995,-

Dette må jo være et skikkeli røverkjøp for de som er på jakt etter ett par rimelige Prestige

stereofil skal og selge ut kensington demoen for 45000 kr, sikle sikle

Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som klinket til på fredagstilbudet til Elkjøp på Revolution DC6T SE? Så nå oppgraderes mine Mercury V4 etter et meget hyggelig år som lydformidlere. Gleder meg til å få DC6T SE i hus!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle bestille de i ti tiden den kvelden, men da var de tom, så må ha vert flere som har kjøpt den SE utgaven den dagen.
    Merket meg forresten at bilde av høytaleren var feil... Du må skrive hva du synes om DC6T SE da, når du får de i forhold til V4.
    Jeg har V4i.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg et par med Mercury V1i på black friday, har såvidt testet litt og var ikke veldig imponert, satser på at det kommer seg når de har fått spille litt. Noen som vet hvor lang tid man sånn ca må regne med før de er innspilt ?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2takt500 Vis post
    Skulle bestille de i ti tiden den kvelden, men da var de tom, så må ha vert flere som har kjøpt den SE utgaven den dagen.
    Merket meg forresten at bilde av høytaleren var feil... Du må skrive hva du synes om DC6T SE da, når du får de i forhold til V4.
    Jeg har V4i.
    Det var da ergelig! Bestilte vel i fem-halv seks tiden selv. På den annen side er jo V4 en fantastisk høyttaler, så er spent på hvor merkbar oppgradering det vil bli.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var prisen da? Fikk ikke med meg dette der, men ser de oppgir pris per høyttaler på noen? Dette er det sikkert mange som går på en smell av

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags Vis post
    Hva var prisen da? Fikk ikke med meg dette der, men ser de oppgir pris per høyttaler på noen? Dette er det sikkert mange som går på en smell av
    Var halv pris på DC6T SE. Det må jo sies å være et varp (tilsynelatende)! Passet på å bestille 2, men merkelig praksis fra Elkjøp at de lister stykkpris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, V4i / V4 er en meget god høyttaler til den prisen. Har spilt den i ca. 100 timer nå, og merker at den blir bedre og bedre...
    Hva slags forsterker bruker du til dine V4 Tackli?
    Blir nok en merkbar oppgradering for deg med D6T SE.
    Sist endret av 2takt500; 12-03-2013 kl 20:42

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som bestilte DC6T SE som har fått sendingsbekreftelse fra Elkjøp? Står fremdeles "ordre under behandling" hos meg. Hadde håpet å få de i løpet av uken :/

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2takt500 Vis post
    Jepp, V4i / V4 er en meget god høyttaler til den prisen. Har spilt den i ca. 100 timer nå, og merker at den blir bedre og bedre...
    Hva slags forsterker bruker du til dine V4 Tackli?
    Blir nok en merkbar oppgradering for deg med D6T SE.
    Har dessverre en meget beskjeden Pioneer VSX-922 receiver, så må nok (?) belage meg på en oppgradering forholdsvis raskt. Tar gjerne i mot tips om brukandes receivere for DC6T SE.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigZ Vis post
    Noen av dere som bestilte DC6T SE som har fått sendingsbekreftelse fra Elkjøp? Står fremdeles "ordre under behandling" hos meg. Hadde håpet å få de i løpet av uken :/
    Har ikke fått noe sporingsnummer selv dessverre, og hadde som deg sett frem til nye høyttalere denne uka. Den som venter på noe godt og alt det der...

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har idag mottatt begge parene som ble bestilt. Kjøpte et par ekstra p.g.a "dumping" prisen . Er spent på lydsammenligningen med dali Zensor 7 som jeg har i dag.-image-jpg
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    Jeg har idag mottatt begge parene som ble bestilt. Kjøpte et par ekstra p.g.a "dumping" prisen . Er spent på lydsammenligningen med dali Zensor 7 som jeg har i dag.-image-jpg
    Heldiggris. Høyttalerne er rålekre! Sitter utålmodig og venter på at bring skal ta kontakt. Fikk heldigvis beskjed i går om at pakken var sendt. Hvordan er RX-V673 på disse høyttalerne? Har selv en Pioneer VSX-922 som meg bekjent stiller i samme klasse sånn cirka(?), så er veldig spent på om det holder til DC6T SE.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli Vis post
    Heldiggris. Høyttalerne er rålekre! Sitter utålmodig og venter på at bring skal ta kontakt. Fikk heldigvis beskjed i går om at pakken var sendt. Hvordan er RX-V673 på disse høyttalerne? Har selv en Pioneer VSX-922 som meg bekjent stiller i samme klasse sånn cirka(?), så er veldig spent på om det holder til DC6T SE.
    De har oppgitt en sensitivitet på 90 og 8 ohm, så de bør vel være ganske lettdrevene. Lyden frem til nå har ikke utklasset Dali høyttalerne mine, men har de på nesten non stopp musikk så de får innkjørt seg, vet av erfaring tidligere at nye høytalere ikke lyder sitt beste. Men jeg har en liten mistanke om at større elementer og volum på høyttaler, kan bety mye, og der er jo Daliene overlegne, men vi får se etter mer sammenligning. Synes du de tidligere V4 dine forandret seg mye etter "innkjøring"?
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring Vis post
    De har oppgitt en sensitivitet på 90 og 8 ohm, så de bør vel være ganske lettdrevene. Lyden frem til nå har ikke utklasset Dali høyttalerne mine, men har de på nesten non stopp musikk så de får innkjørt seg, vet av erfaring tidligere at nye høytalere ikke lyder sitt beste. Men jeg har en liten mistanke om at større elementer og volum på høyttaler, kan bety mye, og der er jo Daliene overlegne, men vi får se etter mer sammenligning. Synes du de tidligere V4 dine forandret seg mye etter "innkjøring"?
    Jeg er vel ikke den mest kritiske lytteren alltid, så er begrenset hva jeg kan si om lyden før og etter innspilling. Jeg likte høyttalerne rett ut av esken forsåvidt, og lyden er definitivt fortsatt helt etter min smak. Hva hører du mest på av musikk? Ja, elementene har nok helt sikkert en del å si, og gjør vel uansett at lydsignaturen vil bli en del forskjellig fra Tannoyene. I tillegg kommer jo personlig preferanser på toppen av det hele.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli Vis post
    Jeg er vel ikke den mest kritiske lytteren alltid, så er begrenset hva jeg kan si om lyden før og etter innspilling. Jeg likte høyttalerne rett ut av esken forsåvidt, og lyden er definitivt fortsatt helt etter min smak. Hva hører du mest på av musikk? Ja, elementene har nok helt sikkert en del å si, og gjør vel uansett at lydsignaturen vil bli en del forskjellig fra Tannoyene. I tillegg kommer jo personlig preferanser på toppen av det hele.
    Jeg er nok en litt sånn "fin lytter" Leter etter gode innspillinger. For eksempel Dire Straits har mye bra..
    Moro å høre hva hva du synes etter oppgraderingen.

Side 12 av 13 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •