Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 76 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 1682
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er flere her som har brukt Primare på PL200 ser jeg. Har en trekanals fra før av og vurderer en tokanals til frontene. Står mellom en Primare 33.2 eller en Parsound A21.

Noen som har prøvd begge? Eller har noen gode råd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valget tatt!!

Da er valget endelig tatt. Passet perfekt inn i TV bordet også
    Hentet en stk Halo A21 hos Oslo HIFI Center. Stooor eske!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dobbelpost

......

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=norcane]Da er valget endelig tatt. Passet perfekt inn i TV bordet også

Grattis med rå forsterker - dette må vi få høre mer om etterhvert:grin:

Hva drev du dine PL 200 med før?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Torolan]
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Da er valget endelig tatt. Passet perfekt inn i TV bordet også

Grattis med rå forsterker - dette må vi få høre mer om etterhvert:grin:

Hva drev du dine PL 200 med før?
    Takk! Glad effekt endelig er på plass! Brukte Yamaha Z11 som også fungerte veldig bra! er for tidlig og si noe enda da denne må spilles ordentlig inn. Men forskjellene foreløpig er ikke natt og dag... Kjører med rca til jeg får ordnet nye XLR kabler!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=norcane]
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Takk! Glad effekt endelig er på plass! Brukte Yamaha Z11 som også fungerte veldig bra! er for tidlig og si noe enda da denne må spilles ordentlig inn. Men forskjellene foreløpig er ikke natt og dag... Kjører med rca til jeg får ordnet nye XLR kabler!
    Kjører du Z-11 som pre da?
    Har den XLR utganger?

Vet ikke om det har all verden og si heller på A-21.

Har en kompis som bruker en A-21 , og først brukte han en stereo forforsterker (Abrahamsen) med XLR kabler,men nå bruker han en Pio LX 85 med rca,og det låter faktisk bedre hos han med receiver som pre ,selv med rca .

Hadde jeg hatt litt bedre plass hos meg,så hadde jeg nok virkelig vurdert en A-21 til mine GX 300 også - er virkelig bøse forsterkere dette:grin:

Men jeg har bestilt meg et Hypex forsterker trinn med 4 kanaler ,som det blir spennede å teste - får den vel i løpet av neste uke!

Nå er jo heller ikke GX300 særlig tunge å drive,men håper jo på en oppgradering rent kvalitetsmessig selvsagt!

Venter også på Yamaha RX-A 3020,så det blir mye nytt her også etterhvert:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Meridian prosessor som pre. Bytta inn Z11. Z11 har ikke balanserte.

Yamaha reciverne er utrolig bra saker da. Lurer på når z12 kommer hvis den kommer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Meridian prosessor som pre. Bytta inn Z11. Z11 har ikke balanserte.

Yamaha reciverne er utrolig bra saker da. Lurer på når z12 kommer hvis den kommer.
    Meridian ja - det duger vel vil jeg tro ?
    Hvordan er det med RK , og div funksjoner på Meridian - er dem "up to date"?
    Koster jo litt også da

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig bra. Holder koken let men er litt out of date når det gjelder de nye lyd formatene men det kan løses via HD621 (HDMI switch) Men i mitt tilfelle blir den ikke prioritert foreløpig. Er relativ dyr. RK er bra men krever litt kompetanse. Er fortsatt learning så er ikke nærheten av potensiale enda. Blir brukt mest i stereo foreløpig!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig bra. Holder koken let men er litt out of date når det gjelder de nye lyd formatene men det kan løses via HD621 (HDMI switch) Men i mitt tilfelle blir den ikke prioritert foreløpig. Er relativ dyr. RK er bra men krever litt kompetanse. Er fortsatt learning så er ikke nærheten av potensiale enda. Blir brukt mest i stereo foreløpig!
    Høres bra ut!
    Er jo veldig kjekt med en prosessor som virkelig er high end på stereo også da

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at Sven1978 også hører "rasling" "vibrering" i begge høytalerne(PL200) ved spesiellt avspilling av Infected Mushroom. Jeg hører det lett i Never ever land. Også i senteren!

Flere med PL200/PL300 som kan teste dette ut? Irriterer meg litt!!!

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Høres bra ut!
    Er jo veldig kjekt med en prosessor som virkelig er high end på stereo også da
    Hvilken prosessor endte du opp med?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte opp med 861 v4. Imorgen(idag) blir det mer testing!:-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett annet sprøsmål. Sliter litt med posisjon på høytaleren og har vokalen mer mot venstre.
    Svakt toe inn og ca 40 cm fra bak og side vegg. Problemet er vel at jeg har ett pipesøyle i venstre hjørnet

Dere med Platinum hvordan har dere plassert deres HT. Vet det avhenger mye av rommet osv men spør....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett annet sprøsmål. Sliter litt med posisjon på høytaleren og har vokalen mer mot venstre.
    Svakt toe inn og ca 40 cm fra bak og side vegg. Problemet er vel at jeg har ett pipesøyle i venstre hjørnet

Dere med Platinum hvordan har dere plassert deres HT. Vet det avhenger mye av rommet osv men spør....
    Uten tvil så bør de stå vinkelrette uten norn form for vinkling. Testet og målte både med sinustoner, lytting til musikk osv.
    Jeg er spesielt fan av å spille Roger Waters, sangen Amused to Death for å finne mitt sweetspot. Jo lenger bak du får stemmene på din venstre side-jo mer er du i mål. Kommer kvinnestemmen fra høyttaleren har du bommet. Jeg klarer nå å få denne stemmen helt ved min side, 0 grader.
    Jeg bruker også en Dali CD med div toner, støy osv for å ta disse testene.

Jeg kan spille svært høyt på all musikk med subbene og Never Ever Land er helt ekstrem. Må skru ned til -15 på Master og kan lett klare +5 på all annen musikk. Hele huset rister og beveger seg. Så at PL200 lager en liten ulyd på den sangen gjør neppe at det er noe galt med de, men mer ekstrem musikk som avslører et svakt punkt.
    De små tassene klarer å få gardinene til å svaie 50 cm frem og tilbake på den sangen. Gardinene står ikke rett bak høyttalerene en gang. Artig.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Uten tvil så bør de stå vinkelrette uten norn form for vinkling. Testet og målte både med sinustoner, lytting til musikk osv.
    Jeg er spesielt fan av å spille Roger Waters, sangen Amused to Death for å finne mitt sweetspot. Jo lenger bak du får stemmene på din venstre side-jo mer er du i mål. Kommer kvinnestemmen fra høyttaleren har du bommet. Jeg klarer nå å få denne stemmen helt ved min side, 0 grader.
    Jeg bruker også en Dali CD med div toner, støy osv for å ta disse testene.

Jeg kan spille svært høyt på all musikk med subbene og Never Ever Land er helt ekstrem. Må skru ned til -15 på Master og kan lett klare +5 på all annen musikk. Hele huset rister og beveger seg. Så at PL200 lager en liten ulyd på den sangen gjør neppe at det er noe galt med de, men mer ekstrem musikk som avslører et svakt punkt.
    De små tassene klarer å få gardinene til å svaie 50 cm frem og tilbake på den sangen. Gardinene står ikke rett bak høyttalerene en gang. Artig.
    Ok. Skal teste ut litt nå.
    Jeg kan ikke spille Never ever land pga raslinga i PL200. Høres ut som om den vil gå istykker ette en stund. Skal prøve og stramme skruene. Hører den også er der i PLC 350.
    Takk for innspill Sven. Nok en gang

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit..

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vinkler pl200 svakt innover. På grunn av rommets utforming og plassering av sweetspot gir det best resultat.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Jeg vinkler pl200 svakt innover. På grunn av rommets utforming og plassering av sweetspot gir det best resultat.
    Funker best for meg også. Men det er flere som sverger til, både på dette forum og andre at de skal stå vinkel rette!! Regner med at rommet som alt annet bestememr dette. Ikke minst avstanden mellom HT og lytteren. Hos meg sitter jeg lenger unna enn lengden mellom HT. Det optimale er at det skal være like langt mellom lytter og HT seg imellom..

I venstre hjørnet har jeg en pipe på ca 45x45cm. Står ca 40cm unna HT. Hvor stor påvirkning har denne pipa?? Sliter litt med akustikk i bassområde.Vurderer og kle den med noen plater for akustikk.(Er jeg heldig blir det sømløst slik at dama ikke ser det.)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaring på bi wire kontra singel på Platinum? Står uendelig om dette på nettet men spør dere med MA.

Side 76 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •