Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 49 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1682
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tror ikke du skal være bekymra for bassen til MA. Har ikke testet RX8, men kan sammenligne RF83 kontra GS60. Bassen er MYE mer definert og hurtigere og trykker minst like bra.

Stua di er ikke for stor for noen av de nevnte høyttalerne.

Kjør på
    Monitor Audio er kongehøyttalere,men du smører vel litt tykt på nå ?
    RF 83 har 3 x 8" i et kjøleskaps-kabinett. :-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Monitor Audio er kongehøyttalere,men du smører vel litt tykt på nå ?
    RF 83 har 3 x 8" i et kjøleskaps-kabinett. :-)
    Mulig jeg gjør det, men er bare min egen opplevelse da. Voldsomt trykk i RF, men blir ikke like tight, hurtig, tørr og "korrekt" bass som hos MA. Selvfølgelig er dette en smakssak og man må nesten teste ut selv hva man liker best.

Skal man kjøpe høyttalere kun etter bassen, så er selvfølgelig Klipsch et godt alternativ. I mine ører er det mer som skal stemme før jeg blir imponert for å si det slik:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen som vet hvordan monitor Audio rx8 eller gs20 vil være bassmessig iforhold til feks rf82 / rf83?

Er veldig glad i godt med bass, men litt skeptisk til 6" i en stue på 25-30kvm
    Med f.eks GS 20 snakker vi om et lydtrykk på 105 db målt fra ca 3 meter.
    Rf 83 klarer vel kanskje 125 db.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg gjør det, men er bare min egen opplevelse da. Voldsomt trykk i RF, men blir ikke like tight, hurtig, tørr og "korrekt" bass som hos MA. Selvfølgelig er dette en smakssak og man må nesten teste ut selv hva man liker best.

Skal man kjøpe høyttalere kun etter bassen, så er selvfølgelig Klipsch et godt alternativ. I mine ører er det mer som skal stemme før jeg blir imponert for å si det slik:wink:
    Trond, det er faktisk helt utrolig hvor mye pen bass å rolig diskant du kan få utav en Klipsch høytaler med riktig forsterkeri. Der både mellomtone/diskant å bass er tilstede. Dog litt dyrere å få potensialet ut av en Klipsch høytaler da rør forsterkeri å MCintosh er/kan bli ganske så dyrt :P
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Trond, det er faktisk helt utrolig hvor mye pen bass å rolig diskant du kan få utav en Klipsch høytaler med riktig forsterkeri. Der både mellomtone/diskant å bass er tilstede. Dog litt dyrere å få potensialet ut av en Klipsch høytaler da rør forsterkeri å MCintosh er/kan bli ganske så dyrt :P
    Sikkert, men jeg har tilgode å høre det:wink:

Rolig diskant er ikke ensbetydene med at det passer mine ører:-D

Klipsch er sikkert konge for noen det, men ikke noe for meg. DET vet du

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert, men jeg har tilgode å høre det:wink:

Rolig diskant er ikke ensbetydene med at det passer mine ører:-D

Klipsch er sikkert konge for noen det, men ikke noe for meg. DET vet du
    Uheldigvis så er jeg klar over det, men du ble mere engasjert for å høre på RF-63 når du tok med den Ming-da'en hjem til meg. Det var ikke en helt 100% match, men det var som natt å dag i forhold til recieveren og effekten.

Personlig syntest jeg lyden i MA er ganske imponerende, spess i GS60 som vi var å hørte på i Tromsø. Dog noe jeg kunn ville hatt i ett rent stereoopsett og heftig forsterkeri
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uheldigvis så er jeg klar over det, men du ble mere engasjert for å høre på RF-63 når du tok med den Ming-da'en hjem til meg. Det var ikke en helt 100% match, men det var som natt å dag i forhold til recieveren og effekten.

Personlig syntest jeg lyden i MA er ganske imponerende, spess i GS60 som vi var å hørte på i Tromsø. Dog noe jeg kunn ville hatt i ett rent stereoopsett og heftig forsterkeri
    Enig i det MingDa'en er fantastisk. Skal kanskje ikke være sååå bastant i forhold til Klipsch, og aldri si aldri. Finnes sikkert komboer som spiller veldig bra, men jeg har tilgode å høre det ennå, det må jeg få lov å si.

Centeren til GS-serien er altfor pinglete, men GSFX tror jeg fungerer som fy til bak og effektkanaler.

Den SVÆRT voksne centeren i nyserien tror jeg kan fordre til et meeeget bra surroundoppsett.

GX-300 i front,2 stk GXC-350. 1 over og 1 under lerret, og 4 stk GX-FX bak. DET tror jeg hadde blitt heftig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har erfaring med cambridge forsterker og cdspiller på ma høytalere???

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal være bekymra for bassen til MA. Har ikke testet RX8, men kan sammenligne RF83 kontra GS60. Bassen er MYE mer definert og hurtigere og trykker minst like bra.

Stua di er ikke for stor for noen av de nevnte høyttalerne.

Kjør på

jeg har Rx8 og disse spiller bedre en noe annet jeg har hørt i den prisklassen, det er større trykk i den en gs20, selv om det er bedre sammenheng mellom melomtone og bass i GS20!!

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det MingDa'en er fantastisk. Skal kanskje ikke være sååå bastant i forhold til Klipsch, og aldri si aldri. Finnes sikkert komboer som spiller veldig bra, men jeg har tilgode å høre det ennå, det må jeg få lov å si.

Centeren til GS-serien er altfor pinglete, men GSFX tror jeg fungerer som fy til bak og effektkanaler.

Den SVÆRT voksne centeren i nyserien tror jeg kan fordre til et meeeget bra surroundoppsett.

GX-300 i front,2 stk GXC-350. 1 over og 1 under lerret, og 4 stk GX-FX bak. DET tror jeg hadde blitt heftig
    Hehe, det gjelder å ikke være ALT for rask på avtrekkern. Angrer faktisk litt på att jeg ikke kjøpte den Ming-da'en

Er enig i att centern i GS serien er noe pinglette, det var i hovedsak derfor jeg valgte Klipsch. Som igrunn har imponert meg ganske mye også. Ikke alle som liker hornlyden. Regner med du kommer med noe heftig i sommer, så jeg gleder meg iaf til å få høre på alt når kinoen står ferdig. For alt jeg vet så kan det hende jeg må melde meg inn her med utstyr jeg også

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For alt jeg vet så kan det hende jeg må melde meg inn her med utstyr jeg også
    Svært fornuftig tankegang:wink:

På tide med litt endringer i oppsettet ditt nå:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært fornuftig tankegang:wink:

På tide med litt endringer i oppsettet ditt nå:-D

Du mener det ja

Får se hva det blir til, akkurat NÅ sikler jeg på Palladium!!

Mvh
    Svein S

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass er meget viktig for meg, skal kunne guffe på med skikkelig bassfundament og samtidig være behagelig for ørene! Så står mellom rx8 og gs20.. Nå får jeg veldig blandede tilbakemeldinger
    Hvor noen mener gs20 har mer og tøffere bass mens andre mener motsatt! Tror nok rom spiller mye inn her også! Og at kanskje noen bare antar att en ht bestykket med 3x6" logisk nok skal trykke mer..

Har dessverre ikke mulighet til demo av noen av disse foreløpig

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk, så tror jeg du kommer til å bli like fornøyd uans hvilken av disse du kjøper =)

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at gs20 er meget bra men den har et element mindre enn rx8 og vi dermed gå i kompresjon fortere enn rx 8. Vil du ha høyt volum og lydtrykk gå for rx8 , vil du ha enda bedre klang gå får gs29. uansett blir du veldig fornøyd

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel rx8 som er mest aktuell da jeg er glad i trykk, også fått en mulighet på Focal 836v!

Er ikke bare en ting gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kval

Nå har jeg et problem, jeg har solgt RX8 og en nå på utkikk etter nye høytalere, siden oppgraderingsspøkelse banket for hardt på døren en natt.

hva burde jeg velge?

står mellom disse alternativene.

GS20

GS60

B&W CM9

Eller andre alternativer dere har å gi meg, ganske åpen, man må legge til at jeg er veldig glad i monitor!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Nå har jeg et problem, jeg har solgt RX8 og en nå på utkikk etter nye høytalere, siden oppgraderingsspøkelse banket for hardt på døren en natt.

hva burde jeg velge?

står mellom disse alternativene.

GS20

GS60

B&W CM9

Eller andre alternativer dere har å gi meg, ganske åpen, man må legge til at jeg er veldig glad i monitor!
    B&W CM9 spiller omtrent like høyt som GS60.Dette måtte vi måle oss fram til med DB-måler siden begge trodde at GS60 spilte en god del høyere.Dette pga den livlige spillestilen.Naboen har disse.Tipper at GS60 flytter litt mer luft og går dypere.Mye mer fart og moro med GS60.CM9 er litt mer laidback og mer behagelige i klangen.Synes CM9 er litt slapp i bassen.GS60 er mye mer kontant og "in your face" på slagbass.
    Synes også at GS60 er penere å se på (CM9 skuffet litt der i forhold til bilder) og er mye åpnere og renere i mellomtone-området.Ikke verst siden B&W har en berømt mellomtone.
    Vil nevne at jeg hadde B&W 803 N før GS 60 og synes GS60 er bedre på alle områder.Spesielt på allround egenskaper siden B&W-ene var kresne på musikk og utstyr.
    GS 60 forandret seg veldig med Parasound/Yamaha kombo vs Hegel H200.De kan bli for lyse og slanke i bassen med Hegel.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med vincent sv233 på gs60? for det er det jeg har med cambridge dac.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ringte jeg Andre på hifihuset og da henter jeg ett par GS20 i svart pianolakk, om jeg ikke er fornøyd så kan jeg komme å hente ett par GS60 å teste de, for så å bytte om jeg ikke er fornøyd med gs20

Side 49 av 85 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •