Den store JBL-tråden! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 305
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Var nylig og hørte på JBL 4429 hos Soundgarden. Gedigen skuffelse.. Hadde virkelig sett fram til det etter testen i Lyd og Bilde. Lydkilden var Spotify og forsterkeri MC 275 med Hegel pre.

Lyden manglet det trøkket og fyldigheten jeg så fram til. Mulig plassering var årsak til det? Sto midt i lokalet med halvhøy vegg bak seg.

Virka mer til å passe visesang enn rock

Først. Sto høyttalerne på gulvet? Det fungerer ikke. Hornet må opp i ørehøyde.

MC275 er ikke i nærheten av å drive 1200Fe bassen på en god måte. Ett beist av en transistorforsterker er tingen. Rør er flott på hornet

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Først. Sto høyttalerne på gulvet? Det fungerer ikke. Hornet må opp i ørehøyde.

MC275 er ikke i nærheten av å drive 1200Fe bassen på en god måte. Ett beist av en transistorforsterker er tingen. Rør er flott på hornet
    Sto på ett podie midt i butikken, så den var kommet opp fra gulvet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto på ett podie midt i butikken, så den var kommet opp fra gulvet.
    Da er du blitt lurt av enten rommet eller forsterkeren (som er mest sannsynlig i dette tilfellet). Jeg kjenner bassen i 4429 ut og inn, da jeg har benyttet samme i en customvariant av K2. Den er ekstremt god. Faktisk en av de bedre bassene som er å oppdrive. En av de få reelle alterativene (på papiret) er TAD og AE. Bortsett fra JBL sin egen 1500Al da så klart, men da snakker vi mye moooolah. Og i mellomtonen synes jeg ikke den er noe bedre, heller omvendt.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du blitt lurt av enten rommet eller forsterkeren (som er mest sannsynlig i dette tilfellet). Jeg kjenner bassen i 4429 ut og inn, da jeg har benyttet samme i en customvariant av K2. Den er ekstremt god. Faktisk en av de bedre bassene som er å oppdrive. En av de få reelle alterativene (på papiret) er TAD og AE. Bortsett fra JBL sin egen 1500Al da så klart, men da snakker vi mye moooolah. Og i mellomtonen synes jeg ikke den er noe bedre, heller omvendt.
    Tviler ikke ett sekund på hva du sier. Var nok uheldige omstendigheter, bare litt surt å bli skuffet.

Studiomonitorserien er big in Japan, og de har jo ofte små leiligheter der borte. Vil 4429 bli for store for 15 kvm?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil 4429 bli for store for 15 kvm?

Avhenger litt av hvordan rommet er utformet. Studio serien er tunet med litt festkul i midbassen, og det kan fort bli for mye i ett lite rom (etter min smak).

Selv har jeg også noen høyttalere med JBL 12" bass og 90 liter trykkammer, som jeg for tiden bare bruker til nedre bass, sammen med LS40. Grunnen er at jeg fikk dem til å spille i min stue på ca 17 kvadrat, men de måtte stå nesten midt i rommet for at ikke bassen skulle ta helt overhånd. Så dersom du er villig til å ofre alt annet vil det gå bra

-Tim

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avhenger litt av hvordan rommet er utformet. Studio serien er tunet med litt festkul i midbassen, og det kan fort bli for mye i ett lite rom (etter min smak).

Selv har jeg også noen høyttalere med JBL 12" bass og 90 liter trykkammer, som jeg for tiden bare bruker til nedre bass, sammen med LS40. Grunnen er at jeg fikk dem til å spille i min stue på ca 17 kvadrat, men de måtte stå nesten midt i rommet for at ikke bassen skulle ta helt overhånd. Så dersom du er villig til å ofre alt annet vil det gå bra

-Tim
    Rommet er ca 3,1 x 5,2. Er ett lytterom uten store krav til det estetiske, kan behandle det lydmessig. Takk for hjelp:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ca 3,1 x 5,2. Er ett lytterom uten store krav til det estetiske, kan behandle det lydmessig. Takk for hjelp:-D
    Burde gå bra, men du må belage deg på litt eksperimentering.

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Her kan jeg ikke kjenne meg igjen, men har du testet å flytte dem noe lenger ut fra bakvegg og med noe vinkling. ca 1meter til høyre og venstre for dine ører om du sikter med diskant..
    Bruker selv XPA-2 på disse. Har også testet med oberon 6.1.

Jeg hadde også samtidig Klipsch Rf-7 og syntes ikke disse spilte noe "klarere i toppen".
    De står ca 1 meter fra bakvegg, men er lite vinklet og desverre er det ikke plass til mer enn rett under 2 m fra hverandre. Jeg har kjøpt inn utstyr til å bi- ampe dem med xpa3 på toppen, men tviler litt på at det mangler krefter i xpa-2 til dem. Har ikke prøvd det ennå. Vet noen om det finnes alternative elementer som kan settes inn? Det blir nok ikke aktuelt å bytte ut høyttalerne. Det var nok kamp med sjefen for å få disse inn:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billige høytalere?!

Her er en annonse eg kom over på finn idag. Kan være noen her som har peiling på disse høyttalerne. Kanskje et kupp for noen? Såg hvertfall ut som noe som kan flytte litt luft!!!
    JBL kino høyttalere - FINN Torget

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en mildt sagt latterlig pris på de høyttalerne, men de var allerede solgt (og desverre ikke til meg)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du hvilken høytalere det er? Er elementene en kjent modell?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er JBL 4675 (horn + 2x15")
    JBL :: Product
    ...og noen suber fra JBLs pro-serie: Muligens 4645b
    http://www.jblpro.com/pub/obsolete/4645b.pdf

Newcomer Ruben96 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jbl pa

hei

er en kar som selger et par jbl høyttalere, bassene er jbl 2225 diskant er jeg ikke sikker på... :/ alle elementene og delefilteret er i veldig bra stand. kassene er noe slitt. hva er okey pris på disse?

Vedlegg 91940

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har nå kjøpt ett par jbl xpl 140 hva er disse verdt ? forøvrig kjempe dynamikk og god bass i disse selv om det kun er en 8 " bass

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ES100 vs LS80

Har et 5.1 ES-oppsett med JBL ES100 / ES25 / ES10 for øyeblikket.

Lurer på å kjøpe et sett LS80 for å bytte ut mine ganske nye ES100.
    Tanker på om LS80'ene vil "lide" sammen med resten av oppsettet?

Har vert inne på tanken om å bytte ut fronten en stund nå, kunne kjørt på med senteren til LS-serien senere.

Newcomer IlPedro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt forskjell

Sitat Opprinnelig postet av HVegard
    Har et 5.1 ES-oppsett med JBL ES100 / ES25 / ES10 for øyeblikket.

Lurer på å kjøpe et sett LS80 for å bytte ut mine ganske nye ES100.
    Tanker på om LS80'ene vil "lide" sammen med resten av oppsettet?

Har vert inne på tanken om å bytte ut fronten en stund nå, kunne kjørt på med senteren til LS-serien senere.
    Har denne kombinasjonen med EC 35 (den er litt større?) i midten og det er en viss lydforskjell mellom de to høyttalerene da LS'ene er mer oppløst i de høye tonene. På film synes ikke jeg det gjør noe men på musikk DVD og Blu-ray er lyden så pass bedre med bare LS80 at jeg stort sett bare kjører i Stereo. Men det funker bra i 5.1 for all del. På vanlig musikk og alt annet i stereo er gevinsten klar med LS'ene mener jeg uten å ha hørt ES 100'ene annet enn i butikk.
    Merk også at LS80'ene bør ha en separat effektforsterker - uten det ville jeg beholdt ES 100'ene. Surroundforsterkere har etter min mening og erfaring ikke nok strøm til å drive LS80. Har du kraft nok og kanskje også muligheten til å oppgradere til LS Center så er anbefalingen herved gitt :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen fått testet studio 5 serien? Vurderer å kjøpe et surround oppsett med 590 i front, 520c til senter og 530 bak. Pris på soundgarden er ca 27000,-

Lurer på hvordan dette oppsettet er mot LS serien? Å da med ls80 som front høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett par jbl ls 80 fronter og skal ha meg senter til disse. Skulle gjerne kjøpt center i samme ls serie, men 7500,- synes jeg er litt drøyt.

Lurer da på om noen har testa den nye studio 520c og om den evt kan passe mtp på lydsignaturen.

noen erfaringer/innspill??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg sitter med et par 250ti classic edition (black gloss) som trenger nytt skum oppheng. Vet dere om noen som bytter slik? Gjerne i nærheten av Skien.
    Jeg har bestilt et sett skum oppheng repair kit, men vet ikke helt om jeg tørr leke doktor med disse. Jeg har sett video på youtube hvordan det gjøres, og det ser jo lett ut, men hadde vært greit å få det gjort av en "proff".

Intermediate eriko86 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn i JBL klubben med et par TL260. Nettopp anskaffet, og storfornøyd så langt. Har ikke riktig bestemt meg om det er Midgard eller Emotiva som skal forsyne disse med strøm.

Et spørsmål, noen som har - eller hvor jeg kan få tak i matchende gulvplater til disse?

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •