Tannoy Tråden - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 253
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Er Signature Revolution på vei ut? Har lyst på DC4T, evt DC6T brukt. Helst i Signature pga bassport i front.

Hvor langt burde vanlige Revolution stå i fra bakvegg omtrent? Har ikke så mye plass..
    Ja, den er ute av produksjon virker det som. Bl.a Stereofil har solgt ut sine modeller med rabatt dette året. Det er kommet ein SE utgave av Revolution DC6T. SR dukker opp på brukten i ny og ne

Edit: Stereofil har inne eit par DC4T til 6.990

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Ja, den er ute av produksjon virker det som. Bl.a Stereofil har solgt ut sine modeller med rabatt dette året. Det er kommet ein SE utgave av Revolution DC6T. SR dukker opp på brukten i ny og ne

Edit: Stereofil har inne eit par DC4T til 6.990
    Så at de hadde DC4T inne til en grei pris, men lys eik? Klarer ikke å se det for meg dessverre. Ligger et par DC6T Signature på torget nå, er 10 lapper en grei pris?

Vil Naim Nait i5 være en grei forsterker? Ser at det ligger en brukt ute til ok pris, er vell prosessorinngang på den? Ville vært veldig greit

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Så at de hadde DC4T inne til en grei pris, men lys eik? Klarer ikke å se det for meg dessverre. Ligger et par DC6T Signature på torget nå, er 10 lapper en grei pris?

Vil Naim Nait i5 være en grei forsterker? Ser at det ligger en brukt ute til ok pris, er vell prosessorinngang på den? Ville vært veldig greit
    Nypris på DC6T var 13995, så om det er ein god pris må du vurdere selv. Har sitt dei til 8000 brukt på sentralen for rundtom 1 år siden.

Har aldri prøvd Naim på Tannoy, men mine DC6 våkner til liv når dei blir pusha litt. har selv gått langt over anbefalt størrelse på forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Høyttalerne som ligger ute for salg er mine. La de ut til 10000 for å se hva som skjer. Planen er/var å kjøpe Caveman 12, men vet ikke om jeg har råd uansett...

Høyttalerne spiller fantastisk. Prøvde mye rart i prisklassen før jeg kjøpte de, men i mine ører var det ingen tvil. Blir sikkert å angre hvis jeg selger de. Som du skjønner er det ikke mulig å prute..!

Bor du i Stavangerområdet er du velkommen til en prøvelytt.

Mvh Eivind

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YFront
    Hei.

Høyttalerne som ligger ute for salg er mine. La de ut til 10000 for å se hva som skjer. Planen er/var å kjøpe Caveman 12, men vet ikke om jeg har råd uansett...

Høyttalerne spiller fantastisk. Prøvde mye rart i prisklassen før jeg kjøpte de, men i mine ører var det ingen tvil. Blir sikkert å angre hvis jeg selger de. Som du skjønner er det ikke mulig å prute..!

Bor du i Stavangerområdet er du velkommen til en prøvelytt.

Mvh Eivind
    Dessverre ikke mulig å få hørt de, bor litt for langt nord for det Generelt lite jeg får hørt utenom Soundgarden og Hifi-klubben.

Har forsterker på vei inn nå mest sannsynlig, må bare bestemme meg for høytalere og synes de Tannoyene virkelig kunne gjort seg i hus her!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig tenkt å beholde de likevel, men så dukket drømmehøyttalerne opp igjen. Har orginaleskene, så sending kan ordnes.
    Vil du ha de til 10 000 så er de dine. Tror ikke du blir å angre..

Har som sagt ikke fronttrekkene.
    Høyttalerne er som nye. Kan sende bilder om du er intrersert.

Mvh Eivind Fredheim.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg blir å bestille meg et par Tannoy Revolution DC6T SE ! Er på flyttefot så håper de er i hus om en måneds tid. Må bare bestemme meg for en god amp, helst med prosessorinngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si at jeg er helt med i klubben her, men lekte meg litt med low-end lyd.
    Har i noen år brukt Concept 1, men det ble på tide at den fikk litt konkurranse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg er med!

jeg er rimelig fersk i hifi-verdenen og prøver meg fortsatt frem, og jeg har nylig blitt med i Tannoy-klubben og kjøpt et sett med Tannoy Mercury V1 stativhøyttalere, samt en Tannoy Mercury VC.

Tidligere har jeg brukt et billig surround-anlegg fra Logitech (z-5400), men å høre på musikk på dette anlegget har ikke vært interessant.

Å du-og-du hvilken verden som har åpnet seg med disse nye høyttalerene!:-D

Jeg har flytta i nytt hus og trenger på sikt både noe konevennlig i stua/spisestue/kjøkken (åpen løsning) som skal spille type "bakgrunnsmusikk" på moderate volum, og så har jeg en rektangulær kjellerstue der halvparten skal skal innredes for musikklytting og hjemmekino, og det var her jeg opprinnelig tenkte å bruke Tannoyene i et 3.1 oppsett. (som er tenkt brukt som 2.0 når man skal høre musikk.)

Nå bruker jeg forsatt min gamle surround-receiver, koblet fra høyttaler-utgangen til en PC (en DAC kan også bli aktuelt) , så er spørsmålet om jeg burde kjøpt meg en god stereo-forsterker for å høre musikk på, så kan jeg eventuelt fortsette å la min gamle surround-receiver driver centeren? Eller burde jeg kjøpe en "ordentlig" surround-receiver?

Jeg leker også med tanken på å få med noe av dette opp i stua.
    VC var såpass sprek alene at jeg vurderte å ta den med opp i stua med en "konevennlig" monoblokk om jeg kan finne den. jeg får eksperimentere litt....

Ihvertfall åpnet det seg en helt ny opplevelse for meg med disse Tannoyene, selv uten noen super forsterker.

Tips til forsterkere som matcher Tannoyene mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr80
    jeg er rimelig fersk i hifi-verdenen og prøver meg fortsatt frem, og jeg har nylig blitt med i Tannoy-klubben og kjøpt et sett med Tannoy Mercury V1 stativhøyttalere, samt en Tannoy Mercury VC.

Tidligere har jeg brukt et billig surround-anlegg fra Logitech (z-5400), men å høre på musikk på dette anlegget har ikke vært interessant.

Å du-og-du hvilken verden som har åpnet seg med disse nye høyttalerene!:-D

Jeg har flytta i nytt hus og trenger på sikt både noe konevennlig i stua/spisestue/kjøkken (åpen løsning) som skal spille type "bakgrunnsmusikk" på moderate volum, og så har jeg en rektangulær kjellerstue der halvparten skal skal innredes for musikklytting og hjemmekino, og det var her jeg opprinnelig tenkte å bruke Tannoyene i et 3.1 oppsett. (som er tenkt brukt som 2.0 når man skal høre musikk.)

Nå bruker jeg forsatt min gamle surround-receiver, koblet fra høyttaler-utgangen til en PC (en DAC kan også bli aktuelt) , så er spørsmålet om jeg burde kjøpt meg en god stereo-forsterker for å høre musikk på, så kan jeg eventuelt fortsette å la min gamle surround-receiver driver centeren? Eller burde jeg kjøpe en "ordentlig" surround-receiver?

Jeg leker også med tanken på å få med noe av dette opp i stua.
    VC var såpass sprek alene at jeg vurderte å ta den med opp i stua med en "konevennlig" monoblokk om jeg kan finne den. jeg får eksperimentere litt....

Ihvertfall åpnet det seg en helt ny opplevelse for meg med disse Tannoyene, selv uten noen super forsterker.

Tips til forsterkere som matcher Tannoyene mottas med takk
    Mye skal du bruke? Du har jo Rotel som ligger fra 3500 til 6500, Rega Brio R til 5000 og Roksan Kandy K2 til 9000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ThomasJL09:
    jeg har vurdert, rangert etter hvor aktuelle jeg ser de per i dag
    1)Harman Kardon 980(80w),
    2)Marantz Pm 6003 (40w,på "salg" til 3000 på stereofil)
    3)Rotel Ra-10(mangler fjernkontroll, 40w)
    4)Yamaha As-5000,
    5) NAD C316BE

altså er vi i prisleiet 2000-3000, Harman Kardon 980 vinner på rå kraft i forhold til de andre, så vet jeg ikke om noen av de andre kanskje låter bedre, det vanskelig å få sammenlignet eller finne sammenligninger på nettet. Jeg skal ihvertfall spille rolig 70-85 db i en kjellerstue 7x4 meter, hvor høyttalerene står i hjørner, så spørs om jeg trenger alle effekten fra HK, men så spørs det også om det egentlig er noe gevinst i å velge noe annet enn HK.

Tannoyene gir 86 db/w/m og har anbefalt forsterkereffekt 10-70 og continous power handling på 50w.

Egentlig skal man jo matche fortsterker til høyttaler og rom, men det blir litt synsing her for jeg har ikke mulighet å prøve alle disse forsterkerene på Tannoyene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4 x Tannoy 635SE og 1 Mercury i surround-oppsett sammen med en 8" Mirage sub.

Aldri vært fornøyd med 635'ene. Byttet 3 av dem pga buzz-lyd ved enkelte frekvenser (piano o likn.) Tror dette skydtes skjev montering av spole/membran fra fabrikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

uten tvil

Ut ifra de valgene, hadde jeg ikke tvilt ett sekund, Rotel RA 10! Selv om den bare er på 2x40W så har drn strømreserver til å gi liv i selv overkill elementene til canteberry se som er 15" med nok så overraskende kontroll. Den klarer selvfølgelig ikke spille øredøvende høyt. Men på moderate volum så vil du nok få deg en liten overraskelse men hvis fjernis er ett must så kan du gå for RA 12 som er litt mer en godispose med litt av hvert godt og blandet, den har "nesten" identisk lyd som RA 10 men med 2x60w så er den litt kraftigere. Men her får du også med en dac og ipad/iphone usb i front og digitalt display. Marantzen er litt varmere og tilbakelent en rotelen, den er samtidig oppløst og god i toppen. Men mangler litt anslag og attack i bassen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn, sitter og dagdrømmer litt om ny forsterker, eller nye forsterkere til mine DC8T, har per idag Halo P3&A23, er ikke missfornøyd, men mangt vil ha mer.
    Lurer litt på om dere har noen erfaringen på amp(er) til DC8T.

Ja det er "bare" og dra på en lytterunde eller låne med hjem sier du, vel nei det er ikke det når jeg bor der jeg bor

Så jeg vil gjerne høre hva dere har erfart, hva som passet og hva som ikke passet, slik at jeg har kunne belest meg litt.

Lydsignatur jeg ønsker er noe som heller litt på varm/lys lyd,
    Er sulten på det meste av info, både på rør, Integrerte forsterker og for/effekt forsterkere.
    Pris er jeg ikke helt låst på enda, men kansje maks 3-40.000+

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dr80
    @ThomasJL09:
    jeg har vurdert, rangert etter hvor aktuelle jeg ser de per i dag
    1)Harman Kardon 980(80w),
    2)Marantz Pm 6003 (40w,på "salg" til 3000 på stereofil)
    3)Rotel Ra-10(mangler fjernkontroll, 40w)
    4)Yamaha As-5000,
    5) NAD C316BE

Harman/Kardon uten tvil! Har selv hatt den på mine gulvstående Revolution R3 og fungerte bra

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    Morn, sitter og dagdrømmer litt om ny forsterker, eller nye forsterkere til mine DC8T, har per idag Halo P3&A23, er ikke missfornøyd, men mangt vil ha mer.
    Lurer litt på om dere har noen erfaringen på amp(er) til DC8T.
    God aften...

Jeg bruker McIntosh på mine DC8T, da en MA6900. Det er vel det en kan kalle en "varm" kombinasjon.
    Selv om det er fyfy hos mange så har Mc'en innebygd tonekontroller som jeg for min del faktisk benytter meg en del av... Da har du muligheten til "skru" lyden til dine egne preferanse

Jeg kjøpte Mc'en brukt og han jeg kjøpt den av hadde brukt den til DC10T.
    Kan jo nevnes at han oppgraderte til McIntosh C48/MC452

McIntosh/Tannoy er absolutt en god match i mine ører

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OdinBerzerk
    God aften...

Jeg bruker McIntosh på mine DC8T, da en MA6900. Det er vel det en kan kalle en "varm" kombinasjon.
    Selv om det er fyfy hos mange så har Mc'en innebygd tonekontroller som jeg for min del faktisk benytter meg en del av... Da har du muligheten til "skru" lyden til dine egne preferanse

Jeg kjøpte Mc'en brukt og han jeg kjøpt den av hadde brukt den til DC10T.
    Kan jo nevnes at han oppgraderte til McIntosh C48/MC452

McIntosh/Tannoy er absolutt en god match i mine ører
    Takk for svar, ser veldig bra ut disse McIntosh, men har faktisk aldri hørt de.
    Får jeg spørre hva du betalte og hvor gamel den var?

Newcomer OdinBerzerk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt deg en pm

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mercury v1

Etter å lett en stund etter noen mindre ht til et sekundært oppsett falt valget på Mercury v1. Jeg skulle bruke en eldre Denon 1604 receiver til å drive dem så et av kravene var at de skulle være lettdrevne. Du verden for en lyd for under 2000,-. Må si meg meget fornøyd.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i noen år brukt Concept 1, men det ble på tide at den fikk litt konkurranse.
    Er det noen forskjell å nevne på de to?

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •