Monitor Audios venner - Bilder, erfaringer, spørsmål, svar... - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 48 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1682
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Var ikke noe vondt ment med innlegget mitt Nopita, men når du skriver at du kan hente ut mer dynamikk ut av en høyttaler med å bytte kabel, så må du forklare meg litt nærmere hvordan det fungerer.

Det ER vissvass:-D

var kansje litt tvetydig forklart:P

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    jeg har så lyst til å kjøpe nye høytalere i gs20, men noe i meg sier at det er verdt å vente til gx serien kommer inn hos andre

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    jeg har så lyst til å kjøpe nye høytalere i gs20, men noe i meg sier at det er verdt å vente til gx serien kommer inn hos andre
    Ja det blir spennende å høre disse når den tid kommer!
    Kan sikkert lønne seg å drøye'n litt ja - selv om GS20 erknallhøyttalere det også:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det blir spennende å høre disse når den tid kommer!
    Kan sikkert lønne seg å drøye'n litt ja - selv om GS20 erknallhøyttalere det også:grin:
    snakket med andre for en uke siden han nevnte at han hadde de i april, men tror trengen til å opgradere kommer før gx annkommer hehe, gleder meg uansett

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal gi meg på debatten om høytaler kabler for det ser ut som dette kan bli et tema:P

(må legge til at jeg hørte forskjell på single wire kabel og bi wire, hvor jeg fikk et mer oppløst lyd bilde med sist nevnte)

Smaken er som baken delt i to, så jeg lar det ligge med at vi er uenige hehe
    Ikke snakk om å gi seg med debatten

Hvis du klarer å høre forskjell på singlewire kontra biwire (blindtest igjen) så må du ha verdens beste ører.

Biwire er BARE TULL og nok en "gimmick" for å tjene penger. Finnes INGEN beviser på hvorfor biwire skulle fungere bedre enn singlewire (Sikker på at du ikke forveksler med biamping?).

Det er ikke lydmessige forskjeller på singlewire kontra biwire. Har du hørt det så er det placebo og INGENTING annet.

Men vi kan gjerne være enige om å være uenige, men jeg vet at jeg har rett, mohahaha:-D

Hyggelig at du vurderer GS eller GX. Selv er jeg svært svært spent på GX og er en hyperaktuell kandidat til mitt fremtidige oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men det kommer så mange forskjellige gulv stående, hvem skal man velge? Hehe etter mitt skjønn så kommer det 3 varianter. Og hvordan kommer disse til å låte kontra pl serien. Gleder meg til å se disse i hvit piano hjemme i stua mi haha

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men det kommer så mange forskjellige gulv stående, hvem skal man velge? Hehe etter mitt skjønn så kommer det 3 varianter. Og hvordan kommer disse til å låte kontra pl serien. Gleder meg til å se disse i hvit piano hjemme i stua mi haha
    Det kommer to gulvstående varianter, GX200 & GX300. Vil tro de skal tilsvare PL200 & PL300, så en sammenligning av disse er naturlig å se på. Vil tro at GX300 vil passe best i store rom, og GX200 i noe mindre. Tror du vil få relativt store problemer med å få et godt resultat med en GX300 i et rom som er for lite da det kan bli mye bass. Slik jeg har forstått det utifra intervjuer og foreløpige rapporter vil GX plassere seg i mellom GS og PL. Den største oppgraderingen fra GS er bruken av bånddiskant, bånddiskanten på PL er mye bedre enn GS dome diskanten (egen erfaring). GX skal også ha en mere nøytral lyd, som er nærmere PL enn GS.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor er stua di?

Helt enig i det Doc G skriver. PL 300 må ihvertfall ha et svært stort rom hvis det ikke skal bli for mye bass. Er stua di ikke så stor så er det meget mulig at GX100 vil gi det beste resultatet.

Må si meg svært spent på GX-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor er stua di?

Helt enig i det Doc G skriver. PL 300 må ihvertfall ha et svært stort rom hvis det ikke skal bli for mye bass. Er stua di ikke så stor så er det meget mulig at GX100 vil gi det beste resultatet.

Må si meg svært spent på GX-serien.

tror stua er fra 17-20 kvm stor men jeg har en helt vill planløsning så min stue er ikke firkantet!!! hehe regner egentlig med at jeg klarer meg med de minste, i og med at jeg har rx8 nå og de er helt perfekt sånn str messig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Det kommer to gulvstående varianter, GX200 & GX300. Vil tro de skal tilsvare PL200 & PL300, så en sammenligning av disse er naturlig å se på. Vil tro at GX300 vil passe best i store rom, og GX200 i noe mindre. Tror du vil få relativt store problemer med å få et godt resultat med en GX300 i et rom som er for lite da det kan bli mye bass. Slik jeg har forstått det utifra intervjuer og foreløpige rapporter vil GX plassere seg i mellom GS og PL. Den største oppgraderingen fra GS er bruken av bånddiskant, bånddiskanten på PL er mye bedre enn GS dome diskanten (egen erfaring). GX skal også ha en mere nøytral lyd, som er nærmere PL enn GS.

er det slik at man da kan bruke annen type elektronikk på både PL og GX serien siden de er mer nøytrale?, vet at gs og rx og rs trives bedre med "varm" elektronikk. jeg kjører selv en vincent på mine rx8 og jeg syntes dette låter bra dynamist og oppløst i toppen. vinsent skal være litt krass i toppen sies det. kansje GX og PL passer bedre med min eletronikk i dag??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

transistor, rør eller hybrid forsterkeri/cdspiller

jeg leser mye om abrahamsen i denne tråden, men jeg har lenge lurt på hvordan monitoraudio oppfører seg med rør forsterkere eller såkallte hybrid forsterkere med rør i front og transistor. Er det noen her inne som har noen erfaring med dette??

vincent leverer jo både transistor og hybrid forsterkere samt cdspillere.

ville det ha noe for seg å ha en hybrid cd spiller og transistor fosterker eller omvendt? eller må man kjøre hybrid på hybrid og transistor på transistor?

litt av grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vurderer en vincend hybrid cd spiller sammen med en transistor forsterker.

på forhånd takk

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg leser mye om abrahamsen i denne tråden, men jeg har lenge lurt på hvordan monitoraudio oppfører seg med rør forsterkere eller såkallte hybrid forsterkere med rør i front og transistor. Er det noen her inne som har noen erfaring med dette??

vincent leverer jo både transistor og hybrid forsterkere samt cdspillere.

ville det ha noe for seg å ha en hybrid cd spiller og transistor fosterker eller omvendt? eller må man kjøre hybrid på hybrid og transistor på transistor?

litt av grunnen til at jeg lurer er fordi jeg vurderer en vincend hybrid cd spiller sammen med en transistor forsterker.

på forhånd takk
    Rør og MA er ingen dårlig ide.

Det beste resultatet fikk jeg med en Nordic Ming Da rørpreamp og Abrahamsen som slutttrinn.

Testet også med McIntosh MC275, med et meget bra resultat. Da ble Yamaha RXV-1700 brukt som preamp. Hadde vært morro å testet med en annen preamp og 2 stk 275. 275 hadde en tørrhet og hurtighet i bassen som var veldig deilig.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det slik at man da kan bruke annen type elektronikk på både PL og GX serien siden de er mer nøytrale?, vet at gs og rx og rs trives bedre med "varm" elektronikk. jeg kjører selv en vincent på mine rx8 og jeg syntes dette låter bra dynamist og oppløst i toppen. vinsent skal være litt krass i toppen sies det. kansje GX og PL passer bedre med min eletronikk i dag??
    Det betyr bare at det er lettere å velge forsterker etter din egen smak, høyttalerne i seg selv "farger" lyden mindre.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål om plassering av RXFX og dipole/bipole:
    I manualen står det at bakhøyttalerne skal stå motsatt når høyttalerne er stilt inn på dipole (høyre skal stå på venstre side, og venste på høyre side). Men det står ingenting om hvordan de skal plasseres hvis man stiller alle FX inn på bipole i et 7-kanals system...?

EDIT: Jeg tror ikke det spiller noen rolle hva som er "R/L" når man har de på bipole, men er greit å forhøre seg her så man kan være sikker

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan monitor Audio rx8 eller gs20 vil være bassmessig iforhold til feks rf82 / rf83?

Er veldig glad i godt med bass, men litt skeptisk til 6" i en stue på 25-30kvm

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen som vet hvordan monitor Audio rx8 eller gs20 vil være bassmessig iforhold til feks rf82 / rf83?

Er veldig glad i godt med bass, men litt skeptisk til 6" i en stue på 25-30kvm
    Tror ikke du skal være bekymra for bassen til MA. Har ikke testet RX8, men kan sammenligne RF83 kontra GS60. Bassen er MYE mer definert og hurtigere og trykker minst like bra.

Stua di er ikke for stor for noen av de nevnte høyttalerne.

Kjør på

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du skal være bekymra for bassen til MA. Har ikke testet RX8, men kan sammenligne RF83 kontra GS60. Bassen er MYE mer definert og hurtigere og trykker minst like bra.

Stua di er ikke for stor for noen av de nevnte høyttalerne.

Kjør på

Flotters, tenker jeg hiver meg på et par gs20 og ser om disse klarer å leve opp til Klipsch som jeg er vant til

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotters, tenker jeg hiver meg på et par gs20 og ser om disse klarer å leve opp til Klipsch som jeg er vant til
    Det blir en kraftig oppgradering

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel kanskje gi avkall på noen db når det kommer til maks spl,men lydkvaliteten er det ingenting i veien med:razz:

Og mine GS 20 spiller høyt nok for å si det sånn,og dem trøkker utrolig bra i forhold til størrelsen!
    Og for en finish det er på disse i forhold til Klipch da!:-P

Side 48 av 85 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •