Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 55 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 1682
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rasling i basselementene

Til dere med Platinum. Har selv PL200. Når jeg guffer opp litt og bassen går dypt kan jeg høre litt raslelyd i basselementene. Noen flere som har hørt dette? Har skrudd til både bak og foran.
    Vet det har blitt tatt opp før men det var vel pga løse skruer bak.

Noen som har hørt tilsvarende?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Til dere med Platinum. Har selv PL200. Når jeg guffer opp litt og bassen går dypt kan jeg høre litt raslelyd i basselementene. Noen flere som har hørt dette? Har skrudd til både bak og foran.

Har pl200 og har ikke hørt noen raslelyd eller lignende, og jeg har spilt høyt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke PL200, men GS20 og har, som nevnt tidligere i en post, hørt en slags "raslelyd" når jeg skrur opp høyt. Men lyden er bare hørbar dersom jeg spiller en låt med mye dypbass, og hvor det er partier hvor det nesten bare spilles bass. Ellers vil raslelyden drukne i resten av musikken. For eksempel noen låter med Infected Mushroom kan provosere frem raslelyden.
    Men den kommer fra bassporten bak på høyttaleren, en eller annen for for resonnans. Dersom jeg tetter porten, hører jeg ikke noe.

Som sagt så er det bare på noen bass-sanger at lyden kan høres.

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har pl200 og har ikke hørt noen raslelyd eller lignende, og jeg har spilt høyt

Hørte heller aldri noen raslelyder når jeg hadde PL200.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring er at det kommer av kombinasjon forsterker med for lite effekt\dårlig kontroll av lav frekvens bass, rommet (størrelse,form og demping) og at høyttalerene ikke er konstruert til å gjengi slike bass fenomener som er så å si ikke eksisterende i musikk. Hvis elementene svinger litt ukontrollerbart vil de skape rar luftutblåsing (turbulens). Gjelder ikke bare disse høyttalerene.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HIFi-huset en tur i går,og da kunne Andre fortelle at han hadde snakka med pålitelige folk,som hadde hørt den nye GX 300,og det var vist bare gode tilbakemeldinger

Har fått utrolig lyst å prøve et par sånne ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill. Hørtes fornuftig ut det du skrev eibet..

Skal sjekke nærmere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bitte liten hjemme hos repotasje.

Hei i et lite svakt øyeblikk så fant jeg ut at jeg kansje skulle bytte ut mine Monitor Audio GS20 med ett par Vienna mozart grand. Det viste seg raskt at Monitorene ikke ville gi fra seg plassen uten en real kamp!!

Her er nåværende oppsett.

Vedlegg 77811

Vedlegg 77812

jeg brukte min egenkomponerte referanse cd, som er en blanding av mark knopfler, erik clapton, ane brun, kariii brææææmnææss, infekted mushroom og noen andre gitar sanger.

Først hørte jeg igjennom hele cden på MAene og syntes dette var meget bra.

Jeg pakket opp viennane og skrudde disse sammen, så flyttet jeg vekk MAene og koblet til Viennane, og hadde store forventninger, men det ble ikke den store åpenbaringen som jeg først trodde at det skulle bli. Første intrykk ved tilkobling var at jeg hadde skrudd ned volumet hvertfall -4db, enda jeg hadde på samme volum som da jeg spilte med MAene. Det skal sies at vienna går på 4ohm og MA på 6ohm.

Vedlegg 77813

Dette var ikke det store nederlaget, jeg valgte bare å skru opp volumet til det nivået jeg hadde på MAene. (stakars den lille Abrahamsen fikk kjørt seg denne dagen) Jeg satte på samme cd og hørte igjennom denne en gang til. Lydbilde forskjellene som umiddelbart åpnet seg var at det er mørkere klang signatur i mozartene enn i gs20ene, men til tider så var stemmen til kari bremnes mer tilstede i rommet mens musikken hørtes mer rolig ut i bakgrunnen. Enkelte av gitar strofene i mark knopfler sine sanger var også mer behagelige å høre på. mens stemmen hans var ganske likt gjengitt i begge høytalere.

Jeg bestemte meg for å sette begge høytalerne ved siden av hverandre, og høre igjennom en og en sang for så og bytte til den andre høytaleren for å umiddelbart høre forskjellene.

Vedlegg 77814

sangen jeg valgte å granske nærmere er mark knopflers - skate away.
    i starten av sangen er det pianospill med gitar klimting og her hører du virkelig forskjell på hvordan høytalererne leverer i toppen. Mozarten var mørkere og mer tilbakelent og du kunne ikke like godt høre alle detaljene i pianospillet sammen med gitaren. Hvis jeg hørte på MAene kunne jeg høre fingeren til mark knopfler gli over strengene mens han skiftet grep, noe som var litt mer vanskelig å få med seg på mozartene. Ma er kjent for å være litt lyse i toppen, "energiske" er ofte ordet som går igjen, men her kom dette virkelig til sin gode rett. Når jeg byttet hyppig mellom høytalerene så kunne jeg fokusere på enkelte ting i sangen som jeg fant at MA fikk frem bedre enn Mozart.

Jeg satte også bygge kvalitet opp i mot hverandre og eier glede, begge høytalerene kommer i doble pappesker, men MA har en mer ekslusiv boks med monterings sett og vater. Mozartene kom rett ut av esken med umbrako og spikes i en isopor form i en pappeske, noe mozartene scoret på var at de kom med et par bomulls hansker som man skal ha på seg når man håndterer høytalerene. Rent bortsett fra dette så veier MA høytalerene mer og føles mer solid ut, en helstøpt fot mens mozartene hadde en todelt fot. MA har mulighet for bi wire mens mozartene kun kommer med single wire.

Vedlegg 77815

Vedlegg 77816

Konklusjonen min var derfor at siden jeg ikke hadde tenkt til å bytte ut elektroniken min, så beholdt jeg MAene som er "lettere" å drive med Abrahamsen V2.0. og at jeg syntes klangen i MAene låt beder enn den litt mørke klangen mozartene har. Jeg tviler ikke et sekund på at mozartene hadde spillt vel så godt som MA med annen elektronikk, feks hegel eller vincent, sist nevnte er litt lys i toppen og ville nok passet mozartene meget bra tror jeg. Abrahamsen på disse viste seg å være en miss match i mine ører.

Med andre ord Monitor audio GS20 blir stående i stuen min en god stund fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig lesing,Nopita.
    Hva med output ? Observert at Vienna ikke tåler så altfor mye effekt (selv om du ikke har nok til noen av de) og kanskje ikke takler å spille like høyt som MA-ene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Artig lesing,Nopita.
    Hva med output ? Observert at Vienna ikke tåler så altfor mye effekt (selv om du ikke har nok til noen av de) og kanskje ikke takler å spille like høyt som MA-ene ?

output er jeg ikke helt sikker på, men etter lytte test så var det lettere å spille høyere med MA enn Vienna. jeg vet at jeg ikke har optimal elektronikk for noen av høytalerene, skal oppgraderes og byttes ut til V3 og to V4(V5) etter hvert:P

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant Får vel kjøre innom André en dag og høre når GX-serien forventes inn.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor mye stands til PLC150 koster? Har ikke spurt Andre enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ma høytalere til salg

flotte høytalere til salgs kjempe match med abrahamsen forsterkeri til salgs på finn.no 13500,- for Monitor Audio GS20 kjøpt nye i 21 feb

link: Monitor Audio GS20 Best i test lyd og bilde - FINN Torget

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prising klar?

Prising klar i Sverige for GX-serien. Hyggelig lesning hvis dette blir å stemme.

"Bare" 12 K for den største centeren:-D

Monitor Audio GX50 - Hembiobutiken.se

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

matching

noen som har noen erfaring med GS10 og Abrahamsen V2?? er det stor forskjell på oppgradert og ikke oppgradert verson av V2?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som gode i tysk her ??:-D

Fant en tysk test av MA GX 200 nå:-D
    Fikk 91 poeng ser jeg,så det er vel sikkert bra?

Men hvis jeg tolker de kurvene der riktig,så ser det ut til at dem dipper rimelig langt den i impedanse - det er da ikke likt MA?

http://www.monitoraudio.de/download/...IO_04-2011.pdf
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Noen som gode i tysk her ??:-D

Fant en tysk test av MA GX 200 nå:-D
    Fikk 91 poeng ser jeg,så det er vel sikkert bra?

Men hvis jeg tolker de kurvene der riktig,så ser det ut til at dem dipper rimelig langt den i impedanse - det er da ikke likt MA?

http://www.monitoraudio.de/download/...IO_04-2011.pdf
    PL serien er også 4ohm, så det er som forventet at GX også måler ganske likt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Hvis du leser specs på MAs hjemmeside, vil du se at GX 200 og 300 er 8 ohms. De vil bli betydelig mere tungdrevne enn GS vil jeg tro. 100 watt minimum anbefales står det.
    Blir spennende og teste om jeg selv må Invistere i noe kraftigere saker etterhvert. GX 300 er bestillt for mitt vedkommende.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men PL er oppgitt til 4 ohm,mens GX er oppgitt til 8 ohm,men det ser ut på grafen,at den dipper ned under 3 ohm?

Blir det like vanskelig å få go'lyden i MA som i B&W nå da eller?
    Får ikke håpe det!

Side 55 av 85 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •