Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 75 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei jeg har gått til den nye Rotel Klasse D 15 serien på mine GX. Veldig bra match.

Har ellers brukt Parasound med god erfaring

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Hei!

Hva hadde du før du skaffet deg Apex A40?
    Tenker på å skaffe meg samme oppsett (kanskje). Har i dag MA GS20, men flytter til ny leilighet over sommeren, så da er det mulig jeg må inn med noe litt mindre høyttaler. Ser da på muligheten til å bytte til Apex A40 og en sub. Men dette skal testes først, er veldig fornøyd ned GS20 i dag, vil ikke bytte dersom byttet oppleves som en nedtur.
    Hei, og beklager treg tilbakemelding...
    Jeg har de siste 15 årene holdt meg til Klipsch, hvorav de siste 10 med en modell som heter RB5 (stativ).
    Det er vanskelig å beskrive forskjellen på Apex A40 og RB5, ettersom de står i helt forskjellige rom. Skulle jeg si noe, måtte det være at kanskje Klipsch oppleves som hakket mer dynamisk i diskanten, om man kan si det sånn, mens kanskje vokalen er mer presis og klar på Monitor Audio. Men igjen, rommene er helt forskjellige. Forsterkeren er dog den samme (Electrocompaniet).
    Jeg har fortsatt RB5 (de blir aldri solgt), så jeg hadde tenkt å ta en direkte sammenligning, men det blir ikke før om en god stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Hei alle MA folk..

Vet at parasound, chapter, Yamaha passer til MA Platinum. Er på utkikk etter ny effekt. Blir og bruke Yamaha og Bel canto som pre. Ser for meg mono blokk eller en to kanal som skal drive PL 200.

Foretrekker varm lyd.. Har lest at Abrahamsen v4 er en god match til MA. Noen andre tips taes imot med takk.. Vet at mye er smak og behag men noe er endel bedre enn andre til Platinum.. Maks 10k
    Har ikke du Yamaha Z11? Hvis du har det så skal den ha godt med krefter med sine målte ca 2x230 watt i 8 ohm. Nå går vel PL200 en god del ned i impedans, men ikke sikkert at alle effekttrinn matcher denne.

Jeg synes personlig at Parasound NC2250 er en skikkelig råtass i dette prisleiet. Denne ligger svært høyt på lista over produkter med Value For The Money hos meg. Prisen er 14.000, men med 15% avslag hos X3MHC.no er du ikke langt unna budsjettet på 10.000.
    NC2250 er langt i fra nøytral. Den har en markant dempa topp og et heftig drag i bunnen. Ikke den strammeste bassen, ikke den mest detaljerte, men en utrolig solid og god forsterker totaltsett. Midt i blinken for deg som liker varm klang. Og denne har også nok krefter.

NC2250 hadde jeg før og ble brukt på MA GS60 og PL200. Den meste av tiden ble det brukt Yamaha 3067 som pre.

Et annet alternativ hvis du ikke skal spille så veldig høyt er Musical Innovation Mos Fet et alternativ å anbefale. En helt herlig klang i denne og den var den eneste som klarte å få mine B&W 803 til å låte ok og behagelig. Prisantakelse brukt 4-6.000 hos Andre`. Mangler dog det siste på krefter med sine 2x150w. Stygg er den også hvis det spiller noen rolle :-) Denne kan du prøvelytte vs Parasound A51 hos meg hvis du er på Sørlandet en gang.

Hadde jeg byttet effekttrinn nå hadde jeg valgt å prøve EC, McIntosh eller rør. Mye mulig du finner en godt brukt EC AW250 til ca 10.000.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer at jeg har Z11 Sven. Men ikke lenge til. Kommer til og bytte den inn i noe annet. Som du sikkert har skjønt vet jeg ikke hva enda
    Om det blir Yamaha 3010 eller en prossesor vet jeg ikke enda. Men skal ha egen effektforsterker uansett. Helst balansert. Har lyst til og bruke Bel Canto 1.5 dac som pre til musikk. Koblet rett i en balansert effektforsterker.

Spille høyt er ett must for meg. Gjør ikke det så ofte men MÅ ha muligheten

Har kikket på parasound nc2250 og den har jo høstet endel lovord. Så den har jeg vurdert. Fornøyd med det oppsettet du har nå Sven? Verdt prisen?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd Meridian på Platinum serien? Sven?

Har hørt ymse om EC. Har du hørt de på Monitor Audio?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Noen som har prøvd Meridian på Platinum serien? Sven?

Har hørt ymse om EC. Har du hørt de på Monitor Audio?
    Har erfaringer med effektforsterkerene 557 (2x200w) og 558.2 (5x200w).
    Slik som jeg kjenner de, da på Focal, så tviler jeg på at det er noen spesielt god match.
    EC skal visst være helt krem på PL200. Det stod mellom EC AW180, EC AW400, McIntosh 2x250 watter og Parasounden jeg har nå.
    Jeg valgte McIntoshen. Men så viste det seg at denne hadde gått ut av produksjon og var sluttsolgt i Norge. Dermed ble det A51 siden jeg fikk en pris jeg ikke kunne si nei til av en særdeles hyggelig forhandler.

Mye mulig jeg kan skaffe deg noen fete priser på EC hvis du ønsker å prøve dette.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendt deg PM Sven

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har noen gode forslag på effekt, til MA, blir nok enten gx200/300 eller PL200/300, ikke helt bestemt meg for budsjettet enda, å skal prøve å få lånt hver av de hjem til test en gang.

Det jeg er ute etter, er en effekt som gir trykk i bånn å mellomtonen, en behagelig diskant. Hører mest på Heavy, Rock, Black Metal, pluss mye annet rart. Blir nok sånn ca 60/40 film/musikk tenker jeg.

Sett litt på Chapter, men etter det jeg har skjønt, så er ikke de så veeeeldig pålitelige, desverre, for de spiller vist konge når de funker.

Syns McIntoch ser helt sjef ut, å har de den litt "tunge" amerikanske lyden? EC, litt skeptisk, om de kan være litt siderumpa/trege til metall, vist ikke husken min spiller meg et puss da.

Så kom med noen forslag her, budsjett, ja, vanskelig å si, viktigste er å bli fornøyd.

x.til.døden

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av x.til.døden
    Noen her som har noen gode forslag på effekt, til MA, blir nok enten gx200/300 eller PL200/300, ikke helt bestemt meg for budsjettet enda, å skal prøve å få lånt hver av de hjem til test en gang.

Det jeg er ute etter, er en effekt som gir trykk i bånn å mellomtonen, en behagelig diskant. Hører mest på Heavy, Rock, Black Metal, pluss mye annet rart. Blir nok sånn ca 60/40 film/musikk tenker jeg.

Sett litt på Chapter, men etter det jeg har skjønt, så er ikke de så veeeeldig pålitelige, desverre, for de spiller vist konge når de funker.

Syns McIntoch ser helt sjef ut, å har de den litt "tunge" amerikanske lyden? EC, litt skeptisk, om de kan være litt siderumpa/trege til metall, vist ikke husken min spiller meg et puss da.

Så kom med noen forslag her, budsjett, ja, vanskelig å si, viktigste er å bli fornøyd.

x.til.døden
    Tja ikke godt å si dette - mye å velge i :-D

Selv driver jeg mine GX 300 med kun receiver (Pio LX85) og det fungere egentlig utrolig bra , så GX 300 er hvertfall ikke særlig tungedrevne !

Tror både GX200 og PL200/300 krever mer av fosterkeren enn mine faktisk!

Hvor stort rom skal de spille i da,og hva skal du bruke som pre?

Hva med Parasound Halo A21 f.eks ? Tror den takler hvem det skal vere av disse høyttalerne rimelig bra,og samtidig passe ganske bra klangmessig !

Kunne egentlig tenkt meg å prøvd en selv
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ca 32 kvm, som pre ja, ikke bestemt meg helt der heller, hehe, men det frisrer med en Meridian eller McIntoch prossesor, hørt Meridian hos en kompis, men bare lest testen av Finnerud i Watt. Meridian låt bra hos kompisen min, men i testen til Finnerud, som selv har det merket, virket det jo som han var rimelig begeistret for McIintoch, å så ser de jo helt konge ut.
    Å så får jo det, ja, er det sherbourne?? eller noe slikt det heter, mye skryt, så er absolutt en kandidat det, til en mye hyggeligere pris. Så kan fort ende opp med en slik ja.

Bor litt unna alle disse butikkene, så må få sendt hjem å prøvd, eller ta en langtur, å hvertfall få hørt på de forskjellige høyt. Er jo en stykke fra lsound til huset ja, så hørt på alt, er ikke lett.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Sherbourne så hadde jeg nettopp prosessoren til 10.000 (på tilbud) hjemme til test. Hva skal man si. Synes den var helt rå til prisen. Lyden av denne gav en høy morofaktor med skikkelig dynamikk. Fant ingen mangler i denne lydmessig.

McIntosh er det så vidt jeg vet ingen som har testet på MA enda. Jeg har selv fryktelig lyst. Skal være en fet klang i disse med en behagelig klang for lange lyttestunder.

Samme gjelder vel for EC.

Parasound A21 er nesten identisk med min A51. Eneste som skiller er strømforsyningen. Er selv veldig fornøyd. Fidelity som tester forsterkere setter den svært høyt på lista. A21 og P3 matchet svært dyre integrerte på mange områder.

Musical Innovation synes jeg også er bra. Sikkert mulig å gjøre et kupp på disse.

Hadde hvertfall unngått Hegel eller andre forsterkere som har rykte for å være litt lyse i klangen.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett enig med sven1978.

Jeg har brukt Primare effekt på både GS20 og PL200 og var meget godt fornøyd. Hadde bestemt meg for å oppgradere til McIntosh hvis jeg hadde fått sjansen. Da jeg har stor tro på den kombinasjonen. Men pga en rekke mer eller mindre heldige omstendigheter endte jeg opp med en Devialet D-Premier i stedet. Men jeg kunne fortsatt tenke meg MA - McI i et surround anlegg hvis jeg skulle få plass til det senere en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Stort sett enig med sven1978.

Jeg har brukt Primare effekt på både GS20 og PL200 og var meget godt fornøyd. Hadde bestemt meg for å oppgradere til McIntosh hvis jeg hadde fått sjansen. Da jeg har stor tro på den kombinasjonen. Men pga en rekke mer eller mindre heldige omstendigheter endte jeg opp med en Devialet D-Premier i stedet. Men jeg kunne fortsatt tenke meg MA - McI i et surround anlegg hvis jeg skulle få plass til det senere en gang.
    Nysgjerrig-Per måtte inn å google litt på Devaliet forsterkeren din. Himmel og hav. Den var dyr. Så ut som et utrolig spennende produkt med mange muligheter.
    Ser du har Anthem også. Så da har Devaliet hometheater input også og kan brukes som effektforsterker til film?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Nysgjerrig-Per måtte inn å google litt på Devaliet forsterkeren din. Himmel og hav. Den var dyr. Så ut som et utrolig spennende produkt med mange muligheter.
    Ser du har Anthem også. Så da har Devaliet hometheater input også og kan brukes som effektforsterker til film?
    Devialet er kostbar - ikke dyr.

Den gjør alt, og han kan konfigurere en av inngangene til pre-inn, i tillegg til at Devialet gjør absolutt alt du trenger. Ulempen er at du ikke kan kjøpe kabler og bytte ut enkeltkomponenter for de som liker slikt.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Ja. På devialets hjemmeside har de et konfigureringsverktøy der konfigurasjonen blir lastet ned på et minnekort, og satt i devialeten, som oppdateres. Det kommer stadig vekk oppdateringer og forbedringer. Også kontroll app til ipad ol. Jeg har bla. ikke tatt i bruk trådløs avspilling på den ennå, noe må man jo oppgradere til senere også.

(Når jeg for en gangs skyld hadde muligheten til å kjøpe en måtte jeg bare gjøre det. Folk som hører prisen på anlegget ser på meg som om jeg var gal, men da er det bare å spørre om hvor mye de har brukt på bilkjøp de siste årene )

btw. må legge til at Anthem receiveren med dens romkorreksjon er det beste receiveren jeg har hørt, både til musikk og film. Den har en lyd og en oppløsning som er i en egen klasse. Hadde Denon 3808 tidligere og den kan ikke sammenlignes.

Edit: bilde Galleri: Doc.G's bachelor pad (skal skjule kablene etter hvert)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. På devialets hjemmeside har de et konfigureringsverktøy der konfigurasjonen blir lastet ned på et minnekort, og satt i devialeten, som oppdateres. Det kommer stadig vekk oppdateringer og forbedringer. Også kontroll app til ipad ol. Jeg har bla. ikke tatt i bruk trådløs avspilling på den ennå, noe må man jo oppgradere til senere også.

(Når jeg for en gangs skyld hadde muligheten til å kjøpe en måtte jeg bare gjøre det. Folk som hører prisen på anlegget ser på meg som om jeg var gal, men da er det bare å spørre om hvor mye de har brukt på bilkjøp de siste årene )

btw. må legge til at Anthem receiveren med dens romkorreksjon er det beste receiveren jeg har hørt, både til musikk og film. Den har en lyd og en oppløsning som er i en egen klasse. Hadde Denon 3808 tidligere og den kan ikke sammenlignes.

Edit: bilde Galleri: Doc.G's bachelor pad (skal skjule kablene etter hvert)
    Du verden - den Devaliet forsterkeren er hmm "kostbar" ja,men jammen er det mye muligheter med den også virker det til !

Hva synes du om den da - er du fornøyd ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du verden - den Devaliet forsterkeren er hmm "kostbar" ja,men jammen er det mye muligheter med den også virker det til !

(Jeg holdt på å kjøp Devialet selv, men endte med en enda enklere løsning)

Mitt rasjonale da jeg vurderte Devialeten var som følger:

Ca 110k for en Devialet.

Denne er da:
    Mediastreamer
    DAC
    Forforsterker
    Effektforsterker
    Riaa

(med mer)

Om du sprer 110k på de enhetene der så renner pengene relativt fort ut om du skal ha ytelse på linje med Devialet. I tillegg trenger du noen ok signalkabler. For min del ville det blitt et relativt rimelig alternativ som elektronikk for B&W 803Dia.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan

Veldig fornøyd. Lyden er fenomenal, savner ingenting. Den passer Monitor Audio veldig godt. Bruker den både som effektforsterker, ved vinyl spilling (riaa), og spilling av cd & squeezebox, (digitalt). Det gir en stor eierglede å ha et slikt stykke teknologi, og utseendet trekker jo heller ikke ned. Men noe av det kuleste er fjernkontrollen, med et smooth volumhjul. Ferrari eierglede :P Det er fortsatt en del ting som jeg venter med å utforske, bla. streaming. Og fortsatt har det ikke kommet en firmware som aktiverer hdmi inngangene. Så selv om boksen på godt og vondt inneholder alt, så er det forstatt mulig å få tilfredsstilt oppgraderingskløen.
    Den er kostbar helt klart, men det var overkommelig da jeg kunne selge det meste av det gamle anlegget (div Primare osv.) noe som utgjorde ganske mye.

Her er en ganske bra omtale: http://www.ultrahighendreview.com/up...t_dpremier.pdf

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd. Lyden er fenomenal, savner ingenting. Den passer Monitor Audio veldig godt. Bruker den både som effektforsterker, ved vinyl spilling (riaa), og spilling av cd & squeezebox, (digitalt). Det gir en stor eierglede å ha et slikt stykke teknologi, og utseendet trekker jo heller ikke ned. Men noe av det kuleste er fjernkontrollen, med et smooth volumhjul. Ferrari eierglede :P Det er fortsatt en del ting som jeg venter med å utforske, bla. streaming. Og fortsatt har det ikke kommet en firmware som aktiverer hdmi inngangene. Så selv om boksen på godt og vondt inneholder alt, så er det forstatt mulig å få tilfredsstilt oppgraderingskløen.
    Den er kostbar helt klart, men det var overkommelig da jeg kunne selge det meste av det gamle anlegget (div Primare osv.) noe som utgjorde ganske mye.

Her er en ganske bra omtale: http://www.ultrahighendreview.com/up...t_dpremier.pdf
    Tviler ikke på at dette er et meget oppegående produkt ja:grin:

Og i og med at den er såpass fleksibel,så er faktisk ikke prisen like avskrekkende som man først får inntrykk av egentlig !

Men uansett litt for dyr for meg per idag,men man kanskje en gang i fremtiden - kjenner jeg har veeeldig lyst på en:grin:

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gx200

Jeg spekulerer i en oppgradering, og har lyst på GX200. Proplemet mitt er at jeg har ei litt lita stue. Den er rektangulær - ca 7mx3,5m, og i den ene enden har vi spisebord og denslags, mens i andre enden har vi sofa, TV og stereo. Altså ca 3,5mx3,5m der anlegget står. I dag har jeg RS6 som står ca 20 cm fra bakvegg. I forhold til sofa, verandadør, trappeoppgang og sånne ting, er det upraktisk å dra dem veldig mye lengre ut fra veggen.

Så for å gjøre et langt spørsmål kort: Blir GX veldig hemmet av å stå så nært veggen som dette?

Avstand til sidevegg vil bli ca 70 cm for R og metervis for L. Avstand mellom HT er ca 2 m.
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Side 75 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •