Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 54 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1682
    Newcomer XITEC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Odd,

Jeg har MA cpw gs som er in wall versjonen av apex. I hvert fall ut fra det jeg kan se på bilder av disse. Jeg gikk over til in-wall pga at vi ønsket et mer "clean" utseende i stua. De spiller fantastisk fint og detaljert som MA skal gjøre. Bedre enn jeg hadde fryktet når jeg lagde dette oppsettet.
    Jeg har en Vincent hybridforsterker på disse, det virker bra, og diskanten er skarp og fin uten å ta overhånd. Har byttet fra orginalrør til Golden Dragon.
    Det som jeg er temmelig sikker på er at du må ha en god sub, da disse bre har 6,5" basser (tror jeg).
    Har ikke hørt MA sub, jeg kjører en Audiovector S-sub. Denne gir ren og detaljert hifi bass hos meg.
    Vet ikke om det er noen spesielle krav til feste på disse som er på veggen, men jeg anbefaler at du fester de dobbelt så godt som de anbefaler for å fohindre distribusjon av vibrasjoner. Vibrasjoner genererer lyd fra vegger og kan lage mye kløll. Jeg tok ned veggplaten i stuen og lagde masse forsterkinger rundt mine, tror det betalte seg.
    Kan også legge til at mine har og +/- 3db på mid og high. Har prøvd med +3 på high, men da ble det i meste laget.
    Lykke til med kinoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill!

Jeg tror elementene i apexene er bare litt over 5 tommer, så det er klart at de ikke går dybt. En god sub er derfor essensielt for å få dette til å bli bra.

Leser man seg opp på MA-subene i utenlandske fora så får de overraskende mye pepper. Jeg forstår ikke helt hvorfor da de ser bra spesifiserte ut. Pene er de også...

Newcomer XITEC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vet du sikkert men; Når jeg tester en sub i en butikk, så er den absolutt beste måten å se film eller spille musikk mens du kun hører på subben. Ekskluder alle andre høyttalere. Lyden skal føles ren som du forventer i en høyttaler, den er selvfølgelig dyp men må ikke høres grøtete ut. En ullen sub vil høres med en gang, og ligg unna den uansett hva den heter.
    Bra subber jeg har hørt er min egen audiovector og system audio sin. Har ikke hatt noen MA sub, selv om jeg stort sett bare har MA høyttalere.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt Mer Gx-info

Litt inntrykk fra et utenlandsk forum hvor en bruker har fått GX-300 inn i hjemmet sitt. Har også lagt med et klipp hvor en representant for MA forklarer om den nye serien. Samt litt nye bilder:-D

Hi,

Just wanted to share. Just gotten my GX300 last week Friday. Just wanted to share my experience to all and apologise for buying the only sample in Precision Audio. BTW, I had to really 'beg' for the unit......had to spend a lot of time talking........

From a baseline, I am using Cayin Mars series of Amp and CD player. I used to have another similar price point speaker that was ~ 5years old (Just do not want to put up the name as I still like the brand....not nice lah). The placement was about the same place.

When I plugged the speakers into the system, my room was transformed. In a simple word, it became a stadium, stage...whatever the recording was suppose to be. My older speaker was limited or slightly wider than the wall. But with the GX300, it went beyond the wall. I could start hearing details that I never had in the previous pair. The highs were airy and not harsh. When playing Hotel California, my room was simply filled with the stadium effects. I could listen to it in low volume and yet feel the base. That was something I felt lacked in my previous speakers. When I pumped it up, the music just fly.....and it was complete engagement

I had heard and expensive good expensive speakers (>$8000). But for the price that it is positioned, it beats a lot of expensive speakers hands down, with respect to $ to performance.

Just could not hold myself back when the other 2 GX was sold. I was so afraid that the GX300 will be gone. So just dived in. I am 110% satisfied with it's performance. So far from Friday till now, I have not slept a night without listening to it.

I heard the stock should be back in Mar to mid Mar. Please do go and try it out. You will simply love it.

Now I am a convert......A Monitor Audio user. Finally.......

Monitor Audio Launch New GX Range To Replace The Winning GS Series (CES 2011)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    hei har fått gs 20 i hus og har spillt på de en stund nå. så tenkte jeg at jeg skulle teste de skikkelig en dag. og satt på infected mushroom, men i den ene sangen så skrudde jeg skukkelig opp og der er det et stille spor med bare bass, til min fortvilelse hørte det ut som høytaleren skurret, men etter nøyere granskning så viste det seg at det er luften som kommer ut av bassporten bak på høytaleren som lager denne lyden, det høres nesten ut som om at det er et tørt løvsom blåser inni høytaler porten. andre som har dette problemet?? og skal det være slik?? har strammet skruer og det jeg kan men fortsatt samme lyd.
    Spilte også infected mushroom i dag, ganske høyt, og da hørte jeg også denne raslelyden (eller hva det kan kalles). Kom nettopp fra bakre bassport. Det blåste ganske bra ut av røret, for basselementene jobbet friskt.

Det var samme lyd på begge høyttalere, og de er ikke sprengt. Så det er nok et eller annet som vibrerer eller rister inne i høyttaleren.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornid
    Spilte også infected mushroom i dag, ganske høyt, og da hørte jeg også denne raslelyden (eller hva det kan kalles). Kom nettopp fra bakre bassport. Det blåste ganske bra ut av røret, for basselementene jobbet friskt.

Det var samme lyd på begge høyttalere, og de er ikke sprengt. Så det er nok et eller annet som vibrerer eller rister inne i høyttaleren.
    Har dere prøvd å tette den bak og se hva som skjer da?

Hvordan spiller V3 og 2 stk V4 på GS20?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman

Har ikke prøvd det, kan teste. Skal også prøve å stramme skruene, evetuelt det stikk motsatte, løsne hele bassporten og kikke inn.

2xV4 er i alle fall nok forsterkerkraft til lille GS20. Har alltid nok power, og har inntrykk av at selv når volumet blir plagsomt for naboene, så er det mye mer å gå på. Hadde en Xindak 6950 før det. Mye større lydbilde enn Xindaken, selv om høyttalerplasseringen ikke er optimal. Helt annne kraft i bunn, vanvittig basstrykk. En smule dempet i toppen, noen mener kanskje for dempet, men ikke etter min smak. Flott mellomtone, som Abrahamsen er kjent for.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd det, kan teste. Skal også prøve å stramme skruene, evetuelt det stikk motsatte, løsne hele bassporten og kikke inn.

2xV4 er i alle fall nok forsterkerkraft til lille GS20. Har alltid nok power, og har inntrykk av at selv når volumet blir plagsomt for naboene, så er det mye mer å gå på. Hadde en Xindak 6950 før det. Mye større lydbilde enn Xindaken, selv om høyttalerplasseringen ikke er optimal. Helt annne kraft i bunn, vanvittig basstrykk. En smule dempet i toppen, noen mener kanskje for dempet, men ikke etter min smak. Flott mellomtone, som Abrahamsen er kjent for.
    Har aldri fått teste pre'en til Abrahamsen, men ellers stemmer lyttintrykkene dine med mine egne erfaringer.

Fy så spent jeg er på V5.0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri fått teste pre'en til Abrahamsen, men ellers stemmer lyttintrykkene dine med mine egne erfaringer.

Fy så spent jeg er på V5.0
    Ja, den V5-en ja.... Har du forhåndsbestilt en? Den er vel enda ikke ute i butikkene. Blir nok helt sikkert heftig, omtrent samme power som 2 V4, men det er vel en fordel at V5 ikke er brokoblet. Kan tenke meg hvordan det vil låte.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den V5-en ja.... Har du forhåndsbestilt en? Den er vel enda ikke ute i butikkene. Blir nok helt sikkert heftig, omtrent samme power som 2 V4, men det er vel en fordel at V5 ikke er brokoblet. Kan tenke meg hvordan det vil låte.
    Nope, skal testes først

Men har store forhåpninger om hvordan det blir å låte ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da mister i hvertfall jeg mye av bass trykket, det er jo ikke ønskelig.

abrahamsen v5?? jasså kommer det et nytt effekt trinn?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da mister i hvertfall jeg mye av bass trykket, det er jo ikke ønskelig.

abrahamsen v5?? jasså kommer det et nytt effekt trinn?
    Jepp:-D

http://www.vseries.no/pdf/brosjyre_v5.0.pdf

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ofte snakk om store og dyre høyttalere her. Jeg har nylig gjort meg bekjent med noen mindre og billigere MA-høyttalere.

Monitor Audio Radius 45 tar over jobben som bakhøyttalere etter Mirage OMD-5. Som hovedhøyttalere hadde jeg nok ikke anbefalt dem uten et par svært godt integrerte subwoofere, men de er bra små der de henger og jobben som bakhøyttalere gjør de helt strålende.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilder

Så flotte ut de Pug-Nose.

Men vi blir vel aldri lei av bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt på disse eller? og noen som har hørt de i forhold til vienna acustic mozart?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har hørt på disse eller? og noen som har hørt de i forhold til vienna acustic mozart?
    Tviler på at det er noen her til lands som har hørt de, kommer vel ikke før iløpet av neste måned eller mai. Er endel brukere på utenlandske fora som har fått stiftet bekjentskap med de. Tilbakemeldingene deres er ihvertfall svært positive.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flotte ut de Pug-Nose.

Men vi blir vel aldri lei av bilder
    Bilder spriter opp, uten tvil.

Liker den magnetiske festingen av frontgrillen og synes det er bra flere og flere produsenter begynner med dette.
    Det bra nye gold-serien kom med en skikkelig senter! GXC 350 ser jo helt rå ut!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rommet som avgjør hvilken som vil være "best". Du får mer punch i bassen og GS60 går dypere. De krever imidlertid større rom en GS20 for at de skal låte optimalt.
    Støtter denne. Mine RX6 går dypt nok og spiller med nok trøkk på mine 25kvm, og det med en "billig" forsterker som XTZ A100D3. Forsterkeren kan skifte mellom klasse A- og AB-drift, uten at jeg har merket noen stor forskjell på det, annet enn at forsterkeren blir mye varmere ved klasse A-drift.

@Vetteman: Hva er det du har av høyttalere for tiden?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Støtter denne. Mine RX6 går dypt nok og spiller med nok trøkk på mine 25kvm, og det med en "billig" forsterker som XTZ A100D3. Forsterkeren kan skifte mellom klasse A- og AB-drift, uten at jeg har merket noen stor forskjell på det, annet enn at forsterkeren blir mye varmere ved klasse A-drift.

@Vetteman: Hva er det du har av høyttalere for tiden?
    Svært lite spennende saker, men det blir det endring på skal du se

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Egon]Støtter denne. Mine RX6 går dypt nok og spiller med nok trøkk på mine 25kvm, og det med en "billig" forsterker som XTZ A100D3. Forsterkeren kan skifte mellom klasse A- og AB-drift, uten at jeg har merket noen stor forskjell på det, annet enn at forsterkeren blir mye varmere ved klasse A-drift.

det kan jeg tro, fordi jeg hadde rx8 sammen med samme forsterker og det spillte meget bra

Side 54 av 85 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •