Den store JBL-tråden! - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 305 av 305
    Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må bare komme med litt skryt av JBL LS 80 her. Har nå brukt dagen til plassering og gjort skikkelig kalibrering med MCACC (Pioneer LX86). Fyttikatta og disse spiller! Kjører med crown dsi 1000 (2x 275w), bruker vanligvis en emotiva XPA-2 men hadde denne koblet opp mot de litt større kinohøyttalerene.

Lydbildet sitter virkelig som spikret! Dette er en høyttaler jeg absolutt kan anbefale. Satt og hørte på noen akustiske låter tiligere i kveld og man kan virkelig peke ut hvor alle musikerene/instrumentene står på scenen. Lydbildet spenner 180grader med vokal klink i senter. Høres ut som et slitent klisje men selve høyttalerene viskes vekk og man sitter igjen med en soundstage som er detaljert og oppløst til de grader.

Trodde jeg spillte med sub de to første timene helt til jeg så at MCACC hadde satt sub til default, dvs den spiller ikke i stereo. Måtte ned på kne og legge øre inntil subben for å virkelig få bekreftet av den var av. Bassen er utrolig imponerende til å komme fra to usle 8".

Måtte bare lire av meg dagens særdeles positive hifi opplevelse

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er xpa-2 i forhold til crown dsi 1000? Har selv erfaring med xpa-2, men ikke med crown.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så veldig forskjellig egentlig. Eneste merkbare er at støygulvet er svaaakt hørbart i diskantene på crown, dette er ikke hørbart med emotivaen.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Må bare komme med litt skryt av JBL LS 80 her. Har nå brukt dagen til plassering og gjort skikkelig kalibrering med MCACC (Pioneer LX86). Fyttikatta og disse spiller! Kjører med crown dsi 1000 (2x 275w), bruker vanligvis en emotiva XPA-2 men hadde denne koblet opp mot de litt større kinohøyttalerene.

Lydbildet sitter virkelig som spikret! Dette er en høyttaler jeg absolutt kan anbefale. Satt og hørte på noen akustiske låter tiligere i kveld og man kan virkelig peke ut hvor alle musikerene/instrumentene står på scenen. Lydbildet spenner 180grader med vokal klink i senter. Høres ut som et slitent klisje men selve høyttalerene viskes vekk og man sitter igjen med en soundstage som er detaljert og oppløst til de grader.

Trodde jeg spillte med sub de to første timene helt til jeg så at MCACC hadde satt sub til default, dvs den spiller ikke i stereo. Måtte ned på kne og legge øre inntil subben for å virkelig få bekreftet av den var av. Bassen er utrolig imponerende til å komme fra to usle 8".

Måtte bare lire av meg dagens særdeles positive hifi opplevelse
    Kjenner jeg gleder meg til å få opp dedikert kino nå innen sommeren med komplett LS rekke. LS80 og tilhørende center står bare å venter på å spille...
    Noen som har forslag på god match lydmessig i et 7.2 oppsett her? Må kunne monteres på vegg i et rom som er ca 18kvm.

Bilder av bygget vil komme etterhvert på minHjemmekino :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det ikke skjedd noe på en god stund, men kan kanskje prøve å komme i gang igjen.

Melder meg inn i JBL-klubben med frontrekke bestående av LS80 og LS center. Kjøpt av Loffen69, aldeles strøkne.
    LS80 drives av Hegel H300, mens senteren og surroundkanaler blir forsynt av en DIY sak.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •