Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 85 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1682
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    Etter å ha hørt en stund med Cambridgen skal jeg innrømme at den er noe lys i toppen. S'ene kommer litt for my frem spesielt på høyere volum. Nå skal det sies at jeg nok ikke har en veldig god cd-spiller, og årsaken kan ligge der. Har bestilt en DacMagic som jeg skal teste ut for å se om jeg klarer å eliminere noe av den dårlige cd-spilleren. Tenkte da å kjøre det via data i flac-format.

Det med at s'ene blir markante kan også være produksjonen til musikken. Derfor forsøker jeg å høre masse forskjellige produksjoner for å se om det har noe å si.

Har testet med Nad forforsterker og sluttrinn fra 90-tallet, og den ble enda lysere i toppen, samt at mellomtonen ble litt slitsom. Det kan gå mot at jeg kommer til å bytte forsterker til en med litt mere varm signatur. Men skal først prøve å finne ut om det skyldes cd-spilleren.Det er mulig at MA er noe lys i toppen. Når jeg testlyttet disse var det ikke noe jeg la merke til. Husker ikke helt hva slags forsterker som ble brukt, men virket meget bra da.
    Vel lys i toppen, MA gir svært mye info i toppen og må matches med forsterkere som ikke har like mye info i toppen..
    Nad er som du sier helt for jevlig på slike høytalere, nærmest skjærende diskant.
    Cambridge er mer fintfølende men har også veldig mye info i toppen som kan bli litt for spiss med en høytaler som har lignende ambisjon...

Dersom du funderer på å bytte så er jeg ganske sikker på noe som matcher disse høytalerne perfekt....

Det kan være Abrahamsen forsterker eller for de med budgett en air tunet Pioneer AA6J på 60 strømsterke watt...
    Disse fåes for 4500 (over disk) på Elkjøp, eller ca halve på brukten.
    Elkjøp - Pioneer HiFi Forsterker

Abrahamsen fåes for 9laken på elkjøp eller til rundt 5 på brukten.

Disse er nemlig varme og behagelig runde i toppen, samtidig som de er veldig oppløste i lyden... Dette låter helt nydelig med høytalere som MA.
    Bare så du er klar over det...

MA er ganske lettdrevne også så 60Watts Pioneer med meget god og tung strømforsyning skulle være mye bedre enn Cambridgens watter....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene. Skal vurdere de om jeg evt kjøper ny forsterker.. Men først skal jeg prøve å eliminere andre dårlige kilder først

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene. Skal vurdere de om jeg evt kjøper ny forsterker.. Men først skal jeg prøve å eliminere andre dårlige kilder først
    Det er nok ikke cd spilleren som er hovedproblemet, men en DAC kan som du sier gjøre lyden mer behagelig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan Denon sine hjemmekinorecievere fungerer sammen med MA ? Tenker da på om de til sammen kan bli litt lyse, eller om Denon har en litt varmere klang slik at lydbildet blir avbalansert?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen V2.0

Hei, er det noen her inne som bor i Tromsø som har MA RS6 koblet opp på Abrahamsen V2.0?
    Er veldig intresert og lytte til denne!!8)
    Har selv RS6, men spiller på denon PMA 1500R og jeg er ikke fornøyd
    med lyden.
    Tam og kald.. (Elkjøp i Tromsø har dem ikke inne så det er ikke mulighet for å låne der for testing hjemme)

Mvh Remi Larsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det er nok ikke cd spilleren som er hovedproblemet, men en DAC kan som du sier gjøre lyden mer behagelig...
    Det har du nok rett i. Etter en god del forsøk frem og tilbake har jeg klart å eliminere en god del av den s-lyden jeg oppfatter som problematisk. Jeg rett og slett vinklet de litt mer innover, og diskanten ble betraktelig bedre uten å ødelegge stereobildet.

Noe lys enda, og kanskje med andre tiltak vil dette bedre seg. Har ny forsterker på ønskelisten. I mellomtiden kan man forsøke både demping etc.

- Cambridge er kanskje ikke en hundre prosent god match.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du nok rett i. Etter en god del forsøk frem og tilbake har jeg klart å eliminere en god del av den s-lyden jeg oppfatter som problematisk. Jeg rett og slett vinklet de litt mer innover, og diskanten ble betraktelig bedre uten å ødelegge stereobildet.

Noe lys enda, og kanskje med andre tiltak vil dette bedre seg. Har ny forsterker på ønskelisten. I mellomtiden kan man forsøke både demping etc.

- Cambridge er kanskje ikke en hundre prosent god match.

Husk på å matche riktig..

Det å vinkle høytalerne kan også hjelpe veldig mye fant jeg ut. Dempe vegg og gulv med tepper eller lyddempere kan også hjelpe, det samme kan DAC, effekt eller annen forsterker..

Hifiklubbens selger sa spesielt fra at Cambridge måtte matches med høytalere som ikke blir for skarpe i toppen.. Stort diskantområde på forsterker pluss stort og kontant diskantområde på høytalere blir fort feil....

Det du skal ha er en forsterker som er varm stort lydbilde og RUND i toppen... Da får du som jeg sier en nydelig forsterker til disse høytalerne... som både spiller nydelig oppløst med rom mellom musikerne og som også bruker den utviklede diskantområdet i høytalerne på en nydelig og rund måte som er behagelig men samtidig full av nydelig info/musikk.

Derfor anbefaler jeg spesielt en brukt Abrahamsen forsterker, Abrahamsen effekt. Eller en Pioneer forsterker...
    Disse har nemlig akkurat det nydelig varme oppløste lydbildet samtidig som de er runde og behagelige i toppen....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de vil bli inkludert i mitt søk når jeg begynner å jakte ny forsterker. Kan bli spennende å se hva de kan tilby.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler nok en gang Primare.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Abrahamsen er mye bedre match til MA:-D

Jeg har prøvd begge på GS

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har i og for seg hørt Primare, men da på ett par andre høyttalere. Fikk intrykk av at den var ganske "nøytral" i lyd sammenlignet med f.eks Electrocompaniet. Hvis mitt inntrykk er riktig så vil jeg da også slite med iltt for lys i toppen.

Når det er sagt så kommer jeg sikkert til å snuble innom den også i min jakt på ny forsterker.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Abrahamsen er mye bedre match til MA:-D

Jeg har prøvd begge på GS
    Jeg nekter å tro at det finnes bedre match enn Primare :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsterker til MA

Jeg har hørt MA på Abrahamsen (forsterker og CD-spiller) og synes det låter "tungt", i mine ører en heftig og fyldig lyd. Diskanten var ikke spesielt påtrengede, men jeg skal også si at jeg har ikke hørt denne kombinasjonen over lengre tid.

Det jeg derimot har hørt mye over lengre tid, er mitt eget anlegg. Lyden her er litt av samme typen som med Abrahamsen, fyldig med en rolig diskant, men fortsatt detaljert.

Så kanskje et oppsett med rør i kilden demper tendenser til litt brutal diskant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

søppel

hei. helt ny her, og nysjerrig på hva jeg dro hjem fra bruktbutikken for en femtilapp (tilsammen).
    ett par merket "monitor audio - monitor 7". og ett par merket "monitor audio - 700 gold".

i mine ører så låter de som langt mer enn femtikronershøytalere, men hva vet jeg. er det bra greier ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av j_wold
    hei. helt ny her, og nysjerrig på hva jeg dro hjem fra bruktbutikken for en femtilapp (tilsammen).
    ett par merket "monitor audio - monitor 7". og ett par merket "monitor audio - 700 gold".

i mine ører så låter de som langt mer enn femtikronershøytalere, men hva vet jeg. er det bra greier ?
    Hva kan man forvente av lyd for 50 kroner???

Høyttalerne er jo fra 88/89.

Her er forøvrig en review:

Stereophile: Monitor Audio Monitor 7 loudspeaker

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Jeg har hørt MA på Abrahamsen (forsterker og CD-spiller) og synes det låter "tungt", i mine ører en heftig og fyldig lyd. Diskanten var ikke spesielt påtrengede, men jeg skal også si at jeg har ikke hørt denne kombinasjonen over lengre tid.

Det jeg derimot har hørt mye over lengre tid, er mitt eget anlegg. Lyden her er litt av samme typen som med Abrahamsen, fyldig med en rolig diskant, men fortsatt detaljert.

Så kanskje et oppsett med rør i kilden demper tendenser til litt brutal diskant.
    Enig i dine betraktninger. Jeg kjørte med en Nordic Ming-Da rør pre-amp på mine GS 60, samt 2 stk V4.0 fra Abrahamsen og det gjorde underverker for den tidvis "kvasse" diskanten. Mellomtonen var og er forøvrig noe av det beste på markedet uansett prisklasse i mine ører. Kilden vil selvfølgelig også være av stor betydning for suksess.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pl200

Tjena!
    Noen her som vet når PL200 kommer til Norge?

Newcomer T_Trosten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hei.

Sitter med et par RS6 her nå, men er uten forsterker etter at jeg sendte resten av suround-oppsettet mitt med fattern. Har dere noen gode tips til en stereo forsterker til meg?

Vil bli kobla til et par pc'er med HDMI på den ene (Dell studio xps 16), og en stasjonær med enten optisk eller coax, i tillegg sitter jeg og tenker på å kjøpe meg en cd spiller. Så kom gjerne med tips her også.

Bruken vil bli hovedsakelig musikk som Phoenix, Foo Fighters og Red Hot Chilli Peppers. Og noe blu-ray filmer på den bærbare.

Budsjettet er på 4000,- for forsterkeren, men det må være noe som matcher høytalerne bra, så kan gå opp om det er nødvendig. For cd spilleren er det så billig som mulig, men her også bør den matche bra.
    Det vil i grunn si at brukt er veldig aktuelt, men det må enten befinne seg i Trondheim, eller kunne bli kjørt hit. Evt, så kan jeg få transport fra Oslo om 2 uker.
    Er ny i byen, så hadde også vært fint om noen kunne ramse opp butikkene her.

På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare opplyse om at i siste nummer av Hjemmekino, så anbefaler anmelderen av settet NAD C326BEE og C545BEE at NAD og Monitor Audio brukes sammen.

Mange her som har sagt at dette blir for lyst, men da har vi fått avkreftet dette
    Da er det mye penger i spare på forsterker, med tanke på at Monitor Audio er lettdrevne og NAD har mye kraft med samtidig ganske detaljert

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio vs B&W

Heisann Monitor Audio's Venner!

Lurer på om det er noen her som kan si noe om lydsignaturen til Monitor Audio høyttalerne? Hvordan er Monitor Audio ifht. B&W?
    Må innrømme at jeg er en svoren B&W fan, og er meget glad i lyden fra B&W, men er litt nyskjerrig på Monitor Audio, da de har fått meget bra kritikk i flere tester siste tiden, og hvis jeg ikke tar helt feil, er ikke lydsignaturen så forskjellig fra B&W?, og mye mer "lettdrevne"?
    Er bare så synd at her jeg bor er det ingen forhandlere som fører Monitor Audio, så det er nesten umulig for meg å få hørt på høyttalere fra dem selv før jeg eventuellt kjøper.
    Så derfor håper jeg at det er noen her som kansje kan si noe om Monitor Audio, hvordan dem er ifht. B&W?
    Kan si at jeg akkurat nå har sett litt på BR5, tanken her er å teste dem sammen med en SONOS ZP120 som yter 55W i 8 Ohm, noen som har noen erfaringer med disse høyttalerne/dette oppsettet?

Takker for hjelp og svar!

Side 8 av 85 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •