Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 57 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1682
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av GWH
    Vurderer å kjøpe RX6/GS20 etter å ha vært på en liten audition i går.

Litt usikker på hvor stor rom man trenger for de.
    De vil bli stående i enden av stuen, med ca 30cm klaring til bakvegg og den ene høyttalere vil være 60cm fra sidevegg, mens den andre vil ha flere meters fri klaring.

Er det noei dette som gjør at jeg heller bør kjøpe RX6 fremfor GS20?
    (Vurderte først kef iq50, men etter å ha hørt MA'ene så foretrekker jeg å bruke litt mere penger på dette)
    Er vel ikke stort annet enn prisen som taler til fordel for RX6 vs. GS 20:-D

Hadde "dårligere" HT-plassering enn det du har,og det var likevel en stor oppgradering å gå fra RS6 til GS 20!
    Hva slags forsterker bruker du da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NJa, prisen er ganske lik de to, et par tusen i forskjell bare, da de sluttselger gs20.
    Kjører med en SOny 5200es, med 7*120w.
    Har 5.1 oppsett, så de kan i tilfelle bi-ampes

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NJa, prisen er ganske lik de to, et par tusen i forskjell bare, da de sluttselger gs20.
    Kjører med en SOny 5200es, med 7*120w.
    Har 5.1 oppsett, så de kan i tilfelle bi-ampes
    Med en prisfoskjell på bare 2 k,burde valget vere enkelt - GS 20:-D

Den Sonyen er vel rimelig oppegående den eller??
    Biamping burde hvertfall testes ja - det har gitt et lite løft de gangene jeg har prøvd det hvertfall!
    Hvis ikke så har du jo muligheten til å slenge på et effekttrinn etterhvert!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen skal være rimelig oppegående, mener å ha lest den er testet til 140w i stereo.
    Eneste er jeg litt skeptisk til fargen på gs20, de har kun cherry som passer nogenlunde med resten av stua. Og de er MASSIVE i forhold til de jeg har rundt omkring i stua nå.
    Får ringe de til uken og be legge av en til helgen når jeg har tid til å plukke.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gx

Noen som vet om Hifihuset har fått inn GX?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Noen som vet om Hifihuset har fått inn GX?
    Snakket med Henning i går,og dem har ikke fått dem ennå!
    Hørtes ut som det gikk en uke eller to ennå dessverre!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var endelig PL 200 i hus :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett dette. Ser på brukten at det ligger et par rx8 med subb til en relativt hyggelig pris. Er det noe jeg går glipp av ved å velge dette istedenfor gs20? Eller er det løp(eventuelt kjør) og kjøp?

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978

Gratulerer med fantastiske og ikke minst nydelige høyttalere

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett dette. Ser på brukten at det ligger et par rx8 med subb til en relativt hyggelig pris. Er det noe jeg går glipp av ved å velge dette istedenfor gs20? Eller er det løp(eventuelt kjør) og kjøp?
    Har hatt GS20, så tror jeg ville gått for RX8 + subb hvis det var til samme pris. Har derimot ikke hørt RX serien, folk sier GS er bedre, men med tanke på hvor mye mer headroom du vil få med RX8 + sub contra GS20 alene så er jeg ikke i tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Har hatt GS20, så tror jeg ville gått for RX8 + subb hvis det var til samme pris. Har derimot ikke hørt RX serien, folk sier GS er bedre, men med tanke på hvor mye mer headroom du vil få med RX8 + sub contra GS20 alene så er jeg ikke i tvil.
    Jeg har hatt RX 8 settet i noen måneder nå og har nå oppgradert til GS20. Synes nesten RX 8 har mer bass men forskjellen ligger i hvordan høytaleren leverer varene. GS 20 er bedre på alt spesielt diskant og mellomtone. Bassen er også mer kontant og kjapp,

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Gratulere så masse med gromme høyttalere da

Og hva synes du da i forhold til GS 60 - var det du hadde ikke sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Gratulere så masse med gromme høyttalere da

Og hva synes du da i forhold til GS 60 - var det du hadde ikke sant?
    Jo,det var GS 60 jeg hadde før.
    Foreløpig vil jeg være litt tilbakeholden med lytteinntrykk.Fort gjort å dømme ting nord og ned eller skryte ting opp i skyene.
    Dette er nok en litt vanskeligere høyttaler når det kommer til utstyr og plassering.Blir nok oppgradert på forsterkersiden også.Men HVA ? Kom gjerne med forslag.

Store forskjeller på små forflyttinger av høyttalerene,så det er litt vanskelig å velge hvilken plassering/vinkling som er best.

Skal jeg tippe så går GS 60 litt dypere,men PL200 har en "fetere og mer fyldig bunn" som gir musikken litt mer pondus.
    Lydbildet og detaljenivået er i 2 forskjellige klasser.
    På de aller fleste sanger er PL200 mer behagelige i klangen,men er sangen dårlig innspilt så blir ikke det kamuflert for å si det sånn.

Det som jeg digger med de til nå,foruten det vanvittig flotte utseendet,er å spille musikk på lavt volum.
    Utrolig åpne og detaljerte.Gøy å høre på f.eks Dire Straits på disse med alle gitar detaljene.Flott stemmegjengivelse.Diskanten er litt uvant for meg enda på en del sanger.Trenger ikke å skru opp så mye på disse før de våkner.Bassen gir en fylde og pondus på lavt volum (ca 80 db) at man ikke føler man må spille ca 100 db for å få liv i bassen.Så god fylde at jeg har sjekket om sub også har vært aktivert.Det var et problem jeg hadde med f.eks Focal Electra 946.Når man ville forlate rommet pga høyt volum våknet bassen,og de hadde jo 2x10".

Har kalibrert og styret for kjøperen av GS 60 systemet osv,og det har blitt mye høye volum i det siste,så har rett og slett ikke orket å spille så veldig høyt på PL200 enda.Ørene er litt slitne.Litt høyt har jeg selvfølgelig testet og de spiller neppe lavere enn GS 60.

Kommer gjerne med mer detaljert lytteinntrykk senere hvis noen ønsker det.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg også eier av MA GS20, står foreløpig fortsatt i kassene, men det ordner vi ikveld

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noem som har erfaring med Nordost sine HT kabler på Platinum eller MA forøvrig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intern kabling.

Ett av mine elementer gikk fløyten første kvelden jeg drev med inspilling. Skikkelig skurr og gode greier. Dro til Hifihuset og de skrudde ut et element av en eldre ht som sto der. Kablingen i disse så forferdelig tynne og kjipe ut. Til min store hyggelige overaskelse var mine kablet med feit fin kabel inni. Så mulig det er noe å hente her for de som har eldre GS HT.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    MA anbefaler visst Chord kabler.Platinum har sølvkabler innvendig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane

Hei

Jeg gikk fra vdh cs122 til nordost superflatline biwire og alt ble mye bedre,strammere bass,klarere mellomtone og luftigere diskant.Som sagt, er veldig fornøyd nå.Jeg har MA gs60.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasqpr
    Hei

Jeg gikk fra vdh cs122 til nordost superflatline biwire og alt ble mye bedre,strammere bass,klarere mellomtone og luftigere diskant.Som sagt, er veldig fornøyd nå.Jeg har MA gs60.

Kan jo også og hatt effekt fra og gå fra single til bi wire?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt GS20 i snart en uke, og er veldig fornøyd med musikk, det ble en oppgradering fra Kef'ene mine, men det var ventet.
    Derimot var jeg mye mer fornøyd med de gamle små når det gjaldt TV lyd, det hørtes ut som lyden var inne i høyttalerne, mye mumling og måtte skru opp lyden til -15 der jeg før lå på -42 for å ha samme trykk.

Kjøpte nye kabler i dag, og kjører bi-amping nå.
    Plutselig var tv-lyden mye bedre også

Kef'ene mine er bra stuekino/tv høyttalere og greie nok på musikk, men MA'ene er nok 3-4 hakk hvassere på musikkformidling, men til gjengjeld er de ikke nærheten av waf'en.

Blir nok ikke retur til Hifi-huset med disse

Side 57 av 85 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •