Den store JBL-tråden! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 305
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg slenger meg også med her..

Jeg har ett par JBL Array 1400 som brukes i mitt HiFi oppsett, sammen med en stor Hegel rigg. Dette spiller bra, men satser alt på å få inn en skikkelig rør pre i løpet av sommeren. Det tror jeg kan gjøre underverker, og jeg gleder meg

Jeg har også egen profil på minHiFi, og denne vil bli fullt oppdatert med bilder og tekst, når jeg er 110% klar i det nye rommet.

Legger ved noen bilder fra rommet de står i nå..

-1-jpg

-12-jpg

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve

Kjenner til den :-D

Antatt pris mellom 45 og 50,000 USD, kan leveres omgående, Japan var vel først ute......

Her er en link til whitepaper'et, engelsk tekst nederst. K2-s9900 - Lansing Heritage Forums

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    De to settene med S9800 vet vi hvor er hen, Flateng har de fra Hifi Lars og jeg har de fra Soundgarden 8)
    Så det er der de havnet ja. Tror det er en på Hifi Sentralen som har et par også. Fikk i allefall PM fra en kar når jeg vurderte akkurat det paret du nå sitter med.

Har du noe mer info om de Everestene fra Japan?
    Tenker du på hva som ble betalt for de? Mener det ble nevnt summer på 250k, men jeg er usikker på om det er med eller uten moms. Det er en stund siden jeg hørte det (mulig jeg husker feil på landet også. :? ). Tror det er bare å sjekke litt man er på jakt etter høyttalere i denne prisklassen. Det er ikke alle som er like komfortable med å importere heller.

Tviler på at det er så mange av de i Norge, eller Skandinavia for den saks skyld. Hadde vært kult om noen på AVforum hadde tatt litt ansvar! Er det ikke feriepenger snart da, gutter.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Så det er der de havnet ja. Tror det er en på Hifi Sentralen som har et par også. Fikk i allefall PM fra en kar når jeg vurderte akkurat det paret du nå sitter med.

Tenker du på hva som ble betalt for de? Mener det ble nevnt summer på 250k, men jeg er usikker på om det er med eller uten moms. Det er en stund siden jeg hørte det (mulig jeg husker feil på landet også. :? ). Tror det er bare å sjekke litt man er på jakt etter høyttalere i denne prisklassen. Det er ikke alle som er like komfortable med å importere heller.

Tviler på at det er så mange av de i Norge, eller Skandinavia for den saks skyld. Hadde vært kult om noen på AVforum hadde tatt litt ansvar! Er det ikke feriepenger snart da, gutter.
    For og si det sånn så var jeg ett hårstrå fra og kjøpe Soundgarden sine for 265 K rett før jul.... Angrer litt nå, men så kom K2 S9900....

He he nei da, det blir nok ikke noen utbytting hos meg på ett år eller to, nå skal kinorommet opp og gå først :-D

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er bare så ekstremt barskte de JBL'ene du har KentOve

Personlig har jeg kun hatt et par med JBL L-100. Noen tiår gamle HT men jeg har vert meget fornøyd med dem. Nå er de dessverre alt for slitt til å brukes.
    Jeg har alltid sett på JBL som et fett merke, de lager mye råe høytalere

EDIT: Slenger med en link til et bilde av dem og:http://audioheritage.csdco.com/vbull...1&d=1111327072
    Mine er absolutt ikke fullt så pene

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan

Personlig har jeg kun hatt et par med JBL L-100. Noen tiår gamle HT men jeg har vert meget fornøyd med dem. Nå er de dessverre alt for slitt til å brukes.
    Jeg har alltid sett på JBL som et fett merke, de lager mye råe høytalere

EDIT: Slenger med en link til et bilde av dem og:http://audioheritage.csdco.com/vbull...1&d=1111327072
    Mine er absolutt ikke fullt så pene
    Send meg en PM hvis du skal selge dem :-D

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Barske ja :-D

Både lyden og designet er helt rått spør du meg! Vi får se hvilken magi rør i forforsterkeren kan gjøre, det gleder jeg meg veldig til.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte selv og kjøpe Everest for en tid siden, men kom vel frem til at den ikke kunne forsvare prisdifferansen til K2 S9800.

Men for all del så tror jeg nok at Everest er en kjempe høytaler når den er optimalt plassert og det har jeg ikke hatt muligheten og lytte til.

Og nå finnes det vel ikke mere enn 3-4 par i Norge, jeg vet om 2 par med sikkerhet og det går rykter om to andre par, men det har jeg ikke fått bekreftet, noen som vet noe ?

Kunne også vært morsomt og finne ut av hvor mange par med K2 S9800 det finnes her til lands, Flateng og jeg har ett par hver, noen flere ?
    Det finnes nok fler sett k2 i landet enn dette, snakket med hifi Lars tidligere i kveld. Han jobbet hos Neby en periode, Neby har hatt importen på disse, Harman/JBL selv, Parallel import osv.++++ Hans tips var ca 15-25 par. Noen "som sitter godt i det" hadde vel kjøpt osv. Men vanskelig å tallfeste som han selv sier. Men SK1000 er det nok ikke mange av her i landet. En står hos meg, og en hos loffen (syk senter!!!!) som jeg vet om. Mine tall er tatt ut ifra mine bekjentskaper, og ikke noe annet (må bare sies) Har hørt nå en del forskjellige HT, i ulike prisklasser, fra rimelige, middels, og dyre. (Kan nevne B&W 801d, +802, 803, Elac 609, Eben xxx, JBL 250/260, Dali Helicon, (takk til Hifiklubben) litt MBL, Piega, ML og mange fler i ulik prisklasse. Og det er mange som imponert meg mye, men og det kommer et men... Når totalen skal telles opp, film og musikk, så er det ingen HT som jeg likt så mye som K2 S9800... (subjektivt!!!) Var en periode innom mange Hifi butikker på jakt etter god lyd, men blei aldri tatt seriøst av mange "Hifi sjapper" Gud jeg var mye irritert. Forklarte hva jeg ville ha, men ble aldri tatt seriøst syntest jeg. Fikk til svar at jeg ville ha "utvidet bilstereolyd" hos en, og det hadde han ikke, og gud å sint jeg var..... Det var jo ikke det jeg var på utkikk etter (har hatt det)... Etter det så har jeg lagt merke til velviljen hos noen forhandlere, som jeg ikke har likt. Mye skal nok sies at jeg er ung (30 +-), men ser ut som jeg er 20... Gud jeg har vært mye irritert, fått avslag på testing av ulike forsterkere, prossesorer, HT, osv bare fordi jeg ser ung ut!!! Ingen velvilje fra forhandler, ingen salg. Tok opp dette med importør i ett tilfelle (av produkt som jeg ikke har nå) og fikk meget god hjelp.. Takk!!! må sies!!!!... Har hatt mye glede av å oppleve mye lyd, om dog så ikke korrekt, så har jeg hatt glede av det!! Og det kommer jeg til ha etter mine JBL produkter kommer ut for salg på brukten, og det kommer de plutselig=)))) De som virkelig vil ha noen gode HT fra JBL kan ta kontakt med meg, for mine skal selges etterhvert... Men øsnker alle JBL eiere en riktig god helg!!!!!!! uansett HT....

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kan en av dere gi en kjapp beskrivelse av LS-80, evt. 60?

Disse virker lovende etter det lille jeg har lest og er vel den eneste JBL-serien som jeg vil beskrive som "fin" i motsetning til "j..... stygg". Ikke personlig ment, men det skjønner dere nok ;-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Mye skal nok sies at jeg er ung (30 +-), men ser ut som jeg er 20... Gud jeg har vært mye irritert, fått avslag på testing av ulike forsterkere, prossesorer, HT, osv bare fordi jeg ser ung ut!!!
    Ærlig talt, det er jo lett å forstå at du ikke får demo hvis du ser ung ut! Unge er jo ikke interessert i dyrt utstyr, ikke har de penger, og de lille de har bruker de antakelig på dop. Musikksmaken er også helt på jordet. Nei, jag dem ut av butikken, det er alle tjent med :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt og spørre om hær

Jeg har vært CVfan i snart 7år. Men i det siste har jeg begynt og bli DRIT lei lyden i CV, etter å ha hatt over 20 modeller fra de.
    For 2 uker sia fikk jeg tak i noen strøkne JBL L-100. Jeg har så vidt brukt CVene siden jeg fikk JBLene.

Så vurderer og selge heile CVanlegget og kjøpe JBL TL-260 eller LS-80. Noen som har forslag til (effekt)forsterker(e) til TL-260 eller LS-80? Føler det blir litt waste og bruke A2.6KW2, som jeg foreløbig bruker på L-100
    Og lurer litt på om det er mulig og få tak i modeller som TL-250Ti, L-220, 4343, 4345 og 4350 idag? Og evt. bruktpris på dem.

Takker for alle mulige svar

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei,

Disse virker lovende etter det lille jeg har lest og er vel den eneste JBL-serien som jeg vil beskrive som "fin" i motsetning til "j..... stygg". Ikke personlig ment, men det skjønner dere nok ;-)
    Forstår deg veldig godt. JBL er ikke kjent for å lage pene høyttalere. Personlig vil jeg mene at de jeg har er noe av det penere de har laget. Utrolig spesielle høyttalere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flateng
    Og det kommer jeg til ha etter mine JBL produkter kommer ut for salg på brukten, og det kommer de plutselig=)))) De som virkelig vil ha noen gode HT fra JBL kan ta kontakt med meg, for mine skal selges etterhvert... Men øsnker alle JBL eiere en riktig god helg!!!!!!! uansett HT....
    Du har nummeret mitt 8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei,

Vi hadde LS 80 på treffet i Eidsdal og de imponerte stort, etter ett mindre problem med K2ene (ops: ) kjørte vi dem på Parasound JC1, stål kontroll med dyp og fast bass og nydelig diskant, anbefales :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltid en utfordring å kompinere WAF med horn-diskanter. Men jeg syntes da mye av det JBL har laget ikke ser så ille ut (fra et mannlig ståsted ). Spesielt Everest (og nå sikkert nye K2?) har en utrolig flott finish.

Så må en ikke glemme at JBL er amerikansk også. Vi europere liker små/tynne minimalistiske høyttalere, gjerne lakkert i sort eller hvit. I statene virker det som de liker ting større, mer "maskulint" og gjerne med mer treverk brukt i designet. Litt kultur og litt smak og behag.... Ræva er delt osv.

BTW. Er det ingen her inne som har JBL Array 1500?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

BTW. Er det ingen her inne som har JBL Array 1500?
    Har bare forgjengeren, Tik Sub :-D

Er til salgs forresten 8)

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har DD18 i signaturen din Håkon. Men på Sentralen står den som solgt... På jakt etter ny?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K2-s9900

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva K2-S5800 koster?

http://www.harman-kardon.cz/jbl/jbl-k2-array.pdf

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •