Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 66 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1682
    Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Et veldig dårlig bilde tatt med mobil i dagmorges.
    Legg gjerne ut flere bilder i bedre kvalitet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bilder kommer. Men er desverre litt for optatt med bare å høre på musikk. Herregud for en bass det er i GX 300.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist hva med utlandet Sveriege kanskje
    Vært i kontakt med Hifihuset idag og de kunne ikke si når de fikk inn neste forsyning av MA150C/350C centerhøyttalere i sort pianolakk.

Så..
    Noen som har handlet Monitor Audio i Sverige?
    Iflg Prisjakt - Kunskap före köp så finnes det flere butikker som selger MA.

Noen som har erfaring med noen av disse butikkene?
    PL150C
    Monitor Audio Platinum PLC150 - Centerhögtalare - Hitta lägsta pris, omdömen och information

PL350C
    Monitor Audio Platinum PLC350 - Centerhögtalare - Hitta lägsta pris, omdömen och information

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør etter Jørgen hos Ultimate Sound. Han er nok meget behjelpelig for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RIP Monitor Audio

Da må jeg desverre melde meg ut av denne gjengen, da jeg har tilsynelatende gått til innkjøp av nye høytalere Audio Physic tempo 6.

Det har vært et godt løp med MA, men AP inneholdy mer av det jeg savnet hos MA også ser de fantastiske ut, ikke at MA gjør det også!!

mvh

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Da må jeg desverre melde meg ut av denne gjengen, da jeg har tilsynelatende gått til innkjøp av nye høytalere Audio Physic tempo 6.

Det har vært et godt løp med MA, men AP inneholdy mer av det jeg savnet hos MA også ser de fantastiske ut, ikke at MA gjør det også!!

mvh

Vakkre begge 2 8) Grattis med AP

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Grattis med monster-sub:-D

Kan du skrive noen betraktninger på hvordan den er i forhold til GS-centeren?
    Sett mer film siden jeg fikk senteren enn noen gang før. Den gir et utrolig bra lybilde sammen med frontene. Den er hyperdetaljert og spesielt på mannsstemmer og som f.eks trea i Ringenes Herre 2 er den dødsrå til å gjengi
    De dype stemmene.
    Jeg orker også å spille en del høyere enn før siden det er mye mer ro over alt.
    Angrer ikke et sekund over kjøpet av denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    Hva gjorde at du gikk over til AP. De ser fine ut men må inrømme at jeg synes RX ene dine er mye penere . Har du hørt GS eller GX i prosessen ?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært et godt løp med MA, men AP inneholdy mer av det jeg savnet hos MA
    mvh
    Gratulerer med nye flotte høyttalere. Har dessverre aldri fått stiftet bekjentskap med AP. Dette er overhodet ikke ment som noen kritikk, men jeg lurer også litt på hva du savnet hos MA. Du virket så himmelfallen til å begynne med. Kan av erfaring si at matching med elektronikk/kilde kan gi deg det du savnet på det du allerede hadde av høyttalere.
    Bare artig om du skriver noen ord om dine betraktninger rundt dette:-D

Uansett gratulerer med nye flotte speakers.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg en test av GX'ene for dem som ikke har fått det med seg!
    Monitor Audio Gold GX50 Speaker System | Home Theater
    Ser ut til at dem faller i smak stort sett!

Gjør hvertfall det hos meg:grin:
    Angrer ikke et sekund på at jeg oppgraderte fra GS20 til GX 300

Har fått en del timer på baken her nå,og jeg tror jeg har funnet den optimale plasseringen, og jeg er veldig fornøyd!

Var stor forskjell når jeg gikk fra Rs6 til GS 20,men jeg syns jammen forskjellen er like stor denne gangen:grin:

Har prøvd dem rett på Pio LX 82 også nå bare for å moro,og selv om den ikke klarer å følge Chapteren - særlig ikke på dyp bass,så klarer den i gi masse go'lyd,og trøkk,så dem virker ikke spesielt vanskelige å drive!

Vil påstå at det låter bedre med kun LX 82 og GX 300,enn det det gjorde med Chapteren tilkoblet GS 20!

Men med Chapteren inne som effekt blir det selvsagt ennå bedre:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Da fant jeg en test av GX'ene for dem som ikke har fått det med seg!
    Monitor Audio Gold GX50 Speaker System | Home Theater
    Ser ut til at dem faller i smak stort sett!

Gjør hvertfall det hos meg:grin:
    Angrer ikke et sekund på at jeg oppgraderte fra GS20 til GX 300

Har fått en del timer på baken her nå,og jeg tror jeg har funnet den optimale plasseringen, og jeg er veldig fornøyd!

Var stor forskjell når jeg gikk fra Rs6 til GS 20,men jeg syns jammen forskjellen er like stor denne gangen:grin:

Har prøvd dem rett på Pio LX 82 også nå bare for å moro,og selv om den ikke klarer å følge Chapteren - særlig ikke på dyp bass,så klarer den i gi masse go'lyd,og trøkk,så dem virker ikke spesielt vanskelige å drive!

Vil påstå at det låter bedre med kun LX 82 og GX 300,enn det det gjorde med Chapteren tilkoblet GS 20!

Men med Chapteren inne som effekt blir det selvsagt ennå bedre:grin:
    Er mellomtonen like bra som på GS? Og hvordan er diskanten på disse i forhold?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er mellomtonen like bra som på GS? Og hvordan er diskanten på disse i forhold?
    Mellomtonen er absolutt like bra som GS i mine ører!

Diskanten er en smule "snillere" synes jeg,samtidig som den er luftigere,og enda mer detaljert!

GX makter å tegne et mye større lydbilde en GS,og Q-sound effektene "sitter" enda bedre!

Som jeg har sagt før - GX slår GS på alle parametre:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å starte noe diskusjon om kabelvalg o.l, men hva slags kabler bruker dere mot deres MA høyttalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Mellomtonen er absolutt like bra som GS i mine ører!

Diskanten er en smule "snillere" synes jeg,samtidig som den er luftigere,og enda mer detaljert!

GX makter å tegne et mye større lydbilde en GS,og Q-sound effektene "sitter" enda bedre!

Som jeg har sagt før - GX slår GS på alle parametre:-D
    Helt enig vi opplever nok omtrent det samme. Mine har begynt å løsne nå og synes mellomtonen kommer seg veldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Ikke for å starte noe diskusjon om kabelvalg o.l, men hva slags kabler bruker dere mot deres MA høyttalere?
    Kimber Monocle XL bruker jeg og er veldig fornøyd. Bruker Kimber hero i signalveien.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kimber Monocle XL bruker jeg og er veldig fornøyd. Bruker Kimber hero i signalveien.
    Jeg fikk kabler i hus i dag. 2 par Kimber Hero XLR og Kimber Monocle X, så da har vi temmelig like kabler hvertfall.
    Faktisk litt misfornøyd med at kablene er tykke som huggormer. Så normale ut på bildene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig vi opplever nok omtrent det samme. Mine har begynt å løsne nå og synes mellomtonen kommer seg veldig.
    Godt og høre at vi har mye samme oppfatning - det styrker troen på at ørene sitter på riktig sted,og at ikke opplevelsen kun skyldes "lykkerus og placebo":-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Bruker MA sine egne bi-wire kabler,da jeg kjørte bi-amp fra receiver tidligere!

Kjører derfor bi-wire nå - ikke at jeg har så stor tro på bi-wire,men siden jeg allikevel har de kablene,så blir det sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg fikk kabler i hus i dag. 2 par Kimber Hero XLR og Kimber Monocle X, så da har vi temmelig like kabler hvertfall.
    Faktisk litt misfornøyd med at kablene er tykke som huggormer. Så normale ut på bildene.
    Mer boaslange synes jeg, ikke akkurat lett å gjemme nei

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene Setter stor pris på det!

Side 66 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •