Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 50 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1682
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Da ringte jeg Andre på hifihuset og da henter jeg ett par GS20 i svart pianolakk, om jeg ikke er fornøyd så kan jeg komme å hente ett par GS60 å teste de, for så å bytte om jeg ikke er fornøyd med gs20
    Hei

Du må være snill og komme med noen inntrykk når du har fått hørt litt.
    Vurderer selv RX8, GS20 og GS60 om dagen, vurderer og oppgradere fra RX6.
    Synes RX6 er en formidabel høyttaler ifht. størrelsen, men ønsker enda litt mer bass, derfor jeg vurderer og oppgradere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=nopita]Nå har jeg et problem, jeg har solgt RX8 og en nå på utkikk etter nye høytalere, siden oppgraderingsspøkelse banket for hardt på døren en natt.

hva burde jeg velge?

står mellom disse alternativene.

GS20

GS60

Du bør tenke litt på romstørrelsen hvis det står mellom GS20 og GS60.
    Jeg havnet på GS20 da GS60 ble for mye for min stue på 30kvm.
    Er sinnsykt godt fornøyd med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Synes RX6 er en formidabel høyttaler ifht. størrelsen, men ønsker enda litt mer bass, derfor jeg vurderer og oppgradere.

jeg har hatt RX8 og de er det virkelig trykk i!!!! men jeg vil ha en enda mer oppløst høytaler, selv om RX8 har "stjålet" elementer fra GOLD serien så er nok GS20 enda bedre. men vil du ha en veeeeeeeldig god allrounder gå for RX8! kan sterkt anbefalles!!

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Når jeg var på Demo i Tromsø hos hificenteret så hadde di ett ganske så lite lytterom. Der testet vi både GS20 og GS60 samt RX8. GS60 spilte definitivt best.. du MÅ ikke nødvendigvis ha en stor stue for å putte inn GS60, men det var iaf det intrykket jeg selv fikk.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant det du sier der. Hva syntes du om forskjellen mellom gs20 og rx8?

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesant det du sier der. Hva syntes du om forskjellen mellom gs20 og rx8?

For å være ærlig, så er dette 2 år siden. Det jeg husker derifra var hvor fasinert jeg var over GS60 i forhold til di andre, og da ble det testet noe Focal Chorus ett eller annet også. Gs60 spilte med noe mere bunntrøkk enn di andre. Jeg mener også å huske att Gs20 spilte litt penere over hele registeret å var en smule mere dynamisk enn RX8, tror dog ikke dette er så merkbart att det er noe å bry seg om da dette uten tvil også er en ganske god høytaler. Rx8 leverte også litt mere bass, noe som gir + fra min side da jeg er glad i dette. Dette er iaf det lille glimtet jeg husker, om noen andre mener noe annet så må di gjerne stoppe meg! Og alt dette er jo uans smak å behag, noen nøyer seg med GS20, noen må ha litt mere bass.. Å noen må ha hakket bedre! Jeg annbefaler deg å høre på høytalerne før du bestemmer deg uans, vi alle har ulike ører.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    For å være ærlig, så er dette 2 år siden. Det jeg husker derifra var hvor fasinert jeg var over GS60 i forhold til di andre, og da ble det testet noe Focal Chorus ett eller annet også. Gs60 spilte med noe mere bunntrøkk enn di andre. Jeg mener også å huske att Gs20 spilte litt penere over hele registeret å var en smule mere dynamisk enn RX8, tror dog ikke dette er så merkbart att det er noe å bry seg om da dette uten tvil også er en ganske god høytaler. Rx8 leverte også litt mere bass, noe som gir + fra min side da jeg er glad i dette. Dette er iaf det lille glimtet jeg husker, om noen andre mener noe annet så må di gjerne stoppe meg! Og alt dette er jo uans smak å behag, noen nøyer seg med GS20, noen må ha litt mere bass.. Å noen må ha hakket bedre! Jeg annbefaler deg å høre på høytalerne før du bestemmer deg uans, vi alle har ulike ører.
    Hvis dette er to år siden,så må det vel vere RS 8,og ikke RX 8 du hørte på?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du sier noe der ja, er bare husken min som surrer. Beklager dette, å takk for korreksjonen.

Mvh
    Svein S

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svein som surrer tullball:-D Det var RS6

En fantastisk høyttaler til prisen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman

Det hender det kan gå litt i surr for noen og en hver

Enig i at RS 6 er en kjempehøyttaler.. MEN GS 20 er da en god del hakk bedre,men det skulle da egentlig bare mangle
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg mener fortsatt d var rs8 Trond

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Jeg mener fortsatt d var rs8 Trond
    Nope

Bjørn hadde ikke disse inne dengang

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope

Bjørn hadde ikke disse inne dengang
    Tror jeg begynner å bli senil

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var GS20 kjøpt inn og montert opp. øyeblikkelig inntrykk er mindre bass enn rx8, men et mer detaljert lydbilde. Gleder meg til de løsner litt. slik at jeg får et mer helhetlig inntrykk. bilder kommer

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var GS20 kjøpt inn og montert opp. øyeblikkelig inntrykk er mindre bass enn rx8, men et mer detaljert lydbilde. Gleder meg til de løsner litt. slik at jeg får et mer helhetlig inntrykk. bilder kommer
    Gratulerer

Bilder fort:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilket forsterkeri er det du har? =)

Og congratz!!

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye

Hva bruker du til elektronikk på disse da?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye

Hva bruker du til elektronikk på disse da?
    jeg bruker en Vincent SV-233 integrert forsterker som yter 200 x 2 i 8 ohm sammen med en dac fra cambridge (dac magic)
    og som cd/bd spiller PS3 kjører denne igjennom dac'en

vincenten er litt krass i toppen så jeg ekspremiterer litt med kabler om dagen:P blider legger jeg ut når jeg kommer hjem fra jobb

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis noen har en abrahamsen forsterker til salgs så kunne dette vært av interesesse! enten bytte eller kjøp

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Bass er meget viktig for meg, skal kunne guffe på med skikkelig bassfundament og samtidig være behagelig for ørene! Så står mellom rx8 og gs20.. Nå får jeg veldig blandede tilbakemeldinger
    Hvor noen mener gs20 har mer og tøffere bass mens andre mener motsatt! Tror nok rom spiller mye inn her også! Og at kanskje noen bare antar att en ht bestykket med 3x6" logisk nok skal trykke mer..

Har dessverre ikke mulighet til demo av noen av disse foreløpig
    Kan med sikkerhet si at GS20 spiller fletta av RX8. GS elementene har lengre slaglengde og er generelt dyrere enn rx8 elementene. de har likheter i designet men der slutter sammenlikningen.

Side 50 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •