Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 83 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 1682
    Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Glad gutt :)

Da ble det bruktkjøp på meg idag.

Monitor Audio RS8 (pluss RS-LCR), litt rødt i glasset og en "date" med Katie Melua.

Hun har aldri hørt bedre ut!

Veldig fornøyd!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Da ble det bruktkjøp på meg idag.

Monitor Audio RS8 (pluss RS-LCR), litt rødt i glasset og en "date" med Katie Melua.

Hun har aldri hørt bedre ut!

Veldig fornøyd!
    Så hyggelig da - kjekt med noen bruktkupp
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Dette er vel veldig individuelt? syntes å si at MA er bedre en focal er et litt spesielt utsagn..

Når jeg spurt Andrè hvorfor han kuttet ut Focal, fikk jeg som svar at Focal ikke var inovative nok i de rimeligere høyttaler seriene. Det var kun Utopia som fikk utvikle seg. resten sto stille. Ha syntes det ble flaut å selge 6-7 år gammel design og lyd til full pris. Monitor Audio har heletiden kommet med nye og bra produkter i løpet av de årene Andrè har hatt de.

Så på bakgrunn av dette kan man vel si at Monitor Audio er en bedre høyttaler produsent enn Focal.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Når jeg spurt Andrè hvorfor han kuttet ut Focal, fikk jeg som svar at Focal ikke var inovative nok i de rimeligere høyttaler seriene. Det var kun Utopia som fikk utvikle seg. resten sto stille. Ha syntes det ble flaut å selge 6-7 år gammel design og lyd til full pris. Monitor Audio har heletiden kommet med nye og bra produkter i løpet av de årene Andrè har hatt de.

Så på bakgrunn av dette kan man vel si at Monitor Audio er en bedre høyttaler produsent enn Focal.
    Skulle ønske det var sant. Men det er vel ikke derfor han sluttet å selge Focal.
    Focal har jo utviklet Electra serien sin 4 ganger bare på 10 år. Oftere enn det B&W og Monitor Audio har utviklet sine.
    Monitor Audio sin toppmodell koster 66.000. Focal sin koster 1,2 million.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alt klart :)

Under 3 uker til overtakelse av huset og jeg er klar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Skulle ønske det var sant. Men det er vel ikke derfor han sluttet å selge Focal.
    Focal har jo utviklet Electra serien sin 4 ganger bare på 10 år. Oftere enn det B&W og Monitor Audio har utviklet sine.
    Monitor Audio sin toppmodell koster 66.000. Focal sin koster 1,2 million.

Greit at de har utviklet Electra serien noen ganger, men den prisklassen, som det selges mest av, vil jeg tru, er vel 700/800 serien, å de har det vel ikke blitt gjort noe særlig med de siste årene vel?

Electra serien koster jo noen kr, med 30k for stativ høyt, å 50k for de minste gulvstående. Hvertfall på den nye Be serien. Lager de Electra uten beryllium da? Så sånn sett har jo MA flere høyt, kommet med mere høyt i den prisklassen som det går mest av, vil jeg tru.

Men trur heller ikke at det er kun derfor han ikke har Focal mere.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electraene kommer i en S utgave uten Beryllium.

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med et par PL200 som kunne vært interessert i å oppgradere til mine PL300 og gjort en god byttehandel? Litt for plasskrevende for mitt rom og kunne tenkt meg å gitt lillebroren en sjans. PM gjerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PL200 har fått ny lekekamerat. Ser ut som at de kan tåle mye effekt. Her står nåla på 800 watt :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PL200 har fått ny lekekamerat. Ser ut som at de kan tåle mye effekt. Her står nåla på 800 watt :-)
    Hehe - såpass ja :-)

Så du har havnet der nå altså ? :-)

Og hvordan låter dette nå da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spilt på den mer enn ca 1,5 time og vil ikke forhaste noen konkluksjoner.
    Var jo kald med en gang jeg satt den på. Tror den mangler råskapen som A51 hadde i bassen. Men det var spådd på forhånd.
    Hadde besøk for å hjelpe å bære forsterkeren. Han er glad i å spille høyt. Var i en tlf og når jeg kom inn igjen så jeg nåla snuse på 1600 watt på Yello. Hjelp :-)

Kan jo skjønne at han koste seg siden han bare har noen sure B&W 804 Diamond. Haha, må mobbe B&W gutta litt ;-)
    Nå har volumet senket seg og kan hvertfall så langt si at den har en fantastisk stemmegjengivelse. Blir bedre og bedre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spilt på den mer enn ca 1,5 time og vil ikke forhaste noen konkluksjoner.
    Var jo kald med en gang jeg satt den på. Tror den mangler råskapen som A51 hadde i bassen. Men det var spådd på forhånd.
    Hadde besøk for å hjelpe å bære forsterkeren. Han er glad i å spille høyt. Var i en tlf og når jeg kom inn igjen så jeg nåla snuse på 1600 watt på Yello. Hjelp :-)

Kan jo skjønne at han koste seg siden han bare har noen sure B&W 804 Diamond. Haha, må mobbe B&W gutta litt ;-)
    Nå har volumet senket seg og kan hvertfall så langt si at den har en fantastisk stemmegjengivelse. Blir bedre og bedre.
    Hehe - høres jo spennende ut dette ja :-)
    1600 w er jo rimelig heftig ja - hvilken model McIntosh er dette?

Hvilken pre bruker du nå da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er McIntosh MC402.
    2x400 watter. Kjøpte den av FV som har skrevet ovenfor.
    Vanlig musikklytting forbruker bare mellom 4 og 40 watt, men spiller man høyt går forbruket fort opp.
    Det er Onkyo TX-NR3010 surroundreceiver som er pre nå.
    Sånn som det ser ut nå blir det Audiolab 8200DQ som blir pre etterhvert.
    Leverte inn min Parasound C2 prosessor til reperasjon i dag. Skal prøve den med XLR også før endelig avgjørelse.
    McIntosh pre blir nok for dyrt og de jeg har sett på har ikke Home Theater Input heller.
    Men ved tålmodighet så blir det kanskje McIntosh pre også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Electraene kommer i en S utgave uten Beryllium.

Står ikke nle om de på Mono sine siddr, der er det kun Be.

Veit du har/hadde s modell, da jeg før hadde 1027s som bakhøyt.

Ynwa

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er McIntosh MC402.
    2x400 watter. Kjøpte den av FV som har skrevet ovenfor.
    Vanlig musikklytting forbruker bare mellom 4 og 40 watt, men spiller man høyt går forbruket fort opp.
    Det er Onkyo TX-NR3010 surroundreceiver som er pre nå.
    Sånn som det ser ut nå blir det Audiolab 8200DQ som blir pre etterhvert.
    Leverte inn min Parasound C2 prosessor til reperasjon i dag. Skal prøve den med XLR også før endelig avgjørelse.
    McIntosh pre blir nok for dyrt og de jeg har sett på har ikke Home Theater Input heller.
    Men ved tålmodighet så blir det kanskje McIntosh pre også.
    Ok , så selv 400 watteren peaker opp i 1600 w altså ?

Ja kjøp en sånn Audiolab , og "test den for meg" ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ok , så selv 400 watteren peaker opp i 1600 w altså ?

Ja kjøp en sånn Audiolab , og "test den for meg" ;-)
    Hadde nok aldri turt det selv, men når jeg først så kameraten min gjorde det uten en eneste ulyd eller mye vandring på elementer, så gjør den tydeligvis det.
    Det er vel Donald watt selv om McIntosh hevder at det er 95% nøyaktig, og 400 watt er oppgitt med 0,003 % forvrenging. Emotiva oppgir alltid ved 0,1%.
    Men det ble litt gøyere å spille når målerene står og vipper. Kanskje litt barnslig, men sånn er det :-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok aldri turt det selv, men når jeg først så kameraten min gjorde det uten en eneste ulyd eller mye vandring på elementer, så gjør den tydeligvis det.
    Det er vel Donald watt selv om McIntosh hevder at det er 95% nøyaktig, og 400 watt er oppgitt med 0,003 % forvrenging. Emotiva oppgir alltid ved 0,1%.
    Men det ble litt gøyere å spille når målerene står og vipper. Kanskje litt barnslig, men sånn er det :-)
    Skjønner det godt - litt barnslig er man vel i denne hobbyen :-)

Newcomer HilRam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    OSLO
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får vel skrive inn noen ord her i klubben også. Jeg har et par Silver RX-6 som jeg er veldig fornøyd med. Dessverre synger forsterkeren min, en Creek Classic 5350 SE, på siste ekstranummer. Lyden kommer og går i høyre kanal, med tilhørende spraking.

Jeg har egen tråd her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-rx-6-a.html

Jeg har nå avtalt å få låne en Roksan Kandy K2. Er det noen her som har erfaring med denne kombinert med Silver RX-serien?

Til opplysning bruker jeg nettverksspiller med Hegel HD-20 DAC som kilde.
    "If you can't be right, be wrong at the top of your voice!"

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HilRam
    Jeg får vel skrive inn noen ord her i klubben også. Jeg har et par Silver RX-6 som jeg er veldig fornøyd med. Dessverre synger forsterkeren min, en Creek Classic 5350 SE, på siste ekstranummer. Lyden kommer og går i høyre kanal, med tilhørende spraking.

Jeg har egen tråd her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...io-rx-6-a.html

Jeg har nå avtalt å få låne en Roksan Kandy K2. Er det noen her som har erfaring med denne kombinert med Silver RX-serien?

Til opplysning bruker jeg nettverksspiller med Hegel HD-20 DAC som kilde.
    Har ingen erfaring med Roksan selv , men mener å ha lest tidligere at det skal fungere bra sammen med Monitor Audio .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har ingen erfaring med Roksan selv , men mener å ha lest tidligere at det skal fungere bra sammen med Monitor Audio .
    Soundplanet som solgte Roksan før hadde pakkepris på Monitor Audio GS60 og Roksan K2. De mente også at det var en veldig god match.
    Dvs de hadde tatt inn et par GS60 i innbytte og solgte de billigere ved kjøp av K2 sammen med de.

Kan ikke Hegel dac-en din brukes som pre?
    Personlig hadde jeg kjøpt den Parasound Halo A23 som ligger på brukten nå og brukt din Hegel som pre/dac.

Side 83 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •