Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 52 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har ikke samme problem som deg! Og jeg får svar på det jeg lurer på, men vil du ikke ha hjelp så er det helt i orden. Jeg tenkte jeg skulle være snill, slik at du fikk deg et par ma høytalere.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Man burde kansje gjøre det ja, men man føler det er så utrolig dårlig gjort.
    Får meg ikke til å gjøre det, er som når man må ringe på privaten, man føler regelrett man er til bry! Har forståelse for at dem kan ha masse å gjøre og at dem kan bli lei henvendelser som ikke fører til handel, men det har ikke vært tilfelle med meg. Også er det lovnadene om at de ringer deg tilbake når du først er så heldig å få tak i dem, noe som heller aldri skjer!
    Det å få noen ord med André, som forøvrig er meget hyggelig å prate med er som å vinne i Lotto, bare så synd at premien uteblir!
    Får vell bare putre videre med mine RX enn så lenge.....
    Utrolig fustrerendes!
    Synd det skal vere på denne måten ja!
    Hva med å spørre etter Henning i stedet?
    Jeg har alltid handlet med han,og fått veldig god service,og gode priser!
    Han har til og med ringt meg noen dager etter handelen for å spørre om jeg har vert fornøyd!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt greit det vettu alle har sin smak

Har selv ikke hørt MA så sier ingenting om de, men vil jeg prøve det engang? definitivt

Har vært i kontakt me Hifihuset ett par ganger, alltid fått svar kjapt uten problemer

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio RX8, GS20 og GS60 i Sort Høyglans !

Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Jeg har ikke samme problem som deg! Og jeg får svar på det jeg lurer på, men vil du ikke ha hjelp så er det helt i orden. Jeg tenkte jeg skulle være snill, slik at du fikk deg et par ma høytalere.
    Hei nopita !

Joda, skjønner du ønsker å være til hjelp og setter pris på det. Men for oss som skal handle blir det jo litt tungvindt med mange mellomledd ved en handel. Ok, hvis du har tenkt deg innom butikken, kan du jo spørre etter pris på RX8, GS20 og GS60 i sort høyglans og om dem har dem inne på lager. Er i utgangspunktet ikke interessert i demovarer/brukt. Så kan du eventuellt sende meg en PM. Forøvrig meget fine høyttalere du har fått i hus! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei nopita !

Joda, skjønner du ønsker å være til hjelp og setter pris på det. Men for oss som skal handle blir det jo litt tungvindt med mange mellomledd ved en handel. Ok, hvis du har tenkt deg innom butikken, kan du jo spørre etter pris på RX8, GS20 og GS60 i sort høyglans og om dem har dem inne på lager. Er i utgangspunktet ikke interessert i demovarer/brukt. Så kan du eventuellt sende meg en PM. Forøvrig meget fine høyttalere du har fått i hus! :-D

pm er sendt med svar på fårespørsel.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart det med Hifi huset! Jeg kom igjennom 3 av 3 ganger når jeg ringte og bestilte demo + handel. Snakket med dansken (Henning kanskje?) og en person til jeg ikke husker navnet på. Veldig behjelpelig på telefon og i butikken!

Ikke noe å si på prisen jeg fikk! Synd at noen opplever det motsatte av meg med tanke på service og tilgjengelighet. Men håper du får ordnet et kjøp Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Rart det med Hifi huset! Jeg kom igjennom 3 av 3 ganger når jeg ringte og bestilte demo + handel. Snakket med dansken (Henning kanskje?) og en person til jeg ikke husker navnet på. Veldig behjelpelig på telefon og i butikken!

Ikke noe å si på prisen jeg fikk! Synd at noen opplever det motsatte av meg med tanke på service og tilgjengelighet. Men håper du får ordnet et kjøp Lykke til!

dansken er Freddy, han handlet jeg med første gangen også. han er veldig behjelpekig. Handlet av andre de andre gangene

lett å komme igjennom bare ring på morgenen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio Punch & Trøkk ! Monitor Audio RX8 vs GS20?

Hei

Er som sagt ute etter høyttalere som er tiltenkt i et rent stereo oppsett.
    Ønsker en høyttaler med mye punch og trøkk i bassen.
    Vurderer RX8 og GS20, noen sier det er mest trøkk i RX8, andre GS20.
    Er ikke i tvil om at GS20 sikkert er en bedre høyttaler enn RX8, men er det virkelig slik at den trøkker mer? Forsterker til oppsettet er heller ikke helt bestemt enda, men vurderer Abrahamsen, Cambridge, Hegel eller Lyngdorf.
    Av musikk hører jeg egentlig på alt utenom Opera og Klassisk, det blir veldig mye "listepop" om dagen, også hører jeg veldig mye på R&B, Rap/Hip-Hop og endel Rock og Dance/Techno. Veldig variert med andre ord, men gjerne musikk med endel bass, derfor ønskelig med en høyttaler som trøkker litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er som sagt ute etter høyttalere som er tiltenkt i et rent stereo oppsett.
    Ønsker en høyttaler med mye punch og trøkk i bassen.
    Vurderer RX8 og GS20, noen sier det er mest trøkk i RX8, andre GS20.
    Er ikke i tvil om at GS20 sikkert er en bedre høyttaler enn RX8, men er det virkelig slik at den trøkker mer? Forsterker til oppsettet er heller ikke helt bestemt enda, men vurderer Abrahamsen, Cambridge, Hegel eller Lyngdorf.
    Av musikk hører jeg egentlig på alt utenom Opera og Klassisk, det blir veldig mye "listepop" om dagen, også hører jeg veldig mye på R&B, Rap/Hip-Hop og endel Rock og Dance/Techno. Veldig variert med andre ord, men gjerne musikk med endel bass, derfor ønskelig med en høyttaler som trøkker litt.

Du har akkuratt det samme lytte behovet som jeg hadde/har, jeg hører på lounge musikk og house, type ministry of sound og hedkandi. Etter at jeg fikk RX8 som virkelig drar frem elementer i gamle klassikere som jeg ikke har hørt før, så ble jeg mer sugen på en detaljert høytaler. Derfor kjøpte jeg GS20, men selv om den har ett element mindre enn RX8, så spiller de med ganske likt trykk. Jeg vil karaktirisere RX8 som litt med energisk i bass område, mens GS20 har mer kontroll og spiller mer rafinert og "riktig". Vil du ha en detaljert og en høytaler med bass trykk så gå for RX8 og ikke GS20. Vil du ha en høytaler som spiller med bra trykk og er en referanse innenfor 20.000.- så skal du gå for GS20. les testene om begge høytalerene. jeg legger ved noen av testene. Jeg har hatt begge høytalerene og jeg kan med sikkerhet si at du blir nok utrolig fornøyd med begge uansett hvem du velger, men siden du har RX6 fra før så er det jo kulere å gå opp ett hakk til og prøve GS serien.

RX8 test:
    Reviews - RX8 | Monitor Audio

GS20 tester:
    Monitor Audio GS 20 - Lyd og Bilde

Reviews - GS20 | Monitor Audio

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I lyd&bilde så fikk MA GS20 knallkritikk og GS60 fikk ganske så middelmådig kritikk. Er det virkelig så stor forskjell i kvaliteten på disse høyttalerne? Er GS20 mye bedre enn GS60, eller er det mest at det var forskjellige personer som gjorde testen?
    Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vurderer disse to som fremtidige høyttalere, men selvfølgelig om det kommer ut noe brukt til en god pris...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    I lyd&bilde så fikk MA GS20 knallkritikk og GS60 fikk ganske så middelmådig kritikk. Er det virkelig så stor forskjell i kvaliteten på disse høyttalerne? Er GS20 mye bedre enn GS60, eller er det mest at det var forskjellige personer som gjorde testen?
    Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vurderer disse to som fremtidige høyttalere, men selvfølgelig om det kommer ut noe brukt til en god pris...
    Det er rommet som avgjør hvilken som vil være "best". Du får mer punch i bassen og GS60 går dypere. De krever imidlertid større rom en GS20 for at de skal låte optimalt.

Dersom Lyd og Bilde testet høyttalerne i samme rom, så er det godt mulig at GS20 spilte bedre enn GS60 dersom rommet ikke var så stort. Og dermed si at det er en dårligere høyttaler blir jo rett og slett latterlig, da den eneste forskjellen er et ekstra basselement. Les heller testen til Håkon Rognlien i Fidelity!!

Hvor stort rom skal høyttalerne eventuelt settes i?

Begge høyttalerne er knallgode.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les heller testen til Håkon Rognlien i Fidelity!!

hvor finner du denne testen på nett? link?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det er rommet som avgjør hvilken som vil være "best". Du får mer punch i bassen og GS går dypere. De krever imidlertid større rom en GS20 for at de skal låte optimalt.

Dersom Lyd og Bilde testet høyttalerne i samme rom, så er det godt mulig at GS20 spilte bedre enn GS60 dersom rommet ikke var så stort. Og dermed si at det er en dårligere høyttaler blir jo rett og slett latterlig, da den eneste forskjellen er et ekstra basselement. Les heller testen til Håkon Rognlien i Fidelity!!

Hvor stort rom skal høyttalerne eventuelt settes i?

Begge høyttalerne er knallgode.
    Rommet har en grei størrelse totalt. Er kanskje 30 kvm, men rommet er som en vinkel. Stueplassen bare på ca 12-14 kvm, men det er åpent bortover mot kjøkkendel/gang på venstre side av høyttalerne/TVen. Jeg sitter ca 3,5 m fra høyttalerne. Bruker det ca 80% til musikk og 20% til film.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test Gs60

Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Les heller testen til Håkon Rognlien i Fidelity!!

hvor finner du denne testen på nett? link?
    http://audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity39.pdf

Her er litt av det Rognlien skriver:

Monitor Audio GS 60 er muligens ikke lengre siste skrik, men så langt jeg har
    hørt i verden, er de fortsatt konkurransedyktige som bare en håndfull
    andre i sin klasse.
    Hurtighet og klang finner her sammen på en svært harmonisk
    måte og skaper en sjeldent god allrounder. Litt pågående for
    enkelte kombinasjoner vil de utvilsomt kunne være, men allikevel med såpass
    finslepen eleganse at du skal være rimelig trehendt for å rote bort disse svært
    gode musikkformidlerne i ubehag og frustrasjon.
    Det er videre mulig de ikke er direkte ”best” på noen enkeltheter,
    men det setter samtidig fokus på det de virkelig er gode på; ren og uforfalsket
    musikkgjengivelse!. Applaus!

«GS 60 har en så tindrende og dynamisk mellomtone at eksempelvis
    piano og stemmeprakt får svært godearbeidsvilkår.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile GX info

Se her: http://www.hembiobutiken.se/images/prod/goldgx.pdf

Pris på GX300 skal i følge Andre bli ca. 33000

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GX-serie Fantastisk fine høyttalere !

Sitat Opprinnelig postet av TommyL

Hei

Skal bli spennende å se hvordan disse blir mottatt når de kommer i salg.
    De ser fantastisk bra ut designmessig synes jeg, blir spennende og høre hvordan disse vil låte også. Gleder meg til disse blir tilgjengelig!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyL

Absolut intressant lesning ja:-D

Sikle sikle.....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som er keen på høyttalerbytte? Jeg ønsker å bytte mine GS20 da jeg bommet totalt på finishen (rosewood). Sikler etter pianolakkerte saker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABC123
    Noen som er keen på høyttalerbytte? Jeg ønsker å bytte mine GS20 da jeg bommet totalt på finishen (rosewood). Sikler etter pianolakkerte saker.

Det tror jeg du kan gjøre på hifihuset, de har noen pianolakk demo du sikkert kan bytte i. Ring og snakk med andre. Så sant du ikke bor alt for langt unna

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen her inn som kjenner til Xindak XA6950 matchet mot MA

Hei, jeg lurte på om det var noen her inne som visste noe om matchen mellom MA GS20 og Xindak XA6950, legger ved testen som ble gjort i lyd og bilde. fint med innspill på dette.

Test av Xindak XA6950 Stereoforsterker - Lyd og Bilde

siden denne har en litt varm signatur så tror jeg denne vil låte bra med den litt ivrige diskanten til MA.

Side 52 av 85 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •