Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 85 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1682
    Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ingen??
    RS6 fåes i alle fall i sort. Jeg vet ikke hvordan det er med BR6, men jeg går ut ifra at det skal bli en smal sak å få dem i sort. Mener jeg har sett sort versjon av dem.

Rotel og MA vet jeg ingen ting om. Pioneer har en litt lys lydsignatur, har jeg rett? Rotel skal generelt ha en varm klang har jeg hørt. Så jeg tror det vil passe ganske bra. Men har også hørt at de kan bli litt lyse i toppen ved høye lydnivåer. Men du kan jo prøve.

RS6 hadde vært det beste valget.

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RS6 er ett mye bedre valg enn BR6, kvalitetsmessig er det en enorm forskjell.
    Begge fåes i sort.

~ Mortis360

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar -blir nok veldig aktuelt med en rs 6 da ja,når den fås i svart! Virker som en spennede høytaler! Får se om det ikke går an å få en demo en dag i sommer!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann !

Lurer egentlig bare på hvilken butikker her i Norge som fører Monitor Audio?

Høyttalerne deres har jo høstet endel god kritikk i det siste, noe som gjør meg litt nyskjerrig og kunne tenkt meg og få hørt på enkelte av høyttalerne.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Lurer egentlig bare på hvilken butikker her i Norge som fører Monitor Audio?

Høyttalerne deres har jo høstet endel god kritikk i det siste, noe som gjør meg litt nyskjerrig og kunne tenkt meg og få hørt på enkelte av høyttalerne.
    Du får prøve her HI-FI Huset AS - Forsiden
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MA til slutt

Etter mange lytterunder på mange forskjellige høyttalere ble det endelige valget tatt i midten av uka. Har nå satt et par RS6 hjemme i stua. Var lenge fristet til å gå for GS20, men pengeboken fikk til slutt det siste ordet.

Har latt de dure å gå siden freda'n nå, og liker egentlig høyttalerne bedre og bedre. Må etterhvert tenke på en oppgradering av forsterkeren, men de funger overraskende bra sammen med en cambridge azur340.

Har så vidt begynt å leke med plasseringen. Prøvde som bruksanvisningen foreslo og sette de 20 cm fra bakvegg og 50 cm fra sidevegg. Mitt rom er ca 25 kvm, og med en slik plassering ble bassen litt overkill. Har forresten ca 2,2 meter mellom høyttalerne. Flyttet de ut til ca 35 cm fra bakveggen , og litt innover mot lytteposisjon og det låt straks bedre. Begynner å nærme meg noe, selv om jeg tror naboen ikke er helt enig.

Jeg syntes de låter meget godt i min stue.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer neppe til å angre! Har hatt mine RS8 i en og en halv måned og er kjempefornøyd! Hvilket treverk valgte du?

Min RSLCR i valnøtt!

~ Mortis360

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Du kommer neppe til å angre! Har hatt mine RS8 i en og en halv måned og er kjempefornøyd! Hvilket treverk valgte du?

Min RSLCR i valnøtt!

~ Mortis360
    For å få de til å gå sammen med resten av møblemanget kjøpte jeg valnøtt. Den var noe mørk i utførelse men dog meget pen. Nei det virker ikke som jeg kommer til å angre. Hva jeg spesielt liker så langt er det komplette lydbildet den bidrar til. Bassen er dyp og deilig uten å bli overkill. Den rett og slett kompleterer resten av lydbildet på en flott måte.

Jeg var litt redd for at min Cambridge skulle slite litt, men på de volumene naboen "tillater" meg å spille låter det veldig bra. En kamerat av meg har et NAD effekttrinn og en forforsterker. Skal prøve å huke de opp sånn for moro skyld og se hva det gjør for lydbildet. Jeg vet allerde hvordan naboen kommer til å reagere, men akk..hva gjør man ikke for å holde relasjonen ved like

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360

Min RSLCR i valnøtt!

~ Mortis360
    Valnøtt ja ,det er lekkert8)
    Jeg har frontrekke som består av GS 20 og GS LCR i pianolakk. Og det er et h..... å holde pent. Spesielt med 3 unger i huset, kommer fingeravtrykkene kjapt:twisted: Hadde jeg kjøpt MA nå så hadde jeg tatt en mere varig farge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Valnøtt ja ,det er lekkert8)
    Jeg har frontrekke som består av GS 20 og GS LCR i pianolakk. Og det er et h..... å holde pent. Spesielt med 3 unger i huset, kommer fingeravtrykkene kjapt:twisted: Hadde jeg kjøpt MA nå så hadde jeg tatt en mere varig farge.
    Ja ingen tvil om det. Siklet på GS20 også, men så slo fornuften ned i meg som lyn fra klar himmel - Dvs, pengboka fikk også si sin mening. Dog, var det en meget moro høyttaler og låne ørene sine til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann MA's venner
    Ja da ble det MA RS 6 på meg De har stått å spilt her ei uke nå,og må si de låter MYE større enn de ser ut Deilig detaljert lyd med utrolig bass etter størrelsen! Har vert litt forsiktige med dem til nå,så jeg lurer litt på - hvor høyt klarer dere å spille med disse høytalerne?
    Kommer jo selvsagt litt anpå forsterker og musikk men......
    Syns det spiller ganske høyt her,men har ikke fått meg db måler ennå,og jeg har som sagt vert litt forsiktig ennå!

Noen som har målt???

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det dere betalte for MA RS6 egentlig?

~ Mortis360

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet lydstyrken. Den spiller mer enn høyt nok for stuen min Utrolig deilig lyd med den dype bassen.

Testet med et effektrinn og en forforsterker fra nad. Jaggu dro den dypt, men ble noe for skarp i mellomtone og diskant. Ikke helt topp match.

Orginalt mener jeg den koster 8400,-, men den var på tilbud når jeg kjøpte den så jeg ga 6900,-

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så dårlig pris det, men jeg får enda bedre priser :P

~ Mortis360

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frekk
    For å få de til å gå sammen med resten av møblemanget kjøpte jeg valnøtt. Den var noe mørk i utførelse men dog meget pen. Nei det virker ikke som jeg kommer til å angre. Hva jeg spesielt liker så langt er det komplette lydbildet den bidrar til. Bassen er dyp og deilig uten å bli overkill. Den rett og slett kompleterer resten av lydbildet på en flott måte.

Jeg var litt redd for at min Cambridge skulle slite litt, men på de volumene naboen "tillater" meg å spille låter det veldig bra. En kamerat av meg har et NAD effekttrinn og en forforsterker. Skal prøve å huke de opp sånn for moro skyld og se hva det gjør for lydbildet. Jeg vet allerde hvordan naboen kommer til å reagere, men akk..hva gjør man ikke for å holde relasjonen ved like

Hvordan var Cambridge i toppen i forhold til NAD? Har nettopp kjøpt meg 640A og hører at den er litt spiss i toppen, noe jeg også har hørt at MA kan bli...

Den er altså ikke for skarp i toppen med Cambridge og MA?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hørt en stund med Cambridgen skal jeg innrømme at den er noe lys i toppen. S'ene kommer litt for my frem spesielt på høyere volum. Nå skal det sies at jeg nok ikke har en veldig god cd-spiller, og årsaken kan ligge der. Har bestilt en DacMagic som jeg skal teste ut for å se om jeg klarer å eliminere noe av den dårlige cd-spilleren. Tenkte da å kjøre det via data i flac-format.

Det med at s'ene blir markante kan også være produksjonen til musikken. Derfor forsøker jeg å høre masse forskjellige produksjoner for å se om det har noe å si.

Har testet med Nad forforsterker og sluttrinn fra 90-tallet, og den ble enda lysere i toppen, samt at mellomtonen ble litt slitsom. Det kan gå mot at jeg kommer til å bytte forsterker til en med litt mere varm signatur. Men skal først prøve å finne ut om det skyldes cd-spilleren.

Det er mulig at MA er noe lys i toppen. Når jeg testlyttet disse var det ikke noe jeg la merke til. Husker ikke helt hva slags forsterker som ble brukt, men virket meget bra da.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du allerede har sagt det tidligere, men hvor er ht plassert? I en stue uten demping, eller i dedikert dempet kino?

Etter min erfaring fungerer disse ht best dersom du har ett rom som ihvertfall tar brodden av første-refleksjonene. Jeg prøvde mine i stua som har bare åpne flater, og det ble for hard lyd og lyttetrettheten kom fort. Dette med en "varm" forsterker (Xindak)

I kinoen spiller de derimot fanstastisk (Abrahamsen).

Så dersom du har muligheten til å få dempet første-refleksjonene ville jeg forsøkt det først?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Mulig du allerede har sagt det tidligere, men hvor er ht plassert? I en stue uten demping, eller i dedikert dempet kino?

Etter min erfaring fungerer disse ht best dersom du har ett rom som ihvertfall tar brodden av første-refleksjonene. Jeg prøvde mine i stua som har bare åpne flater, og det ble for hard lyd og lyttetrettheten kom fort. Dette med en "varm" forsterker (Xindak)

I kinoen spiller de derimot fanstastisk (Abrahamsen).

Så dersom du har muligheten til å få dempet første-refleksjonene ville jeg forsøkt det først?
    Jeg har ikke en dedikert kino. Da jeg bor i en leilighet så er det stuen som gjelder. Stuen er tilnærmet kvadratisk på ca 25m2. Jeg har ikke plassert høyttalerne midt på veggen, men de er litt mot venstre da jeg har sofa/sitteseksjon på ene delen og databordet på andre delen. Sofa står ikke helt inn til veggen, men ca 1 meter ut i rommet.

Høyttalerne er ca 50 cm fra venstre sidevegg, og ca 1,5 fra høyre sidevegg. Ca 35 cm fra bakvegg. Har en matte mellom sofa og stereo. Utover det er ikke det foretatt store dempetilltak.

Jeg merker ikke at jeg blir lydtrett av høyttalerne. På normalt lyttevolum låter de knallgodt. Det er når jeg skrur opp i nabofiendtlig volum at S'ene kommer muligens litt for godt frem. Når jeg derimot testet NAD så ble det slitsomt for ørene spesielt i mellomtoene og enda lysere i toppen.

Bassen og mellomtonen med disse høyttalerne er utmerket det er akkurat i toppen den kan bli litt for markante s'er på høyt volum.

PS! I og med at jeg leier leilighet så vet jeg ikke hvor aktuelt det er med vanvittige dempetiltak med mindre der er noen meget smarte løsninger.

ps2! Det skal også sies at den cambridge jeg har er på 2x40 og er litt usikker på hva av strøm den leverer. Sitter å funderer om høyttalerne kan få for lite strøm på høyt volum. Bassen og mellomtonen låter bra på høyt volum så er litt usikker.

Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkle dempematter ved førsterefleksjon kan være med å dempe noe av dette.
    Disse kan gjøres DIY, evnt enda mer proff med maleri-finish dersom du har en interiør-bevisst bedre halvdel. Er vel noen tråder som omhandler dette.

Demping vil du også få utbytte av uansett om du går for bytte av elektronikk eller ikke.

Her er et eksempel på DIY i min kino:
    Vedlegg 51664

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en mulighet. Når du nevner det så er veggene typisk "gutteaktig", nakne uten flotte dekorasjoner og annet dill og dall

Det må tenkes litt på.

Frekk

Side 7 av 85 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •