Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 81 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jo ser den - men man skal jo ha plass/rom til det også !

Her hos meg tror jeg rett og slett PL300 hadde blitt for store - selv om jeg skulle likt å prøvd
    Enig! PL300 var virkelig store, og jeg vil tro de blir overkill her hos meg! Men det hadde vært gøy å prøve...
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nopita skal bygge Hjemmekino

Hei jeg har akkuratt kjøpt meg en leilighet over to plan. Der har det seg slik at vi har to stuer og den ene er i kjelleren Det er der jeg nå skal ta fatt i å bygge hjemmekino/stue. HJÆLP!

Jeg er elektriker og anser meg selv som ganske over gjennomsnittet interessert i lyd, har alltid vært stereo mann, men nå har jeg endelig fått stor nok plass til å kunne bygge drømme stua. Da kommer det en del komponenter og utstyr som jeg ikke har satt meg mye inn i tidligere. (Leser meg gradvis opp)

Her trenger jeg litt innspill, tenker å bruke rundt 150.000,- på anlegget. DVS, at jeg tenker å kjøpe mye brukt slik at jeg kan få enda råere komponenter enn hvis jeg kjøpte dette nytt.

I dag har jeg Audio physic Sitara (21000,-) høytalere og vurderer å fortsette med samme merke, men er åpen for å bytte til noe annet, så kom gjerne med forslag.

Dette er noe av det jeg har vurdert:
    Bowers & wilkins Cm9 med CM front og sub
    Monitor Audio GX 300 med GX front og sub
    Audio Physic Scorpio 25 med Audio physic front pluss sub
    Vienna Acustic Mozart med front og sub

Noen som har dette eller har noen inspill??

Kommer til å legge opp bilder av rommet med mål og bygge bilder etterhvert. Tar over leiligheten i mars.

Mvh

Nopita

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner veldig godt B&W CM9 (hører de ofte hos kameraten min/naboen). Han låner også en av subbene mine i disse dager. Dette spiller på Rotel cd, pre og effekt.
    Jeg hadde Monitor Audio GS60 tidligere og kan forsåvidt sammenligne disse også med B&W CM9.
    Jeg er langt i fra noen hifi-skribent, så håper du forstår noe av det jeg babler om.

I begynnelsen irriterte det meg å lytte på CM9. Det blir nesten som å lytte med en lue tredd over ørene i forhold til MA. Det låter mye mørkere, mer innestengt og mindre detaljert. Noen ganger har jeg tenkt, åpne deg opp da for f... Bassen er heller ikke helt 100 og produserer temmelig mye støy fra bassporten hvis man presser de litt.

Etter hvert, spesielt med JL Audio subben i tillegg, har jeg virkelig begynt å like disse høyttalerene. Mulig det måtte tilvennes. Forandring fryder som det kalles, og nå finner jeg de utrolig behagelig å lytte til. Spesielt den varme og fyldige mellomtonen. Jeg finner de også temmelig allround siden de ikke blir skarpe eller sagt på en annen måte-man blir aldri lyttetrett.
    MP3 cd-ene hans med panfløyter funker på ingen måte i mitt oppsett og låter elendig mens hos han kan det spilles. Bare som et eksempel.

Kjenner ikke GX300, men basert på GS60 og PL200 er MA og CM9 nesten som natt og dag.
    MA er åpent, detaljert, oppløst og ikke minst morsomt. Ikke så tilgivende for dårlig innspilt musikk eller f.eks gammel rock.
    CM9 er mye mørkere, mindre oppløst, men mer behagelige i lengda. Også mer tilgivende, men mye kjedeligere.

Begge må lyttes til for å finne sin smak.

Vet hvertfall at jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe B&W CM8 som stereo på soverommet som sone 2 når nåværende TV blir oppgradert og havner på soverommet.

PS. Temmelig svær forskjell mellom CM subben og GX subben hvis du har tenkt å kjøpe sub i samme merke som høyttalerene. Subber trenger ikke å være samme merke som høyttalerene.
    Rythmik Audio F12 bør vurderes uansett hvilket merke du skulle velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nye høyttalere i hus! Det ble Monitor Audio PL200. 8) Og MAKAN til lyd det ble!! For de aller fleste er det vel knyttet litt spenning til hvordan en ny komponent vil fungere i nettopp ditt rom og med dine øvrige komponenter? Vel, jeg fant ut at jeg velger å stole på alle de supre testene som finnes av PL200, og gikk for de fremfor GX300. Det var høytidsstund her i stua på fredag... Slitsomt å lempe 2 x 46,2 kg høyttalere ut av bilen og inn i stua alene, men man er jo sta.... Og det var en prosess å få høyttalerne ut av kassene alene, men det gikk bra det også. Tøyposen rundt høyttalerne blir andektig løftet av, og avdekker en svart finish som rett og slett er vakker! Høyttalerne plasseres i hver sin ende av stereobenken, og jeg legger standard-CD'n i spilleren, den CD'n jeg bestandig bruker for å sjekke om alt er i orden... AC/DC med Who made who, live-utgaven. Neida, dette er sikkert ikke "hifi-korrekt", men det dr.... jeg i. Det er sjekke-om-alt-er-OK-sangen min. Og alt er OK.... Fytte rakkern!! :-D Jeg bytter til Infected Mushroom, Michael Jackson, Yello og mye annet. I mine ører fungerer det fenomenalt! Jeg har definitivt IKKE bruk for sub til musikk! Det er oppløst, klart, dypt, holografisk, tydelig, dynamisk.... Jeg er fornøyd!!:-D :-D
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ! PL200 er en sykt bra høyttaler

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk deg PL200 på en enda bedre effektforsterker da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Tenk deg PL200 på en enda bedre effektforsterker da
    Ja, jeg har skjønt at flere av dere i MA-menigheten anbefaler noe annet enn Emotiva.... Men foreløpig må jeg si at dette låter fenomenalt! :-D Jeg tror neste bytte nå blir senterhøyttaleren. Jeg har sett litt på MA GXC350....

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmernorge
    Da er nye høyttalere i hus! Det ble Monitor Audio PL200. 8) Og MAKAN til lyd det ble!! For de aller fleste er det vel knyttet litt spenning til hvordan en ny komponent vil fungere i nettopp ditt rom og med dine øvrige komponenter? Vel, jeg fant ut at jeg velger å stole på alle de supre testene som finnes av PL200, og gikk for de fremfor GX300. Det var høytidsstund her i stua på fredag... Slitsomt å lempe 2 x 46,2 kg høyttalere ut av bilen og inn i stua alene, men man er jo sta.... Og det var en prosess å få høyttalerne ut av kassene alene, men det gikk bra det også. Tøyposen rundt høyttalerne blir andektig løftet av, og avdekker en svart finish som rett og slett er vakker! Høyttalerne plasseres i hver sin ende av stereobenken, og jeg legger standard-CD'n i spilleren, den CD'n jeg bestandig bruker for å sjekke om alt er i orden... AC/DC med Who made who, live-utgaven. Neida, dette er sikkert ikke "hifi-korrekt", men det dr.... jeg i. Det er sjekke-om-alt-er-OK-sangen min. Og alt er OK.... Fytte rakkern!! :-D Jeg bytter til Infected Mushroom, Michael Jackson, Yello og mye annet. I mine ører fungerer det fenomenalt! Jeg har definitivt IKKE bruk for sub til musikk! Det er oppløst, klart, dypt, holografisk, tydelig, dynamisk.... Jeg er fornøyd!!:-D :-D
    Gratulerer så masse med nye , og ikke minst gromme høyttalere

Moro og høre at du ble såpass fornøyd - har ikke hørt på PL200 , men fikk en demo påPL300 en gang , og det var meget imponerende saker ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pl

Vist høytalerne veier 46.2 kg har du fått Pl 300. Høres bra ut.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Vist høytalerne veier 46.2 kg har du fått Pl 300. Høres bra ut.
    Neida, en PL200 i kasse veier 46,2 kg. Det er altså 13 kg kasse pr høyttaler! De var godt emballert kan du si...8)

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pl

Neida, en PL200 i kasse veier 46,2 kg. Det er altså 13 kg kasse pr høyttaler! De var godt emballert kan du si...8)
    Kjøpte en Jl Gotham sub på 160 kg. Tror ikke emballasjen på den veide stort mer.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høytalere. Blir nok stående en stund Sta sier du Første gang jeg prøvde Platinum var PL300 og da bodde jeg i blokk øverst i tredje etasje uten heis. Dro de opp alene Ekstra dritt at jeg måtte bære de ned igjen kun etter noen dager Ble too much!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Grattis med flotte høytalere. Blir nok stående en stund Sta sier du Første gang jeg prøvde Platinum var PL300 og da bodde jeg i blokk øverst i tredje etasje uten heis. Dro de opp alene Ekstra dritt at jeg måtte bære de ned igjen kun etter noen dager Ble too much!!
    Antar du hadde gjort treningsøkta for den dagen da ja! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av stua slik den ser ut nå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stilig !

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent! Marantz elektronikken, og den Philips-tven gjør ikke skam på seg, de heller ;-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Pent! Marantz elektronikken, og den Philips-tven gjør ikke skam på seg, de heller ;-)
    Marantz-recieveren står til venstre, i midten er bd-spilleren med canal digital dekoder oppå, og til høyre er Emotiva'en. Men TV'n er ingen philips, det er Sharp. 8)

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mine PL200 oppe på to granitt heller. Under føttene på PL200 har jeg dempeputer. Er nok unødvendig med med granitten men ville gjlre det for og få høytaleren litt opp. Granitten er ca 3cm. Kan det han noe og si på lyden? Kanskje mindre bass! Noen som har prøvd med og uten?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Jeg har mine PL200 oppe på to granitt heller. Under føttene på PL200 har jeg dempeputer. Er nok unødvendig med med granitten men ville gjlre det for og få høytaleren litt opp. Granitten er ca 3cm. Kan det han noe og si på lyden? Kanskje mindre bass! Noen som har prøvd med og uten?
    Har mine på granittheller, opplever ikke at det blir mindre bass, heller at bassen strammes opp. Men jeg tror dette avhenger mye av gulvet. Bodde tidligere i et ganske gammelt hus med gulv av tre, uten isolasjon. Merket ganske stor forskjell da, men størst forskjell ble det i etasjen under, mye mindre bass boom etter at hellene kom på plass. Her jeg bor nå, med parkett på betong, har det ikke mye å si. Bruker de mest for naboenes skyld, og at det er lettere å skyve på høyttalerne (har sånn filt rundinger under hellene).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la merke til at de på HiFiHuset plasserte høyttalerne på hver sine granittheller, og der ligger det teppe på gulvet. Jeg har noen polerte heller liggende et sted, i svart kinesisk granitt, men de er 10mm tykke. Hvis jeg limer filtknotter under disse, og plasserer høyttaleren oppå, ville jeg nesten tro at høyttaleren får et litt dårligere fundament?

Side 81 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •