Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1682
    Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva kan en vanlig dødelig håpe på å få RS8 + RSLCR + RS1 for da? Er 12000 for lite?

Bor veldig langt unna Bærum... desverre.

Forresten, hvor er det Hi-Fi Huset har forretninger?

Newcomer Mortis360 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe rundt 15,000kr for RS8, RSLCR og RS1. Havner på ca 11,500kr for hele pakka for meg.
    De har en butikk i Bærum, og i Tromsø (kun samarbeid med butikken i tromsø mht vareutvalg).

~ Mortis360

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morten, du kunne ikke tenke jeg deg å.... ?

Nei da, bare tuller.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sir.KnowsAlot
    Morten, du kunne ikke tenke jeg deg å.... ?

Nei da, bare tuller.
    Hahah, jeg får nok bare ett sett for den prisen :???:
    Vurderer å kjøpe en Yamaha RX-V1900 i sommer, den får jeg til ca 7000kr.

~ Mortis360

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din dust. (En smålig form for å uttrykke misunnelse. (Bare tuller)).

Får se om jeg kjøper senteren og RS8 da + en Onkyo TX-SR876/RX-V1900. Kanskje kjøpe RS6 senere som bakhøyttalere, bare for å være fisefin selvsagt. (Hehe )

Neida. Monitor Audio virker som fantastiske høyttalere og helt perfekt til mitt bruk. De spiller vel opp til fest også dersom det skulle trenges, må vel til med en Abrahamsen V4.0 kanskje. Uansett, det er fantastiske høyttalere. Får håpe jeg får råd til å kjøpe noen....

Får du flere av de RX-V1900'ene da Morten?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok bare en RX-V1900 også, han selger den nesten med tap til den prisen.:???:

~ Mortis360

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Monitor Audio RS1 kommet best ut i test hos Lyd og Bilde.
    Testen var mellom ti bokhyllehøytalere mellom 2000 og 4000kr. Noen av konkurentene var B&W DM686, JBL ES20, Dali Lektor 1 og Focal Chorus 705V.
    Men her trakk MA RS1 det lengste strået, med best byggekvalitet og veldig god kvalitet på elementene.
    Les testen av Monitor Audio RS1 (bare skannet inn MA RS1). Detta bør da være duganes bakhøytalere?

~ Mortis360

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GS60 på Krell?

I min søken etter nye fronthøyttalere har GS60 i sort pianolakk seilet opp som foreløpig favoritt.
    Har lest alt jeg kan finne av erfaringer og tester på nettet og ut i fra dette virker de å kunne oppfylle mine ønsker.
    Er dog noe skeptisk til å handle uhørt?
    Lurer derfor på om noen har erfaring eller meninger om hvordan disse vil passe sammen med min Krell KAV-2250?

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mortis360
    Jeg vil tippe rundt 15,000kr for RS8, RSLCR og RS1. Havner på ca 11,500kr for hele pakka for meg.
    De har en butikk i Bærum, og i Tromsø (kun samarbeid med butikken i tromsø mht vareutvalg).

~ Mortis360

heisann. er bærum den nærmeste butikken(bor i ådalsbruk, hedmark) det går ann å høre rs8 i?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt GS20 i noen dager etter å ha oppgradert fra RS6 som jeg har hatt i ca et år. Førsteinntrykket var mye luftigere diskantgjengivelse fra GS20 og at GS20 helt klart var bedre, men nå begynner jeg å lure på om det er for mye av det gode. Musikken har blitt slitsom å høre på og det er et eller annet som gjør lyden "rotete". RS6 og RSLCR er solgt alt, så nå begynner jeg å lure på om det var så lurt å oppgradere allikevel...

Newcomer the sprit sound sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Monitor Audio-trondheim

hei
    jeg lurer på om det er noen i trondheim område som har monitor audio og kan tilby en demo?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    men nå begynner jeg å lure på om det er for mye av det gode. Musikken har blitt slitsom å høre på og det er et eller annet som gjør lyden "rotete". RS6 og RSLCR er solgt alt, så nå begynner jeg å lure på om det var så lurt å oppgradere allikevel...
    Tror det ikke er noe galt med høyttalerne dine. Det er nok heller elektronikken som ikke holder mål. Da høyttalerne er mer gjennomsiktige, må du nå ha en kilde og forsterker av tilsvarende kvalitet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Tror det ikke er noe galt med høyttalerne dine. Det er nok heller elektronikken som ikke holder mål. Da høyttalerne er mer gjennomsiktige, må du nå ha en kilde og forsterker av tilsvarende kvalitet.
    Har du noen konkrete anbefalinger? Bruker idag Yamaha RX-V1900 og spiller av fra HTPC med Mediaportal og Asus Xonar lydkort. Kvier meg litt for å forandre på dette pga musikk og film er så lett tilgjenglig fra HTPCen og Yamahaen er såpass bra på film. Vil det for eksempel holde å oppgradere kun effekt-delen ved å koble til en Abrahamsen eller Parasound effektforsterker?

Nå er forøvrig ikke høyttalerne spilt inn enda, kan kanskje være lurt å la dem spille noen timer til først.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet GSW12 og kan si noe om den er verd den ganske så solide prisen?

Har akkurat kjøpt en SVS PC12-NSD som samboeren ikke er ekstatisk over designet og størrelsen på.. hehe

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen konkrete anbefalinger? Bruker idag Yamaha RX-V1900 og spiller av fra HTPC med Mediaportal og Asus Xonar lydkort. Kvier meg litt for å forandre på dette pga musikk og film er så lett tilgjenglig fra HTPCen og Yamahaen er såpass bra på film. Vil det for eksempel holde å oppgradere kun effekt-delen ved å koble til en Abrahamsen eller Parasound effektforsterker?

Nå er forøvrig ikke høyttalerne spilt inn enda, kan kanskje være lurt å la dem spille noen timer til først.
    La dem stå og spiller døgnet rundt på lavt volum en uke.

Ser at forsterkern din koster omtrent 10k, eller gjorde det når den var ny. Høyttalerpakken din koster vel nærmere 40000,- så kanskje de krever noe høyere kvalitet. MA i seg selv er ikke så tungdrevent, så om du kjøper ny effektforsterker, trenger du ikke 2x200 watt+. Kvalitet er viktigere.
    Parasound og Abrahamsen blir veldig hypet på dette forumet. Tipper at det ikke er det ultimate til alt av høyttalere. Til dine høyttalere ville jeg kanskje prøvd en forsterker fra en engelsk produsent. Arcam, Roksan, Meridian, Linn, Naim, Rega, NVA... Listen er lang over gode produkter. 50-100 watt holder i massevis.

Kjenner ikke til HTPCer, men kanskje du kan bytte DAC i den?

Eventuelt en eksern DAC?

Hvor langt fra bak/sidevegg står frontene?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert skrive en PM til Eksu hvis du har noen GS20 spørsmål. Han har en Onkyo reciever og Rogue Audio Stereo 90 på GS20'ene. Han kan sikkert gi deg noe tips/intrykk. Hyggelig kar er han også ^^

Link til hans tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra-walker
    I min søken etter nye fronthøyttalere har GS60 i sort pianolakk seilet opp som foreløpig favoritt.
    Har lest alt jeg kan finne av erfaringer og tester på nettet og ut i fra dette virker de å kunne oppfylle mine ønsker.
    Er dog noe skeptisk til å handle uhørt?
    Lurer derfor på om noen har erfaring eller meninger om hvordan disse vil passe sammen med min Krell KAV-2250?
    Ingen?
    Hvor stor forskjell er det på GS20 og GS60, når jeg fortrekker å spille musikk uten sub?
    Rommet er ca. 25 kvm.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Til dine høyttalere ville jeg kanskje prøvd en forsterker fra en engelsk produsent. Arcam, Roksan, Meridian, Linn, Naim, Rega, NVA...
    Hvilken klang har engelske forsterkere? Blir det feil å tro at dem har lys klang? Ser det ligger en Linn LK140 effektforsterker ute på Hifisentralen, kanskje denne hadde vært noe.

Asus-lydkortet skal visstnok være av ganske høy kvalitet etter hva jeg har lest, så satser på at det stemmer og at det er god DAC på det kortet. Høyttalerne står 80cm fra bakvegg, men høyre høyttaler står ca 15cm fra sidevegg.

Sitat Opprinnelig postet av Tuxflux
    Du kan sikkert skrive en PM til Eksu hvis du har noen GS20 spørsmål. Han har en Onkyo reciever og Rogue Audio Stereo 90 på GS20'ene. Han kan sikkert gi deg noe tips/intrykk. Hyggelig kar er han også ^^
    Takk for tipset, skal høre med han.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken klang har engelske forsterkere? Blir det feil å tro at dem har lys klang?

Mange engelske produkter heller nok noe mot det mørke. Iallefall Naim, Rega og Arcam. Hadde en Linn LK140 tidligere. Det er en fin forsterker. Lyder ikke kaldt, men er kanskje litt tørr og korrekt. (Det er vel ikke så negativt.)

3500 er iallefall meget billig. Men sånn er det med produkter få kjenner. (Min lå ute i nesten to måneder i Norge uten å få napp, la den så ut i Sverige til 4500,- og fikk fire kjøpere på under en time...)

En ting som er grei å huske på angående LK140 er at den har litt spesielle høyttalerterminaler. Den tar kun bananplugger og er plugget i midten. En sikkerhetssak for barn. Standard 4mm spader fra for eks Nordost funker fint.

Audiophile omtalte LK140 her: Linn Genki - Kolektor - LK140 - Audiophile

Det ligger også en LK140 på Audiogon til 765 dollars. Med kurs på 7, blir det 5300,-

Newcomer roverudgutt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 2 uker siden ringte jeg Hifi huset i Bærum for å høre på pris på en Yamaha reciver. Der traff jeg på en hyggelig mann ved navn Andrè. Han lurte på hvordan høytalere jeg hadde. Jeg så jeg skulle kjøpe Klipsch RF 62 eller 82. Da ba han meg komme og høre på Monitor Audio før jeg handlet Klipsch.

Nå har jeg akkurat vært Hifi huset og fått demonstrasjon på RS6. Førsteinntrykket når jeg så de var at de var at de er veldig små. Fint tenkte jeg, nå blir hvertfall madammen glad... :neutral:

Men når Andrè fikk lyd i de ble pipen anderledes ja!

Fy f.. for en utrolig høytaler! Lyden var åpen og ren. Og for et trykk det var i de! Jeg ble sittende å måpe. Jeg kunne veddet mye penger på at minst èn av subbene i rommet sto på, men de var skrudd av. Forsterkeren sto i pure direct.

Etter noen låter fra blandt annet Infected mushroom, så satt han på filmen transformers. Jeg klarte knapt sitte i ro når de heftige actionscenene utspilte seg. Hvilket lydtrykk!

Og tilslutt må jeg skryte av Andrè som er svært serviceinnstilt! Og ikke minst tilbyr veldig hyggelige priser! Han prutet som bare det på prisen selv! I tillegg så tilbød han seg og komme hjem til meg og kalibrere anlegget hvis jeg handler der, så jeg skal få mest mulig ut av høytalerne. Snakk om service!!

Det er hvertfall en ting som er sikkert nå, og det er at jeg skal ha Monitor Audio. Hjem og rane sparegrisen!

Side 5 av 85 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •