Den Store Infinity Tråden - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 193
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja jeg fikk 2700,- for et par SM-155 jeg solgte for et par år siden. Det gir kanskje en pekepinn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk bud på 2500 i går kveld på sm 125.ser ut som jeg blir kvitt de snart.har vært moro å teste de som front.ett voldsomt trykk og ikke så værst lyd til techno og slikt.men jeg tror jeg foretrekker kappa.8)

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hadde SM155. Dette var en god høyttaler i trøkk/rock-segmentet. 152 er eldre, det kom også en senere som jeg ikke hørte. Med sentrert mellomtone/diskant. 165?
    Det er sikkert like billig for deg å kjøpe brukte 155 som å lete etter løse elementer.

er jo noe som heter sm255 har jeg sett

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå inn på infinity systems-home audio.og product support,velg infinity merke og trykk på detailed product information.der fins info/bruksanvisning på alle infinityhøytalere som er produsert.det er rene bibelen for infinity fans.8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    De er etterfølgerene til SM-155 ja.

Hadde et par SM-195 en gang i tida som var prikk like SM-255 bare med 8". De hadde en så dårlig kvalitet at det var helt utrolig. Opphenget til basselementet var montert litt skjevt og altfor dårlig limt så den begynnte å løsne. Da var de spillt på i kanskje 20timer.

Det større problemet var at jeg mistet mail'en til de jeg kjøpte de av. Og det var et firma via QXL og fant heller aldri igjen hvilket så fikk aldri gjort noe med garantien på de.

Hadde det vært nå kunne jeg fikset de ganske enkelt selv men da betydde slikt døden for en høyttaler De låt faktisk veldig bra sålenge de fungerte.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    De er etterfølgerene til SM-155 ja.

Hadde et par SM-195 en gang i tida som var prikk like SM-255 bare med 8". De hadde en så dårlig kvalitet at det var helt utrolig. Opphenget til basselementet var montert litt skjevt og altfor dårlig limt så den begynnte å løsne. Da var de spillt på i kanskje 20timer.

Det større problemet var at jeg mistet mail'en til de jeg kjøpte de av. Og det var et firma via QXL og fant heller aldri igjen hvilket så fikk aldri gjort noe med garantien på de.

Hadde det vært nå kunne jeg fikset de ganske enkelt selv men da betydde slikt døden for en høyttaler De låt faktisk veldig bra sålenge de fungerte.

ok, hadde vært artig å hatt et par 255

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, hadde vært artig å hatt et par 255
    m-m har lekt med tanken på et par slike selv. Veldig sjeldent de ligger ute for salg. Fant et par på finn for ikke så lenge siden men ble litt skeptisk når selger solgte de sammen med forsterkeren sin. En gammal puslete sony/pioneer sak.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sm255

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    m-m har lekt med tanken på et par slike selv. Veldig sjeldent de ligger ute for salg. Fant et par på finn for ikke så lenge siden men ble litt skeptisk når selger solgte de sammen med forsterkeren sin. En gammal puslete sony/pioneer sak.

ligger en ute på finn nå. til 3500 kr

Infinity SM 255 - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rs 4000

Har et par Infinity RS4000 som skurrer noe innimellom. Tror det er den ene bassen som sliter litt. Den andre har ei rift og kan sikkert byttes den og.
    Derfor lurer jeg litt på å kjøpe nye elementer istedet for å kjøpe nye høyttalere.

Hva er den beste løsningen her da når man tenker på at alternativet er å kjøpe nye ?
    Lydmessig liker jeg helst noe mer mellomtone enn hva disse leverer !

Tips ?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

reconing

Sitat Opprinnelig postet av Øudiofil
    Har et par Infinity RS4000 som skurrer noe innimellom. Tror det er den ene bassen som sliter litt. Den andre har ei rift og kan sikkert byttes den og.
    Derfor lurer jeg litt på å kjøpe nye elementer istedet for å kjøpe nye høyttalere.

Hva er den beste løsningen her da når man tenker på at alternativet er å kjøpe nye ?
    Lydmessig liker jeg helst noe mer mellomtone enn hva disse leverer !

Tips ?

er jo et par her inne som driver med reconing, de fikser også sprengte elementer. tommyk her inne gjorde det for meg, funka fett.

har du noe kr til overs og seriøs forsterker kraft så kjøp kappa serien, fadern har et par kappa 7.2i, de spiller nydelig i frekvensregisteret. minuset med de er at de krever mye kraft av forsterker

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var selvfølgelig de jeg mente, ikke 165.
    Når det er sagt, syntes jeg 155 var knallbra. Bør ligge på rundt 2500 nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ødelagt bass/mellomtone på ref e-l

noen som vet om hvor man kan skaffe tilsvarende element til mine nyanskaffede reference E-L?det er bitte små bokhøyttalere som kom i 91.det ene elementet er morkent.tenkt å bruke de til presence kanalene.8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    noen som vet om hvor man kan skaffe tilsvarende element til mine nyanskaffede reference E-L?det er bitte små bokhøyttalere som kom i 91.det ene elementet er morkent.tenkt å bruke de til presence kanalene.8)
    Hvis ikke du lykkes med google, spør Dalens.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kappa 8.1i

ser på finn nå ett par kappa 8.1i tilsalgs.har bassporten foran.vurderer å gi bud.er ganske slitne men kan vel brukes til noe.8-)
    den med porten foran er vel importert fra USA.ganske sjeldent å se her til lands.noen som vet hva reference 61i kosta ny?ikke mye info om de "nyere"versjonene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hva reference 61i kosta ny?ikke mye info om de "nyere"versjonene.
    Ble litt usikker på hvorfor du spurte om dette midt i en Kappa-setning, men jeg regner med at jeg har forstått deg rett.

61i kosta 6000,- da jeg kjøpte mine 31i. Infinity satt ned prisene kraftig i den perioden. Ikke lenge før kosta de mye mer.
    61i MKII som kom litt senere kosta det samme. Veldig like høyttalere.
    Jeg tror faktisk jeg har brosjyre liggende på loftet;-)

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et par Reference 61i MKII i 99 for 4000.-
    Det sto at de hadde kostet 7990 på lappen i butikken, men om det stemte vet jeg ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Jeg kjøpte et par Reference 61i MKII i 99 for 4000.-
    Det sto at de hadde kostet 7990 på lappen i butikken, men om det stemte vet jeg ikke.
    Har noen venner som betalte det samme. De gikk for det helt på slutten når de skulle kvitte lageret. Det er sinnsykt mye for pengene!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endelig solgt mine sm 125.noen som trenger en strøken center fra sm serien?:wink:

Newcomer Noldowarrior sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ref.61i kostet 10 000,- nye

ser på finn nå ett par kappa 8.1i tilsalgs.har bassporten foran.vurderer å gi bud.er ganske slitne men kan vel brukes til noe.8-)
    den med porten foran er vel importert fra USA.ganske sjeldent å se her til lands.noen som vet hva reference 61i kosta ny?ikke mye info om de "nyere"versjonene.
    Hei,

Er ganske sikker på at Reference 61i kosta 10 000,- nye.

En liten digresjon som kanskje passer her i inifinity-tråden:

Mitt første anlegg var selvfølgelig komf-anlegget: Pioneer rds receiver 2 x 50 w, pioneer cdspiller og Reference 11i høyttalere som ble valgt istedet for Reference 1i (kostet 1000,- mer enn 1i; 3000,- i 1995). Knallanlegg for en 14åring med andre ord!

En kompis kjøpte lignende anlegg men med Ref.1i; også han var fornøyd. Kan tenke meg 1i vil være perfekte som presence-høyttalere i en moderne hjemmekino.

Oppgraderte for et års tid siden ref.11i til ref.31i som jeg hentet for 500kr og er meget fornøyd med i stereooppsettet mitt, og 11i tjenestegjør som bakhøyttalere i hjemmekinooppsettet.

Nå ryker 31i ut til fordel for JMLabs Electra 920.1 til 6 ganger prisen; føler jeg må opp på dette prisnivået for å få en vesentlig oppgradering, for ref.31i er knallhøyttalere.
    PS4 * Yamaha RX-V 863 * NAD C319 (front) * JM Lab Electra 920.1 * Patos (senter) * Infinity Reference 11i (bak) * XTZ 99 W12.16 (sub) * Samsung 50" Plasma * Apple TV * iMac 27 * Logitech Harmony 555 * Wimp HiFi

På lyd- og bilde-kjøret siden 1996

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmmm. dumt du ikke bor nærmere østlandet, kunne tenkt meg å høre de. selv har jeg infinity referance 60. den aller første versjonen med lukket konstruksjon, sjelden høytaler har jeg fått inntrykk av

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •