Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 58 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,141 til 1,160 av 1682
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Da har jeg hatt GS20 i snart en uke, og er veldig fornøyd med musikk, det ble en oppgradering fra Kef'ene mine, men det var ventet.
    Derimot var jeg mye mer fornøyd med de gamle små når det gjaldt TV lyd, det hørtes ut som lyden var inne i høyttalerne, mye mumling og måtte skru opp lyden til -15 der jeg før lå på -42 for å ha samme trykk.

Kjøpte nye kabler i dag, og kjører bi-amping nå.
    Plutselig var tv-lyden mye bedre også

Kef'ene mine er bra stuekino/tv høyttalere og greie nok på musikk, men MA'ene er nok 3-4 hakk hvassere på musikkformidling, men til gjengjeld er de ikke nærheten av waf'en.

Blir nok ikke retur til Hifi-huset med disse
    Gratulerer så mye som MA eier:-D

Men at du skal måtte opp i -15 for å få samme trykk som ved -42 med de gamle høyttalerne skjønner jeg lite av - det skal da vere himmel og hav i forskjell! Ma'ene har da ikke så dårlig følsomhet!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig en liten brukerfeil, men etter at bi-ampingen kom opp, har det blitt ordentlig moro.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... frista til å prøve bi-wiring, men har ingen kabler tilgjengelig for øyeblikket.
    Men har et par med Qed Revelation Speaker Cable 2m og Qed Silver Anniversary XT speaker cable 2m.

Det er vel kanskje no-go med 2 ulike serier dog samme merke?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Hmm... frista til å prøve bi-wiring, men har ingen kabler tilgjengelig for øyeblikket.
    Men har et par med Qed Revelation Speaker Cable 2m og Qed Silver Anniversary XT speaker cable 2m.

Det er vel kanskje no-go med 2 ulike serier dog samme merke?
    Biwire har ingenting for seg - biamping derimot kan vere verdt å prøve,og det kan du gjerne prøve ut med to ulike kabler bare for å teste!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg var redd for Men jeg er enig i at lyden kan bli litt "borte" ved TV titting. Så hadde vært moro å prøvd bi-amping en gang.

Sounds good for me!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt forrige forsterker sett var Roksan kandy K2 og 1 stk Kandy effektforsterker. Disse var Bi ampet på mine GS 20. Det gav et betydelig løft i trykket, bassen og volum. Kunne spille grisehøyt med full kontroll.
    Anbefaler Bi amp hvis du har mulighet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan Kandy K2 er meget bra synes jeg. Undervurdert virker det som. Men MA har selv brukt Roksan under demo o.l. leste jeg på et anna fora. Mye bang for the bucks som det heter så fint

Men jeg lurer på hvordan det blir med Cambridge Audio sin Azur 840W og bi-amping. Har aldri fått demo på den... ennå! Var vel i denne tråden noen nevnte Parasound NC2250 var heftig også med MA!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor Cambridge Audio Azur 840W er fjernet fra hifiklubben.no?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor Cambridge Audio Azur 840W er fjernet fra hifiklubben.no?
    Lurer på om den har gått ut.Tror forresten at de har demomodeller igjen i Trondheim til en hyggelig pris.De hadde hvertfall 2 stk for ca 1 mnd siden.Skader ikke å prøve.

Det var kanskje jeg som synes NC2250 var heftig til GS.Har ikke hørt GS20,men hadde selv GS60 i nesten 1 år og synes den komboen var utrolig god med et skikkelig trykk i bassen med litt dempa og behagerlig topp.Tviler på at du går tom for krefter hvertfall.
    Regner med å få solgt min uansett,så mener ikke å drive med egenreklame i tråden,men min blir snart lagt ut for salg.

Utenom høyttalerene Dynavoice F6ex til 1500 så er NC2250 det beste produktet jeg har hørt/eid/prøvd til pengene.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    da mister i hvertfall jeg mye av bass trykket, det er jo ikke ønskelig.

abrahamsen v5?? jasså kommer det et nytt effekt trinn?
    Ett tips er å sku til alle skruer på elementene. Disse kan løsne litt under transport og gi en slags skrangling ved høyt volum. kan minne om "løv som rasler". Mine hadde samme symptomer. ble borte etter litt skruing.

Det er forøvrig derfor de sender med umbrako settet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Lurer på om den har gått ut.Tror forresten at de har demomodeller igjen i Trondheim til en hyggelig pris.De hadde hvertfall 2 stk for ca 1 mnd siden.Skader ikke å prøve.

Det var kanskje jeg som synes NC2250 var heftig til GS.Har ikke hørt GS20,men hadde selv GS60 i nesten 1 år og synes den komboen var utrolig god med et skikkelig trykk i bassen med litt dempa og behagerlig topp.Tviler på at du går tom for krefter hvertfall.
    Regner med å få solgt min uansett,så mener ikke å drive med egenreklame i tråden,men min blir snart lagt ut for salg.

Utenom høyttalerene Dynavoice F6ex til 1500 så er NC2250 det beste produktet jeg har hørt/eid/prøvd til pengene.
    Da skal jeg høre i morgen om hva prisen er. Må også bli sort farge. Men har veldig lyst til å prøve NC2250 eller Rotel sin RB-1572 eller RB-1852. Men Cambridge har balanserte innganger og laget til forsterkeren min så det er jo bare pluss!

Skal bi-ampe! Men budsjettmessig kan jeg ikke bikke 8-9laken. Er 20% på RB-1572 til 7100,- uten frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du hen da,åttitre ?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på? Bor langt fra Arendal. Time fra O-town... Men fant noen Cambridge som har vært demo. Men de ligger på 10-11000,- og det er ingen god pris synes jeg.

Men de har sluttet produksjonen av effekttrinnet. Så kommer kanskje noe nytt utover tiden, men da er nok prisen høyere!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på? Bor langt fra Arendal. Time fra O-town... Men fant noen Cambridge som har vært demo. Men de ligger på 10-11000,- og det er ingen god pris synes jeg.

Men de har sluttet produksjonen av effekttrinnet. Så kommer kanskje noe nytt utover tiden, men da er nok prisen høyere!
    Jeg er ikke hjemme selv nå..ligger i Mexico gulfen og plasker på en båt,så hvis du hadde bodd i området kunne du sikkert ha prøvd den.Kompisen min har nøkkel.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det går helt fint, men ellers takk da! Fikk noen tips i dag og budsjettet kan ikke strekkes til mer enn 7 laken uansett. Men parasounden virker jo unektelig god.

Skal sjekke ut Audiolab 8200P. Fikk høre at den passer godt med MA og har mye krefter i sitt anonyme design. Anbefalt over Rotel RB-1572. Men men... ingen på lager så må uansett vente.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sven1978: Får jeg spørre hvorfor du skal selge effekten din? Har selv PL200

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet en NAD C275BEE som effektforsterker på min Cambridge Audio 840 v.2 og det utgjorde ingen stor forskjell. Kjørte bi-amp og det ble litt mer kontroll, men ikke dypere med NADn, bare skarpere i toppen. Det likte jeg absolutt ikke!

Så den utgår...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Sven1978: Får jeg spørre hvorfor du skal selge effekten din? Har selv PL200
    Har ikke funnet noen åpenbare svakheter med effektforsterkeren enda.
    Var helt glimrende på GS60 etter testing av litt forskjellige forsterkere på de.
    Det var jo et filmanlegg,men siden jeg ser lite på film,så vil jeg legge alt i stereo og regner med høyttalerene har godt av en oppgradering.
    Har kjøpt en Parasound C2 som forforsterker.Planen var å oppgradere effekten til Parasound Halo A21.
    Men jeg har så utrolig lyst til å prøve Mcintosh.Det er først og fremst effekttrinnet MC252 jeg tenker på.Har den integrerte MA7000 i bakhodet,men er redd den blir for dyr og mister en del muligheter når det kommer til sub out osv.Ikke bare pga lyden,men også eierglede når det kommer til det råe designet og ha noe som ikke alle andre har som f.eks A21.
    Har kontakt med en Soundgarden butikk og får nærmere beskjed om pris til Mandag siden sjefen ikke var tilgjengelig i dag.Blir svært spennende å h%

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har ikke funnet noen åpenbare svakheter med effektforsterkeren enda.
    Var helt glimrende på GS60 etter testing av litt forskjellige forsterkere på de.
    Det var jo et filmanlegg,men siden jeg ser lite på film,så vil jeg legge alt i stereo og regner med høyttalerene har godt av en oppgradering.
    Har kjøpt en Parasound C2 som forforsterker.Planen var å oppgradere effekten til Parasound Halo A21.
    Men jeg har så utrolig lyst til å prøve Mcintosh.Ikke bare pga lyden,men også eierglede når det kommer til det råe designet og ha noe som ikke alle andre har som f.eks A21.
    Har kontakt med en Soundgarden butikk og får nærmere beskjed om pris til Mandag siden sjefen ikke var tilgjengelig i dag.Blir svært spennende å høre tilbudet.

Hva bruker du ?
    McIntosh på MA er bra. Har dog kun testet 275'en. Kan du si litt om PL200 kontra GS60 Sven?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om denne gutar? Effekttrinn...
    Product - Audiolab website

Side 58 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58 59 60 61 62 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •