Den store JBL-tråden! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 305
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for hjelpen. Probie, radioshack bestille jeg idag. Skal bli et nyttig verktøy.
    Kommer noe andre høytt hit i helga, så da får vi se om de blir "drept" de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=roytarzan]Takk for oppmerksomheten så langt. Har prøvd å fasevende i alle mulige varianter nå. Med bi-wire også, tilfelle feil i øvre elementer. Eneste forskjell er at det går fra ille til værre.

Kan det virkelig være stua som er "umulig"? Det er en vinkelstue på 30kvm.
    Har snudd hele anlegget fra endeveggen til motsatt, og satt stolene foran endeveggen. Har gått stua rundt på leit etter bass uten å finne annet enn en minimal heving i bakre hjørner. Kjører full range signal fra Emotiva USP-1 til XPA-2. Må nok innrømme at lyden høres riktig ut ved lavt volum, men så snart jeg har på litt volum fader dybden ut.

Dette gamle huset er mye mer solid enn de andre 70talls-brakkene jeg har eid før, men anlegget oppfører seg som om alt er bygd i mur. Fra før er jeg vant til at M. Harkets album Vogts villa har blytung bass. Her er d bare puff igjen. Frustrating.

Forslag til enkle måter å få målt rommet på? Har ikke mye lyst å koble til eq.
    Var i utgangspunktet drit lei surroundrecievere og subw. Følte at jeg justerte ihjel spillegleden. Elendig stereoperspektiv var det og.[/QUOTE

Har du prøvd å sette de opp i et annet rom evt hos en kompis for å se om det faktisk er stuen din det er noe "galt" med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg et stolt medlem av JBL-klubben.

Kjøpte meg et par JBL LS40 og må si jeg er fornøyd over ALLE forventninger. Etter ca 50 timer innspilling har ting virkelig løsnet.

Skikkelig god allrounder med god og stram bass som passer like bra til film som musikk. Flott dynamikk har de også.

For øyeblikket drives de kun av en Onkyo 606 reciver, så jeg regner med at de har enda en del mer å gi når det blir ny reciver og effekttrinn.

Virkelig en høyttaler jeg kan anbefalle!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vincleif
    Da er jeg et stolt medlem av JBL-klubben.

Kjøpte meg et par JBL LS40 og må si jeg er fornøyd over ALLE forventninger. Etter ca 50 timer innspilling har ting virkelig løsnet.

Skikkelig god allrounder med god og stram bass som passer like bra til film som musikk. Flott dynamikk har de også.

For øyeblikket drives de kun av en Onkyo 606 reciver, så jeg regner med at de har enda en del mer å gi når det blir ny reciver og effekttrinn.

Virkelig en høyttaler jeg kan anbefalle!
    Velkommen, og ikke minst Spennende! Er det lov å spørre om hvilke andre høytalere som var med i vurderingen? og hva som gjorde at du valgte ls40? sikler litt på de selv, men har ikke fått hørt dem enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Velkommen, og ikke minst Spennende! Er det lov å spørre om hvilke andre høytalere som var med i vurderingen? og hva som gjorde at du valgte ls40? sikler litt på de selv, men har ikke fått hørt dem enda.
    Var i utgangspunktet ute etter noe i prisklassen 8000 kr. De som var aktuelle og som jeg var å lyttet til var:

XTZ 99.26
    XTZ 99.36
    Klipsch RF62 / R82
    Samt diverse Dali

Da jeg hørte på JBL LS80 merket jeg med en gang at jeg likte JBL lyden veldig godt. Da disse var langt over mitt budsjett (samt at jeg ikke har en forsterker som kan drive de) valgte jeg å høre på LS40.

Var en meget god lyd som passet meg ypperlig. Skulle i utgangspunktet brukes til film, men har de siste 2 ukene sittet i sweetspot og hørt på musikk.

God og tight bass, gode detaljer og dynamikk. Dette dog med en enkel Onkyo SR606 (merker at den mister noe kontroll på bassen og at man må skru volumet godt opp før det begynner å skje ting).

Videre er drømmen en dag å få et dedikert hjemmekinorom. Da tenkte jeg at LS 40 kan benyttes som bakhøyttalere mens LS80 kan så i front sammen med en ny reciver og et sikkelig effekttrinn.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen spiller den 12" fra es serien(e250 den heter kanskje??) i forhold til 12"fra xtz, tror den jbl subben jeg mener ligger på rundt 4,5-5k i pris

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL 4430 strøkne til salgs på Sentralen nå. dette er ikke mine men må jo være noe for den spesielt intreserte!

JBL 4430 selges 14.000.- (strøkne) Once In A Lifetme...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg prøver å få solgt et jbl balboa frontsett men har nesten null respons, annonsen ligger ute på finn og her, det er da to fronter og en center, helt strøkne! har satt dem på en prutelovlig pris til 4000kr, lurer på om det er for mye? tips til åssen jeg får dem solgt? skal oppgradere og vil ha dem unna kjapt!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bruker uansett ikke tråden til å selge. finn.no og tolmodighet er nok det beste vil jeg tro.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg prøver å få solgt et jbl balboa frontsett men har nesten null respons, annonsen ligger ute på finn og her, det er da to fronter og en center, helt strøkne! har satt dem på en prutelovlig pris til 4000kr, lurer på om det er for mye? tips til åssen jeg får dem solgt? skal oppgradere og vil ha dem unna kjapt!
    Sett på "gi bud"... da ser du om det kanskje er prisen som er uinteresang eller om det er selve produktet.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Sett på "gi bud"... da ser du om det kanskje er prisen som er uinteresang eller om det er selve produktet.
    jepp skal prøve det! uinteressant eller ei, bort skal de

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forresten, noen her som tror JBL es90 trenger effektrinn hvis de drives av en avr 355?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til TL260

Nå gir jeg jaggu snart opp, har kjørt enhver klasse D-forsterker jeg har testet i protection på TL260ene (har fått låne en bråte forskjellige for å teste med, blant annet MA-O 6.1, Rotel RB-1572) I tillegg har jeg vært igjennom fire Abrahamsen V4.0 som alle har støyet så dem utgår med glans. Nad har jeg ett nær hatefullt forhold til og Hegel, som mange her liker, hadde jeg tidligere (H200) og den ble kastet ut da den var litt for "korrekt" og synes det ble lite rockefaktor over det hele. I tillegg ble mellomtonen i overkant åpen, virket som om jeg endte med ett misforhold mellom midbass/mellomtone/diskant.

Vurderer nå sterkt HK990 da en del folk sier denne liker seg med lasten fra TL260.. Blir i såfall å kaste ut Onkyo-receivern som pr nuh agerer pre og istedet benytte AVR260 som pre og HK990 som ett nær rent effekttrinn.

I tilllegg vurderer jeg Xindak X8800MNe, men jeg er litt usikker på om jeg kan leve med hvor varme dem blir, sies jo dem er som å ha ett par ekstra ovner i stua...

Noen andre som har noen forslag? Jeg vil absolutt IKKE ha klasse D.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anyone, litt hjelp her, hva av effekt bruker dere på jblene deres? jeg vurderer et jbl es 90 frontsett, og har vurdert emotiva xpa-3 for å drive, eller evt noe fra rotel, men om es 90 ene trenger effekt når de drives av en HK avr 355 vet jeg ikke, har ikke kjøpt inn noe enda, men vurderer

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv jbl-260 og sliter med at mine oberon 6.1 blokker kutter til slutt, men tror ikke dette har skjedd så lenge jeg har kjørt med subwoofere på. Det kan i mitt tilfelle være at jeg får for stort spenningsfall i huset, da alt av lys begynner å blinke en liten stund føre... Det er i allefall noen høytalere som takkler endel effekt.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Jeg har selv jbl-260 og sliter med at mine oberon 6.1 blokker kutter til slutt, men tror ikke dette har skjedd så lenge jeg har kjørt med subwoofere på. Det kan i mitt tilfelle være at jeg får for stort spenningsfall i huset, da alt av lys begynner å blinke en liten stund føre... Det er i allefall noen høytalere som takkler endel effekt.
    hmm, skal ikke oberonene være mega kraftige? hva ligger effektiviteten på høyttalerne dine? tenkte på oberon 4.1 blokker som han ene har ute på torget, men blir over min prisklasse, tenkte mer rundt 4-5k

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Nelson Pass design, DIY. Helt fantastisk. 160W til bassene og 20-30W til mellomtone/diskant. Aktiv deling.

Benyttet tidligere Doxa 70 signature. Den viste seg imidlertid å skjule masse detaljer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Samme opplevelse som hos meg altså. Det er antagelig ikke spenningsfall, har testet med to dedikerte 16A-kurser og det hjalp ingenting, hadde heller ingen antydning til lysflimmer med en lampe montert på kursen til ene blokka mens den slo ut. Sålangt så har, iaffal på papiret, mindre kraftige blokker (Electrocompaniet AW180) vært testet og funnet bedre enn OB6.1 så ett eller annet sier meg at det her kan være snakk om noe motstandsrelaterte ting. F.eks. virket AW180 bunnsolide i bassen, selv på volum opp mot det ekstreme, mens jeg måtte vike på volumet en del fortere med OB6.1...

Begynner så smått å se i retning av Krell FPB-200 som ligger på torget, men synes det er i grunn litt for jævlig å utsette FPB-200 for noe slikt som ett par TL260 og da er plutselig den onde sirkelen i gang.. igjen..

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan gi en pekepinn på hva slags forsterker som passer til JBL TL260, fortrinnsvis integrert, da det er tiltenkt moren min og hun vil helst ikke ha så alt for mange kubikk med hifi?

Evt. så har jeg en Primare a30.2 - er den kraftig nok tror dere? Jeg ser jo her at det er en som tror hans oberon 6.1 ikke er kraftig nok...

Vil en abrahamsen integrert funke på disse?

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig store høyttalere når hun ikke vil ha så alt for mange kubikk med hifi da :P

Side 9 av 16 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •