Den Store Infinity Tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 193
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Overflater? Tenker du på finish? De kom i Cherry og Sort - i tillegg til finishen jeg har.
    Ja, prøvde å skille finish (well done) fra finish (farge). Overflate ble vel et dumt ord.
    Tror jammen ikke jeg husker andre farger, sort hadde sikkert vært aktuelt den gangen..

Newcomer Ole-J sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa- høyttalere i kinoen

Jeg bruker Kappaserien i min kino. Bruker Kappa 8.2i til front, 2 x Kappa 6.2i som "en" senter (liggende bruker splittkabel til GFA5503 ) og 4 x Kappa 6.1 (Surround og bak). Disse høyttalerne kom i 2 farger Honey Oak og Sort finer, de europeiske har bassporten bak, de amerikanske har bassporten foran. For å få kraft nok foran bruker jeg Adcom GFA 5500 (2x200W) for å hjelpe min Onkyo 905 som da bare driver bakhøyttalerne. Adcomene klarer å dra Kappa høytalerne i fronten så det holder for min del, og dette uten antydning til problemer, eller slitsom lyd (Lyden har en tendens til å bli litt skrikende/slitsom hvis forsterkeren ikke klarer å levere nok strøm). Jeg for min del liker lyden veldig godt, og har ingen planer om å bytte med det første.
    Har tidligere brukt Infinity RS5b og Kappa 6, de var gode men krevde bra forsterkere.
    Link for fans med masse godsaker :-) - Infinity Classics - Klaus Pohlig

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa 90

Jeg fikk et stykke nostalgi over meg og kjøpte et par kappa 90 som var defekt. Men det er en smal sak og fikse.

Får et inntrykk at dette er høyttalere som trenger krefter for å drives skikkelig og hva må egentlig til for at disse låte skikkelig.. Jeg tenkt på bi-ampe det jeg har men er usikker på om det blir noe optimalt. Er det noen som har noen tips til en effekt forsterker som driver disse skikkelig. Har uansett planer om å investere i en ny effekt forsterker da den gamle acurusen min begynner og dra på åra (15 år nå) og har vel ikke helt tro på at den klarer å drive disse høyttalerne skikkelig heller.

Noen som har noen gode råd å komme, og kanskje noen som skal selge en effekt forsterker som duger til maks 10K.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt sent å svare men jeg bruker h/k signature effektforsterker.gammel,men hvorfor bytte ut ting som funker?har kappa 8.2i foran og kan spille meget høyt før det blir ubehagelig.fins noe fra signature serien på bruktmarkedet.min leverer 5*100 watt i 8ohm.strømforsyning på 100 ampere.fins to andre typer også.en trekanals og en to kanals effektforsterker.burde dra skinnet av pølsa på kappa 90 tror jeg.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, jeg har et par gamle referance høytalere, brått ikke sikkert på hva de heter, men elementene er 2x8toms, og 1x4 toms og den emitr diskanten, bass elementene er glatte, ikke med "bølger" på, som jeg har sett andre har

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt mye på reference serien desverre.hadde vært moro å få en skikkelig lytt på de en gang.hva slags musikk funker best på de?.prøvde selv kappa 7.1 noen dager i front.de hadde begrensninger,men jeg ble meget overrasket.det meste utenom drum.n.bass funka greit av det jeg har av musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

begynner å føle meg gammel

prater stadig med folk om hi-fi og de husker de flotte infinity høyttalerne fra 80-90 tallet.og at jeg har fem av de dinosaurene er jo old school.:-D noen som vet hva en kappa center går for nå?

Newcomer Drake-Audio sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par Reference 5... 3 gangen de er i hus...
    Yamaha/Pioneer/Jamo/Paradigm/Sonab/Tascam/LG/Sony

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

infinity referance

hvis noen av dere skulle ha noen referance høytalere dere skal bli kvitt, gidder dere å sende meg en pm da, interessert i å få fullt 5.1 pluss presence i referance serien, unntatt subben selfølgelig da. helst gulvstående. bortsett fra presence, de kan være bokhylle høytalere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Classia

Nå har jeg fått classia 336 i huset. Veldig fornøyd. De ser rå ut. Store som hus men smale og ikke for dype. Har jobbet med plassering og de gir faktisk god kontant bass nå etter noen timer inspilling og ut en del fra veggen.

Veldig mye god lyd for 6000 kroner. Har også bestilt centeren og subben så dette blir bra.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    hvis noen av dere skulle ha noen referance høytalere dere skal bli kvitt, gidder dere å sende meg en pm da, interessert i å få fullt 5.1 pluss presence i referance serien, unntatt subben selfølgelig da. helst gulvstående. bortsett fra presence, de kan være bokhylle høytalere
    Hvilken reference-serie er du ute etter? Finish?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil også kjøpe ett par reference til presence kanalene.noen til salgs der ute.?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

infinity

Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvilken reference-serie er du ute etter? Finish?

mine referance 60 er det 2 stk 8 tommere i bassen, mener det er 4 toms mellomtone og diskanten, men mine er lukket konstruksjon. skulle gjerne hatt en helt likt par, mørk calvados kan en kanskje kalle det

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har et par sånne referance 60 de ikke bruker????? bor på østlandet, nærmere sagt. ådalsbruk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Åh godt å se Infinity fans!

Godt med side med Infinity folk. Selv er jeg bare 20 år, men har siden jeg var 10 år hatt kun infinity høytalere. Stort sett på alle rom i huset. Store og små.
    Men nå bor jeg alene, stor stue og ungkar, kan det blir bedre? kanskje!
    Kjører 9.2 foran, 8.2 bak og video centeren fra infinity selvsagt. (drømmen er 7.2 på sidene) Men da har jeg et spm til dere ekspertene. Jeg sliter litt med at den ene 8.2 kutter mellomtonen og diskant. De er ikke sprengt eller ødelagt, for de funker av og til, og som mekanikker har jeg så vett at jeg faktisk har sjekke kabler, byttet til bedre og ting er gjort etter boka. Jeg finner ikke ut av hva det kan være, fordeleren ? Blir glad for alle svar jeg kan få.. For jeg er ingen ekspert, kino opplegget er kun for hobby og for å ta vare på infinity merket!

Mvh Roggy!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogstadinfinity
    Godt med side med Infinity folk. Selv er jeg bare 20 år, men har siden jeg var 10 år hatt kun infinity høytalere. Stort sett på alle rom i huset. Store og små.
    Men nå bor jeg alene, stor stue og ungkar, kan det blir bedre? kanskje!
    Kjører 9.2 foran, 8.2 bak og video centeren fra infinity selvsagt. (drømmen er 7.2 på sidene) Men da har jeg et spm til dere ekspertene. Jeg sliter litt med at den ene 8.2 kutter mellomtonen og diskant. De er ikke sprengt eller ødelagt, for de funker av og til, og som mekanikker har jeg så vett at jeg faktisk har sjekke kabler, byttet til bedre og ting er gjort etter boka. Jeg finner ikke ut av hva det kan være, fordeleren ? Blir glad for alle svar jeg kan få.. For jeg er ingen ekspert, kino opplegget er kun for hobby og for å ta vare på infinity merket!

Mvh Roggy!
    Har du sjekket de interne koblingene? Det kan ikke være så mange feilkilder i en høyttaler egentlig.

Første du bør teste er om den gjør det samme hvis du bytter om utgangene på forsterkeren. (bytte om plassen på høyttalerene)

Andre er om det kan være noen defekter på delefilteret til høyttalerene eventuellt kablingen opp til elementene.

Newcomer zokamoka sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg her en Infinity SSW-10 subwoofer den går helt ned til 32hz!!!

>_>....<_<..ja...erhm...:cry:

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    INFINITY IRS EPSILON - FINN Torget

Er vel ganske så kravstore til elektronikk, men kanskje en drøm for en sjel her inne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flere høyttalere i hus.

fikk tak i et par reference 21i for to dager siden.den ene var litt sliten men funker bra hittil.prøvde de nede i stua igår på et minianlegg fra yamaha.låt faktisk veldig bra.koble de opp som front på anlegget mitt i løpet av helgen.blir moro å høre hva de duger til.tenkte å bruke de til presence
    kanalene etterhvert.må ha takfester først.betalte hele 400 kroner for de.:-D
    slå den!hehe.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    fikk tak i et par reference 21i for to dager siden.den ene var litt sliten men funker bra hittil.prøvde de nede i stua igår på et minianlegg fra yamaha.låt faktisk veldig bra.koble de opp som front på anlegget mitt i løpet av helgen.blir moro å høre hva de duger til.tenkte å bruke de til presence
    kanalene etterhvert.må ha takfester først.betalte hele 400 kroner for de.:-D
    slå den!hehe.

jeg skulle gjerne hatt tak i referance serien för de, har et par av den serien, de heter referance 60, og er lagd som lukklet konstruksjon, skulle veldig gjerne hatt tak i et par til, og brukt bak i et surround oppsett, om ikke referance60, ,så gjerne noe mindre bare de også er lukket konstruksjon

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •