Tannoy Tråden - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 253
    Newcomer Tackli sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da kan jeg faktisk ønske meg selv velkommen i Tannoy-klubben (riktignok i lettvekterklassen). Etter en intensiv runde med demo av flere aktuelle kandidater, endte jeg opp med et komplett Tannoy Mercury 5.0 sett, med Tannoy Mercury V4, VR og VC. Tannoy var uten tvil det beste alternativet, med de egenskapene jeg har vært ute etter, og det til en veldig god pris. Merkelig rart at ikke Tannoy er mer vanlig i norske hjem, men det kan jo være at det endrer seg etterhvert. Blir fantastisk å få satt opp disse høyttalerne i den nye leiligheten. Veldig god service fra Stereofil må også nevnes

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tackli
    Da kan jeg faktisk ønske meg selv velkommen i Tannoy-klubben (riktignok i lettvekterklassen). Etter en intensiv runde med demo av flere aktuelle kandidater, endte jeg opp med et komplett Tannoy Mercury 5.0 sett, med Tannoy Mercury V4, VR og VC. Tannoy var uten tvil det beste alternativet, med de egenskapene jeg har vært ute etter, og det til en veldig god pris. Merkelig rart at ikke Tannoy er mer vanlig i norske hjem, men det kan jo være at det endrer seg etterhvert. Blir fantastisk å få satt opp disse høyttalerne i den nye leiligheten. Veldig god service fra Stereofil må også nevnes
    Gratulerer! Bruker selv Mercury VR til høyde- og bakkanaler i kinoen, og de duger virkelig bra. Dersom du siden har lyst å oppgradere, er det fint å vite at både Revolution- og Revolution Signatur-seriene matcher utseendemessig.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eha
    Gratulerer! Bruker selv Mercury VR til høyde- og bakkanaler i kinoen, og de duger virkelig bra. Dersom du siden har lyst å oppgradere, er det fint å vite at både Revolution- og Revolution Signatur-seriene matcher utseendemessig.
    Takk for det Godt å høre at VR høyttalerne også duger, da jeg ikke har fått demo av hverken disse eller VC. Utgangspunktet var å kun oppgradere stereo, men ettersom jeg justerte budsjettet noe så tok jeg sjansen på et komplett sett. Er jo uansett greit å ha samme lydsignatur og utseende i oppsettet. Det var jo også en særdeles hyggelig pris på denne serien sett opp mot ytelse. Håper innkjøpet mitt kan få andre i familien eller vennekretsen til å få opp øynene og ørene for Tannoy, jeg er i alle fall frelst

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tannoy Mercury V4, Beste kjøp i Lyd & Bilde

Tenkte bare jeg skulle informere om og linke til testen i Lyd & Bilde hvor Tannoy Mercury V4 nylig ble kåret til beste kjøp.

Test av 8 stuevennlige gulvhøyttalere

Sitat fra oppsummeringen: "Kanskje aller mest imponert er vi over Tannoy Mercury V4, som egentlig låter bedre enn en høyttaler til 4.500 kroner burde ha lov til, men vi ser ingen grunn til å protestere, og gir denne et velfortjent Beste kjøp."

Kan føye til at etter en liten periode med disse i leiligheten er jeg strålende fornøyd selv. At disse har blitt kåret til beste kjøp kommer ikke som noen overraskelse.

Jeg har disse i fargealternativet "Dark walnut", som kanskje er enklere å plassere i en moderne stue enn de avbildede "Sugar maple" høyttalerne. Skal ta noen bilder og lage meg en side her på avforum når DIY TV-benken er på plass i den nye leiligheten.

Synd det ikke er mer liv i denne tråden, men det er vel dessverre fortsatt få som velger Tannoy.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen prøvd Tannoy TFX 5.1? Valget står mellom Canton 130 eller 160 (hvis jeg får bestilt), samtidig anbefalte selgeren Boston Soundware xs. Føler at jeg blir litt forvirret nå. Canton 130 og 260 er de eneste jeg har hørt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erstatte def Tannoy 631 SE

Bruker 4 x 631 SE i surround oppsett. Nå har det ene bass elementet røket, og hverken Tannoy eller norsk importør har erstatningselement.

Derfor er jeg på jakt etter 2 x Tannoy høyttaler som likner designmessig på 631'ene. Noen som har noe liggende?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mye liv nei, men kan det være fordi at vi også har ganske lite å klage over? Jeg har en liten teori - som sikkert er gal - om at Tannoy i de fleste tilfeller spiller bra nok, uten noen særlige "unoter" som legges merke til i det daglige.

Jeg har merka selv at mitt Tannoy-oppsett presenterer omtrent alt av musikk/film uten at jeg egentlig legger merke til høyttalerne, jeg nyter musikken, ser på film osv, uten å tenke over høyttalerne i seg selv i noen særlig grad. Er det noen andre som kjenner seg igjen i det?

Ellers pleier jeg å anbefale venner/bekjente å ta en tur på stereofil for å prøvelytte tannoy om de er ute etter å oppgradere/kjøpe ny hjemmekino eller stereoanlegg, og mange blir positivt overrasket over lyden om de først gidder å ta turen.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Det er ikke så mye liv nei, men kan det være fordi at vi også har ganske lite å klage over? Jeg har en liten teori - som sikkert er gal - om at Tannoy i de fleste tilfeller spiller bra nok, uten noen særlige "unoter" som legges merke til i det daglige.

Jeg har merka selv at mitt Tannoy-oppsett presenterer omtrent alt av musikk/film uten at jeg egentlig legger merke til høyttalerne, jeg nyter musikken, ser på film osv, uten å tenke over høyttalerne i seg selv i noen særlig grad. Er det noen andre som kjenner seg igjen i det?
    Synes du treffer spikeren rett på hodet med den beskrivelsen. Jeg begynnte med hifi på slutten av 80-tallet, og har hatt en hel haug med forskjellige høyttalere. Som oftest skiftet jeg høyttalere et par tre ganger i året. I 2007 kjøpte jeg mine første Tannoyer (Prestige Sandringham), og jeg har dem enda. Bare spiller musikk, og koser meg. Ikke at de er perfekte på alle måter, men de gjør det viktigste riktig.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy høster skryt og 5 av 5 stjerner i kommende utgave av What hifi. Nye Tannoy Revolution DC6 SE er testet, og resultatet kan leses her: Tannoy Revolution DC6T SE review from the experts at whathifi.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DC10t

Da va Tannoy DC10T på plass i stua, storfornøyd med det! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dc10t

Sitat Opprinnelig postet av tompett
    Gratulerer med et par fantastiske høyttalere. Er bare litt misunnelig.
    Jeg hadde gleden av å ha et par slike til låns et par måneder i fjor. Etter min mening er det vanskelig å finne noe bedre i samme prissjikt. :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

grattis

Herlig og velkommen i klubben med ett par fantastiske high end formidlere, du bør glede deg til de neste 100-200 timene med spilling og føling av hvordan de åpner seg til en fantastisk seanse for øret igjen grattis med strøkene HT. Hvilken finish endte du på?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, selv har jeg hatt DC8T i snart 2 uker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baggen
    Herlig og velkommen i klubben med ett par fantastiske high end formidlere, du bør glede deg til de neste 100-200 timene med spilling og føling av hvordan de åpner seg til en fantastisk seanse for øret igjen grattis med strøkene HT. Hvilken finish endte du på?
    Takk! Deep-gloss Piano Black, Kjempe fornøyd både med lyd og utsene...

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk! Deep-gloss Piano Black, Kjempe fornøyd både med lyd og utsene...
    Gratulerer!!
    Må innrømme at jeg har gitt opp drømmen om disse med det første, men godt å se at noen andre tar seg råd!
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_3529-jpg
    Legger inn ett bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    1,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ags
    -img_3529-jpg
    Legger inn ett bilde

Veldig pent bilde. Tannoy er virkelig pent. Har et sett selv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dc10t

Sitat Opprinnelig postet av ags
    -img_3529-jpg
    Legger inn ett bilde
    nydelige men vil anbefalle deg å sette de på ett par soundcare spikes, da vil du få enda strammete bass må si det løftet opplevelsen av mine DC10T.
    har du tenkt på hva slags kabler og effekt-trinn du i fremtiden har på ønskelisten til de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke tenkt så mye på hva jeg kommer med at forsterekeri, men tror jeg kommer til og selge Parasound settet og kjøpe nytt.
    Mulig at jeg bare reiser en tur til oslo og drar på stereofil og handler der, er veldig fornøyd med servicen de hadde der.
    Når det gjelder kabler er jeg ikke den største kabel-nissen, så har VAN DEN HUL The CS-122, og mener det holder en stund, men hvem vet hva som sjer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Signature Revolution på vei ut? Har lyst på DC4T, evt DC6T brukt. Helst i Signature pga bassport i front.

Hvor langt burde vanlige Revolution stå i fra bakvegg omtrent? Har ikke så mye plass..

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •