Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 79 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1682
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Merkelig nok men degraderte effekt fra Parasound A21 til Primare A33.2
    Har ikke testet mer enn 15min i dag men er allerede mer fornøyd med den nye. Spiller ganske annerledes og jeg vet allerede at dette spiller mer etter min smak. Første som slo meg var holografien!! Ganske fett! Blir mer testing utover uka

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Merkelig nok men degraderte effekt fra Parasound A21 til Primare A33.2
    Har ikke testet mer enn 15min i dag men er allerede mer fornøyd med den nye. Spiller ganske annerledes og jeg vet allerede at dette spiller mer etter min smak. Første som slo meg var holografien!! Ganske fett! Blir mer testing utover uka
    Grattis med ny effekt
    Så dette spilte bra altså?
    Dette vil vi selsagt høre mer om....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig på HIFI lingoen men syns 33.2 er bedre på stemmer, virker litt mer oppløst, og har noe fetere bass men ikke med like mye kontroll. Blir mer testing imorgen..

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M A Reference.

Er det noen som vet om M A har vist den lenge omtalte Reference høytaleren på CES Las Wegas?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt dårlig på HIFI lingoen men syns 33.2 er bedre på stemmer, virker litt mer oppløst, og har noe fetere bass men ikke med like mye kontroll. Blir mer testing imorgen..
    Jeg har en A51 i hus, men er heller ikke helt overbevist når det gjelder denne sammen med MA. Blir litt montont synes jeg. Har derfor bestilt meg en Arcam P777 sammen med AV888
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har en A51 i hus, men er heller ikke helt overbevist når det gjelder denne sammen med MA. Blir litt montont synes jeg. Har derfor bestilt meg en Arcam P777 sammen med AV888
    Fikk bekreftet mistanken også. Emailet med en fra Monitor Audio og han sa at de hadde testet ut Halo serien under en demo, han sa ikke hvilken Halo men de mente at det låt lyst og litt frempå.
    Men regner også med at det er romavhengig. Er jo flere som har MA Platinum som er storfornøyd!

Inspirert av denne? Monitor Audio PL300 Arcam P777 AV888 - YouTube

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Morsom video.
    Hos meg spiller det stort, flott og kjedelig med Parasound. Har et par ML Ethos til test, og det matcher veldig bra. GX og Parasound henter ikke frem punchen jeg vet bor i disse. Noen kombinasjoner fungerer ikke selv om alle enheter er bra hver for seg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressante betraktininger..
    Så det kan virke som den er litt "svak" men ellers låter bedre altså ?

Kjører for tiden med et Hypex 400HG trinn på mine GX300,og der er det hvertfall kontroll på sakene - har aldri hatt sånn dypbass og stram bass som nå!
    Den er kanskje litt frempå for noen,men jeg liker det litt sånn mtp hva jeg hører på - blir lite metall osv her hos meg !

Bruker RX-A3020 som pre,men leker med tanken på å prøve ut en annen pre,for å se om det er mye å hente på det!
    Men må da ha muligheter for ht-bypass , og jeg må også ha en eller annen dac løsning,så vet ikke helt hva jeg skal gå for ennå!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer fornøyd med denne komboen ihvertfall. Glad jeg tok sjansen.. Ikke helt vanlig og degradere for og få bedre lyd men. Men har ikke vært fornøyd og det ble mye lesing angående Priamre før jeg bestemte meg.
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Intressante betraktininger..
    Så det kan virke som den er litt "svak" men ellers låter bedre altså ?

Kjører for tiden med et Hypex 400HG trinn på mine GX300,og der er det hvertfall kontroll på sakene - har aldri hatt sånn dypbass og stram bass som nå!
    Den er kanskje litt frempå for noen,men jeg liker det litt sånn mtp hva jeg hører på - blir lite metall osv her hos meg !

Bruker RX-A3020 som pre,men leker med tanken på å prøve ut en annen pre,for å se om det er mye å hente på det!
    Men må da ha muligheter for ht-bypass , og jeg må også ha en eller annen dac løsning,så vet ikke helt hva jeg skal gå for ennå!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer fornøyd med denne komboen ihvertfall. Glad jeg tok sjansen.. Ikke helt vanlig og degradere for og få bedre lyd men. Men har ikke vært fornøyd og det ble mye lesing angående Priamre før jeg bestemte meg.
    Det er bra du er fornøyd
    Det er ikke alltid en degradering virkelig er det - Hypex trinnet var billig (kjøpte brukt) men spiller "dyrt" - absolutt det beste jeg har hatt så langt,men det finnes selvsagt ting som er enda bedre,men vil da tro det kommer til koste en del !

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du prøvd av andre effekttrinn?
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det er bra du er fornøyd
    Det er ikke alltid en degradering virkelig er det - Hypex trinnet var billig (kjøpte brukt) men spiller "dyrt" - absolutt det beste jeg har hatt så langt,men det finnes selvsagt ting som er enda bedre,men vil da tro det kommer til koste en del !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du prøvd av andre effekttrinn?
    Har ikke prøvd all verden,og ikke noe var på de gamle GS20!
    Men har hatt en Parasound nc 275 ,spilte bra,men hadde ikke noe å tilføre i forhold til receiver (daverende Pio LX51)
    Så hadde jeg en Rotel 1562 klasse-D 2 x100w - spilte en stund med den på MA RS6 , men ble solgt da receiveren spilte bedre alene!
    Så kom LX82 i hus,og behovet for effekttrinn ble mindre,men kom plutslig over rådyre Chapter Precis 250S integrert forsterker brukt,og det ga et skikkelig løft på GS20 , men forskjellen ble mindre når jeg fikk GX300,og den var heller ikke 100% i orden,så den ble byttet i en GX-sub og en Yamaha 3020!
    Hadde også innom en Rotel 1582 for en liten test,og den var kraftig,og hadde deilig bass,men var litt for lukket oppover etter min smak - da testet opp mot LX82!

Mens jeg ventet på 3020,så lånte jeg en RX-V767,og kom da over dette Hypextrinnet , og det har vert det beste sålangt - har ikke prøvd GX300 direkte på 3020,men regner ikke med det er noen vits heller

Nå skal det sies at jeg har fått gjort noen forandringer mtp på rommet i løpet av hele denne perioden,så kan tenkes at forskjellene hadde blitt noe anneledes nå.
    Med det mener jeg at anlegget/rommet responderer mer på endringer i elektronikken slik det er nå enn tidligere!

Så det har vert lite "High end" (bortsett fra Chapter) innom her,så jeg har ikke all verdens erfaring,men jeg må ta det litt etter hva lommeboka tillater,og det er jo fint med denne hobbyen - det er alltid noen igjen å prøve

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart ikke lenger i hus skjønner jeg Håper du legger ut erfaringer når det nye er i hus..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Naim Nait xs mk2

Har fått tilbud på brukt Naim Nait xs mk 2. Den er 2 år gammel og prisen er 9000. Ønsker kommentar fra dere:
    Er det et godt tilbud?
    Er det en god match til MA GS 20? Skal bruke den som effekt til frontene i et 5.1oppsett. Har Yamaha rxv 2067 som receiver..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil disse høytalerene være koblet opp med emotiva f.eks?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassen
    Hvordan vil disse høytalerene være koblet opp med emotiva f.eks?
    Har ikke hørt comboen, men har tro på at det vil låte bra. Anbefalte dette litt tidligere i tråden.

Jeg var virkelig fornøyd med Primare som effektforsterker, men Primare Pre 30 som stereo pre med ht-inngang var kanskje den delen som påvirket lyden, i stereo, mest.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Primare A33.2 blir stående i lang tid! Må bare få skaffet meg en til, til bakhøytalerne. Tror A30.2 hadde vært perfekt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snart ikke lenger i hus skjønner jeg Håper du legger ut erfaringer når det nye er i hus..
    A51 var uansett en midlertidig løsning frem til Arcam kommer i hus, og jeg har dessverre ikke brukt for begge. Parasound er en veldig bra forsterker, men ikke den beste jeg har hørt i kombinasjon med MA
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A51 var uansett en midlertidig løsning frem til Arcam kommer i hus, og jeg har dessverre ikke brukt for begge. Parasound er en veldig bra forsterker, men ikke den beste jeg har hørt i kombinasjon med MA
    hva er den beste du har hørt?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hviler jo min erfaring mye på den gamle Gold serien, og rørforsterkerene til Rogue spiller utrolig musikalsk på disse. Når det gjelder transistor foretrekker jeg forsterkere med mer nøytral klang enn Parasound som f.eks Bladelius, Arcam eller Chapter. Her blir det dog litt smak og behag
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 79 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 81 82 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •