Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 77 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 1682
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Noen som har noen erfaring på bi wire kontra singel på Platinum? Står uendelig om dette på nettet men spør dere med MA.
    Biwiring har vel i grunn ingenting for seg - så sant du ikke har 0,15 m2 ht-kabler da;-)
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Funker best for meg også. Men det er flere som sverger til, både på dette forum og andre at de skal stå vinkel rette!! Regner med at rommet som alt annet bestememr dette. Ikke minst avstanden mellom HT og lytteren. Hos meg sitter jeg lenger unna enn lengden mellom HT. Det optimale er at det skal være like langt mellom lytter og HT seg imellom..

I venstre hjørnet har jeg en pipe på ca 45x45cm. Står ca 40cm unna HT. Hvor stor påvirkning har denne pipa?? Sliter litt med akustikk i bassområde.Vurderer og kle den med noen plater for akustikk.(Er jeg heldig blir det sømløst slik at dama ikke ser det.)
    Forandre litt her Blei faktisk som Sven sa. Nå står de helt vinkelrette 100%. Dama snakker rett venstre ca kl2100 hvis jeg sitter på 1800 og anlegget er 2400. Deilig og kunne sitte i sofaen og høre på god musikk!!! Har noe akustikk problemer med det får gå..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom HifiHuset i dag og fikk en demo på MA GX 200. Etter å ha hørt et minutts tid ba jeg Henning om å skru av suben så jeg fikk høre høyttalerne alene. Det viste seg at den faktisk ikke sto på, og vi måtte sjekke det begge 2. Fantastisk punch fra de små 5 1/4 tommerne.
    Jeg har aldri falt helt for lyden i PL200 eller 300, men i den nye Gold serien har de tightet opp mellomtonen endel. Dette passet mine ører mye bedre. Siden jeg er på høyttalerjakt i stua er nå GX200 eller 300 hete kandidater som må testes ut. I hvitt er de også usedvanlig lekre
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Var en tur innom HifiHuset i dag og fikk en demo på MA GX 200. Etter å ha hørt et minutts tid ba jeg Henning om å skru av suben så jeg fikk høre høyttalerne alene. Det viste seg at den faktisk ikke sto på, og vi måtte sjekke det begge 2. Fantastisk punch fra de små 5 1/4 tommerne.
    Jeg har aldri falt helt for lyden i PL200 eller 300, men i den nye Gold serien har de tightet opp mellomtonen endel. Dette passet mine ører mye bedre. Siden jeg er på høyttalerjakt i stua er nå GX200 eller 300 hete kandidater som må testes ut. I hvitt er de også usedvanlig lekre
    Hvordan synes du diskant og detaljenivå var da? I forhold til PL? Aldri fått hørt den nye serien selv.
    Bass og punch er vel kanskje noe Monitor Audio er gode på. GS60 som jeg hadde før var også gode i bassen, men etter at jeg også oppgraderte effektforsterkeren og bi-ampet har det blitt en vanvittig bassrespons i PL200.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble også meget imponert av GX 200,men gikk for 300 for å vere sikker

Utrolig til bass fra så små elementer , nesten naturstridig !

Men etter målinger jeg har sett,så dipper 200 ganske langt ned i impedanse,så jeg har på feelingen at dem stilller enda større krav til forsterkeren enn 300 for å blomstre , for mine 300 er ikke tunge å drive.
    I mitt rom så spiller 300 med fult skyv ned til 25hz - ganske imponerende det også av noen 6,5 tommere synes jeg!

Hadde GS 20 før,og GX serien er betydelig bedre på alle parametre i mine ører - og dem er jo ikke akkurat stygge heller da , så dem pynter bra opp i en stue
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låt bra under demo, så jeg tok med et GX200 med hjem idag
    Faller dette i smak trenger jeg et komplett oppsett. Isåfall blir det kjøp av ett par GX300 front, ett par Apex A10 surround, PLC150 center og en PLW15 sub i hvit finish

Grunnen til at jeg valgte å ta med GX200 var at det ikke var noen hvite 300 tilgjengelig. Måtte se finishen for å se om hvitt passer i stua
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det låt bra under demo, så jeg tok med et GX200 med hjem idag
    Faller dette i smak trenger jeg et komplett oppsett. Isåfall blir det kjøp av ett par GX300 front, ett par Apex A10 surround, PLC150 center og en PLW15 sub i hvit finish

Grunnen til at jeg valgte å ta med GX200 var at det ikke var noen hvite 300 tilgjengelig. Måtte se finishen for å se om hvitt passer i stua
    Blander du PL senter og PL sub med GXC150 og GXW15 nå?
    Hvis du skal ha PL senter og PL sub i hvit piano må det sikkert spesialbestilles fra fabrikk og kommer til å koste flesk. PL-serien kommer bare i 3 finisher.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selvfølgelig sjekket at center og sub i Platinium serien er tilgjengelig i hvitt
    Andre har en av hver på lager, og jeg har reservert dem inntil videre.
    Det ble produsert et lite antall Platinium i hvitt før de gikk bort fra det igjen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv senter i hvit så det stemmer det. Hadde planer om å bytte frontene i hvit også men det ene settet han hadde inne gikk til utlån og ble aldri levert inn igjen. Han som lånte de skulle ha svart men fikk låne de hvite noe han tydligvis ikke angret på.. Hvitt er utrolig fint!!!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin framside hos Audioholics i årets første uke 8)

https://www.facebook.com/Audioholics

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G

Har du hatt ekslusift besøk Bjørn ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har du hatt ekslusift besøk Bjørn ?
    Neida, de hadde en liten julekonkurranse. Så jeg sendte inn det eneste bildet jeg hadde.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, de hadde en liten julekonkurranse. Så jeg sendte inn det eneste bildet jeg hadde.

Perfeksjonist... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gs20

Ønsker å kjøpe et par brukte gs20 i sort pianolakk. Gjerne også center til disse. Noen som skal selge?
    Har forøvrig Yamaha rxv 2067. Er dette kraftig nok til gs20. Fungerer veldig bra på rs6 som jeg har i dag..

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yamaha2067
    Ønsker å kjøpe et par brukte gs20 i sort pianolakk. Gjerne også center til disse. Noen som skal selge?
    Har forøvrig Yamaha rxv 2067. Er dette kraftig nok til gs20. Fungerer veldig bra på rs6 som jeg har i dag..
    Hei, legger du ut en "ønskes kjøpt" annonse her og på hifisentralen så tar det ikke lang tid før et par dukker opp. Det er ikke lenge siden sist. Hadde selv gs20 i pianolakk før, fantastiske høyttalere. Ikke bekymre deg om effekt før du har hatt gs20 i hus en stund. Ikke sikkert at du trenger mer effekt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tøøøøøft :-)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel legge ut bildet her også. Har ikke fått GX300 enda, så det er fortsatt 200 som står i front

Knipset dette på julaften, så dere får overse flaskene med juleøl som står fremme
    -anlegg-jula-12-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel legge ut bildet her også. Har ikke fått GX300 enda, så det er fortsatt 200 som står i front

Knipset dette på julaften, så dere får overse flaskene med juleøl som står fremme
    Gjennomført og stilig, høy WAF :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-anlegg-jula-12-jpg
    Helt rått!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har nesten lyst til å bytte til GX selv bare pga den råe finishen i hvitt.
    Fornøyd med subben forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er oppsettet mitt per i dag. Blir mange ferieturer for tida så pengene strekker ikke til, men TV-en har dessverre ikke blitt oppgradert. Virkelig på tide snart.

Side 77 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •