Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 78 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1682
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Her er oppsettet mitt per i dag. Blir mange ferieturer for tida så pengene strekker ikke til, men TV-en har dessverre ikke blitt oppgradert. Virkelig på tide snart.
    Et surroundanlegg av dette kalibret, med så stor lyd, fortjener en stor og god skjerm.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Helt rått!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har nesten lyst til å bytte til GX selv bare pga den råe finishen i hvitt.
    Fornøyd med subben forresten?
    Etter å ha hørt PLC150 anbefaler jeg deg å beholde PL200. GX er en bra serie, men det er en bit opp til toppen. Suben er jeg veldig fornøyd med.
    Jeg tenkte å kjøpe med ekstra sorte griller til GX300 for å matche PL finishen bedre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hei, legger du ut en "ønskes kjøpt" annonse her og på hifisentralen så tar det ikke lang tid før et par dukker opp. Det er ikke lenge siden sist. Hadde selv gs20 i pianolakk før, fantastiske høyttalere. Ikke bekymre deg om effekt før du har hatt gs20 i hus en stund. Ikke sikkert at du trenger mer effekt.
    Hadde GX 200 hjemme på lån. Synes det var liten forskjell i lydbildet på RS 6 og GX 200. Er det fordi GX 200 trenger mere kraft?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått et tilbud på et par brukte MA GS 20 i sort pianolakk til Kr 8500. Ingen feil på de og helt strøkne. Er det en god pris..? Får 3mnd garanti.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yamaha2067
    Har fått et tilbud på et par brukte MA GS 20 i sort pianolakk til Kr 8500. Ingen feil på de og helt strøkne. Er det en god pris..? Får 3mnd garanti.
    Fin pris ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de ned i 8000 hvis jeg henter de i morgen. Jeg skulle derimot hatt en center til disse. På AV-shop ser jeg de har rxlcr i sort til Kr 3999 ny. Dette er den som er beregnet til rx-serien. Blir det feil kombo til GS 20..? Har ikke funnet noen center i GS-serien.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk de ned i 8000 hvis jeg henter de i morgen. Jeg skulle derimot hatt en center til disse. På AV-shop ser jeg de har rxlcr i sort til Kr 3999 ny. Dette er den som er beregnet til rx-serien. Blir det feil kombo til GS 20..? Har ikke funnet noen center i GS-serien.
    Det finnes (jeg har en).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Doc.G]Det finnes (jeg har en)
    Er den i sort pianolakk og til salgs?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Yamaha2067]
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Det finnes (jeg har en)
    Er den i sort pianolakk og til salgs?
    Den er i sort pianolakk, men den er ikke til salgs. Senteren heter GSLCR. Disse dukker også opp av og til på brukten. Du kan også prøve å ringe Hifihuset for å høre om de kanskje har fått inn et eksemplar i innbytte fra kunde.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Etter å ha hørt PLC150 anbefaler jeg deg å beholde PL200. GX er en bra serie, men det er en bit opp til toppen.
    Jeg forsto på innlegg fra deg i en annen tråd at PL200 og PL300 ikke var helt etter din smak, mens GX hadde "forbedret" mellomtone etter dine ører. Har du endret oppfatning etter å ha hørt PLC150? Vet ikke helt om jeg forsto deg riktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Diamanter!!!

Da har fått i hus et par GS20 i sort pianolakk. Det var med tungt hjerte jeg koblet fra mine gamle RS6. Var kjempefornøyd med de. Derfor var spenningen stor da jeg koblet til Gs'ne.. Snakk om hakeslepp: De var rett og slett MYE bedre enn rs6!! For en mellomtone og bass! Satt på Toto og " i will remember". Dette er en plate med fantastisk dynamikk! Hadde det ikke vært for øra hadde vel smilet gått rundt!! Kan umulig finnes maken til disse! Da må prisen opp i langt over 30 000. Det er jeg overbevist om! Dette er rett og slett REFERANSE!!
    Bruker ikke annet enn receiver Yamaha rxv 2067. Dette er faktisk en glimrende match.. Uten effekt!!!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har fått i hus et par GS20 i sort pianolakk. Det var med tungt hjerte jeg koblet fra mine gamle RS6. Var kjempefornøyd med de. Derfor var spenningen stor da jeg koblet til Gs'ne.. Snakk om hakeslepp: De var rett og slett MYE bedre enn rs6!! For en mellomtone og bass! Satt på Toto og " i will remember". Dette er en plate med fantastisk dynamikk! Hadde det ikke vært for øra hadde vel smilet gått rundt!! Kan umulig finnes maken til disse! Da må prisen opp i langt over 30 000. Det er jeg overbevist om! Dette er rett og slett REFERANSE!!
    Bruker ikke annet enn receiver Yamaha rxv 2067. Dette er faktisk en glimrende match.. Uten effekt!!!
    Grattis
    Jeg tok samme skrittet for et par år siden , og skjønner veldig godt beskrivelsen din - disse HT er meget bra !
    Men smilet ble like stort når jeg gikk fra GS20 til GX 300 - heftig oppgradering det også!

Og det er det som er bra med MA - de fleste modellene er rimelig enkle å drive,så man kommer langt med en god receiver - selv om det selvsagt blir enda bedre med et bra effekt-trinn
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Grattis
    Jeg tok samme skrittet for et par år siden , og skjønner veldig godt beskrivelsen din - disse HT er meget bra !
    Men smilet ble like stort når jeg gikk fra GS20 til GX 300 - heftig oppgradering det også!

Og det er det som er bra med MA - de fleste modellene er rimelig enkle å drive,så man kommer langt med en god receiver - selv om det selvsagt blir enda bedre med et bra effekt-trinn
    Har du noe effekt-trinn å anbefale uten at jeg havner i "luksusfellen"?
    Jeg bruker Cambridge bd 751 som kilde. Hadde vært fristende å teste cb 840 forsterker. Hva tror du om det..?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe effekt-trinn å anbefale uten at jeg havner i "luksusfellen"?
    Jeg bruker Cambridge bd 751 som kilde. Hadde vært fristende å teste cb 840 forsterker. Hva tror du om det..?
    Kan sikkert duge bra det - eller så burde vel Parasound A 23 el NC2250 vere gode kanditater til en fornuftig pris!
    Disse kommer jo ofte på brukten også !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Først må jeg få centerkanal i hus. Vanskelig å oppdrive GS, så jeg har bestilt gxr 150 hos Hifiklubben. Henning sa den går bra sammen GS 20, selv om grillen blir litt annerledes..

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Først må jeg få centerkanal i hus. Vanskelig å oppdrive GS, så jeg har bestilt gxr 150 hos Hifiklubben. Henning sa den går bra sammen GS 20, selv om grillen blir litt annerledes..
    Feil farge men: Gold 20 / GS 20 / CLS - Torget

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir sikkert bra det !
    Og du mener selvsagt Hifihuset og ikke Hifiklubben

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg forsto på innlegg fra deg i en annen tråd at PL200 og PL300 ikke var helt etter din smak, mens GX hadde "forbedret" mellomtone etter dine ører. Har du endret oppfatning etter å ha hørt PLC150? Vet ikke helt om jeg forsto deg riktig.
    Man kan vel si at denne serien har vokst litt på meg etter at jeg fikk det i hus. Under tidligere testing av PL serien har jeg syntes at mellomtonen har vært litt for myk sammenlignet med f.eks Focal, men etter at jeg har blitt litt mer vandt til lyden fra PLC150 imponerer den meg mer og mer. Elektronikken på denne serien er veldig viktig for å få frem det den har å by på, og den største forskjellen mellom PL og GX er nok fundamentet PL serien presenterer.
    Når det gjelder mellomtonen i GX tenkte jeg nok mer på forskjellen fra den gamle GS serien. Her er det vesentlige forskjeller
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Man kan vel si at denne serien har vokst litt på meg etter at jeg fikk det i hus. Under tidligere testing av PL serien har jeg syntes at mellomtonen har vært litt for myk sammenlignet med f.eks Focal, men etter at jeg har blitt litt mer vandt til lyden fra PLC150 imponerer den meg mer og mer. Elektronikken på denne serien er veldig viktig for å få frem det den har å by på, og den største forskjellen mellom PL og GX er nok fundamentet PL serien presenterer.
    Når det gjelder mellomtonen i GX tenkte jeg nok mer på forskjellen fra den gamle GS serien. Her er det vesentlige forskjeller
    Når jeg testet PL100 mot PL200 så synes jeg at PL100 var fyldigere og på det grunnlaget nesten bedre enn PL200 i mellomtonen. Vel og merke på moderat volum. Når volumet går opp, så blir jo PL200 en god del bedre på alt.
    Kunne gjerne tenkt meg og ta en ny test av dette sammen med subber, men får ikke plass siden subbene står i midten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac

Jeg kjører Spotify/ITunes fra iPad via en Yamaha
    Blootooth dockingstasjon som er koblet til
    Rxv 2067. Ikke noe å si på lydkvaliteten
    utrolig nok. Men blir det noe bedre lyd ved å koble
    Mac'en rett i USB på receiveren, og trenger
    jeg i tillegg en dac? Har Cambridge BD 751
    Som signalkilde i tillegg. Burde vel være god nok dac
    I både den og receiveren.. Ønsker
    forslag fra dere..

Side 78 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •