Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 56 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1682
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja men PL er oppgitt til 4 ohm,mens GX er oppgitt til 8 ohm,men det ser ut på grafen,at den dipper ned under 3 ohm?

Blir det like vanskelig å få go'lyden i MA som i B&W nå da eller?
    Får ikke håpe det!
    Jeg som var litt kjapp, det ser da ut som det sto 4Ohm i den tyske anmeldelsen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Vurderer nå å skifte ut mine GS20, da jeg etter ny leilighet ikke får bassen til å sitte slik som før. Og eksprimentere med plassering er lite aktuellt, grunnet leilighetens layout. Foruten har jeg sett meg lei rosewood finishen på MA'ene, kunne tenkt meg pianosort.

Først:
    Noen som har kjennskap til hvilken bruk av de medfølgende bassrefleks-putene som vil fremheve de lavere frekvensene best?

Så:
    Jeg vurderer å bytte høyttalere, da omkring samme prisklasse (gjerne brukt). Noen som kan skyte fra hofta og anbefale noe nytt? Gjerne noe med pondus!
    Åpen for det meste

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Hei.

Vurderer nå å skifte ut mine GS20, da jeg etter ny leilighet ikke får bassen til å sitte slik som før. Og eksprimentere med plassering er lite aktuellt, grunnet leilighetens layout. Foruten har jeg sett meg lei rosewood finishen på MA'ene, kunne tenkt meg pianosort.

Først:
    Noen som har kjennskap til hvilken bruk av de medfølgende bassrefleks-putene som vil fremheve de lavere frekvensene best?

Så:
    Jeg vurderer å bytte høyttalere, da omkring samme prisklasse (gjerne brukt). Noen som kan skyte fra hofta og anbefale noe nytt? Gjerne noe med pondus!
    Åpen for det meste
    Synes selv at pluggene gjør bassen slankere,men mer presis.
    Du har jo forsterkeri til å drive B&W 804 S (og mye annet).De imponerte meg forrige helg,da på Primare.
    Focal Electra 1027 be er også veldig gode og ser ut som en million.
    Disse 2 ligger på 21-29.000,- på brukten.Tenkte du å kjøpe for bruktverdien av GS 20 ?
    B&W CM9 har også godt med guffe,behagelig klang i de,men ser jo mye kjipere ut enn dine GS 20 i rosewood bare for å ha det sagt :-)

Vurderer selv B&W 804 S,803 S og 803 D om dagen.
    Som outsidere har jeg Monitor Audio PL200 og Focal Electra 1027 be.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne kanskje tenkt meg noe B&W, men det må være noe i pianosort.
    Pris er ikke så viktig, alt fra 10-30 000 er aktuellt.

Men det viktigste for meg nå er kanskje at jeg kan få musikk med litt pondus, samt designet. Føler kanskje at MA'ene kan bli noe tynt i bunn. Kanskje CM9/804 kunne vært noe? Eller kanskje gå en helt annen vei med f.eks LS80 (jbl?)
    Focal er ikke aktuellt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare detaljer unna at jeg kjøper MA PL 200 nå.
    Er disse veldig krevende å eie og drive ? Må vel skifte ut forsterkerene også eller går det for en stund ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei sven

jeg tror du har testa meridian på ma gs60, stemmer det? synes jeg har lest det.
    hvordan vil du beskrive lyden? jeg har en meridian 557 på hånda nå,er det en perfekt match? jeg ha kun testa mcintosh på dem,men savner litt mer kraft.

mvh thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasqpr
    Hei sven

jeg tror du har testa meridian på ma gs60, stemmer det? synes jeg har lest det.
    hvordan vil du beskrive lyden? jeg har en meridian 557 på hånda nå,er det en perfekt match? jeg ha kun testa mcintosh på dem,men savner litt mer kraft.

mvh thomas
    Med fare for å skrive/mene noe feil nå,så tror jeg at jeg hadde styrt unna.
    Jeg solgte den (557) rett før jeg fikk GS 60.Jeg brukte den på B&W 803 N.Den er utrolig detaljert,åpen og stram i bassen,men går ikke så dypt.Den haller mer mot det lyse enn mørke.Nå er ikke stramhet i bassen en svakhet på GS 60 i mine ører.GS 60 synes jeg også kan være lyse.

B&W 803 N og Focal Electra 946 som jeg også har hatt (på 946 kuttet den) går lavt i impedans og 557 er ikke glad i lave impedanser.Mulig det hadde funket bedre på GS 60 som bare går ned til 5,5 ohm.

Har også hatt Hegel H200 på GS 60.Var som å gå opp en str i høyttalere i bassen,men samtidig miste litt detaljer og stramhet i bassen når jeg gikk over til Parasound.Hegel ble rett og slett masete og bassfattig.

Skal han ha 6.000 for den 557 ? Synes å huske å ha observert det.Uansett en god pris og en god forsterker..bare ikke på høyttalere som er lyse i klangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

takk for rask tilbakemelding og svar,jeg må nok tenke litt mere om først nå.er nok mere fan av forsterker med mørkere klang.

mvh Thomas

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Bare detaljer unna at jeg kjøper MA PL 200 nå.
    Er disse veldig krevende å eie og drive ? Må vel skifte ut forsterkerene også eller går det for en stund ?
    Heisann:grin:
    Snakket med Andre på Hifi-huset idag ang. netopp hvor tunge PL200 var å dra,og han mente det fungerte rimelig bra selv med bare en receiver ala 3067
    hvis man biampet!
    Ser du har en Parasound 2250,og da burde du vel komme ganske langt med den hvertfall:grin:
    Du får komme med tilbakemeldinger hvis det blir noe av da!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann:grin:
    Snakket med Andre på Hifi-huset idag ang. netopp hvor tunge PL200 var å dra,og han mente det fungerte rimelig bra selv med bare en receiver ala 3067
    hvis man biampet!
    Ser du har en Parasound 2250,og da burde du vel komme ganske langt med den hvertfall:grin:
    Du får komme med tilbakemeldinger hvis det blir noe av da!
    Andre`er jo en selger og folk (testere for blader) som har testet og målt de mener de er en tung last med lav impedans.Trenger skikkelig strøm og ikke mye watt da de er mer lettdrevne enn på papiret.
    Kom til enighet i ettermiddag,så PL 200 er i boks.
    Kommer selvfølgelig med tilbakemeldinger og jeg er utrolig spent.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre`er jo en selger og folk (testere for blader) som har testet og målt de mener de er en tung last med lav impedans.Trenger skikkelig strøm og ikke mye watt da de er mer lettdrevne enn på papiret.
    Kom til enighet i ettermiddag,så PL 200 er i boks.
    Kommer selvfølgelig med tilbakemeldinger og jeg er utrolig spent.
    Jada han er jo det:grin:
    Men mente å ha lest en gang i en tast,at dem ikke dippet så ille langt ned i impedanse,men mulig jeg husker feil!

Gratulerer så mye med handel da - blir spennende å høre hva du syns om disse! Når får du dem da?

Sikler selv veldig på de nye GX 300 jeg da,men vi får se hva det blir til etterhvert:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada han er jo det:grin:
    Men mente å ha lest en gang i en tast,at dem ikke dippet så ille langt ned i impedanse,men mulig jeg husker feil!

Gratulerer så mye med handel da - blir spennende å høre hva du syns om disse! Når får du dem da?

Sikler selv veldig på de nye GX 300 jeg da,men vi får se hva det blir til etterhvert:grin:
    Betaler depositum i morra.Det er en kamerat som har kjøpt MA-ene mine.Dvs reservert og han betaler de i neste uke.Så fort jeg får pengene av han kjøper jeg PL200.

Har skrevet mail til Sverige også om leveringsdato og pris på GX 300.Fikk ikke svar.Slo også fra meg div modeller fra B&W 800-serie,så det falt til slutt på PL200.
    Blir bare stereo en stund til jeg gjør endelig avgjørelse på om det blir bare stereo eller hjemmekino også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gretulerer med PL200, herlige høyttalere det.

Kommer ikke GX serien nå i April da?.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YNWA
    Gretulerer med PL200, herlige høyttalere det.

Kommer ikke GX serien nå i April da?.
    Går vel et par uker til ennå virker det som !!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke sjokkert om det stemmer nei.
    Ikke lett å få en eksakt dato derfra alltid nei.
    Ikke mange dagene siden jeg hørte de sa slutten av April.

Men blir nok verdt å vente på ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail i dag fra Sverige.Hadde sendt forespørsel på pris og leveringsdato på GX 300.Jørgen hos Ultimate.se.Han anbefales virkelig,svært seriøs.
    Leveres om 4-5 uker og koster 35-36.000 svenske kroner.
    Man må hive seg fort på om man vil bestille de nå siden første leveranse er nesten helt full.

Gleder meg som en unge til å prøve PL200.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio bilder

Subben er ikke Monitor Audio.Krydre sida med litt bilder.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben er ikke Monitor Audio.Krydre sida med litt bilder.
    Nydelig oppsett. Vekker gamle minner

Hvordan er Rythmik-subbene sammen med MA? Og er de bra til film?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Nydelig oppsett. Vekker gamle minner

Hvordan er Rythmik-subbene sammen med MA? Og er de bra til film?
    Synes Rythmik er helt sjef sammen med MA.Skikkelig stramt og går utrolig dypt hvis man ønsker det.
    Man velger jo dypt den skal gå og hvor stramt den skal spille.14,20 eller 28 hz.Og fra low til high på stramhet.Bruker stort sett 20 hz og high stramhet.
    1 av disse pumper ut mye mer enn f.eks 2 stk SVS SB 12 NSD.
    Testet lite til film,ser lite film for tida.Dette er en av grunnene til at jeg nå går for stereo med PL 200 en stund.
    Testet på Iron Man 2 og Con Air og da virket den (kun 1 som er i drift nå) litt puslete.På serien Pacific og Cliffhanger virket den svært lovende.
    Har vært litt feig med volumkontrollen.Etter jeg leste meg frem til at disse har en slaglengde på utrolige 6,5 cm skrudde jeg opp så mye at nabodama i 2 manns-boligen klagde på knuste glass (stod da i 28 hz og low stramhet :-)
    For ca 9.000 er den et røverkjøp,synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe RX6/GS20 etter å ha vært på en liten audition i går.

Litt usikker på hvor stor rom man trenger for de.
    De vil bli stående i enden av stuen, med ca 30cm klaring til bakvegg og den ene høyttalere vil være 60cm fra sidevegg, mens den andre vil ha flere meters fri klaring.

Er det noei dette som gjør at jeg heller bør kjøpe RX6 fremfor GS20?
    (Vurderte først kef iq50, men etter å ha hørt MA'ene så foretrekker jeg å bruke litt mere penger på dette)

Side 56 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •