Den Store Infinity Tråden - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 193
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dalens har fremdeles service på SM serien

Newcomer kmell sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sigma

Drømmen min var lillebroren til epsilon, nemlig Sigma. Den spilte fantastisk og trengte ikke berget av forsterkere som storebroren gjorde. Hørte dem på hifimesse på Oslo plaza på slutten av nittitallet (tror jeg ) Kappa ble nesten kastet etter deg helt på slutten. Tydelig at det gikk mot slutten for "gamle" infinity, prisene sank drastisk en stund.

Har forresten en kappa senter hvor foringen rundt membranen sprakk opp. Skulle være mulig å bytte uten store problemer. Gis bort til den som måtte trenge en kappa senter og er litt fingernem. Noen interesserte?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmell
    Drømmen min var lillebroren til epsilon, nemlig Sigma. Den spilte fantastisk og trengte ikke berget av forsterkere som storebroren gjorde. Hørte dem på hifimesse på Oslo plaza på slutten av nittitallet (tror jeg ) Kappa ble nesten kastet etter deg helt på slutten. Tydelig at det gikk mot slutten for "gamle" infinity, prisene sank drastisk en stund.

Har forresten en kappa senter hvor foringen rundt membranen sprakk opp. Skulle være mulig å bytte uten store problemer. Gis bort til den som måtte trenge en kappa senter og er litt fingernem. Noen interesserte?
    Hm.. interresant. Er den av typen Kappa Video eller.. som denne?
    INFINITY Kappa Video
    Har vært på jakt etter en slik en god stund egentlig :-)

Newcomer kmell sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kappa senter

Det er den jeg har ja, bare i svart riktig nok. Foringen rundt det ene basselementet må byttes. Det er visst mulig å skaffe nye om du leter litt på nettet. Kjøpte den ny for en hel del år siden, men byttet ut med dali euphonia nå nettopp.

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kmell
    Det er den jeg har ja, bare i svart riktig nok. Foringen rundt det ene basselementet må byttes. Det er visst mulig å skaffe nye om du leter litt på nettet. Kjøpte den ny for en hel del år siden, men byttet ut med dali euphonia nå nettopp.
    Det var jo litt av en oppgradering da :-) Har sendt deg pm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kappa 8.2-24000,kappa 7.2-17000 og kappa video(center)-4500 den
    gang.jeg betalte bare 11000 for 8.2i for utstillingsmodellen på ideel i lillestrøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holdt på å kjøpe råbillig sm 255 her om dagen,men ble tatt rett foran nesa mi.noen heldige der ute?ble solgt på bjørkelangen.hadde vært kult å hatt ute i sommer.

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Kappa 9.2i stående på "hvil" sammen med center ht. Tenkte jeg skulle bruke de når jeg blir lei av JBL`ne.. Men kappa er noen gøyale ht..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenke deg å selge center høytaleren?er det kappa video du har?

Newcomer geirjohnny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg et sett med den nye Classia serien for noen dager siden. Må si jeg ble positivt overrasket Var utrolig fin lyd til film og heller ikke så bortkommen til musikk Dette er Infinity kvalitet! Kjøpte fullt surrond sett med bipolarene bake. Disse anbefales til film og koble de opp i 7.1. Frontene har jeg bi ampet med en xtz class A100DIII på bassene og surround receiveren driver diskant og mellomtone. Ble utrolig fin lyd av dette. For dere som er ute etter surround sett som er "konevenlig" og ikke tar alt for stor plass heller, anbefales disse på det varmeste

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Har porten bak jeg og. Er vel den amerikanske versjonen som har porten foran om jeg ikke husker helt feil.
    Planen/drømmen min er å skaffe meg 8. eller 9.2 foran og flytte 7 erne bak, men da må det et dedikert rom til. Har ikke plass(lov) i stueoppsettet mitt pdd ;-)
    Ja hadde vært spennende å høre erfaringer på 7 vs 8.. Kjør på!

har testet kappa 7.1 kontra 8.2 foran.har skrevet ned en del stikkord som jeg skal få med her som en "anmeldelse".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er min amatøranmeldelse av 7.1i kontra 8.2i jeg bruker til vanlig.alt er testet med min personlige "referansemusikk" når det gjelder lydkvalitet på cd.starta med klassisk.filmusikken fra titanic.spor 7.masse slagverk og trykk.fikk gåsehud på arma.knallbra på slik musikk.prøvde med drum.n.bass-kom ikke dypt nok til å imponere meg.faith no more-evidence=stramt,oppløst.ikke så boomy som 8.2i men 7.1i står mer korrekt plassert.manowar=bra,kontrollert,ti tommerne reagerer hurtig på raske låter.master of the wind var ikke like bra.kom ikke dypt nok til å nyte den instrumentalen.bassen bare blafra.toto-mindfields=skapt for slik musikk.litt synd-liker ikke toto no særlig.vokalen blir litt slitsom/anmasende for hodet mitt.zz-top=7.1i i sitt ess.kontrollert,stram,kontant bass.varm klang.kan spilles høyt som F før gitaren blir "skrikete".mr.bungle=de henger godt med med alle lydene på skiva.mange stilarter og temposkifter på hver låt.låter knallbra.låter skarpt og tight.system of a down-mezmerize=bassen låter presis og tight.bra sjanger for dem.absolutt ingen skuffelse i forhold til 8.2i.mira craig sin første cd=ikke så dypt,men oppløst og knallbra produksjon.fint for de som liker slik musikk.metallica-one(and justice for all)=helt knall.passe lys i toppen.bassen reagerer kjapt i de raske partiene.rocker som F.over til min sjanger.svartmetall har mye laber produksjon,men det finnes unntak.nyere immortal,trelldom,kampfar,satyricon,windir,dimmu,e nslaved bla.har grei lydkvalitet.låter J bra med 10" bass til slik musikk.det er mest doble basstrommer.blir ikke så voldsomt med bass.overraskende bra til slik musikk.løp og kjøp 7.1i(på bruktbørsen).det var min bedømning av kappa 7.1i.skål.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

infinity reference serien

prøver å skaffe meg noen billige reference høyttalere til surround eller presence kanalene.noen erfaringer eller tips?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg med et 7.1 sett av Infinity Kappa.

Kappa 600 fronter, Kappa Center, Kappa Sub, Kappa 200 som sidehøytalere og Kappa Surround som bakhøytalere. Samme finish som bildet.

Suverent på både film og musikk :-D

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Var det ikke 255 de het? Står noen til salgs. Har tenkt på de, men som alle store høyttalere så vil de sikkert helst ha mye strøm.
    155 hadde mellomtoner og diskant plassert på siden oppe. På arvtageren, 255, var disse sentrert. 255 hadde også ny design.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbmetal
    prøver å skaffe meg noen billige reference høyttalere til surround eller presence kanalene.noen erfaringer eller tips?
    I mine ører er ref i-serien mye for pengene. Har ikke hørt tidligere ref.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører nesten det samme som Spock, uten sub og stativene, men 600, center og surround har jeg =) Det kicker bra.

Kappa 600 er et varp til prisen om de fores med effekt og rett elektronikk

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Kjører nesten det samme som Spock, uten sub og stativene, men 600, center og surround har jeg =) Det kicker bra.

Kappa 600 er et varp til prisen om de fores med effekt og rett elektronikk
    Der var du ja

Synes denne serien har kommet litt i bakleksa, er selvfølgelig ikke på høyde med det beste Infinity har laget, men etter Harman overtagelsen absolutt noe som lyder godt.

For en god stund siden leste jeg om konstruktøren av disse, det var en meget annerkjent fyr, har desverre ikke funnet linken igjen senere.

De ble produsert en ganske kort periode i Danmark, produksjonen avbrutt på grunn av at fabrikken brant.

Foruten høy lydkvalitet så er det finishen som imponerer på disse - med blant annet lærkledd bakside (imitert går jeg ut i fra).
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Der var du ja

Synes denne serien har kommet litt i bakleksa, er selvfølgelig ikke på høyde med det beste Infinity har laget, men etter Harman overtagelsen absolutt noe som lyder godt.

For en god stund siden leste jeg om konstruktøren av disse, det var en meget annerkjent fyr, har desverre ikke funnet linken igjen senere.

De ble produsert en ganske kort periode i Danmark, produksjonen avbrutt på grunn av at fabrikken brant.

Foruten høy lydkvalitet så er det finishen som imponerer på disse - med blant annet lærkledd bakside (imitert går jeg ut i fra).
    Jeg husker at disse fikk flotte omtaler, men det gikk ofte igjen at de var veldig slanke i bass og mellombass. Husker jeg var veldig sugen, men det ble litt dyrt og jeg drømte om dem i andre overflater. Hørte dem aldri.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg husker at disse fikk flotte omtaler, men det gikk ofte igjen at de var veldig slanke i bass og mellombass. Husker jeg var veldig sugen, men det ble litt dyrt og jeg drømte om dem i andre overflater. Hørte dem aldri.
    Overflater? Tenker du på finish? De kom i Cherry og Sort - i tillegg til finishen jeg har.

Slank i bass eller mellomtone er ikke mitt intrykk. Hvis jeg skal heve frem karakteristikk så må det bli - detaljert og avslørende.

Noe av det beste jeg liker med de er at de spiller meget bra på lavt til moderat volum.

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •