Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 60 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Mye skal du ha for din Sven? Kan jo være int. om ikke norcane går for den først!
    Sort,mindre enn 1 år,aldri hatt noe oppå seg,alltid stått alene.100 % strøken.Jobber borte halve året,så den blir mindre brukt enn hvis jeg hadde jobbet hjemme hele året.7.500 kr netto+evt frakt i original embalasje.
    Bilder finner du i denne tråden hvis du går tilbake 2-3 sider.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er notert Sven

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg en test av MA GX 200
    High Fidelity

Ser vel rimelig lovende ut,men jeg syns den var litt rotete skrevet!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve en Parasound A23 neste uke. Så det blir spennende å se og ikke minst høre hva den presterer med mine GS20 Æ gler mæ!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det mulighet for å få noe avslag på kjøp av surround høyttalersett hos HiFi Huset?
    Eller er 5.0 oppsett til veiledende kr 15 000 for billig for å få noe redusert pris?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Finnes det mulighet for å få noe avslag på kjøp av surround høyttalersett hos HiFi Huset?
    Eller er 5.0 oppsett til veiledende kr 15 000 for billig for å få noe redusert pris?
    Tror nok det kan vere litt å hente ja - verdt et forsøk hvertfall:-D
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt RX6 og RX8 som kan gi en liten beskrivelse på forskjellene på disse?
    Var på HiFi Huset igår, men de hadde ikke RX8 inne - og RX6 var ikke koblet opp..

I tillegg kan jo nevnes at planen er å bruke en receiver i 10 000 kr klassen.
    Kan benytte biamp siden jeg i alle fall ikke skal ha mer enn maks 5-kanals oppsett..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt RX6 og RX8 som kan gi en liten beskrivelse på forskjellene på disse?
    Var på HiFi Huset igår, men de hadde ikke RX8 inne - og RX6 var ikke koblet opp..

I tillegg kan jo nevnes at planen er å bruke en receiver i 10 000 kr klassen.
    Kan benytte biamp siden jeg i alle fall ikke skal ha mer enn maks 5-kanals oppsett..
    Bass og mellomtone i rom som er for store. I små rom er nok RX 6 vel så god om ikke bedre en RX8. Forøverig meget gode ht begge to

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Bass og mellomtone i rom som er for store. I små rom er nok RX 6 vel så god om ikke bedre en RX8. Forøverig meget gode ht begge to
    Bor i blokk, og anlegget blir på tvers i rektangulært formet stue.
    Avstand fra høyttaler blir vel ca 3 - 3,5 meter tatt i betrakning at høyttalerne må litt ut fra veggen. Takhøyde er vel ca 2,5 meter (i tillegg er taket lektet ned ifbm at det ble satt inn spotter i hele taket..

Skulle jo også hatt høyttalerne så nærme veggen som mulig, og plassering av RX6 er vel da også lettere med tanke på dette?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var en stk Parasound A23 i hus. Koblet opp fungerer fint så langt. Må dessverre ut en tur.

Kort spm, mange timer innspilling på en Parasound A23? Antar den vil gå dypere i bassen utover timene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Og der var en stk Parasound A23 i hus. Koblet opp fungerer fint så langt. Må dessverre ut en tur.

Kort spm, mange timer innspilling på en Parasound A23? Antar den vil gå dypere i bassen utover timene...
    Tror de fleste halo effektforsterkerne har en egen krets som gjør at de ikke trenger så mye oppvarming. For de som tror på innspilling står det vel 60 eller 70 timer i manualen.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er notert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt RX-serien på Pioneer LX73/83 - Blir dette for "lyst/skarpt" sammen med tanke på Pioneerene sine ICE-forsterkere?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt RX-serien på Pioneer LX73/83 - Blir dette for "lyst/skarpt" sammen med tanke på Pioneerene sine ICE-forsterkere?
    Jeg bruker LX 82 på GS 20,og syns det låter nydelig!
    Men nå har jeg en ganske bra dempet stue,og jeg spiller heller ikke den mest "skjerende" musikken på konsertnivå!

Og det kommer nok litt an på smak og behag dette også!

Pioneer har jo også denne X-kurve funksjonen,som gjør at du kan rulle av toppen etter eget ønske,hvis det blir litt i overkant spisst!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Jeg bruker LX 82 på GS 20,og syns det låter nydelig!
    Men nå har jeg en ganske bra dempet stue,og jeg spiller heller ikke den mest "skjerende" musikken på konsertnivå!

Og det kommer nok litt an på smak og behag dette også!

Pioneer har jo også denne X-kurve funksjonen,som gjør at du kan rulle av toppen etter eget ønske,hvis det blir litt i overkant spisst!
    Litt forskjell uten og med Chapter håper jeg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Litt forskjell uten og med Chapter håper jeg
    Det kan man vel si ja

Men jeg vil si lydsignaturen er ganske lik på Chapteren og Pioneeren!
    Klart og detaljert,uten at det blir for spist - hvertfall i forhold til mitt rom,og hva jeg hører mest på!

Men alt er selvsagt et hakk opp på kvalitets-stigen med Chapteren

Enda mer trøkk og smekk over hele linja,og det med full kontroll !!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det kan man vel si ja

Men jeg vil si lydsignaturen er ganske lik på Chapteren og Pioneeren!
    Klart og detaljert,uten at det blir for spist - hvertfall i forhold til mitt rom,og hva jeg hører mest på!

Men alt er selvsagt et hakk opp på kvalitets-stigen med Chapteren

Enda mer trøkk og smekk over hele linja,og det med full kontroll !!
    Hmmmm... Pioneer og Chapter lik i lydsignaturen? Klinger ikke bra i mine ører for å si det sånn. Da er jeg ikke sikker på at Chapter er gomatch til MA, men det er nå hva øret som hører, liker som teller

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hmmmm... Pioneer og Chapter lik i lydsignaturen? Klinger ikke bra i mine ører for å si det sånn. Da er jeg ikke sikker på at Chapter er gomatch til MA, men det er nå hva øret som hører, liker som teller
    Nei dette er jo litt smak og behag selvsagt,og selvsagt en del avhengig av hva man hører mest på,og på hvilket lydnivå!

Det skal da noe til at man ikke synes en del innpillinger blir for skarpe i toppen på høyt nivå,hvis man samtidig liker å få med seg deataljer på et lavt volum spør du meg!

Har du hørt Pio sin LX serie??

Jeg vil ikke påstå den er så veldig lys som mange skal ha det til !
    Har lest om rimelig mange på div utenlandske forum som "parrer" Pio og MA,så det er nok ikke så uvanlig kombo dette!

Har hatt Abrahamsen V 2.0 i hus også,og den var vel et lite hakk feitere i bassen enn Pioneer (litt dypere),men det var stort sett der forskjeller var,så at den er så utrolig avrundet i toppen i forhold, var ikke min erfaring,og den ble ganske fort solgt igjen!

Men som sagt - smak og behag

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nye kabler på plass i heimen. Det ble et par Chord Epic Twin Speaker Cable. Så langt er det bare positivt. Merker at denne går dybere og mer kontrollert på bassen. Større spekter og varmere lyd. Så da var det bekreftet om QED kablene (spinkle i bunn og litt kald i toppen). Passer fint med Monitor Audio GS20.

Blir spennende å se om det blir mer forbedringer utover spilletiden

(Ønsker ikke å starte diskusjon om kabler, men tenkte dette kan være til informasjon om valg av kabler.)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil informerer om at nye GX serien er kommet. GX 300 i svart gloss står
    Oppkoblet i lytterommet. Fikk tid til en rask lytt. De låt imponerende.

Side 60 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •