Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 74 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1682
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Senteren er svært viktig og når jeg hadde GS60 synes jeg at GS LCR var ankepunktet da den var litt spe.
    Selv om man deler så er det fortsatt en del som skal gjengis under og rett over 80 hz. Hvis prisforskjellen ikke er så altfor stor så synes jeg at den største GX senteren hadde passet ditt anlegg bedre.

Et eksempel : Jeg sliter litt med romkorreksjonen i oppsettet nå. Subbene er helt ute på tur og gjengir nesten bare det helt dype og midbassen er spe. Jeg har justert litt med eq-en og øket senter og front ca 3-4 db fra 63 til 125 hz (selv om delinga er 80). Det gir en helt annen fylde og senteren høres også mer kraftfull og større ut.

Men Hornman har hatt begge og kan vel kanskje si noe om forskjellen ?
    Joda,senteren er viktig den - og den største er nok selvsagt enda et par hakk heftigere!
    Hadde jeg hatt en dedikert kino,så hadde det ikke vert tvil,men siden det er en stue,så er jeg redd den blir litt for voldsom rent visuelt!

Jeg har heller ikke noen spes problemer med bassresponsen pr idag - heller ikke fra senter,så jeg synes det fungere rimelig bra sånn jeg har det,og jeg regner ikke med den "lille" GX senteren er noe dårligere enn Apexen ?

Vurdere også å få på plass en GXW-15 sub - vil tro den har noe mer punch oppover i frekvens enn SVS'en,så da håper jeg å "komme i mål"

Får se etterhvert - er veldig nysgjerrig på MA sine suber!
    Den er sikkert ikke like "rå" i dypet som SVS'en,men tror kanskje det kan bli en knall kombo sammen,med litt kalibrering!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan
    Da ble det 5 stk apex 40 sw sub og en yamaha 3010, har ikke testet så mye enda men virker bra. 8)

Problemet er bare alt av innstillinger på forsterker
    Noen som vet hva apex 10 og 40 koster pr stk?
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer Monitor Audio Radius-serien, men mtp at det er vanskelig å få hørt dem innen rimelig transport avstand, lurer jeg på om noen tør å beskrive lydsignaturen i disse sammenlignet med B&W M1, Dali Fazon eller Focal Dome. Jeg regner med å få hørt disse skikkelig i løpet av våren, og dersom MA Radius har en signatur som ligger i samme leie som en eller flere av disse vil det kunne gi meg en indikasjon på om det er verdt å organisert seg.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en ny test av MA sin GX serie!

Mye skryt her også:-D

Har fått veldig lyst på en GXW 15 sub i oppsettet mitt - det lille man finner virker jo lovende!

HARDWARE REVIEW: Monitor Audio GX Series - £7,000 - Loudspeakers
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan vel jeg også endelig melde meg inn i denne gruppen..

Et sett Monitor Audio RX8 og RX centre i hvit høyglans på tur i posten til meg nå...:-)

Gleder meg til å høre lyden i disse vs de Yamaha NS-555 som jeg har nå:-)

Geir

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega

Et sett Monitor Audio RX8 og RX centre i hvit høyglans på tur i posten til meg nå...:-)

Geir
    Gratulere så mye som MA eier, og forhåpentligvis også MA "venn" :-D

Du får komme med dine inntrykk etterhvert da !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulere så mye som MA eier, og forhåpentligvis også MA "venn" :-D

Du får komme med dine inntrykk etterhvert da !

Takk, det skal jeg gjøre, MA er unektelig flotte høttalere å se på, om MA er like fin å høre på som å se på så tror jeg at det er veldig lett å bli venner med dere andre i denne gruppen:-)

Mvh

MA venn Geir

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere, kommer til å bli bra det der skal du se.
    Nå mangler du bare effekt til frontene, he he
    Tøft at du smeller til med hvit høyglans, lekkert, angrer på at jeg selv ikke hadde mot nok til det dengang jeg kjøpte mine RX høyttalere.
    Du må komme med tilbakemeldinger når de er kommet i hus, og gjerne bilder!
    Gratulerer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Gratulerer med nye høyttalere, kommer til å bli bra det der skal du se.
    Nå mangler du bare effekt til frontene, he he
    Tøft at du smeller til med hvit høyglans, lekkert, angrer på at jeg selv ikke hadde mot nok til det dengang jeg kjøpte mine RX høyttalere.
    Du må komme med tilbakemeldinger når de er kommet i hus, og gjerne bilder!
    Gratulerer!

Takker og bukker..

Ja, hvit høyglans var jo egentlig det som tente meg for å kjøpe nye høyttalere så deet ville blitt veldig dumt å velge sort når man alt skulle bytte:-)

Sort høyglans er jo veldig pent det også, men nå ville jeg ha noe ser skikkelig lekkert ut og da måtte det bli hvit høyglans:-)

Jeg drar på onsdag å bytter inn min Yamaha RX-A810 til en Yamaha RX-A2010 så da blir det litt mere krefter til høyttalerne...me det blir vel en effektforsterker også etterhvert:-)

Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det avgjort at de bakre høyttalerene skal monteres i tak over sitteplassene (innfelling) for å slippe noe på gulvet eller noen "klumper" på vegg som min kone sier:-)

Jeg hadde før jeg bestemte meg for å kjøpe MA RX8 for å montere Yamaha NS-IC800 i tak.

Men nå har jeg fått noen veldige gode priser på innfellingshøyttalere fra MA hos hifihuset.

De jeg har fått pris på er MA C180 og MA C265.

sitat fra selger:

"Forskjellen er litt betre deler i 200 serien, men litt meir "trøkk" i 8" som sitter i C180"

Hva tror dere, vil det bli bra med de Yamaha høyttalerne eller burde jeg satse på MA sine for klangen sin del?

Geir

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geir
    Heisann:-D
    Har du fått RX 8'ene dine opp og gå nå ?

Hvordan synes du det fungerer i så fall?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann:-D
    Har du fått RX 8'ene dine opp og gå nå ?

Hvordan synes du det fungerer i så fall?

Hei.

Ja, nå har jeg fått dem opp å gå:-)

De er nok ikke spillt inn ennå men låter veldig fint, ihvertfall sammenlignet med de jeg hadde.

Utseendemessig er dem skikkelig lekker, jeg er ikke helt fornøyd med at de ble levert med lysgrå griller men jeg får tilsendt sorte griller kostnadsfritt fra hifihuset, så det blir nok bra...

Når det gjelder lyden så er det veldig fin og detaljert lyd, senterkanalen har et totalt annerledes lydbilde enn yamahaèn, men det skulle vel bare mangle, den er jo tross alt mye dyrere:-)

angrer ikke sekund på at jeg valgte hvit høyglans, de er bare helt lekker å se på og de flyter godt inn i stua vår som har lyse vegger.

Geir

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ja, nå har jeg fått dem opp å gå:-)

De er nok ikke spillt inn ennå men låter veldig fint, ihvertfall sammenlignet med de jeg hadde.

Utseendemessig er dem skikkelig lekker, jeg er ikke helt fornøyd med at de ble levert med lysgrå griller men jeg får tilsendt sorte griller kostnadsfritt fra hifihuset, så det blir nok bra...

Når det gjelder lyden så er det veldig fin og detaljert lyd, senterkanalen har et totalt annerledes lydbilde enn yamahaèn, men det skulle vel bare mangle, den er jo tross alt mye dyrere:-)

angrer ikke sekund på at jeg valgte hvit høyglans, de er bare helt lekker å se på og de flyter godt inn i stua vår som har lyse vegger.

Geir
    Høres ut til at du er fornøyd så langt da,og ingenting er bedre enn det:-D

Hva med noen bilder da ? Det liker vi vetdu !

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut til at du er fornøyd så langt da,og ingenting er bedre enn det:-D

Hva med noen bilder da ? Det liker vi vetdu !

Tenkte på å få tatt et par bilder, har ikke lagt ut bilder tidligere som jeg kan huske...når man trykker på fanen "legg inn bilde" så får man denne "http://"...kan man ikke legge bilder opp som ligger på datamaskinen?

Geir

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å få tatt et par bilder, har ikke lagt ut bilder tidligere som jeg kan huske...når man trykker på fanen "legg inn bilde" så får man denne "http://"...kan man ikke legge bilder opp som ligger på datamaskinen?

Geir
    Joda det kan du!
    Du må gå nederst på siden når du skal skrive et innlegg,og klikke på "behandle vedlegg" !
    Når du har fått lastet opp bildet,så klikker du på bildet,sånn at du får opp adressen - så kopierer du adressefeltet inn dit som du refererte til (legg inn bilde)
    Er ikke så god til å forklare,men du får prøve litt

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som er intressert i en Monitor Audio GXW15 sub?
    Jeg har gjort en byttehandel,og har dermes skaffet med to stk av nevnte sub,og det var meningen en kompis skulle ha den ene,men av helsemessige årsaker,så blir dette ikke noe av ser det ut til!
    Lufter derfor interesen inne her!
    Selv har jeg ikke plass/behov for begge to!

Dette er en råtass av en sub,og den er utrolig kompakt,med str på 40x40x40cm!
    Veil pris for denne er 20 000,-,men den selges betydelig billigere enn dette - ved interesse,tar vi pris disk. på "tomannshånd"!

Den er helt ny,og har ikke engang vert utpakket,og har selvsagt full garanti -finish er svart pianolakk!
    Kan leveres på strekningen Sogndal - Oslo/Drammen!
    Ta gjerne kontakt på PM,el tlf 91638379
    GXW15 | Gold GX | Monitor Audio

Bruker selv den andre,og den fungerer veldig bra - har hatt den en uke nå,så den begynner å "smelte" meget bra sammen med frontene!

Dessverre så er Antimoden min ikke i orden - skal få byttet denne over helga,så da regner jeg med det blir enda bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått meg nye høyttalere. Monitor Audio Apex A40. Gud hjelpe meg så bra....!!
    Og fantastisk god WAF!

Alle i huset er storfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torbjørn
    Fått meg nye høyttalere. Monitor Audio Apex A40. Gud hjelpe meg så bra....!!
    Og fantastisk god WAF!

Alle i huset er storfornøyd!

Hei!

Hva hadde du før du skaffet deg Apex A40?
    Tenker på å skaffe meg samme oppsett (kanskje). Har i dag MA GS20, men flytter til ny leilighet over sommeren, så da er det mulig jeg må inn med noe litt mindre høyttaler. Ser da på muligheten til å bytte til Apex A40 og en sub. Men dette skal testes først, er veldig fornøyd ned GS20 i dag, vil ikke bytte dersom byttet oppleves som en nedtur.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effekt til MA

Hei alle MA folk..

Vet at parasound, chapter, Yamaha passer til MA Platinum. Er på utkikk etter ny effekt. Blir og bruke Yamaha og Bel canto som pre. Ser for meg mono blokk eller en to kanal som skal drive PL 200.

Foretrekker varm lyd.. Har lest at Abrahamsen v4 er en god match til MA. Noen andre tips taes imot med takk.. Vet at mye er smak og behag men noe er endel bedre enn andre til Platinum.. Maks 10k

Side 74 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •