Den store JBL-tråden! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 305
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TonyKurt
    Hei alle JBL frelste der ute!

Jeg har et surround oppsett med tl260 i front, matet med hegel h4se, dette er jeg veldig fornøyd med!! kanontight bass og en veldig åpen og detaljert snert i både mellomtone og diskant!..kan legge ut noen bilder etter hvert..

Det jeg altid har drømt om er å få fatt i et strøkent par av 250ti (piano gloss) selvfølgelig! å ha de i front og 260 bak..

men det jeg lurer på er om noen har hørt begge modellene og kan fortelle meg hva som er forskjellen på disse, og hvor mye bedre 250ti egentlig er?
    Den største likheten mellom TL260 og 250TI er utseende, lydmessig er de ulike og det er derfor ikke noen veldig god ide å bruke 250 forran og 260 bak. Skal du beholde TL260 ville jeg heller hatt to par av de, eller enda bedre kjøpe to par med 250ti

Nå er det riktignok endel forskjell på 250ti utgavene men velger du den nyeste med 050ti diskant ville jeg kjøpt TI eller L-senter og kanskje TI5000 eller 3000 bak, da behøver det ikke bli så dyrt heller.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -jbl-mteverest_large-jpg

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jbl Es25

Hei! Er det noen som har ES25 centerhøyttaler fra JBL? Er det noe trøkk i den? Skal bli foret alene med en Emotiva XPA-3. Jeg må ha center til TL260 oppsett, men kan ikke ha for stor... Max 50cm bredde på centerht...

Newcomer Stianuno sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Northridge

Fant en gammel Jbl Northridge test

Product Review

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Hei! Er det noen som har ES25 centerhøyttaler fra JBL? Er det noe trøkk i den? Skal bli foret alene med en Emotiva XPA-3. Jeg må ha center til TL260 oppsett, men kan ikke ha for stor... Max 50cm bredde på centerht...
    Studio centeren er vell beste valg ti lTL260 men dersom du har absolutt max på 50cm så sliter du litt siden de er litt over 50cm. ES25 er jo en veldig enkel høyttaler og høres ut som en smule overkill med XPA-3 på den

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt ut div JBL / Synthesis greier på torget, blant annet ett par med K2.

Send meg en PM hvis dere ser noe dere har lyst på 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor er bassen?

Har et par nye TL260 kjøpt ferdig innspilt fra Soundgarden, Bergen. Det høres ut som det er noe radikalt i veien med bassen her.

Mens jeg venta på Emotiva XPA-2, har jeg brukt Denon 3808 og etter salg av den, en Onkyo Integra. Håpet det var forsterkerne som mangla krefter ettersom bassen var bortimot livløs.
    Nå er jeg nesten 100 timer i innspillinga av XPA-2, og fremdeles ingen bass!

Har vært i kont med Soundgarden og har utført fasetest med 9V batteri, helt iorden.
    Lyden oppleves slik: 1. Som om frekvensen er kuttet ved ca 80hz.
    2. Eller det ligger en 9 til 12 db "brems" på delefilteret til basselementet.

Altså det ER lyd i basselementene, men DÆ... det er lite. HJÆLP

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal hvertfall ikke mangle på bass i disse ht! Og de krever ikke så mye effekt for å få den frem heller. Men det er viktig å ha litt avstand fra veggen. De bør helst ha 40-50cm...

Ellers har du kjøpt noen kjempehøyttalere. Jeg kjører de på en XPA-2, og er veldig fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Har du prøvd å endre +- på ene høyttaleren? Selv om batteritest indikerer at det er korrekt så kan du jo prøve.
    - Hva skjer dersom du kun bruker en høyttaler, like lite da?
    - Forsterker har ikke satt høyttalerne som small i oppsettet? Isåfall får de svært lite bass.
    - Hva skjer dersom du kobler til en helt annen høyttaler til samme forsterker istedet, er der bass da?
    - Du har gått rundt i rommet og sjekket at der ikke er bass noen steder? Er desverre mange (inkl meg) som sliter med lite trøkk i sweetspot men har plenty andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    Har et par nye TL260 kjøpt ferdig innspilt fra Soundgarden, Bergen. Det høres ut som det er noe radikalt i veien med bassen her.

Mens jeg venta på Emotiva XPA-2, har jeg brukt Denon 3808 og etter salg av den, en Onkyo Integra. Håpet det var forsterkerne som mangla krefter ettersom bassen var bortimot livløs.

Har vært i kont med Soundgarden og har utført fasetest med 9V batteri, helt iorden.

Hei!

Jeg har disse høytalerene, men jeg synst ikke det er så enormt basstrøkk i de, men det er slik jeg liker lyden. Har du mulighet for å sjekke med andre der du bor? Husk at elektronikk, rom og plassering av høytalere spiller veldig inn på hvor mye bass en får.

Inge
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som Haymaker påpeker burde det ikke mangle bass med denne komboen. Jeg tror det helt klart er rommet som er vrient, noe mange sliter med. Ville tro at du har noen seriøse dipper i bassen, med mindre du har satt delefrekvenset til 80Hz da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. noen som vet hvor man for kjøpt elementer til jbl lx-66

mvh kenneth

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppmerksomheten så langt. Har prøvd å fasevende i alle mulige varianter nå. Med bi-wire også, tilfelle feil i øvre elementer. Eneste forskjell er at det går fra ille til værre.

Kan det virkelig være stua som er "umulig"? Det er en vinkelstue på 30kvm.
    Har snudd hele anlegget fra endeveggen til motsatt, og satt stolene foran endeveggen. Har gått stua rundt på leit etter bass uten å finne annet enn en minimal heving i bakre hjørner. Kjører full range signal fra Emotiva USP-1 til XPA-2. Må nok innrømme at lyden høres riktig ut ved lavt volum, men så snart jeg har på litt volum fader dybden ut.

Dette gamle huset er mye mer solid enn de andre 70talls-brakkene jeg har eid før, men anlegget oppfører seg som om alt er bygd i mur. Fra før er jeg vant til at M. Harkets album Vogts villa har blytung bass. Her er d bare puff igjen. Frustrating.

Forslag til enkle måter å få målt rommet på? Har ikke mye lyst å koble til eq.
    Var i utgangspunktet drit lei surroundrecievere og subw. Følte at jeg justerte ihjel spillegleden. Elendig stereoperspektiv var det og.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig du nevnte den plata, måtte ta den frem fra glemselen nå og teste og den fungerer greit her hos meg ihvertfall. Riktignok ikke så bra i sweetspot, må desverre på bakerste rad i rommet mitt før jeg får den riktige tyngden i bassen men der sitter den.

Ingen poeng i å bruke EQ på dette tidspunktet synes jeg, jeg ville begynt me då prøve andre høyttalere likt koblet som dine eller evt prøvd med annen forsterker, gir ingen av delene resultat er det nok desverre rommet ditt selv om det unektelig høres rart ut at der ikke er skikkelig bass noen steder i rommet, pleier alltid å være ett sted ihvertfall

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Til helga må jeg få en som kjenner høytt. sine godt til å teste dem her.
    Det er forst. nr 3 jeg prøver her nå. Regner med at Emotiva er langt på vei innspilt lørdag. Da er det gått 150 timer. Eneste jeg har av erfaring i stua her er nettopp solgte Klipsch KSP-400 med aktiv 15" i sia. Der er det jo nesten ubegrenset tilgang på bass, så det nytter ikke sammenligne.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag til enkle måter å få målt rommet på?
    Pick your poison:

1. Last ned regneark og sinustoner her, kjøp deg en lydtrykksmåler, feks en Radioshack. Og plott manuelt inn de verdiene du får, til hvilken frekvens inn i regnearket, og vips en flott graf dukker opp!

2. Følg denne guiden, for å få all måling gjort automatisk slik at du slipper å gjøre så mye.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The the
    hei. noen som vet hvor man for kjøpt elementer til jbl lx-66

mvh kenneth
    Prøv på soundgarden. De har i alle fall JBL i sitt sortiment nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bli med i JBL klubben ved å gå til innkjøp av et par JBL LS40 stativhøyttalere og har et par spørsmål i den forbindelse (har ikke hørt på de enda da Soundgarden var utsolgte).

a) Leste i en test på "what's hifi" at bassen kunne føles litt tam og kjedelig i lengden og at det var derfor den ikke fikk den siste stjerna. Stemmer dette eller er dette "feinsmeckeri"?

b) Selgeren på Soundgarden mente at min Onkyo SR 606 "fint ville klare å drive disse", men jeg er litt mer skeptisk av meg. Med en følsomhet på 87dB er de vel litt tunge å drive?

c) Høyttalerene skal brukes som fronter i et 5.0 oppsett (5.1 når jeg får spart meg opp til en sub). Film/musikk er ca 80%/20%. Har også hørt på Klipsh RF-62 og R-82 som er meget lettdrevne og gir "trøkk for penga".

Noen tips?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vincleif
    Vurderer å bli med i JBL klubben ved å gå til innkjøp av et par JBL LS40 stativhøyttalere og har et par spørsmål i den forbindelse (har ikke hørt på de enda da Soundgarden var utsolgte).

a) Leste i en test på "what's hifi" at bassen kunne føles litt tam og kjedelig i lengden og at det var derfor den ikke fikk den siste stjerna. Stemmer dette eller er dette "feinsmeckeri"?
    Jeg var på Soundgarden i Kristiansand for å ta en titt på LS40. Fikk da hørt de sammen med Primare I21, noe som låt veldig bra men kjedelig. I etterkant føler jeg på meg at disse bør matches med noe Harman Kardon (HK 990? evt. 980) eller NAD for å få fram morroa. Kan også være at man er avhengig av en subwoofer.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •