Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 71 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 1682
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Platinum subben var ikke bedre den heller, men se den lille CM subben til B&W.
    Her er linker, mange gøye tester og her måler de forsterkere sin ytelse også.

Monitor Audio Platinum PL300 Speaker System HT Labs Measures | Home Theater

Monitor Audio Silver RX8 Speaker System | Home Theater

Monitor Audio Gold GX50 Speaker System | Home Theater
    Takker for linkene!

Intressant lesning - dem går ikke så dypt virker det som,men får bra med skryt likevel!

Dem tar det vel igjen på lydkvalitet i det området dem opererer i virker det til!

Og som jeg nevnte lenger opp,så kommer jo dette veldig mye an på rommet dem settes i!

Har en SVS PC 12 Plus nå,så dypbass har jeg nok av,men det hadde vert moro å prøvd en MA sub også:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne XTZ subben går jo til 20 hz i mange rom og oppgitt til 25 hz på -3db, så det blir bare spekulasjoner for oss hvor dypt og rått disse MA subbene spiller i vårt rom. Her blir alle subber målt utendørs.
    Se -3 db her :
    XTZ 99 W12 (maximum output) - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    Velodyne SPL-1200 MK2 - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    JL Audio Fathom f113 - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    DIY Rythmik Audio Direct Servo 12" sealed 56L - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Søknad om inmelding i Monitor Audios venner 8)

Da må jeg meddele alle at jeg også "melder meg inn i" Monitor Audio klubben.
    PL300 står nå ENDELIG på plass og speller rått.
    Så gjenstår det å høre hvordan de spiller når de er ferdig inspilt.

Og JA jeg er mektig klar over at 3808 ikke er verdig disse. (det blir neste project)

Det ble ingen Audiovector Avantgarde Arretè på meg som jeg var veldig keen på når jeg lagde denne tråden: http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...de-arrete.html

Største grunnen var vell at jeg fikk en sedeles dårlig lytte prøve når jeg kom til JFS Sound Systems i Drammen, han som normalt er i butikken der var på ei HIFI Messe i tyskland så sønnen hans som hadde så og si null peil på hifi satte opp.
    når jeg tenker meg om så tror jeg ikke han fikk med seg noen jumpers mellom "tri-wire" terminalene bak så jeg bare hørte på mellomtonene, aner ikke hvorfor jeg ikke tenkte på det mens jeg var der, for det låt jo egentlig rimlig rævva.
    Det ble aldri noen ny prøvelytting av ukjent grunn.

Men var på Hifihuset på nesbru og hørte PL300 og jeg var solgt halveis uti Enter Sandman med Metalica.
    Glemte selfølgelig igjen min egenlagde "test cd" på kjøkkenbordet når jeg skulle på lytting, men det får være det samma nå.

Ble anbefalt Chapter Audio Précis 250S av Andre på hifihuset. Jævelig usikker på hva jeg bør velge av effekt. Blir vell å bruke pre-out på 3808, da blir vell 3808 som forforsterker å regne. Så det blir vell Couplet 250S som blir aktuelt for meg. Noen bakdeler med den årningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med heftige høyttalere :-)
    Hva koster denne Chapteren ? Svinmye ?
    Skal jeg tørre å svare ærlig hadde jeg fordelt pengene litt og oppgradert forforsterkeren og brukt litt mindre på effekt.
    En del av oss bruker Parasound effektforsterkere og jeg synes dette er en kjempematch. Virker som andre også er det. Burde gi deg romslig budsjett til en bedre pre.

På målinger er PL300 en meget lett høyttaler å drive og du kan sikkert se etter kvalitet fremfor kvantitet. De er såkalt 4 ohm, men går aldri under 6 ohm og trenger ikke like mye strøm som tilsvarende konstuksjoner/konkurrenter.
    Jeg hadde hvertfall parret det med noe med mørk klang og hvertfall ikke Hegel.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne testen står det 75 tusen.
    Chapter Audio Précis 250S | Lyd & Bilde

Newcomer Cyclops sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Gratulerer med heftige høyttalere :-)
    Hva koster denne Chapteren ? Svinmye ?
    Fikk en CA pris av Andre. 75000 for Précis 250S og 66000 for Couplet 250S.

Må også benytte anledningen til å takke Andre og Henning og Freddie for super service, ikke lett å snakke med 3 folk samtidig, en i hvert øre og en i butikken, og at Transporten som slo seg litt vrang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyclops
    Fikk en CA pris av Andre. 75000 for Précis 250S og 66000 for Couplet 250S.

Må også benytte anledningen til å takke Andre og Henning og Freddie for super service, ikke lett å snakke med 3 folk samtidig, en i hvert øre og en i butikken, og at Transporten som slo seg litt vrang.
    Du får Parasound JC-1 monoblokker og EC AW400 monoblokker for den prisen.
    Andre' får bare bli sur på meg, men ryker en Chapter forsterker og den må på reperasjon ser du den neppe aldri igjen. God selger, men skjer noe med produktet er du f.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Det er jo nesten skremmende!

Kom til å tenke på at jeg nå har hele 18stk. ulike Monitor Audio høytalere i heimen - enten er jeg en sann MA venn, eller så er jeg bare utrolig "lettlurt"8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Gingolf
    Kom til å tenke på at jeg nå har hele 18stk. ulike Monitor Audio høytalere i heimen - enten er jeg en sann MA venn, eller så er jeg bare utrolig "lettlurt"8)

Må være det siste da ? ;-D hehe

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har Platinum serien som har hørt en ulyd i høytaleren ved høyt volum med dyp bass? Høres litt ut som en svak rasle lyd?
    Alle skruer er strammet..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Noen andre som har Platinum serien som har hørt en ulyd i høytaleren ved høyt volum med dyp bass? Høres litt ut som en svak rasle lyd?
    Alle skruer er strammet..
    Never Ever Land med Infected Mushroom gav en svak raslelyd før jeg skrudde fort ned igjen. Veeel heftig bass på den. Mulig det var noe annet som raslet, men tok ingen sjangser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Oslo
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Opplevde en ulyd i går

Så en gammel DVD i går med Dolby 5,1 lydspor. Opplevde da at en av mine helt nye APEX 10 som brukes som "front precense", ga en "rasle lyd" slik som du beskriver. Kanskje det er noe med "alu-konen" som MA nå bruker på de nye høytalerene?
    Jeg koblet etter filmen "front precesens" som hovedhøytalere, og spilte kun på disse med "fullt trøkk", da var det ingen ulyd å høre, så det er litt merkelig dette her. Kan det generes en varmeutvikling rundt spolen ved en vedvarende høy belastning, som gir en slik ulyd, og som så forsvinner igjen når spolen får kjølt seg ned igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå nedgradert til rotel 15 serie, meget god match med gx serien

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hvilke produkter da?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Hei

Rotel 15-serie Klasse-D eller A/B?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hvilke produkter da?
    RMB 1575, RCD1520 og RC1580

Med en gang høres det litt anderledes ut men jeg liker det. Mellomtonen fungerer kjempebra og den litt amerikanske "dvaske" bassen jeg hadde før er plutselig veldig stram og fin. Ikke missforstå bassen er fortsatt meget heftig på GX Ht ene. Det virker etter noen dager som en veldig god match. Har jo hatt Rotel A/B forsterkere før på Klipsch og det ble veldig hardt og spist men dette er noe helt annet. Mye varmere signatur og plenty med power. Har også integrert settet i hjemmekinoen da RC1580 har Bypass og det fungerer også over alle forventninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Rotel 15-serie Klasse-D eller A/B?
    Klasse D.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også oppgradert..
    Har byttet ut center og subwoofer...

Så 1 x GSLCR er byttet ut med PL350C og 2 x GSW12 er byttet ut med 1 x PLW15

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Da har jeg også oppgradert..
    Har byttet ut center og subwoofer...

Så 1 x GSLCR er byttet ut med PL350C og 2 x GSW12 er byttet ut med 1 x PLW15
    Gratulerer:-D

Hva synes du om subene til MA ??

Er blitt litt nysgjerrig på disse,men det er lite info å finne om dem !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært godt fornøyd med mine 2 GSW12 så lenge jeg har hatt dem.
    Var og hentet høyttalerene i går og kassa med PLW15 veide 75 kg..
    Må ha hjelp til å pakke den ut.

Har alliert meg med en kollega som skal svinge innom på vei hjem fra jobb. Er litt spent på om en PLW15 subwoofer er bedre enn 2 GSW12.. Er nå iallefall lettere å plassere enn subw kontra to.

Side 71 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •