Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 53 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1682
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Av erfaring med mine GS20 er ikke de ivrige i diskanten. De er behagelige for mine ører, men jeg oppfattet Dali Ikon 6 Mk2 som meget ivrige. De ble "too much" for meg for å sammenligne.

Jeg reagerer veldig på høy diskant... men kan jo hende mine ører er "unormale"

Men antar at noe varmt kan passe bra GS20. Er verdt en lytt!

Hva er budsjettet ditt for en forsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budgett er rundt 10000

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen eller Cambridge ?

Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Budgett er rundt 10000
    Hei

Hva med Abrahamsen?, eller Cambridge?, disse ligger jo innenfor budskjettrammen din. Vurderer disse to selv om jeg velger å gå for Monitor Audio til stereo oppsett. Hegel er jo også et alternativ, flere som synes at Monitor Audio ikke passer med Hegel da, men jeg selv synes at det låt meget bra på RX6, syntes ikke at det ble slitsomt i toppen, men dette er jo smak og behag da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal teste xindak 6950 nå for å se hvordan den er den har jo tross alt et rør og blir varm i klangen, den koster også 10000, men fikk den brukt for 3000.

Newcomer XITEC sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har MA in wall CPW GS som jeg bruker mot vincent forsterker. Lurer på om det er andre som har disse for å dele litt erfaringer med forsterkere som passer.

Er ikke helt sikker om hybrid er bra på disse. Lurer litt på primare istedenfor vincent.

Liker ikke at det tar minst en halvtime på middels styrke før jeg føler lyden blir bra. Kan dette skyldes rørene i Vincenten, eller er det nødvendig innspillingstid før høyttalerne blir varmet opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt vincent på mine gs20 og de blir ikke noe serlig bedre, men kansje abrahamsen vil være noe for deg, siden det er den forstrekeren de fleste her inne på tråden anbefaller. nå skal jeg selv prøve en xindak 6950, kan gi deg tilbake melding når jeg er ferdig med å teste denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan GS20/60 er i forhold til Dali Mentor 6 når det kommer til vokal? Jeg hørte på Mentor 6 på Hifi-klubben på lørdag. Selv om det er en veldig god høyttaler så merket jeg skarpe sssss`er på noen av CDene jeg hørte på. Det kan fort bli litt småirriterende. Vet ikke hvordan det vil være i et mindre rom med lavere volum...
    Har MA GS20/60 noen sånne tendenser?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine GS20 har ingen slike tendenser du viser til! Jeg reagerer veldig på skarp diskant, Dali Ikon 6 mk2 ga meg dette i toppen.

Men hvilken forsterker ble brukt under demoen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XITEC
    Har MA in wall CPW GS som jeg bruker mot vincent forsterker. Lurer på om det er andre som har disse for å dele litt erfaringer med forsterkere som passer.

Er ikke helt sikker om hybrid er bra på disse. Lurer litt på primare istedenfor vincent.

Liker ikke at det tar minst en halvtime på middels styrke før jeg føler lyden blir bra. Kan dette skyldes rørene i Vincenten, eller er det nødvendig innspillingstid før høyttalerne blir varmet opp.
    Jeg har hatt Roksan Kandy K2 tidligere og nå nylig byttet til Primare I30. Begge disse låter meget bra på GS20. Finnes ikke noe skarphet i diskanten selv på høyt volum. Nå er vel også disse kjent for en litt varm klang, noe MA liker.
    Får du tak i en Primare I30 for under 10.000,- er det ikke noe å lure på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se under...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Mine GS20 har ingen slike tendenser du viser til! Jeg reagerer veldig på skarp diskant, Dali Ikon 6 mk2 ga meg dette i toppen.

Men hvilken forsterker ble brukt under demoen?
    Jeg hadde tenkt til å høre på det settet jeg har 840e+w, men de var utsolgt for dem :\ Så jeg testet dem med Denon pma-2010ae, som jeg mener er en mye dårligere forsterker. Jeg burde selvfølgelig ha spurt om å få prøve med 840A V.2, skjønner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det...

Generelt:
    Pleier de å ha monitor audio brukt på hifihuset? Hvor mange % av nypris pleier de å ta der? Bør kanskje ta en tur dit til helgen. Er alltid et større tiltak å dra ut av byen når man ikke har bil, men det går nok buss dit.
    Hvilken forsterker vil være -mest- lik den jeg har av det de selger der?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nye MA gs20

Nye MA GS20 sort pianolakk ute på torget og på hifi sentralen, brukt børs. kr 15000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

resonans fra bass porten bak

hei har fått gs 20 i hus og har spillt på de en stund nå. så tenkte jeg at jeg skulle teste de skikkelig en dag. og satt på infected mushroom, men i den ene sangen så skrudde jeg skukkelig opp og der er det et stille spor med bare bass, til min fortvilelse hørte det ut som høytaleren skurret, men etter nøyere granskning så viste det seg at det er luften som kommer ut av bassporten bak på høytaleren som lager denne lyden, det høres nesten ut som om at det er et tørt løvsom blåser inni høytaler porten. andre som har dette problemet?? og skal det være slik?? har strammet skruer og det jeg kan men fortsatt samme lyd.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye MA GS20 sort pianolakk ute på torget og på hifi sentralen, brukt børs. kr 15000,-
    Er du klar over at du har lagt dem ut på auksjon?
    Du er klar over at du må vente til auksjonstiden er ute før du
    kan selge dem?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=74665&cat=12

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Er du klar over at du har lagt dem ut på auksjon?
    Du er klar over at du må vente til auksjonstiden er ute før du
    kan selge dem?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=74665&cat=12
    faktisk ikke hehe:P men det går fint

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Naim Vs Abrahamsen

NAIM VS ABRAHAMSEN

Hei er det noen med god erfaring her inne som kan fortelle meg for og imot abrahamsen kontra naim.?

Monitor Audio GS20

jeg har disse valgene:

Naim Nait 5 (den eldre versonen)

Abrahamsen: V2 integrert.

Vurderer lyd kilde fra samme produsenter.

selvfølgelig kan jeg ta med å teste men det er litt vanskelig, når man skal kjøpe brukt. Derfor fint med innspill som noen har hatt begge eller det ene alternativet som kan gi meg litt input på hva som kansje vil være best.

Hører på Mark Knophler og mye lounge musikk. samt at jeg tar meg en fest og hører på hous musikk. men medt de to første.

på forhånd takk

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAIM VS ABRAHAMSEN

Hei er det noen med god erfaring her inne som kan fortelle meg for og imot abrahamsen kontra naim.?

Monitor Audio GS20

jeg har disse valgene:

Naim Nait 5 (den eldre versonen)

Abrahamsen: V2 integrert.

Vurderer lyd kilde fra samme produsenter.

selvfølgelig kan jeg ta med å teste men det er litt vanskelig, når man skal kjøpe brukt. Derfor fint med innspill som noen har hatt begge eller det ene alternativet som kan gi meg litt input på hva som kansje vil være best.

Hører på Mark Knophler og mye lounge musikk. samt at jeg tar meg en fest og hører på hous musikk. men medt de to første.

på forhånd takk
    Har ikke testet Naim forsterkeri på Monitor Audio, (kun testet kilde, og den ble stående i racket men er jo viden kjent at Naim-MA er en knall-combo.

Naim Nait 5i testet jeg på Dali Helicon 400 og helt fantastisk lyd, men den ble for liten for ikke akkurat lettdrevne Helicon.

Tror jeg kan sette høyrehånda mi på at Nait'en blir å spille helt fantastisk på GS20, men om den er kraftig nok er jeg litt mer usikker på.

Men Naim er litt som Harman/Kardon. 50 watt er liksom ikke 50 watt hvis du skjønner hva jeg mener;-)

Kjør på med Naim så deler du erfaringen med oss.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL
    Se her: http://www.hembiobutiken.se/images/prod/goldgx.pdf

Pris på GX300 skal i følge Andre bli ca. 33000
    Ser jo helt fantastisk flotte ut.

33k for GX300? , hvis det stemmer så blir de jo mye billigere enn jeg hadde sett for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei MA-venner!

Trenger litt innspill fra dere nå: Jeg har pga plassproblemer i stua solgt mitt GS20/surr/senter-sett pga overgang til on-wall.

Er det noen med erfaring på MAs apex serie? Jeg ser for meg et oppsett med apex40 på hver side av TVen og en under som senter samt et par apex10 oppunder taket helt bakerst over sofaen, vinklet nedover.

Hva slags lyd kan jeg forvente i forhold til mitt ganle oppsett? Jeg likte GS20 bra men er av de som mener at diskanten er akkurat på kanten til å bli litt for frisk (Hvorfor er det ikke mulighet til å dempe de øvre frekvensene en dB eller to,som på surroundene? Det ville ha gjort de perfekte...). Er selvfølgelig klar over at noe kompromisser vil det bli, tenker mest på generell frekvensgang og allroun egenskaper til film og musikk. Har idag en liten sub fra MJ Acoustics, men er klar for å investere i den tilhørende 12"apex-suben hvis jeg går for apex forøvrig.

Det hører med til historien at dette skal spille på enten min gamle Marantz sr9600 receiver, eller på et mer highend Copland 306/535 flerkanalsanlegg som jeg også har i hus. Det siste dog uten noe form for RK/EQ.

Synspunkter mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten at du kan bruke meg som rereranse. så sa andre fra hifihuset til meg at apex er som en liten gold, du vil jo kansje ikke ha et like bret lydbilde men det er jo vanskeligere med små høytalere. men klangen til gsene finner du forsatt i apexene

Side 53 av 85 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •