Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 72 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1682
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har oppgradert til PLC 350 og den vil stå inne i ett DIY Tv bord. Ca 0,5 cm klaring på sidene og ca 30 cm over..
    Noen som har gjort noe tilsvarende og har blitt fornøyd? Har enda ikke fått prøvd enda da forsterker er på rep. Hadde plc 150 før og syntes det fungerte bra..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Har vært godt fornøyd med mine 2 GSW12 så lenge jeg har hatt dem.
    Var og hentet høyttalerene i går og kassa med PLW15 veide 75 kg..
    Må ha hjelp til å pakke den ut.

Har alliert meg med en kollega som skal svinge innom på vei hjem fra jobb. Er litt spent på om en PLW15 subwoofer er bedre enn 2 GSW12.. Er nå iallefall lettere å plassere enn subw kontra to.
    Har du fått testet subben skikkelig nå ?
    Hadde vært gøy med noen lytteinntrykk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har GX anlegget mitt fått sluppet skikkelig og noen ting har jeg erfart.

Når det gjelder plassering så har jeg tidligere hatt best erfaring med å plassere rimelig vinkelrett på bakvegg. Dette er ikke tilfelle med GX 300 i mitt rom. Hvis jeg vinkler noen grader mot lytteposisjon får jeg helt klart best stereoperspektiv. Det kan jo være mange grunner til dette men jeg antar det har noe med bånddiskanten å gjøre. De er nå plasser ca en meter ut fra bakvegg og spiller med utrolig overbevisning.

Jeg hadde en periode en raslelyd fra det ene basselementet. Forsøkte å tighte alle skruene uten at dette hjalp. Løsningen ble å ta ut selve staget til elementet og sette det inn igjen. Tydeligvis noe som slo i selve rører til staget.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Nå har GX anlegget mitt fått sluppet skikkelig og noen ting har jeg erfart.

Når det gjelder plassering så har jeg tidligere hatt best erfaring med å plassere rimelig vinkelrett på bakvegg. Dette er ikke tilfelle med GX 300 i mitt rom. Hvis jeg vinkler noen grader mot lytteposisjon får jeg helt klart best stereoperspektiv. Det kan jo være mange grunner til dette men jeg antar det har noe med bånddiskanten å gjøre. De er nå plasser ca en meter ut fra bakvegg og spiller med utrolig overbevisning.

Jeg hadde en periode en raslelyd fra det ene basselementet. Forsøkte å tighte alle skruene uten at dette hjalp. Løsningen ble å ta ut selve staget til elementet og sette det inn igjen. Tydeligvis noe som slo i selve rører til staget.
    Javel - kanskje jeg skulle teste ut litt vinkling noe mer jeg også!
    Har også mine GX så og si "rett frem" - prøvde litt vinkling med det det samme jeg fikk dem,men syns det ble litt skarpt da,men kan jo forske litt mer på dette nå som dem er godt innspilt!

Men vil gjerne høre litt mer om hva du syns om denne GX suben ??

Er nysgjerrig på denne,men det er ikke mye info å finne rundt om:cry:

Hva har du hatt før som du kan sammenligne med - går den rimelig flatt til 18 hz som det står i specs ??

Prøvd den på musikk - hadde vert fint hvis den duger til dette også for min del,da jeg får en mye bedre frekvenskurve med sub - har litt for mye bass i 50 hz området med fronter alene!

Hvordan justeringer har den - kan man gjøre noen manuelle innstillinger osv...

Takknemlig for tilbakemelding,da jeg "sikler" veldig på en sånn sub
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Javel - kanskje jeg skulle teste ut litt vinkling noe mer jeg også!
    Har også mine GX så og si "rett frem" - prøvde litt vinkling med det det samme jeg fikk dem,men syns det ble litt skarpt da,men kan jo forske litt mer på dette nå som dem er godt innspilt!

Men vil gjerne høre litt mer om hva du syns om denne GX suben ??

Er nysgjerrig på denne,men det er ikke mye info å finne rundt om:cry:

Hva har du hatt før som du kan sammenligne med - går den rimelig flatt til 18 hz som det står i specs ??

Prøvd den på musikk - hadde vert fint hvis den duger til dette også for min del,da jeg får en mye bedre frekvenskurve med sub - har litt for mye bass i 50 hz området med fronter alene!

Hvordan justeringer har den - kan man gjøre noen manuelle innstillinger osv...

Takknemlig for tilbakemelding,da jeg "sikler" veldig på en sånn sub
    Hei jeg har ikke gjort noen målinger el. Har satt den der jeg hadde den gamle 12" GS Subben og lyttet meg til hvordan jeg vill ha det. Bruker ikke sub på musikk så det blir til film og konsert blu rayer osv. Den går dypere og gir enorm mye mer trøkk en den gamle er hva jeg har konstantert. Absolutt verdt mellomlegget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ebony Finish

Hva synes folket. Personlig likte jeg utseendet meget godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svært lik PL200 i Ebony, så man kan neppe klage. Bakkanalene dine ? Er det GX200 ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget lekkert + !! Hadde den varianten vert tilgjengelig når jeg handlet, så tror jeg at jeg hadde valgt denne ja !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har ikke gjort noen målinger el. Har satt den der jeg hadde den gamle 12" GS Subben og lyttet meg til hvordan jeg vill ha det. Bruker ikke sub på musikk så det blir til film og konsert blu rayer osv. Den går dypere og gir enorm mye mer trøkk en den gamle er hva jeg har konstantert. Absolutt verdt mellomlegget.
    Høres jo lovende ut det ja! Hvordan fungerer den korreksjons biten da? Kan man gjøre manuelle innstillinger også, eller er det " take it or leave it" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo lovende ut det ja! Hvordan fungerer den korreksjons biten da? Kan man gjøre manuelle innstillinger også, eller er det " take it or leave it" ?
    Har ikke lekt noe med det men kan endres ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lekt noe med det men kan endres ja
    Ja men så lek da mann,hehe:grin:

Har du ikke brukt den automatiske korrigeringen heller ?

Merker du forbedring i bassen med og uten i så fall?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men så lek da mann,hehe:grin:

Har du ikke brukt den automatiske korrigeringen heller ?

Merker du forbedring i bassen med og uten i så fall?
    Har personlig et meget anstrengt forhold til romkorreksjon, så kjører uten. Bruker også anlegget 85 % til Stereo uten sub så har ikke hatt så veldig mye tid. For de som ønsker å måle seg frem til den perfekte eq ser det ut som den har en del muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer sterkt apex, trenger litt hjelp

Hei jeg ser på dette settet med høytalere, men jeg lurer på, vil jeg oppgradere dette anlegget mye med og velge 5 stk apex 40 i stede for tre?

Jeg lurer også på hva slag hjemmekinoforsterker jeg bør ha til det? hvor kraftig og lignende? ønsker ikke bare en akkurat forsterker denne gangen men heller ikke for dyr.

Monitor Audio Apex | Lyd & Bilde

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stephan
    Hei jeg ser på dette settet med høytalere, men jeg lurer på, vil jeg oppgradere dette anlegget mye med og velge 5 stk apex 40 i stede for tre?

Jeg lurer også på hva slag hjemmekinoforsterker jeg bør ha til det? hvor kraftig og lignende? ønsker ikke bare en akkurat forsterker denne gangen men heller ikke for dyr.

Monitor Audio Apex | Lyd & Bilde
    Du kommer nok veldig langt med 3 stk Apex 40!
    Bakhøyttalerne har ikke så veldig mye "tung" informasjon uansett!
    Kjører selv Apex 10 som bakøyttalere sammen med GX 300 som fronter,og dem gjør jobben utrolig bra,men da selvsagt med x-over på 80 hz,slik at suben tar seg av dypbasen!
    Og legg heller de kronene du sparer på det i en skikkelig receiver - Apex 40 er oppgitt til å svelge unne 200w,så dem kan spille høyt som f.. sammen med en sub el to! Du skal vel handle på Hifi-huset,og hør med dem om en god pakkepris på både høyttalere, og receiver! Flesk til på en Yamaha RX-A 2010 f.eks:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvem forsterker da

Du kommer nok veldig langt med 3 stk Apex 40!
    Bakhøyttalerne har ikke så veldig mye "tung" informasjon uansett!
    Kjører selv Apex 10 som bakøyttalere sammen med GX 300 som fronter,og dem gjør jobben utrolig bra,men da selvsagt med x-over på 80 hz,slik at suben tar seg av dypbasen!
    Og legg heller de kronene du sparer på det i en skikkelig receiver - Apex 40 er oppgitt til å svelge unne 200w,så dem kan spille høyt som f.. sammen med en sub el to! Du skal vel handle på Hifi-huset,og hør med dem om en god pakkepris på både høyttalere, og receiver! Flesk til på en Yamaha RX-A 2010 f.eks:-D
    Jeg har sett på rx 3010 og yamaha 3067 og onkyo 809 veit ikke helt hva jeg bør gå for så tips meg gjerne der.

Jeg har på følelsen av at onkyo er bra men veit ikke hvordan yamaha er i forhold. syns det er vanskelig og velge i dette segmentet der.

Så tar gjerne tips på hvem og hvorfor jeg bør velge, har vel egentlig ikke lyst på 3067 heller fordi den nå er snart 2 år gammel.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på rx 3010 og yamaha 3067 og onkyo 809 veit ikke helt hva jeg bør gå for så tips meg gjerne der.

Jeg har på følelsen av at onkyo er bra men veit ikke hvordan yamaha er i forhold. syns det er vanskelig og velge i dette segmentet der.

Så tar gjerne tips på hvem og hvorfor jeg bør velge, har vel egentlig ikke lyst på 3067 heller fordi den nå er snart 2 år gammel.
    Den nye 3010 'en skal vere veldig bra - fått topp tester,og den er da et par prisklasser over Onkyo 809 også!
    Det vil fungere knall det skulle jeg tro!
    Hifi huset har jo også veldig bra priser på Yamaha,så vil tro du får en gunstig "pakkepris" hvis du handler alt der!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3010

Den nye 3010 'en skal vere veldig bra - fått topp tester,og den er da et par prisklasser over Onkyo 809 også!
    Det vil fungere knall det skulle jeg tro!
    Hifi huset har jo også veldig bra priser på Yamaha,så vil tro du får en gunstig "pakkepris" hvis du handler alt der!
    Ja har fått tilbud på den til rundt 12000 kr og tillbud på høytalerne til kr 26000 det er da med 5 stk 40 høytalere.

Men den forstrkeren mangler den ting som andre har, jeg ser feks at den ikke er trådløs på nett, men kansje ikke mange andre er det heller, ser også at onkyo er thx godkjent hva betyr det til syvende og sist

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har fått tilbud på den til rundt 12000 kr og tillbud på høytalerne til kr 26000 det er da med 5 stk 40 høytalere.

Men den forstrkeren mangler den ting som andre har, jeg ser feks at den ikke er trådløs på nett, men kansje ikke mange andre er det heller, ser også at onkyo er thx godkjent hva betyr det til syvende og sist
    Det siste først - THX betyr ingenting! Det betyr bare at Onkyo blandt annet har betalt for å få en godkjenning fra THX!
    Yamaha har ikke dette,men det betyr ikke at den ikke er kvalifisert for det - den kan overgå sertifiseringen med god margin for den del,så ikke legg vekt på det!
    Om den har trådløs tilgang på nett aner jeg ikke - har Pio LX 85 selv og den har muligheten for det,men kjenner ikke til hvordan det er med Yamaha og Onkyo!
    Det jeg vet er at Onkyo har Spotify innebygd,men det er da så mange andre måter å løse det på!
    3010 er en mye bedre,og kraftigere receiver enn 809 - da må du nesten sammenligne med 3009 i så fall!

Jeg hadde gått for Yamaha el Pio selv,men det er min mening!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Griselekkert

Ikke dumme di hær heller:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste først - THX betyr ingenting! Det betyr bare at Onkyo blandt annet har betalt for å få en godkjenning fra THX!
    Yamaha har ikke dette,men det betyr ikke at den ikke er kvalifisert for det - den kan overgå sertifiseringen med god margin for den del,så ikke legg vekt på det!
    Om den har trådløs tilgang på nett aner jeg ikke - har Pio LX 85 selv og den har muligheten for det,men kjenner ikke til hvordan det er med Yamaha og Onkyo!
    Det jeg vet er at Onkyo har Spotify innebygd,men det er da så mange andre måter å løse det på!
    3010 er en mye bedre,og kraftigere receiver enn 809 - da må du nesten sammenligne med 3009 i så fall!

Jeg hadde gått for Yamaha el Pio selv,men det er min mening!
    Ser faktisk nå at 2010 også er kraftigere, men den får dårligere skår i lyd og bilde en onkyo 809.

Yamaha RX-A2010 | Lyd & Bilde

Onkyo TX-NR809 | Lyd & Bilde

Side 72 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •