Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 59 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har mine gs20 virkelig løsnet her. Herregud for en høytaler

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Ja det tok sin tid hos meg! Men det er bare vakkert når det skjer Rene julekvelden!

Edit: Vet ikke om dette er postet før, men bilder av Monitor Audio GX200 close ups.
    Monitor Audio GX200 Loudspeakers | Flickr - Photo Sharing!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du av elektronikk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva bruker du av elektronikk?
    Parasound jc2bp og a51 marantz cd6003 kimer hero balansert og Kimber monocle ht kabler

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound jc2bp og a51 marantz cd6003 kimer hero balansert og Kimber monocle ht kabler
    Nice

Det låter nok tenker jeg:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice

Det låter nok tenker jeg:-D
    Ja jc2 en er bare fantastisk. Gøy med ekstra power til senter og surround også

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Makan, kan ikke være mangel på kraft

Ser at noen her inne har Parasound og er godt fornøyd mot MA.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Makan, kan ikke være mangel på kraft

Ser at noen her inne har Parasound og er godt fornøyd mot MA.
    Jepp veldig fornøyd men har kun hørt Halo serien hvordan nc funker vet jeg ikke

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven er godt fornøyd med sin NC2250. Hvem er det som selger Parasound i norge igjen? Husker jeg så litt på Parasound A23. Den har en pris på 10690,-

hmm

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven er godt fornøyd med sin NC2250. Hvem er det som selger Parasound i norge igjen? Husker jeg så litt på Parasound A23. Den har en pris på 10690,-

hmm
    Mange men ncsm er importør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    McIntosh på MA er bra. Har dog kun testet 275'en. Kan du si litt om PL200 kontra GS60 Sven?
    Lydkarakteren og spillestilen er ikke så altfor ulik.Med det mener jeg at PL200 er ikke mer laidback eller varm på noen måte.Begge er friske i spillestilen som er litt frempå og morsomme.OK,PL200 er nok litt varmere.
    Har ikke foretatt målinger som bekrefter det,men det kan noen ganger virke som GS60 går litt dypere faktisk.
    GS60 har 3x6" i bassen mens PL200 har 2x6,5" i følge MA.Jeg målte de til 14 cm fra oppheng til oppheng og det er vel nærmere 6" i mine øyer.
    Men PL200 flytter mye luft altså.Det hørte man fra første sekund at disse har en langt fyldigere bass og en helt annen punch.Mulig det har med den mye høyere delingen også,600 hz mot 150hz på GS60 sine 2 nederste basser.
    Musikk som f.eks Pink Floyd får et annet fundament,fylde og punch i bassområdet som ligger over subbens arbeidsområde.
    PL200 er veldig detaljerte og plasserer ting og sangere i lydbildet som gjør at det blir en litt ny måte å høre musikk på.
    På samme elektronikk så er det mellomtonen i GS60 som klarer seg best mot PL200.
    Diskanten i PL200 kan være ganske nådeløs noen ganger,men kjører man på litt så føles GS60 litt rotete og forvrengt ut i forhold.Har ikke turt å teste ca grense på PL200 enda,men det virker som de har kapasitet til å spille meget høyt hvis man har nok forsterkerkraft.
    F.eks Celine Dion var lite behagelig på GS60 og det låt litt tynt og skjærete.På PL200 kan man mate på mye mer og det låter uanstrengt og fint.
    På f.eks Lady Gaga så er det PL200 som oppleves som skjærende mot GS60.
    PL200 er utrolig god på lavt og moderat volum.Har tidligere hatt høyttalere der man nesten må forlate rommet før bassen kommer.

Med den samme elektronikken og tar man bort den penere og mer påkosta finishen i PL200,så scorer nok GS60 høyere på value for the money skalaen.Men slik er det vel med alt innen denne hobbyen.

Du bor jo bare 45 min unna,så du kan gjerne komme på demo i Juli.Forhåpentligvis med Mcintosh da :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm
    Bl.a Norsk Audioteknikk
    Avshop
    Dynabel
    Bass Brothers

På hjemmesiden så selger kun Bass Brothers New Classic serien,men de skaffer Halo også.Jeg hadde ringt de og spurt etter Frode Sævik som er eieren.
    Han har vel solgt primært bilstereo utstyr i minst 15 år nå.Aldri hørt noe galt om han og han er ikke kjent for å være vanskelig på priser.Jeg bodde på den plassen tidligere.
    De sender også gratis hvis du betaler med kredittkort på forhånd.På f.eks AvShop må du ut med en del i frakt også,så du kan ikke tape på å ringe han.
    Er forresten han som selger Focal høyttalere i Norge nå.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Sven.

Om det skal bli Parasound blir det A23. Men får også tak i CA 840W til 10 blank. Men skal høre på mandag hva bass brother og Frode kan gi av pris. Virker som en fin effekt til mine GS20. Men veldig nysgjerrig på Audiolab. 4400,- uten mva fra england. I Norge 7500,-

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Lydkarakteren og spillestilen er ikke så altfor ulik.Med det mener jeg at PL200 er ikke mer laidback eller varm på noen måte.Begge er friske i spillestilen som er litt frempå og morsomme.OK,PL200 er nok litt varmere.
    Har ikke foretatt målinger som bekrefter det,men det kan noen ganger virke som GS60 går litt dypere faktisk.
    GS60 har 3x6" i bassen mens PL200 har 2x6,5" i følge MA.Jeg målte de til 14 cm fra oppheng til oppheng og det er vel nærmere 6" i mine øyer.
    Men PL200 flytter mye luft altså.Det hørte man fra første sekund at disse har en langt fyldigere bass og en helt annen punch.Mulig det har med den mye høyere delingen også,600 hz mot 150hz på GS60 sine 2 nederste basser.
    Musikk som f.eks Pink Floyd får et annet fundament,fylde og punch i bassområdet som ligger over subbens arbeidsområde.
    PL200 er veldig detaljerte og plasserer ting og sangere i lydbildet som gjør at det blir en litt ny måte å høre musikk på.
    På samme elektronikk så er det mellomtonen i GS60 som klarer seg best mot PL200.
    Diskanten i PL200 kan være ganske nådeløs noen ganger,men kjører man på litt så føles GS60 litt rotete og forvrengt ut i forhold.Har ikke turt å teste ca grense på PL200 enda,men det virker som de har kapasitet til å spille meget høyt hvis man har nok forsterkerkraft.
    F.eks Celine Dion var lite behagelig på GS60 og det låt litt tynt og skjærete.På PL200 kan man mate på mye mer og det låter uanstrengt og fint.
    På f.eks Lady Gaga så er det PL200 som oppleves som skjærende mot GS60.
    PL200 er utrolig god på lavt og moderat volum.Har tidligere hatt høyttalere der man nesten må forlate rommet før bassen kommer.

Med den samme elektronikken og tar man bort den penere og mer påkosta finishen i PL200,så scorer nok GS60 høyere på value for the money skalaen.Men slik er det vel med alt innen denne hobbyen.

Du bor jo bare 45 min unna,så du kan gjerne komme på demo i Juli.Forhåpentligvis med Mcintosh da :-)
    Takk for et flott svar. Har jo hørt PL300, så har en viss anelse, men på den synes jeg synergien mellom bass, mellomtone ikke var bra. Jeg gleder meg til det begynner å komme litt tester på GX. Den synes jeg er spennende.

Jeg har flytta nordover igjen så avstanden er litt mer enn 45 min

Men skal ikke se bort fra at jeg er på de traktene en gang og da får du en PM

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Sven.

Om det skal bli Parasound blir det A23. Men får også tak i CA 840W til 10 blank. Men skal høre på mandag hva bass brother og Frode kan gi av pris. Virker som en fin effekt til mine GS20. Men veldig nysgjerrig på Audiolab. 4400,- uten mva fra england. I Norge 7500,-
    Husk å få med en jc2 pre også da, den gjør susen.:-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... den har jeg ikke bruk for! Planen er å bi-ampe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et flott svar. Har jo hørt PL300, så har en viss anelse, men på den synes jeg synergien mellom bass, mellomtone ikke var bra. Jeg gleder meg til det begynner å komme litt tester på GX. Den synes jeg er spennende.

Jeg har flytta nordover igjen så avstanden er litt mer enn 45 min

Men skal ikke se bort fra at jeg er på de traktene en gang og da får du en PM
    Rommet til Andre`er jo påkostet med demping osv mens jeg har ingen tiltak der..står i en vanlig stue.Han brukte Chapter Couplet 250 og Yamaha Z11 når jeg hørte PL300.
    Hadde med meg ei dame som kjeda seg,så fikk ikke tid til å nyte og teste så mye,men bassen i PL300 var helt rå.Spesielt den punchen som jeg liker så godt i MA.Var også overbevist om at den svære 15" til PL-serien var aktiv,men det var den ikke.
    Mener å huske at diskanten stakk seg mer ut enn resten der,til det negative.Ble litt tynt i toppen og han spilte jo ganske så høyt også.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Rommet til Andre`er jo påkostet med demping osv mens jeg har ingen tiltak der..står i en vanlig stue.Han brukte Chapter Couplet 250 og Yamaha Z11 når jeg hørte PL300.
    Hadde med meg ei dame som kjeda seg,så fikk ikke tid til å nyte og teste så mye,men bassen i PL300 var helt rå.Spesielt den punchen som jeg liker så godt i MA.Var også overbevist om at den svære 15" til PL-serien var aktiv,men det var den ikke.
    Mener å huske at diskanten stakk seg mer ut enn resten der,til det negative.Ble litt tynt i toppen og han spilte jo ganske så høyt også.
    Platinum basseren er aktiv"Amplifier Output: 1000 watts (RMS) 2000 watts (Peak)" PLW15 - Hi-Fi Huset AS

Takk for info Sven1978. Trenger effekt til min PL 200 og hadde tittet litt på Parasounden. Send meg en pm hvis du skal selge din..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Platinum basseren er aktiv"Amplifier Output: 1000 watts (RMS) 2000 watts (Peak)" PLW15 - Hi-Fi Huset AS

Takk for info Sven1978. Trenger effekt til min PL 200 og hadde tittet litt på Parasounden. Send meg en pm hvis du skal selge din..
    Z11-en stod i pure direct og det var ikke noen bevegelse fra subben.
    Har sendt deg en PM :-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye skal du ha for din Sven? Kan jo være int. om ikke norcane går for den først!

Side 59 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •