Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 80 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 1682
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har hatt Chapter tidligere på Utopia og Electra 1027BE og regner med at de er en svært god match ja. Bare skrekkelig mye penger
    Syns det blir artig og høre dine meninger om Arcam. Regner md at det blir svært bra.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spent jeg også. Bestilte dette settet basert på tidligere erfaringer med Diva og FMJ serien, så jeg har ikke hørt AV888 tidligere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg bare skal slenge ut noen bilder av min gamle Monitor Audio Gold 7. Har kun 1 igjen, men den funker fortsatt utrolig bra! Utrolig kvalitet.

Postimage.org / gallery - IMG 1658, IMG 1659, IMG 1664, IMG 1665, IMG 1666, IMG 1668, IMG 1669

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Sven1978; Du må slette meldingene dine i innboksen. Får beskjed om at det er fullt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Til Sven1978; Du må slette meldingene dine i innboksen. Får beskjed om at det er fullt
    Sorry, ordnet det nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler behov for å formidle en gladhistorie! I dag var jeg innom HiFihuset i Asker for å få en test-lytt til Monitor Audio. Dette er et høyttalermerke jeg tidligere ikke har erfaring med i det hele tatt, og jeg var spent etter å ha lest en hel del her inne, og i tester gjort av norsk og internasjonal presse. Hva møter meg? En butikk stappfull av høyttalere, både nye og brukte. En betjening som tross telefoner og andre kunder faktisk viser interesse for akkurat MEG. Og som inviterer meg inn for å lytte på GX300. Jeg ba om å få høre på PL200, men denne var dessverre ikke inne mens jeg var der. Likevel...
    Betjeningen plasserer meg ned i en sofa, og installerer GX300 på plass. Han gjør oppmerksom på at kraftkilden akkurat nå er en eldre Yamaha-reciever. Og så setter han på.... Jizzzzzz!!!! MAKAN til lyd har jeg ALDRI hørt! OK, jeg er på INGEN måte noen audiofil kjenner, eller en som er opptatt av at fiolinene i Beetowens 9. symfoni klart høres gjennom paukeslag og chelloer. Neida, her kom Infected Mushroom på ganske kjapt, sammen med noe metal, som er i min gate. Ingen slipskledd gjøk som prøver å heve seg over kunden. Ikke noe jåleri. Kun en betjening som klart gir inntrykk av å være interessert i HiFi generelt, sine produkter, og kunden spesielt! Og hvilket inntrykk jeg fikk av GX300! Som gammel Cerwin Vega-mann - med inntrykk av at evne til å gjengi bass er direkte proporsjonal med antall tommer på basselementet - ble jeg rett ut kraftig imponert! De to 6,5"-elementene i GX300 gikk kjellerdypt, og MYE dypere og klarere enn mine nå solgte DC12. Og dette fra en eldre Yamaha-reciever! Når selgeren så sier at PL200 går ENDA litt dypere, og er ENDA litt mer oppløst enn GX 300, ja da velger jeg å tro på han! Når jeg forklarer han hva jeg har av utstyr i dag, og spør om hvordan MA eventuelt vil fungere i mitt oppsett, blir jeg møtt med positive nikk, og velmenende råd. I mitt hode er dette selve definisjonen på service!
    Jeg har til nå seriøst vurdert Focal Electra 1027BE og Audio Physic Scorpio 2. Jeg har blitt nysgjerrig på Monitor Audio etter å ha lest her inne og i tester. Akkurat nå føler jeg meg ikke spesielt usikker.... Mitt neste frontsett blir Monitor Audio!! :-D Ikke bare er lyden helt fantastisk, med dyyyp bass, smekk i mellomtonen og bra oppløsning oppover, som nok passer med min type musikksmak. Det er underholdning! I tillegg er finishen er rett og slett....vakker! Jeg så og hørte GX300, og så PL300. Dette oser jo rett og slett kvalitet?!?!? Når da forhandleren er 100% serviceminded, da er det i grunn alt jeg trenger! I'm in!:-D
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike opplevelser er gull verd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det var sjefen sjøl, som tok deg inn under sine "vinger" da.

GX er en virkelig flott høyttaler, absolutt. Husker ikke helt om det var 200 eller 300 jeg hørte der en gang, med en rimelig Audio Analogue forsterker(mener den kosta rundt 9-10k), å det spilte meget bra å behagelig.

Nevnte han noe om, når han fikk inn MA igjen? Devilej venter vel på ett sett 300 skjønner jeg, så håper det kommer inn snart da. Å den rødfargen han hadde fått mange av, uff uff uff, så ikke bra ut, på bildene hvertfall.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bimmernorge
    Jeg føler behov for å formidle en gladhistorie! I dag var jeg innom HiFihuset i Asker for å få en test-lytt til Monitor Audio. Dette er et høyttalermerke jeg tidligere ikke har erfaring med i det hele tatt, og jeg var spent etter å ha lest en hel del her inne, og i tester gjort av norsk og internasjonal presse. Hva møter meg? En butikk stappfull av høyttalere, både nye og brukte. En betjening som tross telefoner og andre kunder faktisk viser interesse for akkurat MEG. Og som inviterer meg inn for å lytte på GX300. Jeg ba om å få høre på PL200, men denne var dessverre ikke inne mens jeg var der. Likevel...
    Betjeningen plasserer meg ned i en sofa, og installerer GX300 på plass. Han gjør oppmerksom på at kraftkilden akkurat nå er en eldre Yamaha-reciever. Og så setter han på.... Jizzzzzz!!!! MAKAN til lyd har jeg ALDRI hørt! OK, jeg er på INGEN måte noen audiofil kjenner, eller en som er opptatt av at fiolinene i Beetowens 9. symfoni klart høres gjennom paukeslag og chelloer. Neida, her kom Infected Mushroom på ganske kjapt, sammen med noe metal, som er i min gate. Ingen slipskledd gjøk som prøver å heve seg over kunden. Ikke noe jåleri. Kun en betjening som klart gir inntrykk av å være interessert i HiFi generelt, sine produkter, og kunden spesielt! Og hvilket inntrykk jeg fikk av GX300! Som gammel Cerwin Vega-mann - med inntrykk av at evne til å gjengi bass er direkte proporsjonal med antall tommer på basselementet - ble jeg rett ut kraftig imponert! De to 6,5"-elementene i GX300 gikk kjellerdypt, og MYE dypere og klarere enn mine nå solgte DC12. Og dette fra en eldre Yamaha-reciever! Når selgeren så sier at PL200 går ENDA litt dypere, og er ENDA litt mer oppløst enn GX 300, ja da velger jeg å tro på han! Når jeg forklarer han hva jeg har av utstyr i dag, og spør om hvordan MA eventuelt vil fungere i mitt oppsett, blir jeg møtt med positive nikk, og velmenende råd. I mitt hode er dette selve definisjonen på service!
    Jeg har til nå seriøst vurdert Focal Electra 1027BE og Audio Physic Scorpio 2. Jeg har blitt nysgjerrig på Monitor Audio etter å ha lest her inne og i tester. Akkurat nå føler jeg meg ikke spesielt usikker.... Mitt neste frontsett blir Monitor Audio!! :-D Ikke bare er lyden helt fantastisk, med dyyyp bass, smekk i mellomtonen og bra oppløsning oppover, som nok passer med min type musikksmak. Det er underholdning! I tillegg er finishen er rett og slett....vakker! Jeg så og hørte GX300, og så PL300. Dette oser jo rett og slett kvalitet?!?!? Når da forhandleren er 100% serviceminded, da er det i grunn alt jeg trenger! I'm in!:-D
    Hyggelig lesning , og en historie jeg kjenner meg veldig godt igjen i :grin:

Man blir veldig godt mottatt i butikken,og Monitor Audio leverer varene - hvertfall passer det mine ører veldig bra!
    Og som du nevner , så har dem virkelig utseende med seg,noe som faktisk er ganske viktig når det skal stå i en stue,og man gjerne har en "bedre halvdel" som skal "godkjenne" inventaret :-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Regner med det var sjefen sjøl, som tok deg inn under sine "vinger" da.

GX er en virkelig flott høyttaler, absolutt. Husker ikke helt om det var 200 eller 300 jeg hørte der en gang, med en rimelig Audio Analogue forsterker(mener den kosta rundt 9-10k), å det spilte meget bra å behagelig.

Nevnte han noe om, når han fikk inn MA igjen? Devilej venter vel på ett sett 300 skjønner jeg, så håper det kommer inn snart da. Å den rødfargen han hadde fått mange av, uff uff uff, så ikke bra ut, på bildene hvertfall.
    Det var Andre som demonstrerte for meg. 8-)
    GX300 jeg hørte på hadde nøttetre-finish. Mørke, blanke og flotte. Rett og slett et kunsthåndverk! Dersom W i WAF ikke aksepterer noe sånt i ei stue, da er det muligens dags for å gjøre endringer....

Ellers stod det et par PL300 der, i rosewood-finish. Ikke mitt foretrukne utseende dette, men pent likevel. Andre gulvstående MA i PL/GX-serien så jeg ikke.
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til menigheten her inne: Andre på HiFihuset hevdet at PL200 skulle være enda litt mer opløst, og gå enda litt dypere enn GX300. Når jeg leser spekken på disse to høyttalerne ser jeg at på papiret går GX300 ned til 30Hz, mens PL200 går til 35Hz.
    Hvordan kan selgerens uttalelse stemme med dette?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til menigheten her inne: Andre på HiFihuset hevdet at PL200 skulle være enda litt mer opløst, og gå enda litt dypere enn GX300. Når jeg leser spekken på disse to høyttalerne ser jeg at på papiret går GX300 ned til 30Hz, mens PL200 går til 35Hz.
    Tja si det - er jo ikke alltid man kan stole blindt på specs heller !
    Har dessverre ikke hørt PL200 , men hørte på PL300 ,og det var den råeste bassen jeg har hørt fra noen "nomale" høyttalere hvertfall , men nå har ikke jeg hørt på langt nær alt her i verden !

Men mine GX300 gir faktisk meget bra output helt ned til 25hz her i mitt rom,og det synes jeg er rimelig imponerende fra to 6,5 tommere:grin:

Så magefølelsen min er at jeg tror ikke PL200 går noe særlig dypere,men at dem har enda mer smekk,og bedre bass generelt , gitt at elektronikken holder følge - dem trenger nok enda heftigere elektronikk for å yte sitt aller beste !
    GX 300 er faktisk ikke så tunge å dra - hadde en Yamaha 767 på lån her en liten stund ,og den klarte faktisk å dra dem overraskende bra!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    De har noen modeller av GX300 inne, men ikke i hvitt som jeg venter på. Tror han har valnøtt på lager
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel uansett ikke snakk om dypbassmonster, men de har en veldig god "smekk" i midbassen.
    At selger sier PL200 går dypere KAN jo ha litt med at det sitter en begeistret kunde der som selger håper vil kjøpe høyttalere som koster 22.000 mer.

Monitor Audio Platinum PL200 loudspeaker Measurements | Stereophile.com

Når jeg måler bassene på PL200 kontra f.eks B&W CM9 som også har 6,5" ser PL200 mer ut som 6 tommere for meg. Men at de utkonker CM9 i bassen er det likevel aldri noen tvil om.

På dette bildet tør jeg påstå at GX300 har større basser, noe som støtter min teori om at PL200 mer er 6" enn 6,5".

Angående 30 og 35 hz så er vel det oppgitt ved normalt -3 db eller i noen tilfeller -6 db. -6 db er såkalt low punktet der de mener det er lite mer å hente.
    I f.eks mitt rom har de respons ned til 16 hz, men det er en såkalt falsk måling siden det ikke er noe energi eller luft som blir flyttet.

Mener ikke å dempe din begeistring for Monitor Audio. Det er knallgode høyttalere, men vil bare gi deg et lite hint om dette demorommet gir en veldig god bass og du kan bli skuffet hvis du baserer et evt kjøp av Monitor Audio pga dypbassegenskapene. Det er ikke det som er det stekeste kortet til de.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En direkte sammenligning bør vel også gjøres mellom PL200 og GX200. Ikke GX300 da det er en større høyttaler
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    En direkte sammenligning bør vel også gjøres mellom PL200 og GX200. Ikke GX300 da det er en større høyttaler
    Vel , ja jo ,men GX 200 er jo også en god del mindre enn PL200 igjen - både i str og mtp element-str !
    Men nå sies det jo at det ikke er størrelsen det kommer an på:wink:

Skal man sammenligne prisen litt også,så ër jo GX 300 noe nærmere PL200 tross alt - er vel naturlig å ta med den i betraktningen også .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven: Hvor går skillet mellom "dypbass" og "mellombass" (hvilken frekvens)? Jeg synes bildet ditt var godt, og avslørende. Blir litt usikker her nå....

Devil: Siden PL200 har 2x6,5" (på papiret!), er det vel naturlig å sammenligne den med GX300? GX'en er større fysisk, og som bildet Sven viste er også basselementene en anelse større. GX200 har 2x5,5" elementer, derfor har jeg ikke tatt disse med i sammenligningen.

For å håndtere dypbass har jeg en SVS PCi 25-31. Ut fra det jeg hørte av GX300 vil ikke suben være nødvendig til musikkbruk. Jeg antar det samme er tilfellet med PL200?

GX300 er såvidt jeg har skjønt en ny modell? Andre på HiFihuset sa at PL-serien vil gjennomgå endringer i 2014. Han trodde at innfestingen av elementene ville endres på PL, og bli mer tilsvarende GX. Er dette noe flere har hørt om?

Til sist: Hva ville dere valgt av GX300 og PL200, gitt at prisen ikke er utslagsgivende? Som min signatur viser består anlegget av en Marantz SR7005 reciever, og en Emotiva XPA-3 forsterker. Jeg tror derfor at jeg har krefter nok til å drive begge.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en Emotiva forsterker ville jeg valgt GX300. Med en forsterker med bedre oppløsning ville valget falt på PL200. Jeg har hatt 3-4 effekttrinn fra Emotiva, og det er amper som nok favoritiserer bass dynamikk fremfor oppløst mellomtone og diskant. Da er det liten vits i å koste på den mest oppløste høyttalern
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Vel , ja jo ,men GX 200 er jo også en god del mindre enn PL200 igjen - både i str og mtp element-str !
    Men nå sies det jo at det ikke er størrelsen det kommer an på:wink:

Skal man sammenligne prisen litt også,så ër jo GX 300 noe nærmere PL200 tross alt - er vel naturlig å ta med den i betraktningen også .
    Jo det er klart, men skulle jeg oppgradert et fra et sett GX300 ville PL300 vært mitt naturlig valg. Jeg ville sammenlignet model mot modell, og ikke hvilken som er nærmest i pris når man ser på spec.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jo det er klart, men skulle jeg oppgradert et fra et sett GX300 ville PL300 vært mitt naturlig valg. Jeg ville sammenlignet model mot modell, og ikke hvilken som er nærmest i pris når man ser på spec.
    Jo ser den - men man skal jo ha plass/rom til det også !

Her hos meg tror jeg rett og slett PL300 hadde blitt for store - selv om jeg skulle likt å prøvd

Side 80 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •